Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 253 370
  • 13 719

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
No, eihän tästä ole kahta sanaa: scholli on trolli, aina ollut. Joidenkin huumorintaju on vaan sellainen, että tietyntyylinen trollailu on niin mahdottoman hauskaa, joten näiden elämä on sitten paljon värittömämpää ja harmaampaa ilman schollin hullunhauskaa trollailua. Anyway, olen ymmärtänyt, että toisin kuin Suomen oikeuslaitoksessa niin JA:ssa rikoksen uusimista on pidetty raskauttavana tekijänä, joten rangaistukset jatkuvasti kovenevat, jos rikostelu jatkuu. Ja tässä suhteessa, jos sääntöjen suhteen olisi oltu vähänkin kirjaimellisia niin scholl olisi voinut lentää ulos suurin piirtein samana vuonna kun aloitti kymmenientuhansien viestiensä lähettelyn JA:lle. Notta joku kuusi kuukautta on tässä suhteessa äärimmäisen armelias rangaistus. Eli aika kukkahattuja ovat modet olleet tämän ainaistrollaajan kanssa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Enemmän minua vituttaa lukea palstan virallisten hauskuuttajien (nimiä mainitsematta) Evilin ja FASlapsen väkisin väännettyä huumoria.
Äläs nyt tuomitse, kun et tiedä huumorinluomisolosuhteita. Se on oikeastaan varsin luontevasti vääntynyttä huumoria, ei sitä tarvitse väkisin taivutella.

Huumori on muutenkin sellainen laji, että toisille sitä ei tarvitse selitellä ja toisille ei kannata.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Väännetäänpä tämä oikeaan elämään!
Väärin väännetty. Kyllä minä erotan omat laatikkoni muiden roskien seasta, viimeistään ensimmäisen erehdyksen jälkeen. Sinä et kestä vain sitä ensimmäistäkään erehdystä. Maailmasi romahtaa, jos eksyt väärään linkkiin.

PS. Misc on lyhenne sanasta miscellaneous ja se tarkoitta sekalaista eikä tärkeää. Ihan vaan tiedoksi.
 
Viimeksi muokattu:

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ketjun otsikko on "Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit", noin muistutuksena. Tai sitten te viimeisimmät kinailijat olette niitä. Ja haluatte kaikkien tietävän, että riitelette. Miten on?

Mutta aiheesta vielä, olen minäkin lusinut, täysin tyhjästä mm. kolme kuukautta, mutta schollin puoli vuotta on kyllä oikeusmurha. Ja ylipäätään kaikki, jotka muiden kirjoituskielloista tulevat iloitsemaan, milloin mihinkin ketjuun, niin vedelkää vaan välillä myös vasemmalla. Voi tuoda uusia tunnelmia elämään, jos sellainen on.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ketjun otsikko on "Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit", noin muistutuksena. Tai sitten te viimeisimmät kinailijat olette niitä. Ja haluatte kaikkien tietävän, että riitelette. Miten on?
Viimeisissä viesteissäni olen (jälleen kerran) selittänyt tälle yhdelle vänkääjälle monien esimerkkien kautta sitä, että MIKSI keskustelupalstalle liitettyjen linkkien sisältö pitää kuvailla ja MIKSI Otteluketjufoorumissa otteluketjujen otsikoiden tulee olla sellaisia kuin ne ovat. Joillekin tämä Moderaattoreiden ohjeistus ei vain painu kalloon, ja aina pitää vähän vängätä vastaan. Jos mikään muu ei auta, niin vedetään ainakin sitten suvaitsemattomuuskortti esiin.

"Maailma tarvitsee erilaisuutta ja sen sallimattomuutta kutsutaan suvaitsemattomuudeksi."

Eiköhän nämä selitykset ja esimerkit Moderaattoreiden ohjeistuksista ja niiden noudattamatta jättämisistä jaetuista rangaistuksista kuitenkin liity aika suorasti Jatkoajan keskustelupalstan moderointiin ja sitä kautta myös Jatkoajan (v)ihastuttaviin Moderaattoreihin? Toisin sanoen aihe liittyy täysin ketjun otsikkoon. Sitä mä en vaan jaksa ymmärtää, että miten tämä Kuningas Leon I jaksaa sotia tätä yhden miehen sotaansa kaikkea ohjeistusta vastaan. Nämä ohjeistukset ovat kuitenkin tehty meitä Jatkoajan keskustelupalstan kirjoittajia ja eritoten lukijoita varten.

Olen helvetin tyytyväinen siitä, että Jatkoajan keskustelupalstalla Moderaattorit kiinnittävät huomiota kuvailemattomiin linkkeihin sekä erityisesti Otteluketjufoorumilla siihen, että topicien otsikot ovat yhtenäisiä - asiallisia sekä informatiivisia. Tämän siis voi käsittää siten, että pidän Jatkoajan moderointia ihastuttavana. Vastaavasti diktaattori Leon Suuri ei esittämänään "lonely wolfina" pysty käsittämään miksi tällaiset ohjeistukset on luotu. Näin ollen hän pitänee Jatkoajan moderointia (v)ihastuttavana. Näitä taustoja ohjeistuksien takana on nyt monta vuotta, monen kirjoittajan ja monen esimerkin kautta yritetty avata hänelle, mutta kun ei ole edes halua ymmärtää edes vähääkään alusta.

Trolli mikä trolli - ruokkiminen pitäisi lopettaa välittömästi, mutta jatkakoon nyt hetken tuota yhden miehen sotaansa.
Eiköhän Jatkoajan ihastuttavat Moderaattorit pian tee omat ratkaisunsa tämänkin trollin suhteen...

(toisaalta syy Leonin roikkumiseen edelleen täällä meidän riesanamme löytyi aikoinaan hänen kaverilistaltaan - turhan monta nimeä päättävästä elimestä - nykyisin näemmä muutkin päättävän elimen jäsenet ovat tyhjentäneet kaverilistansa - ehkä se oli sittenkin turhan läpinäkyvää muutaman paljastuttua/paljastettua itsensä)
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Näitä taustoja ohjeistuksien takana on nyt monta vuotta, monen kirjoittajan ja monen esimerkin kautta yritetty avata hänelle, mutta kun ei ole edes halua ymmärtää edes vähääkään alusta.

Trolli mikä trolli - ruokkiminen pitäisi lopettaa välittömästi, mutta jatkakoon nyt hetken tuota yhden miehen sotaansa.
Eiköhän Jatkoajan ihastuttavat Moderaattorit pian tee omat ratkaisunsa tämänkin trollin suhteen...

(toisaalta syy Leonin roikkumiseen edelleen täällä meidän riesanamme löytyi aikoinaan hänen kaverilistaltaan - turhan monta nimeä päättävästä elimestä - nykyisin näemmä muutkin päättävän elimen jäsenet ovat tyhjentäneet kaverilistansa - ehkä se oli sittenkin turhan läpinäkyvää muutaman paljastuttua/paljastettua itsensä)
Tyypillinen luuseri. Heti kun argumentit murenevat, vastapeluria syytetään trolliksi.

Olen aika monta miljoonaa kertaa kertonut, että ymmärrän aivan täydellisesti, miksi nuo otsikot ja linkit ovat ihqudaa-kivoja, kun ne ovat millilleen sinun mielesi mukaisesti. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että kirjoittajat kirjoittavat helposti luettavaa tekstiä ja otsikoivat sen nasevasti, mutta asiallisesti. Minun yhden miehen sotani koskee edelleen vain sitä typerää käytäntöä, että toisinkirjoittajat vaaditaan rangaistujen aitioon.

Odottelen edelleen sitä päivää, että sinulta kuuluu yksi itse keksitty ajatus. Tähän mennessä olet toistanut papukaijana auktoriteetteina pitämiesi ohjenuoria. Ota joskus lomaa itsestäsi, tekisi hyvää sinulle.

Ja totta, olen (v)ihastunut moderaattoreihin. Että turha tulla syyttelemään off-topicista. Kaverilistoja en ole koskaan kerännyt. En edes ymmärrä moisen toiminnon tarkoitusta. Joihinkin kaverikutsuihin olen vastannut myöntävästi. Voisiko joku kertoa, mitä iloa niistä on?
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Viimeisissä viesteissäni olen (jälleen kerran) selittänyt tälle yhdelle vänkääjälle monien esimerkkien kautta sitä, että MIKSI keskustelupalstalle liitettyjen linkkien sisältö pitää kuvailla ja MIKSI Otteluketjufoorumissa otteluketjujen otsikoiden tulee olla sellaisia kuin ne ovat. Joillekin tämä Moderaattoreiden ohjeistus ei vain painu kalloon, ja aina pitää vähän vängätä vastaan. Jos mikään muu ei auta, niin vedetään ainakin sitten suvaitsemattomuuskortti esiin.

"Maailma tarvitsee erilaisuutta ja sen sallimattomuutta kutsutaan suvaitsemattomuudeksi."

Eiköhän nämä selitykset ja esimerkit Moderaattoreiden ohjeistuksista ja niiden noudattamatta jättämisistä jaetuista rangaistuksista kuitenkin liity aika suorasti Jatkoajan keskustelupalstan moderointiin ja sitä kautta myös Jatkoajan (v)ihastuttaviin Moderaattoreihin? Toisin sanoen aihe liittyy täysin ketjun otsikkoon. Sitä mä en vaan jaksa ymmärtää, että miten tämä Kuningas Leon I jaksaa sotia tätä yhden miehen sotaansa kaikkea ohjeistusta vastaan. Nämä ohjeistukset ovat kuitenkin tehty meitä Jatkoajan keskustelupalstan kirjoittajia ja eritoten lukijoita varten.

Olen helvetin tyytyväinen siitä, että Jatkoajan keskustelupalstalla Moderaattorit kiinnittävät huomiota kuvailemattomiin linkkeihin sekä erityisesti Otteluketjufoorumilla siihen, että topicien otsikot ovat yhtenäisiä - asiallisia sekä informatiivisia. Tämän siis voi käsittää siten, että pidän Jatkoajan moderointia ihastuttavana. Vastaavasti diktaattori Leon Suuri ei esittämänään "lonely wolfina" pysty käsittämään miksi tällaiset ohjeistukset on luotu. Näin ollen hän pitänee Jatkoajan moderointia (v)ihastuttavana. Näitä taustoja ohjeistuksien takana on nyt monta vuotta, monen kirjoittajan ja monen esimerkin kautta yritetty avata hänelle, mutta kun ei ole edes halua ymmärtää edes vähääkään alusta.

Trolli mikä trolli - ruokkiminen pitäisi lopettaa välittömästi, mutta jatkakoon nyt hetken tuota yhden miehen sotaansa.
Eiköhän Jatkoajan ihastuttavat Moderaattorit pian tee omat ratkaisunsa tämänkin trollin suhteen...

(toisaalta syy Leonin roikkumiseen edelleen täällä meidän riesanamme löytyi aikoinaan hänen kaverilistaltaan - turhan monta nimeä päättävästä elimestä - nykyisin näemmä muutkin päättävän elimen jäsenet ovat tyhjentäneet kaverilistansa - ehkä se oli sittenkin turhan läpinäkyvää muutaman paljastuttua/paljastettua itsensä)

On pakko todeta että näitä Mr.Foxin juttuja voi lukee hymyssä suin. Täyttä asiaa koko ajan ja sitten sopivalla ironialla jatkuu. Aivan loistavaa. Ja sitten vielä tämän kaverin kun saa hermostuun niin vielä parempaa tekstiä tulee niinkuin ylläoleva osoittaa. Aivan mieletöntä settii.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Olen aika monta miljoonaa kertaa kertonut, että ymmärrän aivan täydellisesti, miksi nuo otsikot ja linkit ovat ihqudaa-kivoja, kun ne ovat millilleen sinun mielesi mukaisesti. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että kirjoittajat kirjoittavat helposti luettavaa tekstiä ja otsikoivat sen nasevasti, mutta asiallisesti. Minun yhden miehen sotani koskee edelleen vain sitä typerää käytäntöä, että toisinkirjoittajat vaaditaan rangaistujen aitioon.
Miten sitten mielestäsi nämä toisinkirjoittelijat saataisiin paremmin ruotuun muuta kuin rangaistusten kautta?

Tämä rankaiseminenhan nyt vain on yleinen käytäntö länsimaisessa yhteiskunnassa.

Rikot yhteiskunnan sääntöjä/ohjeistuksia (lakeja) => saat sakkoja tai joudut vankilaan
Rikot jääkiekkopelin sääntöjä/ohjeistuksia => saat minuuttimääräisen tai ottelukohtaisen rangaistuksen
Rikot keskustelupalstan sääntöjä/ohjeistuksia => saat varoituksen, määrämittaisen kirjoituskiellon tai lopulta kirjoitusoikeutesi poistetaan

Mikä tässä on niin vaikeata ymmärtää? Jatkoajan säännöistä/ohjeistuksista piittaamattomille on takuuvarmasti tarjolla muitakin keskustelupalstoja kuin Jatkoajan keskustelupalsta. Miksi näiden toisinajattelijoiden pitäisi antaa roikkua täällä selkeän enemmistön riesana?

Tunnetko sanonnan: "Maassa maan tavalla tai maasta pois"?

Jatkoajan keskustelupalstalla on tiettyjä sääntöjä ja ohjeistuksia, jotka jokaisen on hyväksyttävä, jos tänne haluaa kirjoittaa. Minä hyväksyn ne, enkä valita niistä tasaisin väliajoin kuin joku kuukautisista kärsivä teinityttö. Eivät kaikki säännöt minunkaan mielestäni aina ole mitenkään järkeviä tai hyväksyttäviä. Kuinka monta kertaa olen halunnut kutsua jotain vitun kusipäätä vitun kusipääksi, mutta en tee sitä. Miksi en? Koska toisen henkilökohtainen haukkuminen ei ole hyvän netiketin tapaista, se on Jatkoajan keskustelupalstan säännöissä kiellettyä ja siten myös rangaistavaa. En myöskään kutsu oikeassa elämässä jotain vitun kusipäätä vitun kusipääksi - vain ja ainoastaan siksi, että se nyt vain ei ole hyvien tapojen mukaista.

Sinä vastaavasti olet joskus kutsunut Jatkoajan keskustelupalstalla jotain vitun puusilmää vitun puusilmäksi. Olet myös saanut tästä ansaitsemasi rangaistuksen ja aiot myös toistaa rikkeesi. Toisin sanoen et aio jatkossakaan hyväksyä Jatkoajan keskustelupalstan sääntöjä. Mikset käy kokeilemassa tätä elävässä elämässä? Käypä kutsumassa vaikka jotain poliisia "vitun puusilmäksi", niin saat ansaitsemasi (sakko-) rangaistuksen. Syy: virkavallan halventaminen tjsp. Tai mene vastaavasti kutsumaan jotain aavistuksen humalaista wannabe-bodaria "vitun puusilmäksi", niin todennäköisesti saat siitäkin rangaistuksen. Tässä tapauksessa rangaistuksesi olisi todennäköisesti oikein wanha kunnon turpaanveto.

Milloin alat uskoa, että kaikki nämä säännöt ja ohjeistukset ovat meidän kaikkien yhteiseksi hyväksi? Niin keskustelupalstalla, jääkiekkokaukalossa, yhteiskunnassa... aivan kaikkialla. Kertoisitko nyt minulle - ja itse asiassa meille kaikille - että miksi mielestäsi Jatkoajan keskustelupalstan sääntöjen ja ohjeistusten rikkomisesta ei kuuluisi antaa rangaistusta? Oma arvioni vastauksestasi: koska Kalsarilahkon johtaja Leon on sitä mieltä, että joku sääntö tai ohjeistus on täysin typerä. Ymmärrätkö sitä, että joskus vain on noudatettava typeriltäkin tuntuvia sääntöjä ja ohjeistuksia, jos ei halua saada sääntöjen tai ohjeistusten rikkomisesta aiheutuvaa rangaistusta?
Odottelen edelleen sitä päivää, että sinulta kuuluu yksi itse keksitty ajatus. Tähän mennessä olet toistanut papukaijana auktoriteetteina pitämiesi ohjenuoria. Ota joskus lomaa itsestäsi, tekisi hyvää sinulle.
Öh... miksi minun pitäisi keksiä jotain omia sääntöjäni, jos olen tyytyväinen jo olemassaoleviin?

Toisaalta otan edelleen krediittiä siitä, että aikoinaan Moderaattorit alkoivat kiinnittää huomiota noihin kuvailemattomiin linkkeihin. Mielestäni olin ensimmäinen, joka asiaa aikoinaan Moderaattoreille ehdotti. Olisiko ollut syksyllä 2007 vai 2008? Olen muistaakseni sinulle jo joskus aiemmin linkittänyt tuon ensimmäisen viestini, jossa asiaa ehdottelin. Moderaattorit ilmeisesti pitivät ajatustani hyvänä, sillä melko nopeasti he ohjeistivat kirjoittajia asiasta ja nykyään myös rankaisevat ohjeistuksen noudattamatta jättämisestä. Eikö tämä käy omasta, itse keksimästäni ajatuksesta?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Väärä kysymys. Oikea kysymys on: miksi pitäisi?
Vastakysymykseni vastannee "oikeaan kysymykseesi": miksi sääntöjä ja ohjeistuksia ylipäätään on olemassa, jos niiden noudattamista ei valvota? Säännöt ja ohjeistukset ovat - kuten jo aiemmassa viestissäni mainitsin - meidän kaikkien yhteiseksi hyväksi.

Jatkoajan keskustelupalstalla Jatkoajan keskustelupalstan sääntöjä ja ohjeistuksia valvovat Jatkoajan keskustelupalstan Moderaattorit.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Väärä kysymys. Oikea kysymys on: miksi pitäisi?
Heitetään arvaus: moderaattoreilla on muutakin elämää kuin korjailla otsikoita, linkkejä yms. sellaiseen muotoon että palsta pysyy luettavana.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Heitetään arvaus: moderaattoreilla on muutakin elämää kuin korjailla otsikoita, linkkejä yms. sellaiseen muotoon että palsta pysyy luettavana.
Tuota on todella vaikea uskoa.

Mutta jotta palstan luettavuus paranisi eksponentiaalisesti, voisiko mm. yhdyssanavirheet sanktioida? Ovat todella ärsyttäviä. En tietenkään oikeasti tätä toivo, mutta haluan haarukoida hiukan asioita, joista pitää teidän mielestä antaa pelikieltoa.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Tuota on todella vaikea uskoa.

Mutta jotta palstan luettavuus paranisi eksponentiaalisesti, voisiko mm. yhdyssanavirheet sanktioida? Ovat todella ärsyttäviä. En tietenkään oikeasti tätä toivo, mutta haluan haarukoida hiukan asioita, joista pitää teidän mielestä antaa pelikieltoa.

Yhdyssanavirheiden lisäksi voitaisiin oikeastaan kaikki turha teksti viesteistä sanktioida. Tässäkin ketjussa on näkynyt taas niitä väkisin pidennettyjä viestejä. Moni tuntuu luottavan määrään, ei laatuun.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mutta jotta palstan luettavuus paranisi eksponentiaalisesti, voisiko mm. yhdyssanavirheet sanktioida? Ovat todella ärsyttäviä.
Käy mulle!

Pystyisin elämään yhdyssanavirheistä jaettavien viikon pelikieltojen kanssa - pystyn elämään myös ilman niistä jaettavia sanktioita. Kysymys kuuluukin: pystytkö sinä? Pystytkö sinä elämään nykyisen rangaistuslinjan kanssa, joissa kuvailemattomista linkeistä ja/tai huonoista otsikoista jaetaan viikon kirjoituskielto? Pystyisitkö sinä elämään tiukennetun rangaistuslinjan kanssa, jossa jokaisesta yhdys sana virheestä (sic!) jaettaisiin viikon pelikielto?

Willi veikkaukseni on, että et pysty. Oletko se sittenkin sinä, jonka pitäisi hieman avartaa maailmankatsomustasi sekä opetella elämään voimassa olevien sääntöjen ja normien mukaisesti? Käyttäydy kuin mies, hyväksy säännöt sellaisina kuin ne ovat ja lopeta tuo ainainen ruikuttamisesi Jatkoajan epäreiluista säännöistä. *NYYH*

Jos palstalla otettaisiin käyttöön yhdyssanavirheiden sanktiointi, niin en mä sitä vastaan alkaisi ainakaan protestoida. Mä hyväksyisin sen, tekisin kaikkeni noudattaakseni kyseistä sääntöä/ohjeistusta ja odottaisin myös muiden tekevän samoin. Todennäköisesti siitäkin nousisi jonkinlainen vastarintaliike - vähintään yksi joka paikan vastarannan kiiski. Aivan kuten sinä olet nyt toiminut näissä linkitys- ja otsikointiasioissa. Mikset sinä - hyvä Leon - voi vain tehdä samoin kuin minä teen: hyväksy linkitys- ja otsikointisäännöt/-ohjeistukset, tee kaikkesi noudattaaksesi henkilökohtaisesti kyseisiä sääntöjä/ohjeistuksia ja odota myös muiden tekevän samoin.

Mieti vähän: onko tuosta yhden miehen sodastasi mitään hyötyä kenellekään?
En tietenkään oikeasti tätä toivo, mutta haluan haarukoida hiukan asioita, joista pitää teidän mielestä antaa pelikieltoa.
Niin kauan kuin yhdys sana virheistä ei anneta peli kieltoa niin niistä ei myöskään kannata murehtia. Totta kai joka saatanan yhdys sana virhe vituttaa muakin mutta en mä siitä huutele täällä ympäri keskustelu palstaa.

Onko sinun mieli piteesi oikeasti se että tahalliset kirjoitus virheet tekevät keskustelu palstan kirjoittajista jotenkin persoonallisia? Joku veinihän aikoinaan kirjoitti jatko ajassa täysin päin vittua ja useampikin kanssa kirjoittaja on kehunut hänen olleen persoonallinen kirjoittaja. Yksityis viesteihinhän hän ei näitä tahallisia kirjoitus virheitään vähemmän yllättäen enää ladellutkaan. Onko tuo veinin kirjallinen anti nyt sitten jotain sellaista jota olet näillä vaatimuksillasi hakemassa? Jokaisen kirjoittajan pitäisi kirjoittaa jatko aikaan kuin joku saatanan cp vammainen ollakseen persoonallinen ja palstaa olisi hauskempi lukea.

Jos nämä tahalliset yhdys sana virheet sitten vituttavat sua niin paljon kuin annoit edellisessä viestissäsi ymmärtää niin mikset sitten laita viestiä moderaattoreille? Laita heille ehdotus, että jokaisesta yhdys sana virheestä tulisi jakaa yhdenviikon peli kielto. Moderaattorit ottavat ehdotuksesi harkintaansa ja toden näköisesti myös antavat asiasta tiedon annon mikäli rangaistus linjaan on tulossa sääntö muutoksia.

Moderaattorit eivät odota täydellistä kielenkäyttöä keneltäkään - vain ja ainoastaan hieman panostusta viestien ulkoasuun ja luettavuuteen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mutta jotta palstan luettavuus paranisi eksponentiaalisesti, voisiko mm. yhdyssanavirheet sanktioida? Ovat todella ärsyttäviä.
Ehdottomasti kannatan. Samoin "itseni mielestä" -ilmauksen käyttäjille aluksi kuukausi, uusijoille elinkautinen.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Yhdyssanavirheiden lisäksi voitaisiin oikeastaan kaikki turha teksti viesteistä sanktioida. Tässäkin ketjussa on näkynyt taas niitä väkisin pidennettyjä viestejä. Moni tuntuu luottavan määrään, ei laatuun.

Oma minuus ajattelee ihan justniiq tässä asianimimerkit on yrittäny toitottaa. Ajatelkaa ihmiset itsenne pilkuksi. 10 vuotta sitten täällä oli pilkullakin lokoisat oltavat, sai mennä mihin väliin lystää koska haluaa. Nykyään jos eksyt väärään paikkaan tulee sellaista gangbangia että. Sitten. Tulee. Näitä. Tällaisia. Lausehehia.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pystyisin elämään yhdyssanavirheistä jaettavien viikon pelikieltojen kanssa - pystyn elämään myös ilman niistä jaettavia sanktioita. Kysymys kuuluukin: pystytkö sinä? Pystytkö sinä elämään nykyisen rangaistuslinjan kanssa, joissa kuvailemattomista linkeistä ja/tai huonoista otsikoista jaetaan viikon kirjoituskielto? Pystyisitkö sinä elämään tiukennetun rangaistuslinjan kanssa, jossa jokaisesta yhdys sana virheestä (sic!) jaettaisiin viikon pelikielto?

