Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 257 079
  • 13 719

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Niinpä, palstan taso tuntuu koko ajan menevän vain alaspäin. Ihmeellistä provosoimista hyvin monessa ketjussa. Ennen vain satakunnassa tuntui olevan hirveä tarve provoilla, mutta nyt se näkyy levinneen koko palstalle.
- - -

Kapteeni Koivun kommentit tuolla jo aiemmin ovat enemmän kuin kohdallaan. Eipä nuo provot sen kummempia ole kuin palstan alkuaikoina. Ja jos ei provot kiinnosta, käytä ignorea ja/tai ole vastaamatta.

Suurin ero on siinä, että esim. silloin kun itse rekisteröidyin, palstalla oli muistaakseni alle 1000 rekisteröitynyttä kun nyt on jo yli 20 000. Toki nykyisin enemmän tai vähemmän aktiivisia kirjoittajia taitaa olla parin-kolmen tuhannen paikkeilla, kun niitä alkuaikoina oli muutama sata. Muistellen vain ns. Suljettua osastoa, johon löytyi valittuja 200.

Myös ikärakenne ja kiinnostus alaan vaihtelee. Välillä huomaa tilanteita, jolloin vanhoja vakiokirjoittajia väistyy pois palstalta, mutta sekin on aivan luonnollista. Ikää tulee, elämäntilanteet vaihtelevat, samoin kuin mielenkiinnon kohteet. Ajat vaihtuvat, myös tavat. Kaikilla elämänalueilla systeemit elävät, muuttuvat ja me niiden mukana.

Mitä nyt itse olen ollut havaitsevinani, monet palstalle tulleet uudemmat kirjoittajat ovat aiemmin jo saaneet niin paljon vaikutteita muilta keskustelupalstoilta (esim. tämä Hallin) joissa tyyli on, miten sen nyt sanoisi..., hieman erilaista. Ottaa aikansa ennenkuin nämä havaitsevat mikä JA:ssa on esim. moderoinnin taso. Joka siis on aikalailla eri tasolla kuin useimmilla muilla keskustelupalstoilla.

Eiköhän täälläkin mennä aika yleisten kaavojen mukaan, jolloin on välillä hiukan ylämäkeä ja välillä vähän alamäkeä. Minulla ei ole valittamista. Mutta onneksi on ketjuja, joissa voi valittaa. Olemmehan suomalaisia.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nimimerkki saluzci bannattu kokonaan. Malja sille.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Nimimerkki saluzci bannattu kokonaan. Malja sille.

Juuri etsiskelin ketjua, johon kirjoittaa riemustani, kun näin tämän uutisen. Jos törmään moderaattoreihin joskus, lupaan tarjota oluet.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Buu!

Luin mielenkiinnosta ~25 saluzcin viimeisintä viestiä. Ei noista nyt millään saa mitään sellaista mistä voisi suuttua. Mikä paikka tämä on. Leikkikouluko?
Koska aletaan bannia tylsiä HMV-kirjoittajia jostain Lukko-osiosta?
Niinpä-niin...palsta on kasvanut "liian suureksi" eikä kaikkia keskusteluja pysty millään seuraamaan.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Juuri etsiskelin ketjua, johon kirjoittaa riemustani, kun näin tämän uutisen. Jos törmään moderaattoreihin joskus, lupaan tarjota oluet.

Niinpä. Enpä olisi banneihin uskonut, vaikka toki toivoinkin sitä lukiessani jatkuvia turhia "tilastollisia faktoja".
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Buu!

Luin mielenkiinnosta ~25 saluzcin viimeisintä viestiä. Ei noista nyt millään saa mitään sellaista mistä voisi suuttua. Mikä paikka tämä on. Leikkikouluko?
Koska aletaan bannia tylsiä HMV-kirjoittajia jostain Lukko-osiosta?
Niinpä-niin...palsta on kasvanut "liian suureksi" eikä kaikkia keskusteluja pysty millään seuraamaan.

Lueskelin samoja juttuja eikä niissä ainakaan mitään tosi pahaa ollut mistä itse olisin hermostunut. Olen itsekin saanut huilia paristakin aiheesta joiden syyt ovat olleet palstan sääntöjen mukaisia. Viimeisin taisi olla viikon huili kun olin Tappara-Jyp matsissa alkukaudella ja se touhu alkoi ottamaan päähän kahden erän jälkeen ja ehdin postaan otteluketjuun pari valittua sanaa ennenkuin matsi oli loppunut. Sattuuhan noita.

Onneksi täällä ei ole meno mennyt siihen mihin eräässä virtuaalisessa jalkapallopelissä ennen joulua missä paikallinen ylläpito sai enemmän kuraa niskaansa kun olisi ansainnut.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Buu!

Luin mielenkiinnosta ~25 saluzcin viimeisintä viestiä. Ei noista nyt millään saa mitään sellaista mistä voisi suuttua. Mikä paikka tämä on. Leikkikouluko?

Lueskelin samoja juttuja eikä niissä ainakaan mitään tosi pahaa ollut mistä itse olisin hermostunut.

Jos perusteena on: "Nimimerkin saluzci kirjoitusoikeudet on poistettu pitkään jatkuneen trollauksen ja tarkoitushakuisen flametuksen johdosta." Niin pitäisi tajuta, että ehkei pelkästään 25 viimeistä viestiä katsomalla selviä miksi saluzci bannattiin kokonaan.
 

d2uce

Jäsen
Jos ko. nimimerkiltä itseltä kysyttäisiin, bannattiin hänet varmaan vain siksi, että hänen mielipiteensä oli eri kuin muilla.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Viimeisin taisi olla viikon huili kun olin Tappara-Jyp matsissa alkukaudella ja se touhu alkoi ottamaan päähän kahden erän jälkeen ja ehdin postaan otteluketjuun pari valittua sanaa ennenkuin matsi oli loppunut. Sattuuhan noita.
Tämä kuulosti niin oudolta, että Kävin kurkkimassa kyseisen viestin ja kyse ei varmasti ollut siitä, että postasit ennen pelin loppua, vaan että postasit pelkkää sisällötöntä paskaa ja ruinasit vielä penalttia perään. Minusta otteluketjuun saa kirjoittaa pelin aikanakin, kunhan siellä ei harrasta otteluseurantaa.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Tämä kuulosti niin oudolta, että Kävin kurkkimassa kyseisen viestin ja kyse ei varmasti ollut siitä, että postasit ennen pelin loppua, vaan että postasit pelkkää sisällötöntä paskaa ja ruinasit vielä penalttia perään. Minusta otteluketjuun saa kirjoittaa pelin aikanakin, kunhan siellä ei harrasta otteluseurantaa.

Olihan siinä vähän sitä, mutta juuri tuollaiset on fiilikset silloin kun oman joukkueen esitys vituttaa rankasti. Jäähyn syy kuitenkin oli otteluseuranta otteluketjussa. Sitä moni valmentajakin sanoo että sitä saa mitä tilaa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Hieno viikko menossa, vähän kevätsiivouksen makua ilmassa. Moderaattoreille iso kiitos nimerkin Teho Ton kenkimisestä, parantaa monen ketjun tasoa tulevaisuudessa. Tekemistä vielä riittää, mutta hyvä täsmäpoisto.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Hieno viikko menossa, vähän kevätsiivouksen makua ilmassa. Moderaattoreille iso kiitos nimerkin Teho Ton kenkimisestä, parantaa monen ketjun tasoa tulevaisuudessa.

Ja helpottaa keskustelemista, kun ei ole ketään joka olisi ikävästi eri mieltä asioista.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ja helpottaa keskustelemista, kun ei ole ketään joka olisi ikävästi eri mieltä asioista.

Voihan sen tietysti noinkin nähdä. Mun mielestä vaan käyttäjä, jonka ainut anti on olla kaikesta eri mieltä tarkoituksella, provota ja trollata 6,12 viestiä päivässä, on melko lailla turha tälle palstalle. Tsekkaa vaikka nuo viimeiseksi jääneet viestit tuolta Lahtelainen kannatuskulttuuri -ketjusta, siitä aika hyvin näkee mikä oli homman nimi. Ei tule ikävä.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Paremmaksi vaan päivä muuttuu. Kiitoksia vaan kovasti tuosta tehotrollin poistosta. Puhdistaa varmasti ilmapiiriä ja en usko, että kovin moni ei varmasti ole pahoillaan.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Täytyypä ihan näin nettikädestä pitäen kiittää moderaattoreita tuosta tehottoman kirjoittajan poistosta. Itse en kyseisen nimimerkin kanssa vääntänyt vissiin koskaan mistään, vaan siitä huolimatta iso käsi täältä.

Kyllä sitä eri mieltä voi ja saa olla, vaan se on eri asia kuin trollaus ja spämmäys (lue: tyhmyys).

En kyllä uskonut, että hänenlaisensa täältä poistetaan, vaan tämä saitti ja modethan näemmä yllättivät positiivisesti.

Kiitos!
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Näyttää suurin osa olevan hyvillään Teho Tonin poistamisesta, mutta minkä pykälien perusteella tuo sitten on tapahtunut? Mielestäni täällä pyörii kyllä paljon turhempiakin, vaikka nuo kirjoitukset jankkaamiseksi usein menevätkin. Joukossa on kuitenkin paljon asiaakin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viime aikojen putsauslinja/varoituslinja on ollut jotakuinkin asiallinen mutta en kyllä näe Teho Ton'ia sellaisena kirjoittajana, että hänet olisi pitänyt potkaista pellolle palstalta. Erilainen mielipide hänellä oli ja toi sen kärkkäästi esille, kenties jankatenkin mutta ei se minua ainakaan häirinnyt. Ei missään nimessä. Kukin taaplaa tyylillään, ja jos tälle linjalle lähdetään niin palstalla olisi suurempiakin turhakkeita mutta modet tekivät oman päätöksensä, mikä tässä tapauksessa ei minusta ollut järkevä.

vlad.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Hämmästyttävää, miten joku/jotkut voivat olla riemuissaan jonkun erimielisen kirjoittajan poistamisesta.
En ole ollut riemuissani. Ihan vain pidän asiallisena asiana tuo poistoa, joten eipä vääristellä minua. Minä en riemuissani kuin hitusvinkulan läheisyydestä, ja siitäkin monesti vain muka.

Ja sanontaa "iso käsi" olen pitänyt aina ihan idioottimaisena. Käytin sitä äsken ensi kertaa eläissäni syistä, joita en käy tässä suuremmin kertomaan. Lähinnä sisäpiirivittuilua eli sarkasmia eräälle, joka tuon viestini luki.

Ketähän täältä vielä kevätsiivouksen toimesta lähtee muihin bittigalakseihin, nyt ollaan jännän äärellä.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Viime aikojen putsauslinja/varoituslinja on ollut jotakuinkin asiallinen mutta en kyllä näe Teho Ton'ia sellaisena kirjoittajana, että hänet olisi pitänyt potkaista pellolle palstalta. Erilainen mielipide hänellä oli ja toi sen kärkkäästi esille, kenties jankatenkin mutta ei se minua ainakaan häirinnyt. Ei missään nimessä. Kukin taaplaa tyylillään, ja jos tälle linjalle lähdetään niin palstalla olisi suurempiakin turhakkeita mutta modet tekivät oman päätöksensä, mikä tässä tapauksessa ei minusta ollut järkevä.

vlad.

Juuri tuossa selailin kaverin viestejä. Viimeiset on kirjoitettu 17.2., eikä niissä ainakaan mitään pahaa ollut. Ilmeisesti lähes pystyynkuolleita osioita foorumilla ei ole lupa elävöittää ja kaikkien pitäisi olla samaa mieltä asioista.

En ole ollut riemuissani. Ihan vain pidän asiallisena asiana tuo poistoa, joten eipä vääristellä minua. Minä en riemuissani kuin hitusvinkulan läheisyydestä, ja siitäkin monesti vain muka.

Millä perusteilla tuo poisto sitten oli asiallinen. Pahoittelut että tartuin juuri sinun viestiisi, mutta saavat muutkin toki vastata.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Millä perusteilla tuo poisto sitten oli asiallinen
Jos täältä eri mieltä olemisen johdosta poisteltaisiin, niin kovinpa moni olisi täältä muualle potkittu, joten sillä perusteella tuskin on lentänyt ulos. Ainakin pykälän 17 avulla voi kenkiä ihan kenet haluaa. Ja pykälään yhdeksänhän nuo viittasivat perusteluissa. Mielestäni hänen tyylinsä oli huonoa tälle palstalle, puusilmäistä näkemystä pitkin palstaa. Ei paska konvehdiksi muutu, vaikka tuottaisi paljon paskaa.

No, minulle silti jokseenkin se ja sama, että onko tuolla kirjoitusoikeuksia vaiko eikö. Vaan silti päätös oli minun makuuni ja osoitus palstan itsekunnioituksen heräämisestä.

Teho Ton taitaa olla tänään JWC:ssa, ainakin aikoi olla, että kiva tervetuliaislahja Jatkoajalta hänelle...
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Minun(kin) mielestäni Teho Ton perusteli mielipiteensä kiitettävästi. Hieman jankkaavaahan tuo oli, mutta ei hän kyllä asiallisia vastauksia saanut. Tuli vähän mieleen asetelma; "asia ja perusteltu mielipide / vastaus, äitis oli". Varmaan modeilla syynsä on jälleen ollut, mutta jos keskustelupalstalla pitää kaikkien olla samaa mieltä, mistä me keskustellaan ?
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Minun(kin) mielestäni Teho Ton perusteli mielipiteensä kiitettävästi. Hieman jankkaavaahan tuo oli, mutta ei hän kyllä asiallisia vastauksia saanut. Tuli vähän mieleen asetelma; "asia ja perusteltu mielipide / vastaus, äitis oli". Varmaan modeilla syynsä on jälleen ollut, mutta jos keskustelupalstalla pitää kaikkien olla samaa mieltä, mistä me keskustellaan ?

Taputellaan sitten toinen toisiamme selkään. Sitä tässä ilmeisesti haetaan. =) Hyvinkin pitkälle sama kuva itselle jäi kirjoittajasta. Jankkasi toki usein, mutta erittäin paljon kysyi kysymyksiä, joihin ei joko saanut vastausta ollenkaan tai sitten tuli hyvinkin kyseenalaista tekstiä vastineeksi.

Mutta joo. Kai siinä sitten on perustelut olleet. Vähän tarkemmin noista syistä voisi toki kertoa, kun oikeuksia poistetaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös