Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 473 830
  • 15 294

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
ok. Nimettömänä pitää voida kirjoittaa mitä vain. Oikeus sen lopulta päättää jos sinne päädytään. Eteenpäin.
Ei tietenkään. Sen takia täällä on muitakin sääntöjä kuin tuon anonymiteetin suojelu. Tuota anonymiteettiä kuitenkin suojellaan kuitenkin harvinaisen selkeällä säännöllä. Varmaan jos täällä alkaa tulemaan ihan oikeita uhkauksia väkivallan käytöstä muita kirjoittajia kohtaan niin lentää aika herkästi pihalle. Samoin jos aikoo diilata täällä huumeita ja varmaan jotain selkeitä kunnianloukkauksia yms.

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Ei tietenkään. Sen takia täällä on muitakin sääntöjä kuin tuon anonymiteetin suojelu. Tuota anonymiteettiä kuitenkin suojellaan kuitenkin harvinaisen selkeällä säännöllä. Varmaan jos täällä alkaa tulemaan ihan oikeita uhkauksia väkivallan käytöstä muita kirjoittajia kohtaan niin lentää aika herkästi pihalle. Samoin jos aikoo diilata täällä huumeita ja varmaan jotain selkeitä kunnianloukkauksia yms.
Samaa mieltä huumeista ja (aseista). Olen myös lukenut väkivaltafantasioista, mutta en ole huomannut, että niistä lähtee kerralla pihalle.

Tämä on asiallinen ja hieno palsta yleensä ottaen.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Miksi ei olisi? Nimimerkillä tänne kirjoitetaan ja kuten ollaan luettu niin jotkut ovat saaneet ihan uhkaaviakin yksityisviestejä. Helvetti tota kai sitä anonyymiteettiä pitää suojalla kun ei tänne kirjauduta omalla nimellä.
Jotkuthan tänne rekkaa ihan omalla nimellään, kuten vaikkapa nyt @Arto Kilponen tai @Kari Oksanen. Heitä voi siksi huoletta puhutella Artona ja Karina. Kuitenkin väitän että suurin osa täällä tykkää esiintyä anonyyminä nettinimimerkkinä, ja kyllä sitä anonyymiteettiä pitäisi sillon myös osata kunnioittaa.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Jotkuthan tänne rekkaa ihan omalla nimellään, kuten vaikkapa nyt @Arto Kilponen tai @Kari Oksanen. Heitä voi siksi huoletta puhutella Artona ja Karina. Kuitenkin väitän että suurin osa täällä tykkää esiintyä anonyyminä nettinimimerkkinä, ja kyllä sitä anonyymiteettiä pitäisi sillon myös osata kunnioittaa.
Tuliskohan penalttia jos sanois Jounille: Jouni hei, eise Pulju mikään erikoinen pelaaja Oilerssissa ollut ja siksi pitäisi olla kauheat tribuutit?

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ne ovat tulkinnanvaraisempia, henkilöllisyyden arvuuttelu taas ei ole vaikka sen heittäisi vitsillä.

Joo kannattaa olla tarkkana... Ei pidä ajaa miinaan kun liveseurannassa palstakollega heittää erään Legendaarisen Leijonalegendan suosikkitoimittajan etunimen ilmoille, niin menee siihen heittään toimittajan koko nimen...

Tosin 95+% varmaan ymmärsi etunimestä, ketä tarkoitettiin.

Se palkittiin kuukauden lomalla. Hassua sinänsä, että sillä etunimellä ei muuten taida ketään olla palstalle rekisteröitynyt

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Joo kannattaa olla tarkkana... Ei pidä ajaa miinaan kun liveseurannassa palstakollega heittää erään Legendaarisen Leijonalegendan suosikkitoimittajan etunimen ilmoille, niin menee siihen heittään toimittajan koko nimen...

Tosin 95+% varmaan ymmärsi etunimestä, ketä tarkoitettiin.

Se palkittiin kuukauden lomalla. Hassua sinänsä, että sillä etunimellä ei muuten taida ketään olla palstalle rekisteröitynyt
Jouni siis tarkoittaa Niemisen Jounia kuka on Petteri Sihvosen kanssa tunnetuimmat julkkikset tällä palstalla.

Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Jotkuthan tänne rekkaa ihan omalla nimellään, kuten vaikkapa nyt @Arto Kilponen tai @Kari Oksanen. Heitä voi siksi huoletta puhutella Artona ja Karina
Tätähän ei voi oikeasti tietää koska jatkoaika ei kerää henkilötietoja, eikä tänne tunnistauduta.

Ovat yhtä paljon ”artoja” ja ”kareja” kuin @Roger Moore on Roger.

Tuo oli iso virhe, että oman henkilöllisyyden saa paljastaa mutta nyt kun paska on sen suhteen tuulettimessa, niin hankala sitä on enää muuttaa.

Viimeksi muokattu:

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Jouni siis tarkoittaa Niemisen Jounia kuka on Petteri Sihvosen kanssa tunnetuimmat julkkikset tällä palstalla.
Huomasin kerran, et mainitsemaasi henkilöä (tuota ensimmäistä) ei saa edes kritisoida kun menee palkokasvi nenään. Ei siis mulla. Ja tuolla toisella mainitsemallasi henkilöllä oli monta vuotta (ainakin) pari tiliä. Ei mainita nimiä. Tietenkään kukaan ei tiennyt tai osannu arvata…

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Tätähän ei voi oikeasti tietää koska jatkoaika ei kerää henkilötietoja, eikä tänne tunnistauduta.
Mielenkiinnosta, @Moderaattorit @Ylläpito tarkistetaanko tuollaisissa ”tavallisissa” kokonimistä muodostuvalta nimimerkiltä papereita millään tavalla, vai voisiko tänne rekata muina miehinä naapurin Karin nimellä ja vetää jonkulaista performassia?

Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Mielenkiinnosta, @Moderaattorit @Ylläpito tarkistetaanko tuollaisissa ”tavallisissa” kokonimistä muodostuvalta nimimerkiltä papereita millään tavalla, vai voisiko tänne rekata muina miehinä naapurin Karin nimellä ja vetää jonkulaista performassia?
Mä olen tätä kysynyt ja ei tarkasteta koska silloinhan jatkoaika säilyttäisi meidän henkilötietoja ja vaatisi tietoturvan suhteen paljon enemmän.

Kuka vaan voisi siis esiintyä täällä esim. Antti Pennasena.

Edelleen tuosta säännöstä kannattaisi luopua.

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Anonymiteetin paljastamisessa (tai sen arvailulla) on ainakin sellainen rakenteellinen ongelma, että niiden peruminen ei käytännössä onnistu. Ei ainakaan yhtä helposti, kuin vaikkapa anteeksipyyntö pikkuprovon jälkeen.

Jos nimi ja nimimerkki on kerran yhdistetty toisiinsa, tieto siitä käytännössä säilyy jossain muodossa aina, ellei viestiä poista ihan sekunneissa.

Vaikka itse en ole minkäänlainen julkisuuden henkilö, niin en haluaisi, että työnantajani (nykyinen tai tuleva) googlaa nimeni, ja törmää sitä kauttaa Jatkoaikaan, ja näkee, mitä olen nimimerkin suojissa kirjoitellut. Ja tiedän, että teoriassa työnhakijan tietojen googlaaminen taitaa olla kielletty, mutta samalla siitä on liki mahdoton jäädä kiinni, ellei itse myönnä...

Parempi pitää kiinni anonymiteetistä tiukasti. Ja kyllä sen pitääkin olla syntihierarkiassa kaikkia pelkällä anteeksipyynnöllä kuitattavia korkeammalla. Anonymiteetin voi menettää vain kerran.

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt kyllä kiinnostaa, mikä tuon "poikkeuksellisen törkeän" viestin sisältö oli.

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Nyt kyllä kiinnostaa, mikä tuon "poikkeuksellisen törkeän" viestin sisältö oli.
Samoin kiinnostaa jonkinlainen kuvaus. Sisälsikö törkeää haukkumista tai henkilön vahingoittamistoiveita? Vai mikä voi olla yksittäisenä viestinä noin kovan rangaistuksen väärti.

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Kysyn samaa uudestaan vaikka arvoisat Modet eivät tähän asti ole vaivautuneet vastaamaan. Mitä teen väärin kun etsi -nappula ei löydä Helsinki - nimistä ketjua.
Minä löysin. Etsin vain kaikkialta ja vain otsikoista. Helsinki oli hakusivulla kolme.

Liitteet

• Haku.jpeg
    Haku.jpeg
    1,3 MB · kertaa luettu: 242

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Minä löysin. Etsin vain kaikkialta ja vain otsikoista. Helsinki oli hakusivulla kolme.
Ehkä ongelma on tuo järjestys mihin osumat tulee. Tänään päivittynyt Helsinki ketju on jossain vuoden 2003 City Maratonin alapuolella. Huippu kätevää voisi sanoa.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toivottavasti tuosta tehdään rikosilmoitus. Vaikka kuinka olisi päissään ja läpällä kirjoitettu, niin tuollaiset uhkaukset pitäisi aina johtaa johonkin vakavampaan kuin porttikieltoon Jatkoaikaan.
Laiton uhkaus ei toteudu pelkästään sillä, että uhkaa tappaa toisen, niin törkeästi kuin se onkaan sanottu. Uhkauksen kohteen pitää aidosti pelätä tuon uhkauksen seurauksena, jotta rikosnimike täyttyy. En usko, että tässä kyseisessä tapauksessa on rikosta tapahtunut. Typerää käytöstä toki.

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Nimimerkillä tänne kirjoitetaan ja kuten ollaan luettu niin jotkut ovat saaneet ihan uhkaaviakin yksityisviestejä. Helvetti tota kai sitä anonyymiteettiä pitää suojalla kun ei tänne kirjauduta omalla nimellä.
Vastahan tässä sain taas viime viikolla muutaman "hassunhauskan" yv-viestin, joissa luvattiin selvittää henkilöllisyyteni ja kuvailut sen jälkeisistä tapahtumista. Mua noi nyt ei sinänsä haittaa, mutta joku muu voisi kokea vastaavat kirjoittelut hyvinkin uhkaaviksi. Lähinnähän nuo nimimerkit osoittavat oman pienuutensa noilla oksennuksillaan, eikä oma viitseliäisyys edes riitä vastaamaan mitään näille sankareille.

Itse olen pitänyt sen linjan, ettei henkilöllisyyteni paljastu ja samaa suosittelen muillekin. Voihan sitä omasta elämästään kertoilla ihan vapaasti kaikenlaista, kunhan jättää tietyt yksityiskohdat pois anonymiteetin säilyttämiseksi.

Muutenkin tämä on vain yksi keskustelupalsta ja pääosin laadukas sellainen, mutta ei tätäkään kannata ottaa liian vakavasti. Asioista voi ja saakin olla eri mieltä, mutta tietyt rajat täytyy säilyttää ja sen puolen modet ovat hoitaneet varsin mallikkaasti. Varmasti mielipide-erojakin on ollut ihan aiheestakin ja tulee varmasti olemaan jatkossakin, mutta eipä tässä maailmassa mikään ole muutenkaan täydellistä.

Alejandro

Jäsen
Vastahan tässä sain taas viime viikolla muutaman "hassunhauskan" yv-viestin, joissa luvattiin selvittää henkilöllisyyteni ja kuvailut sen jälkeisistä tapahtumista. Mua noi nyt ei sinänsä haittaa, mutta joku muu voisi kokea vastaavat kirjoittelut hyvinkin uhkaaviksi. Lähinnähän nuo nimimerkit osoittavat oman pienuutensa noilla oksennuksillaan, eikä oma viitseliäisyys edes riitä vastaamaan mitään näille sankareille.
Mitä ihmettä? Ilmoita noista vaan modeille, niin saadaan nämä mätämunat parhaimmassa tapauksessa kokonaan ulos palstalta. Eivät sitten pääse terrorisoimaan muita, vaikka itseäsi ei haittaisikaan.

Ihan sairasta.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Sanoisin että ihan oikeasti kannattaa ilmoittaa noista moderaattoreille, ei ole todellakaan normaalia tuo, hiuksista ulkosynnyttimeen tälläiset uhkailijat.

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Komppaan ylläolevia, että uhkailut pitää saattaa modejen tietoon. Ei kai se mikään lieventävä seikka voi olla, että ne tulee yv:llä.
Mitäs sanoo säännöt niiden julkaisusta, vaikka tässä ketjussa?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy