Tämä palsta muuttuisi lopullisestikin hmv:ksi, jos toista kirjoittajaa ei saisi sanoa apinaksi.
Taso on laskenut kuin lehmän häntä, mutta niin se laskee kaikilla palstoilla, mihin päästetään liikaa ihmisiä. Jokohan olisi Jatkoajassakin aika herättää henkiin se suljettu osasto, mitä kokeiltiin joskus muinoin?
Periaatteessa moderointilinja on ihan ok, mutta vapaaehtoisjengin ihan turhanaikaista nipottamista on muuttaa joulukinkkuketju jouluruokaketjuksi ja erottaa siitä kinkkuviestit omakseen. Ja samaten tämä linkkien moderointi, ei pysty käsittämään miksi resursseja tuhlataan tällaisiin joutavuuksiin. Kun resurssit on rajalliset, pitäisi keskittyä olennaiseen, eikä täysin turhanaikaiseen näpertelyyn, jolla ei ole ison kuvan kanssa mitään merkitystä. Ja se iso kuva on hukassa, jos vain näperrellään pienten asioiden parissa. Palstan tason siivoamiseksi pitäisi kyllä tehdä jotain, en tiedä mitä, mutta sehän ei olekaan minun murheeni.
Vapaa keskustelu sinällään on ihan jees, enemmän saisi vain olla ketjuja. Sekalaisten kysymysten ketjussakin on lähes päivittäin viestejä, josta voisi aukaista ihan omankin ketjunsa, mutta kun näillä "kirjoita pitkiä, perusteltuja ja helvetin tylsiä"-avauksia typpisellä linjalla homma on muuttunut ihan pohjois-koreaksi, jossa ei saa ajatella omilla aivoillaan, vaan pitää pelätä jotain moderaattoreita. Ja sitten näennäisesti kannustetaan rohkeampiin kejtunavauksiin.
Loppujenlopuksi olen sitä mieltä, että vittuako koko moderoinnista keskustellaan ja kitistään? Jos ei palsta kelpaa, niin ei ole pakko kirjoittaa. Olen edelleen sitä mieltä, että säännöissä pitäisi olla joku pykälä, jonka mukaan modet saisivat heittää pellolle ihan millä perusteella tahansa.