Olen aika monta miljoonaa kertaa kertonut, että ymmärrän aivan täydellisesti, miksi nuo otsikot ja linkit ovat ihqudaa-kivoja, kun ne ovat millilleen sinun mielesi mukaisesti. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että kirjoittajat kirjoittavat helposti luettavaa tekstiä ja otsikoivat sen nasevasti, mutta asiallisesti. Minun yhden miehen sotani koskee edelleen vain sitä typerää käytäntöä, että toisinkirjoittajat vaaditaan rangaistujen aitioon.
Miten sitten mielestäsi nämä toisinkirjoittelijat saataisiin paremmin ruotuun muuta kuin rangaistusten kautta?
Tämä rankaiseminenhan nyt vain on yleinen käytäntö länsimaisessa yhteiskunnassa.
Rikot yhteiskunnan sääntöjä/ohjeistuksia (lakeja) => saat sakkoja tai joudut vankilaan
Rikot jääkiekkopelin sääntöjä/ohjeistuksia => saat minuuttimääräisen tai ottelukohtaisen rangaistuksen
Rikot keskustelupalstan sääntöjä/ohjeistuksia => saat varoituksen, määrämittaisen kirjoituskiellon tai lopulta kirjoitusoikeutesi poistetaan
Mikä tässä on niin vaikeata ymmärtää? Jatkoajan säännöistä/ohjeistuksista piittaamattomille on takuuvarmasti tarjolla muitakin keskustelupalstoja kuin Jatkoajan keskustelupalsta. Miksi näiden toisinajattelijoiden pitäisi antaa roikkua täällä selkeän enemmistön riesana?
Tunnetko sanonnan: "Maassa maan tavalla tai maasta pois"?
Jatkoajan keskustelupalstalla on tiettyjä sääntöjä ja ohjeistuksia, jotka jokaisen on hyväksyttävä, jos tänne haluaa kirjoittaa. Minä hyväksyn ne, enkä valita niistä tasaisin väliajoin kuin joku kuukautisista kärsivä teinityttö. Eivät kaikki säännöt minunkaan mielestäni aina ole mitenkään järkeviä tai hyväksyttäviä. Kuinka monta kertaa olen halunnut kutsua jotain vitun kusipäätä vitun kusipääksi, mutta en tee sitä. Miksi en? Koska toisen henkilökohtainen haukkuminen ei ole hyvän netiketin tapaista, se on Jatkoajan keskustelupalstan säännöissä kiellettyä ja siten myös rangaistavaa. En myöskään kutsu oikeassa elämässä jotain vitun kusipäätä vitun kusipääksi - vain ja ainoastaan siksi, että se nyt vain ei ole hyvien tapojen mukaista.
Sinä vastaavasti olet joskus kutsunut Jatkoajan keskustelupalstalla
jotain vitun puusilmää vitun puusilmäksi. Olet myös saanut tästä ansaitsemasi rangaistuksen ja aiot myös toistaa rikkeesi. Toisin sanoen et aio jatkossakaan hyväksyä Jatkoajan keskustelupalstan sääntöjä. Mikset käy kokeilemassa tätä elävässä elämässä? Käypä kutsumassa vaikka jotain poliisia "vitun puusilmäksi", niin saat ansaitsemasi (sakko-) rangaistuksen. Syy: virkavallan halventaminen tjsp. Tai mene vastaavasti kutsumaan jotain aavistuksen humalaista wannabe-bodaria "vitun puusilmäksi", niin todennäköisesti saat siitäkin rangaistuksen. Tässä tapauksessa rangaistuksesi olisi todennäköisesti oikein wanha kunnon turpaanveto.
Milloin alat uskoa, että kaikki nämä säännöt ja ohjeistukset ovat meidän kaikkien yhteiseksi hyväksi? Niin keskustelupalstalla, jääkiekkokaukalossa, yhteiskunnassa... aivan kaikkialla. Kertoisitko nyt minulle - ja itse asiassa meille kaikille - että miksi mielestäsi Jatkoajan keskustelupalstan sääntöjen ja ohjeistusten rikkomisesta ei kuuluisi antaa rangaistusta? Oma arvioni vastauksestasi: koska Kalsarilahkon johtaja Leon on sitä mieltä, että joku sääntö tai ohjeistus on täysin typerä. Ymmärrätkö sitä, että joskus vain on noudatettava typeriltäkin tuntuvia sääntöjä ja ohjeistuksia, jos ei halua saada sääntöjen tai ohjeistusten rikkomisesta aiheutuvaa rangaistusta?
Odottelen edelleen sitä päivää, että sinulta kuuluu yksi itse keksitty ajatus. Tähän mennessä olet toistanut papukaijana auktoriteetteina pitämiesi ohjenuoria. Ota joskus lomaa itsestäsi, tekisi hyvää sinulle.
Öh... miksi minun pitäisi keksiä jotain omia sääntöjäni, jos olen tyytyväinen jo olemassaoleviin?
Toisaalta otan edelleen krediittiä siitä, että aikoinaan Moderaattorit alkoivat kiinnittää huomiota noihin kuvailemattomiin linkkeihin. Mielestäni olin ensimmäinen, joka asiaa aikoinaan Moderaattoreille ehdotti. Olisiko ollut syksyllä 2007 vai 2008? Olen muistaakseni sinulle jo joskus aiemmin linkittänyt tuon ensimmäisen viestini, jossa asiaa ehdottelin. Moderaattorit ilmeisesti pitivät ajatustani hyvänä, sillä melko nopeasti he ohjeistivat kirjoittajia asiasta ja nykyään myös rankaisevat ohjeistuksen noudattamatta jättämisestä. Eikö tämä käy omasta, itse keksimästäni ajatuksesta?