Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 257 185
  • 13 719

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Verrattuna esim. siihen heittoon, että "oho, Lepomäki on laittanut meikkiä."

Keskustelu näistä lähtökohdista on sikäli hedelmätöntä etten usko kenenkään saaneen lainatusta heitosta pelikieltoa. Ei edes rikepistettä.

Ihmeellistä spinnausta tämä tuntuu lähinnä olevan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Näkeekö jostain, montako rangaistusta meikäläinen on saanut tässä reilun 20 vuoden aikana? Ne kuitenkin ovat olleet aina ansaittuja. En valita.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Näkeekö jostain, montako rangaistusta meikäläinen on saanut tässä reilun 20 vuoden aikana? Ne kuitenkin ovat olleet aina ansaittuja. En valita.
Eikös sun yksityisviestit ole tallessa, joten sieltä varmasti. Modet noista kuitenkin viestiä pistää.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Enpä olisi osannut arvata että täällä nyt toista sivua pohditaan että voiko Evilillä edes olla mitään vaimoa, ja vaikka onkin niin mitä jos hän ulkomaalainen, tai kuollut? Entä jos hän onkin molemmat? Pitääkö sitten pelikielto perua, ja sitten kaikki voivat vapaasti arvuutella toisiaan Evilin vaimoksi. Ja muidenkin vaimoksi, jos he vain ovat kuolleita ja/tai ulkomaalaisia.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Se että tämä koskee myös näiden kahden nimimerkin välistä paljastelua, on linjaus, joka nyt on tehty. Eli "Vaimo?" viestistä tuli siis kuukausi, ja näin ollen kuukausi olisi tullut ilmeisesti myös viestistä "Olenko minä sinun miehesi?". Tämä on vähän ongelmallista kyllä, koska käsittääkseni "Olenko minä Paavo Väyrynen?" ei ole rankaistavaa.
Noissa esimerkeissäsi on varsin ratkaiseva ero. Jos kysyt joltain oletko hänen miehensä, siinä yhdistät myös toisen palstalaisen. Kun pähkäilet oletko Paavo Väyrynen, ei spekulaatiossa ole mukana toista palstalaista.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt pitää kyllä hieman ihmetellä @eki likanen saamaa pelikieltoa. Asiatonta kieltä kuulemma käytetty, mutta viesteistä ei löydy mitään asiatonta. Viimeisessä viestissä mainitaan Putinin huorat, mutta ei sekään mielestäni mitään asiatonta ole. Ketä kohtaan noissa kolmessa viestissä oltiin asiattomia.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Nyt pitää kyllä hieman ihmetellä @eki likanen saamaa pelikieltoa. Asiatonta kieltä kuulemma käytetty, mutta viesteistä ei löydy mitään asiatonta. Viimeisessä viestissä mainitaan Putinin huorat, mutta ei sekään mielestäni mitään asiatonta ole. Ketä kohtaan noissa kolmessa viestissä oltiin asiattomia.

Eki meni tuossa aavistukset rajoilla ja ilmeisesti meni yli niinkuin allekirjoittaneenkin loppukaneetti joka toi viikon huilin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Keskustelu näistä lähtökohdista on sikäli hedelmätöntä etten usko kenenkään saaneen lainatusta heitosta pelikieltoa. Ei edes rikepistettä.

Ihmeellistä spinnausta tämä tuntuu lähinnä olevan.
Ehkä se rangaistus tuli sitten siitä vaalirahoituksen maininnasta. Tietysti se vain lisäisi toimenpiteen typeryyttä
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Nyt pitää kyllä hieman ihmetellä @eki likanen saamaa pelikieltoa. Asiatonta kieltä kuulemma käytetty, mutta viesteistä ei löydy mitään asiatonta. Viimeisessä viestissä mainitaan Putinin huorat, mutta ei sekään mielestäni mitään asiatonta ole. Ketä kohtaan noissa kolmessa viestissä oltiin asiattomia.
Samaa ihmettelen. Mutta eiköhän se ole tuo mainitsemasi termi, jota en itse uskalla toistaa, koska minä sain tästä sen melkein kirjoittamisesta rikepisteen: TPS:n juniorit

Tulee melkoiset talkoot moderaattoreille, jos Jokerit joskus saavat liigaosakkeen itselleen aneltua.
 

redpecka

Jäsen
Kyllä, mutta kymppisääntöä ei ole luotu turvaamaan nimimerkkejä niiltä muutamilta harvoilta, jotka sattuvat ko. nimimerkin tuntemaan. Kymppisääntö on luotu turvaamaan yleistä anonymiteettiä palstalla.
Kymppipykälästä kai käydään aina kiivainta keskustelua koska se on hyvin jännä. Tässä keississä käyttäjä @Osmo Rapeli vastasi ihmettelyihisi parin viestin voimin.

Oma mielipiteeni on, että hyvä kun keskustellaan ja näin kai yhdessä määrittelemme säännöt ja niiden järkevyyden. Näitä kivitauluja ei kuitenkaan ole kai jemmattu jonnekin etiopiaan maan alle vaan näitä kaiketi voi tarkastella päivänkin valossa.

En ota kantaa onko järkevää, mutta evilin pelikielto menee täysin sääntöjen mukaan kun tosiaan osa käyttäjistä tuntee toisensa.
 

redpecka

Jäsen
Jos näin on, niin miksei nimimerkkien yhdistämistä toisiinsa ole sitten kielletty?
Sitä en tiedä. Silloin kun se ilmoitettiin, olin kyllä vähän että tä? kun muutenkin kaksoisnikkeillä bailailu on tuomittavaa. Mutta jos tarkasti tsiigaa niin ei se kai mene henkilöarvuuttelun piiriin. Ärsyttävään piiriin kyllä, muttei tähän kymppiin sitten kai.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Tunnustan etten ole mikään suuri fani tämän henkilöllisyyden arvuuttelu -säännön suhteen - sitä yleensä puolustetaan sillä, että on täysin selvä (joskin sekään siis ei ole täysin selvä, poikkeuksia luonnollisesti on). Ehkä sitten liittyy omaan anglofiiliseen common sense -ajattelun suosimiseeni. Esim. toki joku pelin viivyttämissääntö on sinänsä selkeä, mutta silti ajattelen, että on kohtuullisen järkevästi mahdollista erotella oikeasti ne harvinaiset tahalliset ja vahinkonostatukset toisistaan. Ja tietysti vielä helpommin jonkun nettifoorumin puitteissa, että hassutellaanko selkeästi vai ollaanko ihan oikeasti asialla. Tietysti täysin marginaalinen juttu, mutta kuitenkin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
"kaikenlainen käyttäjän anonymiteettiä vaarantava toiminta on jyrkästi kiellettyä."
Eli jos kerron kaverille vaikka baarissa, että joku molempien tiedossa oleva henkilö kirjoittaa jatkikseen mahdollisesti nimimerkillä sejase, olen rikkonut kymppipykälää? No, ehkä kaikkea ei tarvitse ottaa kirjaimellisesti. Paitsi jos sillä saa väännön aikaiseksi, sitten sekin on iha ok.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Eli jos kerron kaverille vaikka baarissa, että joku molempien tiedossa oleva henkilö kirjoittaa jatkikseen mahdollisesti nimimerkillä sejase, olen rikkonut kymppipykälää?
Olet ymmärtänyt täysin oikein. Tällöin todennäköisesti kotisi ovi teljetty punaisella munalukolla jo samana baari-iltana tai viimeistään seuraavana päivänä riippuen kuinka monta raportoijaa kyseisessä baarissa oli. Lisäksi kotiovesi karmiin on naulattu saatekirje Jatkoajan Team Moderatorsilta, jossa toivottelevat sinut takaisin kotiisi kuukauden kuluttua.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Oli aika väsynyt yritys. Sitä paitsi varmaan kannattaisi ajoittaa nämä aamupäivään.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Sain tänään rikepisteen moderaattoreilta, syynä jotakuinkin provokatiivinen käyttäytyminen. Tuli varmasti aiheesta ja jatkossa aion olla tarkempi kirjoituksieni suhteen. Jos jotakin keskusteluissa arvostan niin nimenomaan moderaattorien työtä - olen aina kertonut itselleni että minä en saa olla henkilö joka heitä työllistää. Rikepisteen merkitys on itselleni suuri: olen ollut jatkoajalla kirjoittelijana reilut 14 vuotta ja lähettänyt runsaat 4000 viestiä. Ellen väärin muista, huomautus oli minulle kaikkiaan toinen, ensimmäisen sain kun olin laittanut viestiini linkin jonka sisällön olin korvannut numerolla 1 tms joten pelkkää viestiä lukien ei voinut tietää mitä linkissä on. Tämä oli foorumin säännöissä kiellettyä mutten ollut huomannut asiaa.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Sain tänään rikepisteen moderaattoreilta, syynä jotakuinkin provokatiivinen käyttäytyminen. Tuli varmasti aiheesta ja jatkossa aion olla tarkempi kirjoituksieni suhteen. Jos jotakin keskusteluissa arvostan niin nimenomaan moderaattorien työtä - olen aina kertonut itselleni että minä en saa olla henkilö joka heitä työllistää. Rikepisteen merkitys on itselleni suuri: olen ollut jatkoajalla kirjoittelijana reilut 14 vuotta ja lähettänyt runsaat 4000 viestiä. Ellen väärin muista, huomautus oli minulle kaikkiaan toinen, ensimmäisen sain kun olin laittanut viestiini linkin jonka sisällön olin korvannut numerolla 1 tms joten pelkkää viestiä lukien ei voinut tietää mitä linkissä on. Tämä oli foorumin säännöissä kiellettyä mutten ollut huomannut asiaa.

Ajattelin ensimmäiset vuodet, että minua ei rankaista mistään, koska en anna aihetta sille. Olen siististi käyttäytyvä mies. No, sitten kuitenkin tuli se ensimmäinen. Sitten jossain vaiheessa jo toinen, kun ei kauheasti ajatellut asiaa. No, minulla taitaa olla kokonaiset kolme pelikieltoa, joista on kylläkin aikaa. Enää ei kiinnosta vittuakaan. Uutuudenviehätys puhtoisuudesta meni jo aikaa sitten, joten nyt voisi periaatteessa vaikka huvikseen kerätä muutaman viikon kassaan, koska jossainhan tälläkin palstalla on kehityttävä. Vai kuinka?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös