Hmm, meikäläisen mielestä on kyllä palstan tasoa laskeva tekijä, jos postaillaan linkkejä mielivaltaisesti ilman kuvausta ja annetaan ketjujen rönsyillä paljon otsikosta ohi ja sitä myötä paisua jättikokoisiksi. Tai eihän se minua koske, koska kyseisiä linkkejä en availe enkä jaksa megaketjuja kahlata ellen juuri sillä hetkellä satu kaipaamaan perusteellista tietoja ketjussa käsiteltävästä aiheesta.
Jos seuraa viestiketjua alusta asti suunnilleen viesti kerrallaan, niin toki silloin jättiketjun seuraaminen on ok, mutta jos yhtäkkiä haluan tietoa jouluruoista enkä ole ketjua aiemmin edes avannut, niin mieluummin tutkin erikseen kinkkuketjua ja muut ruoat -ketjua kuin selaan satojen viestien suuruista jättiketjua. Sama pätee kiekkokeskustelupuoleen. Jos minua kiinnostaa saada tietoa joukkueen X valmennuksesta, ketjukoostumusten elämisestä tai pelaajahankintanäkymistä erikseen, mieluummin etsin niitä omista ketjuistaan kuin megalomaanisesta "roster watch" -ketjusta, joita jotkut jostain kumman syystä fanaattisesti puolustavat. Ei mahdu mun kaaliin.
Se on sitten toinen asia, kuinka mielekästä moderaattoreiden on keskittää ilmeisen vähäisiä voimavarojaan näin pikkutarkkaan touhuun. Minun mielestäni ihan järkevää, koska en ihan saa kiinni siitä, mikä on se "suuri kuva" joka tässä nyt on kuulemma hukassa ja jonka korjaamiseen moderaattoreiden pitäisi keskittyä. Suurin pulma on, kuten dude sanoit, palstan mielettömän suuri käyttäjämäärä ja sen kontrollin hankaluus. Palstan värikkyys ja värikkyyden tarpeellisuus on subjektiivinen asia, josta voidaan vääntää vaikka maailman tappiin asti, mutta nämä moderaattoreiden "pilkunnussinta"-linjanvedot ovat jotensakin kiistatta parantaneet palstan luettavuutta. Niiden ansiosta Jatkoajan palstaa jaksaa vielä jonkin verran seurata.