Tässä tää sankari ei ole edes nähnyt ottelua, vaan ratsastaa paikalle vitutusketjuun tilittämään miten Ässät voitto
näytti nousseen pelaajien hattuun. Runkosarjan kolmannessa ottelussa. Sillä lailla.
Arvasin tämän viestin tulevan esille. Toisaalta mäkään en nähnyt peliä, vaan kuuntelin sen Auran Aalloilta. Onko nyt näin, että mulla ei siis ole oikeutta kommentoida kyseistä matsia - tai ei ainakaan negatiiviseen sävyyn?
Mitä jos mä kirjoittaisin viestin: "
Radioselostuksen perusteella TPS:n peli kuulosti todella aneemiselta. Missä oli tänä iltana se taisteleva TPS-ryhmittymä, joka pisti lauantaina Ässiä käkättimeen? Toivottavasti tuo Ässät-voitto ei noussut pelaajien hattuun, mitä se nyt kuulosti tehneen. Tämä havainto siis Järvenpään selostuksen perusteella"? Mitä Jatkoajan keskustelupalstan sääntöjenvastaista tuossa viestissä nyt sitten on?
Tämähän käytännössä oli aurajoen viestin pointti!
Tässä viestissä kertoo TPS:n toimitusjohtajasta mietteitään. Ei mielestäni ole järin tasokasta pohdiskelua. Lieneekö Österlund veivannut mrs. aurajokea edestä ja takaa (huumoria), mutta jotain helvetin suurta siellä hampaankolossa on. Itse harkitsisin todella kauan sen enterin painamista tällaisten viestien kohdalla. Pelkkää flametusta.
Jälleen millä sanoilla viesti alkaa? "
Minusta tuntuu, että..."
Tämä on aurajoen henkilökohtainen mielipide HC TPS Turku Oy:n toimitusjohtajasta. Kenties hänellä on jotain omakohtaisia kokemuksia toimitusjohtaja Österlundin käyttäytymisestä. Kenties aurajoki on lähettänyt Österlundille jonkun kysymyksen sähköpostitse, johon ei ole saanut vastausta. Kenties aurajoki edelleen odottaa Österlundin selkeää ulostuloa julkisuudessa vastailemassa kysymyksiin koskien seuran tulevaisuutta, strategiaa, pitkän ajan suunnitelmia. Minäkin odotan tätä! Uskoakseni en ole myöskään tässä asiassa yksin. Aurajoki vain kirjoittaa palstalle sen, mitä monet meistä ajattelevat.
Mä allekirjoitan täysin tuon aurajoen viestin - olen täysin samaa mieltä! Otetaan hypoteettinen ajatus, että TPS olisi valinnut toimitusjohtajaksi Niklas Österlundin sijaan Juhani Tammisen. Voin vain kuvitella kuinka paljon enemmän TPS:n toimitusjohtaja sekä TPS seurana saisivat palstamillimetrejä ja minuutteja mediassa. Olisiko tämä paha asia? Meillä olisi sellaisia Tammisen luomia visioita ja suunnitelmia ja näkymiä, että niitä ei voi uskoa todeksikaan.
En kuitenkaan ole samaa mieltä siitä asiasta, että juuri Juhani Tammisen tulisi olla TPS:n toimitusjohtaja. Kenties aurajokikaan ei ole sitä mieltä, mutta hän haluaa TPS:lle jonkun juhanitammismaisen toimitusjohtajan - sellaisen touhupetterin, joka esiintyy viikottain useita kertoja mediassa, pistää projekteja liikkeelle ja pitää TPS:n kaikkien huulilla. Tämä on jälleen aurajoen henkilökohtainen mielipide: hän haluaisi, että TPS:n toimitusjohtaja esiintyisi Niklas Österlundia enemmän julkisuudessa. Edelleen hänelläkin lienee oikeus mielipiteensä ilmaisemiseen?
Tämä on aurajoen viestin pointti!
Tämän hyvinkin tarpeellisen hassuttelun kohteeksi pääsivät kanssakirjoittajat. En edes ymmärtänyt läppää. Lisäarvoa saatiin kuitenkin keskusteluun. Tai sitten ei.
Hyvä haku!
Toimii erityisesti kontekstista irrotettuna - eli juuri kuten olet aurajoen viestin liittänyt omaan viestiisi yksittäisenä viestinä.
Täysin turha viesti!
Tosin niin on siinä samassa ketjussa ~10 edeltävääkin viestiä. Irroitan vastaavasti
Naavaparran viestin kolmea viestiä ylempää...
TuTo KHL:ssä, mitä vittua?
Allekirjoituskamaa.
Jos aurajoki mielestäsi tuosta viestistään ansaitsisi vähintään viikon pelikiellon tai jopa kokonaan potkut palstalta, niin mikä on mielipiteesi mm. tuosta Naavaparran viestistä? Mielestäni aivan yhtä turhaa lässytystä. Entäpä sitten
M.O.R.O:n viesti?
Kuulin huhun jonka mukaa Putin on ostamassa TuTon ja turkuhallin, joukkueen nimi käännetään suoraan venäjäksi; Turku Tavaritsh.
TuTon logon tilalle pelipaitaan istutetaan isä aurinkoisen kasvokuva.
Putin kävi hiljattain Turussa, Niinistön kanssa ilmeisesti neuvottelivat juuri tästä KHL kuviosta.
Salli mun hieman epäillä, mutta tuskinpa M.O.R.O on oikeasti tuollaista huhua kuullut. Toisin sanoen kyseessä on pelkkää hakamussuttelua, ja sitähän tämä palsta on nykyisellään väärällään.
Kuinka monta kertaa nyt viimeisen kolmen päivän aikana mm. TPS-kirjoittajat ovat hakamussutelleet tuolla Jeff Halpern-Mikko Aronen -kombolla? SM-liigan toimistolla on tulospalvelun suhteen vehkeet levällään ja homma ei pelitä. Tästä syystä Jeff Halpernin nimi on tilastoissa merkitty Mikko Aroseksi. Siitä huolimatta pers'tuntumalta parisenkymmentä kirjoittajaa luulee olevansa hassunhauskoja, kun toistavat tuota samaa vitsiä kerta kerran jälkeen. Minuakin vituttaa tuo tulospalvelun toimimattomuus ja selkeät virheet. Liigan nettisivut -ketju on muutenkin täynnä kaikkien joukkueiden kirjoittajien hassutteluja ja vittuuntumista tulospalvelun toimimattomuuteen. Oletko vaatimassa myös näille kaikille pelikieltoja tai palstapoistoja?
Vastaavasti aurajoella on henkilökohtainen mielipide ja vankka näkemus siitä, että TPS:n toimistolla on vehkeet levällään ja homma ei pelitä. Viimeisen kolmen kauden loppusijoituksia tarkastelemalla on helppo olla hänen kanssaan asiasta samaa mieltä. Hän vain ilmaisee tuon mielipiteensä palstakirjoituksissaan - aivan samoin kuin kymmenet tai jopa sadat muut kirjoittajat ilmaisevat mielipiteensä tulospalvelun toimimattomuudesta Liigan nettisivut -ketjussa.
Tuossa nyt on kolme. Ja löydän takuulla kolme lisää. Ja senkin jälkeen niitä löytyisi. Eikä tämä lukumäärä ole se relevantti asia tässä, vaan metsän näkeminen puilta. Etkö Mr.Fox oikeasti muka huomaa mitää tää kaveri touhuaa? Välillä tosiaan osaa naamioida tuon settinsä edes kelvollisesti lukukelvolliseksi, mutta silti. Tulee nää jokeriosion maukat yms. mieleen. Ja nämä veijarit on täältä poistettu aikoja sitten, yksi kerrallaan.
Kieltämättä - nyt mä tunnen oloni harvinaisen tyhmäksi - ei, en näe mitä tämä kaveri touhuaa.
Mä näen ainoastaan sen, että aurajoki ei todellakaan ole tyytyväinen siihen, mitä TPS:n toimistolla puuhataan. Mun nähdäkseni hänellä on myös oikeus mielipiteensä ilmaisemiseen. Jos Moderaattorit alkaisivat rankoa tällaisista mielipiteistä, niin sitten palstalla ollaan syvässä suossa.
Jos aurajoen profiili on yhtäänkään totuudenmukainen (enkä näe mitään syytä miksi ei olisi), niin todennäköisesti aurajoki on nähnyt enemmän TPS:n matseja paikan päällä kuin 90% TPS-osion kirjoittajista. Yhtä todennäköisesti hän on myös nähnyt TPS:n otteluita paikan päällä jo ennen kuin suurin osa palstan käyttäjistä on edes syntynytkään - mukaanlukien minä (s.1976). Näillä perusteilla hänellä myös lienee jonkinlaista kompetenssia muodostaa mielipiteitään.
Onhan meillä TPS-osiossa aurajoen lisäksi muitakin nimimerkkejä, jotka eivät todellakaan ole tyytyväisiä TPS-toimiston toimintaan. Heitetään nyt esimerkiksi vaikkapa kaksi nimeä: kausi ja sunnuntai. Näiden lisäksi mm. Mr.Fox on helvetin pettynyt esimerkiksi TPS:n kotisivujen historiaosioon sekä tilastointiin.