Sen mitä itse olen havainnut, Jatkoajan moderointi on toiminut kuin junan vessa.
On selvää, ettei täällä turhaan penalteja jaeta. Säännöt ovat sääntöjä, ja niitä täytyy noudattaa. On oletus, että jokainen lukee ne läpi, ennen kuin alkaa foorumeille kirjoittamaan. Jos Jatkoajan säännöt eivät miellytä, jokainen voi käydä tarkastamassa esimerkiksi kilpailevan FutisForum²:n tason ja tulla sen jälkeen sanomaan, kummassa paikassa viihtyy paremmin. FF2 on varmasti yläastetasoiselle, ulkoasultaan heikohkolle avautumiselle parempi paikka, kun taas Jatkoaika on kiistämättä tasoltaan Suomen parhaimpia foorumeja - ellei jopa paras. FF2:teen saa mennä hassuttelemaan hymiöillä ja kirjoittamaan tuhansia onelinereita niin kuin vain sielu sietää. Tämä pätee samalla suurimpaan osaan suomalaisista foorumeista.
Keskustelua on myös herättänyt, tulisiko moderaattorien nimimerkkien olla julkisia. Olen tässä asiassa ehdottomasti nykyisen linjan kannalla, sillä moderaattorin status toisi kirjoittajalle automaattisesti tietyn leiman, jota hän joutuisi kantamaan koko Jatkoaika-uransa ajan. Moderaattoritkin haluavat varmasti osallistua keskusteluun aivan tavallisina tallaajina tulematta leimatuiksi ja saaden kirjoittajina erityishuomiota. Miettikäähän, kuinka moni julkkis pitää ammatistaan siinä mielessä, ettei voi mennä kauppaankaan tulematta kaikkien tunnistamaksi.
Jatkoaika on hieno keskustelupalsta, joka säilyttäköön nykyisen imagonsa. Moderaattorit pysykööt salaisina ja keskusteluntaso korkeana. Ei tarvitse mennä kauas huomatakseen, millaiseksi touhu menisi vapaampana ja alkuasukasmaisempana.