Willi veikkaukseni on, että et pysty. Oletko se sittenkin sinä, jonka pitäisi hieman avartaa maailmankatsomustasi sekä opetella elämään voimassa olevien sääntöjen ja normien mukaisesti? Käyttäydy kuin mies, hyväksy säännöt sellaisina kuin ne ovat ja lopeta tuo ainainen ruikuttamisesi Jatkoajan epäreiluista säännöistä. *NYYH*

jne
Jos yhdyssanoista rangaistaisiin, niin näin paskasta argumentoinnista tulisi ikuiset bännit ja piiskaa päälle.
Ensin väännätte aiheesta Leonin kanssa hyvän tovin, ja sitten jonkinlaisessa loppupuheenvuorossasi (toivottavasti) täräytät tiskiin tällaista soopaa. En ole Leonin kanssa samaa mieltä rangaistuslinjasta tai juuri mistään muustakaan, mutta tunnustan että hänellä on hyviä pointteja. Ja tämä ketju on juuri tätä keskustelua varten olemassa, joten tämä "lopeta ruikutus ja ole mies kuten minä" on aika onnetonta shittiä kokonaisuudessaan.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Jos yhdyssanoista rangaistaisiin, niin näin paskasta argumentoinnista tulisi ikuiset bännit ja piiskaa päälle.
Ensin väännätte aiheesta Leonin kanssa hyvän tovin, ja sitten jonkinlaisessa loppupuheenvuorossasi (toivottavasti) täräytät tiskiin tällaista soopaa. En ole Leonin kanssa samaa mieltä rangaistuslinjasta tai juuri mistään muustakaan, mutta tunnustan että hänellä on hyviä pointteja. Ja tämä ketju on juuri tätä keskustelua varten olemassa, joten tämä "lopeta ruikutus ja ole mies kuten minä" on aika onnetonta shittiä kokonaisuudessaan.
Leon on nyt lähes viisi vuotta käynyt tuota yhden miehen sotaansa.

Edelleenkin hänen vain pitää leikkiä, että hän ei muka ymmärtäisi, miksi Jatkoajan keskustelupalstalla on erilaisia sääntöjä ja ohjeistuksia. Lisäksi hän leikkii ymmärtämätöntä, että miksi sääntöjen ja ohjeistusten rikkominen on rangaistavaa. Mä olen näiden vuosien varrella yrittänyt useampaan kertaan vääntää rautalangasta ja välillä jopa ratakiskosta, miksi näitä erilaisia sääntöjä ja ohjeistuksia tarvitaan sekä miksi niiden rikkomisesta rangaistaan. Moni muukin kirjoittaja on yrittänyt sitä hänelle selventää.

Mutta ei... aina tasaisin väliajoin putkahtaa esiin Leon selittämään ilman perusteluja, miksi näistä ei pitäisi rangaista. Ainoa peruste, jonka hän pystyy antamaan, on suvaitsemattomuus. Suvaitsemattomuus erilaisia kirjoittajia kohtaan. Hänen tulisi jo tietää ja ymmärtää, että kaikki säännöt ja ohjeistukset tällä palstalla ovat meitä lukijoita varten. Palstan lukeminen helpottuu huomattavasti, kun kaikki tuhannet kirjoittajat noudattavat tiettyjä yhteisiä normeja. Jos joku yksittäinen tapaus ei näitä normeja pysty/halua noudattaa, sen pitäisi olla tämän yksittäisen tapauksen harmitus - ei Leonin.

Kuten sanottua: lähes viisi vuotta Leon on jaksanut pitää yllä tuota yhden miehen show'tansa. Eikö sinunkin mielestäsi - hyvä benicio - Leonin olisi ollut syytä opetella hyväksymään tuo asia? Jo lähes viisi vuotta teksteihin liitettyjen linkkien sisältö on pitänyt kuvailla. Pari kuukautta vähemmän aikaa linkeistä ilman minkäänlaista kuvausta on saanut viikon huilin. Tämä siitä syystä, koska ohjeistuksen tullessa voimaan tietyt kirjoittajat vain eivät suostuneet hyväksymään tätä uutta ohjeistusta ja kapinoivat sitä vastaan.

19.08.2008 - Alkuperäinen ohjeistus linkityksistä
05.11.2008 - Ohjeistuksen rikkomisesta tulee rangaistavaa
19.09.2011 - Lisäohjeistus ns. vajakkilisäyksistä
24.07.2012 - Linkkien selkokielisyydestä

Mitä perusteita Moderaattorit sitten antoivat näille ohjeistuksilleen?

19.08.2008 - "Tästä päivästä lukien edellytämme että linkitykset muille sivustoille tapahtuu niin, että linkittäjä kertoo mistä linkissä on kyse. Pääasiassa tämä koskee YouTube-linkkejä, joita esiintyy tiuhaan useassa ketjussa. Sanomattakin selvää on, että edellytämme että linkin kuvaus on todenmukainen."

05.11.2008 - "Koska elokuussa antamamme muistutus puutteellisten linkkien kuvauksista ei ole tavoittanut jokaista kirjoittajaa, vaikka siitä on mainittu useaan otteeseen eri yhteyksissä, joudumme muuttamaan käytäntöä asian suhteen. Tästä hetkestä alkaen jokainen havaitsemamme liinkki, joka on kokonaan ilman kuvausta, tai puutteellisesti kuvattu, johtaa automaattisesti viikon pelikieltoon."

19.09.2011 - "Sisältökuvaus ei tarkoita että kerrotaan, ns "vajakkilisäyksellä" tai hyperlinkillä, mihin linkki vie, vaan sitä mitä linkin takana on. Ns. "vajakkilisäyksiin" on tarkoituksemme ruveta asiasta annetun palautteen perusteella puuttumaan, poistamalla niitä, ohjeistamalla ja jakelemalla varoituksia aluksi. Mikäli ohjeistus ja varoitukset eivät tepsi, johtaa ne vääjäämättä pelikieltoihin."

24.07.2012 - "Koska palstasofta ei tue kaikkia kieliä, jatkossa linkitykset pitää hoitaa niin, että ne ovat selkokielellä tehtyjä. Palstaa pitää pystyä lukemaan sujuvasti, ja tällä muutoksella asiaa parannetaan."

Tämä siis on ollut Jatkoajan keskustelupalstan linja linkityksiin jo viiden SM-liigakauden ajan. Eikö nyt isot miehet voi viidessä vuodessa oppia hyväksymään tiettyjä pelisääntöjä? Tästä syystä epäilenkin Leonia pelkäksi yhden asian trolliksi. Eihän täällä pahemmin muilta näy parranpärinää siitä, että linkit pitää kuvailla asiallisesti, Otteluketjufoorumin otsikoiden tulee olla määrämuotoisia ja informatiivisia jne.

Mä ymmärtäisin tämän ainaisen ruikutuksen huomattavasti paremmin, jos se olisi yleisempää. Jos tässä ketjussa kävisi vaikkapa (hatusta vedettynä) joka viikko 5-10 eri nimimerkkiä valittamassa tästä voimassa olevasta linkitysohjeistuksesta sekä sen rikkomisesta seuraavista rangaistuksista, niin silloinhan se ohjeistus on yksinkertaisesti huono. Silloin se ei palvele enemmistöä palstan lukijoista. Nyt suurin osa palstan lukijoista on ymmärtänyt ja hyväksynyt tuon ohjeistuksen - vain ja ainoastaan tämän yhden vastarannan kiisken pitää tasaisin väliajoin tupsahtaa tähän ketjuun purkamaan omaa pahaa oloaan.

Tuosta Leonin toiminnasta vain paistaa läpi niin selvästi ainoastaan halu kapinoida, niskuroida ja osoittaa mieltään yleisesti hyväksyttyjä sääntöjä, ohjeistuksia ja normeja kohtaan - halu tulla kuulluksi, tarve tulla huomioiduksi, halu olla erilainen. Kuten sanottua: jos tässä topicissa usempi nimimerkki kapinoisi jatkuvasti tuota linkitysohjeistusta sekä sen rikkomisesta seuraavia rangaistuksia kohtaan, niin se olisi huomattavasti helpompaa myöntää, että tuo ohjeistus on perseestä. Todennäköisesti myös Moderaattorit heräisivät jossain vaiheessa ja myöntäisivät sen olleen virhe. Nyt kuitenkaan näin ei ole, vaan täällä on käynnissä ainoastaan tämä yhden miehen sota.

Tästä syystä ja näillä perusteilla sanoin, että ehkä Leoninkin olisi pikkuhiljaa - viiden vuoden aikana - syytä oppia käyttäytymään kuin aikuinen mies ja hyväksyä Jatkoajan keskustelupalstan säännöt, ohjeistukset ja normit.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Käsittämättömän huomion täällä saanut Scholl kuuluu samaan kastiin kuin Juhani Tamminen, Jarkko Ruutu, Johanna Tukiainen yms. turhakkeet. Kaikilla em. saattaa Tukiaista lukuunottamatta olla jotain järkevääkin sanomista ja Ruudun kohdalla tekemistäkin, mutta se kaikki hyvä hukkuu sinne järjettömän paskansuoltamisen ja pelleilyn alle. Mun kohdalla väsynyt sitaatti "any publicity is good publicity" ei päde. Tästä syystä en arvosta näitä henkiloitä pätkääkään.

Persoonallinen voi olla monella tavalla, mutta turha oman egon korostaminen tuottaa aina ihottumaa. Schollin kohdalla se viiminen lähtökään ei olis ollu mitenkään kohtuuton palstan yleiseen linjaan verrattuna. Aika paljon miedommistakin pöllöilystä on tullut eekoota.

Seuraava kommentti tietenkin on, että nämä mediahuorat herättävät keskustelua ja siksi juuri pyrinkin välttelemään kommentoitia heidän tekemisistään. Vaikka juuri nyt siihen syyllistynkin, mutta koitan jättää sen tähän.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Oletko se sittenkin sinä, jonka pitäisi hieman avartaa maailmankatsomustasi sekä opetella elämään voimassa olevien sääntöjen ja normien mukaisesti? Käyttäydy kuin mies, hyväksy säännöt sellaisina kuin ne ovat ja lopeta tuo ainainen ruikuttamisesi Jatkoajan epäreiluista säännöistä. *NYYH*
Leonista ja hänen mielipiteistään viis, mutta kerro sinä miten voi avartaa maailmankatsomustaan, jos on pakko elää aina voimassa olevien sääntöjen ja normien mukaan? Tämä maailma olisi aika surkea paikka, jos ihmiset olisivat aina sokeasti seuranneet niitä, jotka määrittelevät normit eivätkä ikinä olisi kyseenalaistaneet mitään. Ehkä Pohjois-Korea onkin unelmavaltiosi? Siellä vasta sääntöjä riittääkin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Leonista ja hänen mielipiteistään viis, mutta kerro sinä miten voi avartaa maailmankatsomustaan, jos on pakko elää aina voimassa olevien sääntöjen ja normien mukaan? Tämä maailma olisi aika surkea paikka, jos ihmiset olisivat aina sokeasti seuranneet niitä, jotka määrittelevät normit eivätkä ikinä olisi kyseenalaistaneet mitään. Ehkä Pohjois-Korea onkin unelmavaltiosi? Siellä vasta sääntöjä riittääkin.
Minä kannatan voimallisesti sääntöjä, kieltoja ja rajoituksia. Ai miksikö? No siksi, että ne aiheuttavat kapinahenkeä, ja kapinahenki vie asioita eteenpäin, edesauttaa kehitystä. Jos kaikki on sallittua, vallitsee pian laiskanpulskea olotila, henkinen taantumus. Ajattelu tylsistyy, jos ei tarvitse rasittaa päätään vastarinnalla.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tämä maailma olisi aika surkea paikka, jos ihmiset olisivat aina sokeasti seuranneet niitä, jotka määrittelevät normit eivätkä ikinä olisi kyseenalaistaneet mitään.
No tämähän kaikki Mr.Foxin viha peilautuu tietysti siihen, että linkkikuvausohjeistus ja siitä langetettavat pelikiellot (taitaa muuten olla ainoa kerta, kun käyttäjät ovat saaneet äänensä kuuluviin tämän palstan suhteen) ovat hänen oma ideansa, jota on puolustettava henkeen ja vereen. Olen melko varma, että hän on toiminut Helsingin nuorisolautakunnassa 70-luvulla, kun Aku Ankan tilaus nuorisotiloihin päätettiin keskeyttää, kun lehden hahmoilla ei ollut housuja. En ole viime aikoina saanut tilannepäivitystä, mutta ehkä ne ovat tulleet jo järkiinsä.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Olen melko varma, että hän on toiminut Helsingin nuorisolautakunnassa 70-luvulla, kun Aku Ankan tilaus nuorisolautakunnan tiloihin päätettiin keskeyttää, kun lehden hahmoilla ei ollut housuja.
Tämä menee jo ohi aiheen, mutta muistelen jonkin kunnan kirjastolaitoksen lopettaneen myös Aku Ankan tilauksen, mutta eri syystä. Ei siis housuttomuuden vuoksi, vaan siksi, että Roope Ankan äärikapitalistinen maailmankuva ei ollut omiaan kasvattamaan sosialidemokraattisen hyvinvointiyhteiskunnan nuoria jäseniä kyllin nöyriksi järjestelmän pieniksi koneenosiksi.
 

Wolves

Jäsen
vain ja ainoastaan tämän yhden vastarannan kiisken pitää tasaisin väliajoin tupsahtaa tähän ketjuun purkamaan omaa pahaa oloaan.

Aika moni on jo tajunnut, että valittamisesta ei ole vitunkaan hyötyä. Oli sitten oikeassa tai väärässä. Siksi niitä muita ei näy.

Tuosta Leonin toiminnasta vain paistaa läpi niin selvästi ainoastaan halu kapinoida, niskuroida ja osoittaa mieltään yleisesti hyväksyttyjä sääntöjä, ohjeistuksia ja normeja kohtaan - halu tulla kuulluksi, tarve tulla huomioiduksi, halu olla erilainen.

Palstan Wannabe-psykiatri jättää ne arvioinnit alansa ammattilaisille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös