fiftyeight
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Iddrott Förskott Puukädet
Niinpä, palstan taso tuntuu koko ajan menevän vain alaspäin. Ihmeellistä provosoimista hyvin monessa ketjussa. Ennen vain satakunnassa tuntui olevan hirveä tarve provoilla, mutta nyt se näkyy levinneen koko palstalle.
- - -
Kapteeni Koivun kommentit tuolla jo aiemmin ovat enemmän kuin kohdallaan. Eipä nuo provot sen kummempia ole kuin palstan alkuaikoina. Ja jos ei provot kiinnosta, käytä ignorea ja/tai ole vastaamatta.
Suurin ero on siinä, että esim. silloin kun itse rekisteröidyin, palstalla oli muistaakseni alle 1000 rekisteröitynyttä kun nyt on jo yli 20 000. Toki nykyisin enemmän tai vähemmän aktiivisia kirjoittajia taitaa olla parin-kolmen tuhannen paikkeilla, kun niitä alkuaikoina oli muutama sata. Muistellen vain ns. Suljettua osastoa, johon löytyi valittuja 200.
Myös ikärakenne ja kiinnostus alaan vaihtelee. Välillä huomaa tilanteita, jolloin vanhoja vakiokirjoittajia väistyy pois palstalta, mutta sekin on aivan luonnollista. Ikää tulee, elämäntilanteet vaihtelevat, samoin kuin mielenkiinnon kohteet. Ajat vaihtuvat, myös tavat. Kaikilla elämänalueilla systeemit elävät, muuttuvat ja me niiden mukana.
Mitä nyt itse olen ollut havaitsevinani, monet palstalle tulleet uudemmat kirjoittajat ovat aiemmin jo saaneet niin paljon vaikutteita muilta keskustelupalstoilta (esim. tämä Hallin) joissa tyyli on, miten sen nyt sanoisi..., hieman erilaista. Ottaa aikansa ennenkuin nämä havaitsevat mikä JA:ssa on esim. moderoinnin taso. Joka siis on aikalailla eri tasolla kuin useimmilla muilla keskustelupalstoilla.
Eiköhän täälläkin mennä aika yleisten kaavojen mukaan, jolloin on välillä hiukan ylämäkeä ja välillä vähän alamäkeä. Minulla ei ole valittamista. Mutta onneksi on ketjuja, joissa voi valittaa. Olemmehan suomalaisia.