Mainos

Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 495 626
  • 15 436

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voin käyttää melkein samaa vastausta kuin äsken; ihan sama efekti oli noissa aiemmin mainitsemissani ketjuissa.
Vaikea ottaa suoraan kantaa kun en ole näihin sen kummemmin törmäillyt. Mutta siis joo, just pointtina se, että enemmän tämä oli nimimerkkiin kuin itse viestiin kohdistunut reaktio (viesti itsessään saattoi olla provokatiivinen, muttei missään nimessä flamettava, ja sikälikin ihan peruskauraa).

kehveli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eiköhän tuohon ole vaikuttanut ko. nimimerkin jatkuva riitaa haastava ja vastakkainasetteleva keskustelutyyli, jonka takia jo yhteen ketjuun on saanut bännin.. Siitähän tämä lähti liikkeelle, kun tätä kummasteltiin, että miten pitkään saa jatkaa touhujaan...
Väittelyyn tarvitaan yleensä ainakin kaksi osapuolta ja mietinpä vain mitä mieltä olet omasta keskustelutyylistäsi? Harvinaisen usein vaikutat ajautuvan näihin kiivaiksi käyviin keskusteluihin

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Väittelyyn tarvitaan yleensä ainakin kaksi osapuolta ja mietinpä vain mitä mieltä olet omasta keskustelutyylistäsi? Harvinaisen usein vaikutat ajautuvan näihin kiivaiksi käyviin keskusteluihin

Kyllä vain. Ja siihen on luultavasti osasyynä juuri tuo yllämainittu enemmän nimimerkkiin kuin itse asiaan kohdistuva argumentointi. Ainakin omasta mielestäni olen bännini jälkeen kovastikin vähentänyt hyökkäävyyttä ja provokatiivisuutta kirjoituksissani.. (?)

Oman taannoisen 3kk bännini perusteluissa modet erikseen painotti, etten aina ole ollut edes se vänkäyksen aloittaja, mutta isona syntinä minulla nimenomaan liian kärjistävät, kärkkäät ja hyökkäävät viestit. Juuri tuolla kuvauksellahan nyt puheena oleva nimimerkkikin usein argumentoi itsekin. Enkä pidä ollenkaan vääryyteenä sitä, että molemmat olemme näistä boxia saaneet.

Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
En ole @Noppa10 mutta sen verran tähän väliin, että ko. nimimerkki kyllä on ihan asiallinen. Olen itse n. 99% asioista eri mieltä hänen kanssaan, mutta se on juuri tämän palstan juttu! Erilaiset ihmiset vaihtaa ajatuksia! Toki kunhan ei vänkäämiseksi mene, mutta joka tapauksessa.

Mut joo. En ehkä ota tätä palstaa niin vakavasti kuin protokolla vaatii.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
En ole @Noppa10 mutta sen verran tähän väliin, että ko. nimimerkki kyllä on ihan asiallinen. Olen itse n. 99% asioista eri mieltä hänen kanssaan, mutta se on juuri tämän palstan juttu! Erilaiset ihmiset vaihtaa ajatuksia! Toki kunhan ei vänkäämiseksi mene, mutta joka tapauksessa.

Mut joo. En ehkä ota tätä palstaa niin vakavasti kuin protokolla vaatii.

In all fairness, kyllä mun kanssa on varmaan aika usein mennyt vänkäämiseksikin. Sekin toki vaatii aina sen kaksi oapuolta..

Kyllä minä yritän olla mahdollisimman asiallinen ja kunnioittaa toista osapuolta ja tämän näkemyksiä, mutta sen myönnänkin, että vati menee nurin silloin, kun huomaa ettei kanssakeskustelijalla olekaan muuta tarkoitusta kuin provota/trollata... Huono piirre toki sekin, kun ei omaa itsehillintää.

Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Kyllä minä yritän olla mahdollisimman asiallinen ja kunnioittaa toista osapuolta ja tämän näkemyksiä, mutta sen myönnänkin, että vati menee nurin silloin, kun huomaa ettei kanssakeskustelijalla olekaan muuta tarkoitusta kuin provota/trollata... Huono piirre toki sekin, kun ei omaa itsehillintää.
Ainahan sitä yrittää saa, mut Leafs on silti ihan paska! :)

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Voisiko noihin ketjun aiheeseen liittymättömiin vänkäämisiin edes joskus puuttua? Siellä on taas tiettyjä nimimerkkejä, tällä kertaa Elokapina-ketjussa, noiden ikuisten persut-sitä-persut-tätä hokemistensa kanssa sekoittamassa pakkaa. Tämä sama tuntuu toistuvan Löylyhuoneen puolella jatkuvasti, oli aihe mikä tahansa. On vaan niin raskasta luettavaa, kun se on tuota samaa jankkaamista ketjun otsikosta riippumatta.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voisiko noihin ketjun aiheeseen liittymättömiin vänkäämisiin edes joskus puuttua? Siellä on taas tiettyjä nimimerkkejä, tällä kertaa Elokapina-ketjussa, noiden ikuisten persut-sitä-persut-tätä hokemistensa kanssa sekoittamassa pakkaa. Tämä sama tuntuu toistuvan Löylyhuoneen puolella jatkuvasti, oli aihe mikä tahansa. On vaan niin raskasta luettavaa, kun se on tuota samaa jankkaamista ketjun otsikosta riippumatta.
Sama huomio tässä hetkessä. Ketjujen otsikot ovat sitä varten, että ne rajaisivat keskustelua kyseiseen aiheeseen. Toki väistämättä pieniä mutkia tulee, jolloin kytkös jää hieman heikoksi, mutta ero on suuri siihen, että tietoisesti ja tahallaan hakee vastakkainasettelua ja sivuraiteita.

Pätee laajemminkin ja sama ilmiö näyttäytyy myös erilaisten kasvojen takaa, mutta lopputulos on aina yhtä surkea keskustelun kannalta.

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Elokapina-ketju on nyt täysin lukukelvoton, kun siellä annetaan yhden nimimerkin jauhaa viestistä toiseen persuangstiaan.
Toivotaan kuitenkin ettei kyse ole salaliitosta.

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuo elokapinallisen sekopäinen kirjoitus triggeröi voimakkaasti persupoliitikkoja aivan korkeimmalla tasolla, joten minusta asiaan olisi voinut viitata asiallisesti, mutta jankkaamiseksihan se meni.

axe

Jäsen
Ehkä Elokapinaakin varten voi perustaa uuden ketjun, jossa sitten ei kritisoitaisi ja arvosteltaisi, vaan keskusteltaisiin asiallisesti kaikesta siitä hyvästä mitä ryhmä tekee ja millaisia huippusaavutuksia toiminnalla saadaan aikaan.

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ainakin "keskustelu" lyötiin kiinni tämän onnistuneen toiminnan ansiosta.

Onnistunut toiminta siis. Mielenkiintoinen vaihtoehto ylipäätään kun pari nimimerkkiä sekoittaa keskustelua niin yleensähän nämä saa kirjoituskiellon mutta nyt lyödään keskustelut kiinni. Ehkä persujenkin ketju laitetaan kiinni samalla, vai mahtaako olla eri säännöt.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onnistunut toiminta siis. Mielenkiintoinen vaihtoehto ylipäätään kun pari nimimerkkiä sekoittaa keskustelua niin yleensähän nämä saa kirjoituskiellon mutta nyt lyödään keskustelut kiinni. Ehkä persujenkin ketju laitetaan kiinni samalla, vai mahtaako olla eri säännöt.
Harvemminpa noita kirjoituskieltoja ihan muutamassa tunnissa annetaan.

Mutta salaliitto tässäkin taustalla, tietenkin.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Harvemminpa noita kirjoituskieltoja ihan muutamassa tunnissa annetaan.

En ole vähään aikaan ko. ketjua lukenut, mutta muistelisin moderaattorien antavan livenä ja suoraan kentälle väliaikaisen pelikiellon, jonka jälkeen pohditaan tilanne. Jos näin on, tuota voisi käyttää eri ketjuissa tarpeen mukaan. Ellei ole, olisiko syytä harkita. Tällöin spämmi ja agendakirjoittelu saataisiin nopeasti ketjusta ulos ja ketju mahdollistaisi keskustelun.

On aika synkkää huomata, että Elokapinasta ja heidän iskustaan ei voi keskustella Löylyhuoneessa kun niistä keskustellaan mediassa. Nyt jopa vain 1-2 nimimerkkiä voi torpedoida keskustelun ja saada ketjun lukkoon, jos kokevat aiheen sellaiseksi, että siitä on vaiettava ja vietävä keskustelu aivan muualle.

PS. Muistelen tuollaisen täsmäoton kohdistuneen itseeni kun väänsin NATO-jäsenyyden tärkeyttä vähän jokaiseen ketjuun. Vaikka olin sinänsä oikeassa, eihän kaikki ketjut olleet oikeita paikkoja tälle näkemykselle.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En ole vähään aikaan ko. ketjua lukenut, mutta muistelisin moderaattorien antavan livenä ja suoraan kentälle väliaikaisen pelikiellon, jonka jälkeen pohditaan tilanne. Jos näin on, tuota voisi käyttää eri ketjuissa tarpeen mukaan. Ellei ole, olisiko syytä harkita. Tällöin spämmi ja agendakirjoittelu saataisiin nopeasti ketjusta ulos ja ketju mahdollistaisi keskustelun.
Näinhän tosiaan joskus tehdään. Aika harvakseltaan käsittääkseni kuitenkin. Siksi myös kirjoitin viestissäni, että "harvemminpa". Nyt tosiaan olisi voinut olla paikallaan, mutta korjaa jos olen väärässä, että tuohon tarvitaan moderaattoreilta ainakin jonkinlainen konsensus? Sunnuntai-aamu(päivä) ei ehkä ole ihan paras ajankohta saada merkittävää määrää moderaattoreita "pikapalaveriin".

Eiköhän se ketju sieltä vielä avaudu, ja päästään taas vääntämään Elokapinasta.

Lähinnä huvitti vaan, kuinka jälleen kerran tämäkin oli olevinaan esimerkki jostain moderaattoreiden puolueellisuudesta, vaikka tuo jankkaaminen heidän toimestaan lopetettiin. Ok, jokainen voi olla omaa mieltänsä siitä tavasta miten se olisi pitänyt lopettaa, mutta kyllähän tässä sellainen "teit niin tai näin, aina väärinpäin" -tilanne on osan suhtautumisessa.

Jos tuo ketju ei tuosta ole iltaan mennessä avautunut, niin sitten minäkin kaivan foliorullan keittiön kaapista ja alan askartelemaan.

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Joskushan sitä lähtee jatkamaan juttua väärässä ketjussa, kun haluaa kommentoida toisen argumentointia. Ja siihen kun vastataan niin meneehän se ohi ketjun aiheen helposti. Vähän niinkuin puolivahingossa.

Sama nyt esim. Sanna Marin ketjussa, kun siellä puhutaan kahdesta eri Niinistöstä ja Putinista enemmän kuin ketjun päähenkilöstä.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näinhän tosiaan joskus tehdään. Aika harvakseltaan käsittääkseni kuitenkin. Nyt tosiaan olisi voinut olla paikallaan, mutta korjaa jos olen väärässä, että tuohon tarvitaan moderaattoreilta ainakin jonkinlainen konsensus? Sunnuntai-aamu(päivä) ei ehkä ole ihan paras ajankohta saada merkittävää määrää moderaattoreita "pikapalaveriin".
Olisi kova vaatimus harrastelijavoimin hommiaan tekeviltä moderaattoreilta, kun jääkiekkoliiga lyö esim. yhden pelin väliaikaisen pelikiellon varmuuden vuoksi eli katsellaan sitten, kun paremmin ehditään, mitä päätetään.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Näinhän tosiaan joskus tehdään. Aika harvakseltaan käsittääkseni kuitenkin. Siksi myös kirjoitin viestissäni, että "harvemminpa". Nyt tosiaan olisi voinut olla paikallaan, mutta korjaa jos olen väärässä, että tuohon tarvitaan moderaattoreilta ainakin jonkinlainen konsensus? Sunnuntai-aamu(päivä) ei ehkä ole ihan paras ajankohta saada merkittävää määrää moderaattoreita "pikapalaveriin".

En tiedä tuota tarkemmin, mutta jos se on mahdollista, voisi pohtia laajempaa käyttöä. Yksi vuorossa oleva mode voisi viheltää esimerkiksi 12-24 h pelikiellon vaikkapa max 5 nimimerkille perusteenaan ketjun saaminen asialliseen keskusteluun. Moderaati tekisi sitten arvion kun ehtii, oliko oikein vai väärin vihelletty ja tarvitaanko jatkotoimia.

Tällä olisi todennäköisesti myös ennalta ehkäisevää vaikutusta ja keskustelu olisi nykyistä asiallisempaa. Minusta keskustelun taso Jatkoajassa on pudonnut, mutta olen mielelläni väärässä. Ehkä parempi arvio on, että monissa aiheissa on enemmän tietoa ja kykyä keskusteluun, mutta konservatiiviset ja liberaalit näkemykset on samalla tavalla vaikeampaa sovittaa keskusteluksi kuin on ollut vuosia somessa polarisaation voimistuessa.

Moderoinnille hyvin haastavaa.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Löylyhuone on kyllä varsin harhaanjohtava nimitys, jos joku lyö löylyä niin sauna suljetaan tai kuuppa kädessä oleva heitetään ulos.
Suihkuhuone olisi parempi nimi. Jos tunteet kuumenee, niin suihkutetaan kylmää vettä niskaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy