Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 256 504
  • 13 719

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Teillä ei ole siellä Tampereella ollut sellaista toimitusjohtajaa menneisyydessä, kuin Junnon Juha. Meillä Kärppäfaneilla on ruskeat kirjekuoret, kotituomarit ja jatkoajan moderaattorit povitaskussa. Kaikesta tästä huolimatta toivotan sinulle rauhallista joulun aikaa ja onnellista uutta vuotta.

Hyvää ja Rauhallista Joulua sinne ja kaikkea hyvää!
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Melko herkällä on Team Moderators suosikkinsa Oinosen suhteen. Joo, ei ollut @Worrell viesti kovin korkealentoista juttua, mutta mututuntumalla suosikkipojan kritisoinnista tulee kakkua herkästi. Muistissa yhä oma kuukauden kakku, jonka viestin rohkeasti poistitte vaikka siinä ei faktuaalisesti suoraan kenenkään identiteettiä loukattu.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@HOOLIGAN_ pelikielto vähän hämmentää, mutta lähinnä tuolta osin että nostellut ikivanhoja ketjuja ylös.

En selannut onko hän muissa osioissa tehnyt tuota nimenomaista asiaa, mutta minusta JYPin hiekkalaatikolla ei ole alkuunkaan hullumpi idea kohdentaa keskustelua ja hakea jopa muistutusta mitä joskus on ollut.

Muistan vieläkin harvoista omista pelikielloistani kun juurikin off-topicin vuoksi lähti lisäkseni muitakin jäähylle Virtasen aikoina.

Noin muutoin luen rivien välistä ja ymmärrän että @Moderaattorit haluavat muistuttaa ettei määrä korvaa laatua.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
@HOOLIGAN_ pelikielto vähän hämmentää, mutta lähinnä tuolta osin että nostellut ikivanhoja ketjuja ylös.

En selannut onko hän muissa osioissa tehnyt tuota nimenomaista asiaa, mutta minusta JYPin hiekkalaatikolla ei ole alkuunkaan hullumpi idea kohdentaa keskustelua ja hakea jopa muistutusta mitä joskus on ollut.

Muistan vieläkin harvoista omista pelikielloistani kun juurikin off-topicin vuoksi lähti lisäkseni muitakin jäähylle Virtasen aikoina.

Noin muutoin luen rivien välistä ja ymmärrän että @Moderaattorit haluavat muistuttaa ettei määrä korvaa laatua.

Ei tuo ensimmäinen jäähy ole k.o syystä että joku on innostunut jostain 'aiheesta' liikaa. Mut aiheeseen liittyen tiedän muutamankin ketjun minkä nostolla ylöspäin saisi todennäköisesti aikaan turpakäräjät joten saavat mun puolesta pysyä poissa 'etusivulta'.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
@HOOLIGAN_ on rasittava trolli, joka käy jokaisen joukkueen osioissa aukomassa päätään.
Ehkä tässä tapauksessa pienistä puroista syntyi bänni.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Täytyy sanoa, että on hämmentävää, miten paljon mukahassuttelua, one-linereita, vittuilua, vääristelyä ja paskaa argumentaatiota tällä palstalla modet sietää tietyiltä nimimerkeiltä tietyissä ketjuissa.

Vaikka ne siis on sääntöjen vastaisia käsitykseni mukaan?

Lisäksi seksuaalirikoksista keskustelu on mennyt monesti sellaiseen pisteeseen osalta kirjoittajilta (esim. tänään), että kunnianloukkaussyyte ei ole kaukana. Se, että ollaan asiasta eri mieltä on ok, se että joskus roiskuu kun räpätään on ok, mutta että viestistä toiseen tulee vihjailuja siitä, että toisten kirjoittajien seksuaaliasioissa on ongelmia vaikka väitteen esittäneet eivät ole itse edes lukeneet koko lakia tai ymmärtäneet sitä. Se on ongelma.

Ja itseäni ei haittaa, jos nuo on osa keskusteluakin ja pientä kuittailua, mutta siis osalla se on täysin jatkuvaa, jossa yritetään saada toinen nimimerkki näyttämään siltä kuin olisi väärässä vaikka onkin oikeassa tai näyttämään jotain vielä pahempaa.

Tätä on tosin jatkunut palstalla, nykyään voisi sanoa, että vuosikymmeniä.
 

444

Jäsen
Täytyy sanoa, että on hämmentävää, miten paljon mukahassuttelua, one-linereita, vittuilua, vääristelyä ja paskaa argumentaatiota tällä palstalla modet sietää tietyiltä nimimerkeiltä tietyissä ketjuissa.

Vaikka ne siis on sääntöjen vastaisia käsitykseni mukaan?

Lisäksi seksuaalirikoksista keskustelu on mennyt monesti sellaiseen pisteeseen osalta kirjoittajilta (esim. tänään), että kunnianloukkaussyyte ei ole kaukana. Se, että ollaan asiasta eri mieltä on ok, se että joskus roiskuu kun räpätään on ok, mutta että viestistä toiseen tulee vihjailuja siitä, että toisten kirjoittajien seksuaaliasioissa on ongelmia vaikka väitteen esittäneet eivät ole itse edes lukeneet koko lakia tai ymmärtäneet sitä. Se on ongelma.

Ja itseäni ei haittaa, jos nuo on osa keskusteluakin ja pientä kuittailua, mutta siis osalla se on täysin jatkuvaa, jossa yritetään saada toinen nimimerkki näyttämään siltä kuin olisi väärässä vaikka onkin oikeassa tai näyttämään jotain vielä pahempaa.

Tätä on tosin jatkunut palstalla, nykyään voisi sanoa, että vuosikymmeniä.
Haluatko vielä monessakin ketjussa kertoa, kuinka muut eivät ymmärrä lakia? Ihan vain kaverin puolesta kyselen.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Haluatko vielä monessakin ketjussa kertoa, kuinka muut eivät ymmärrä lakia? Ihan vain kaverin puolesta kyselen.
Kyse ei ole edes pelkästään ymmärryksestä, kyse on siitä, että ei edes lue lain kohtaa, josta on niin erittäin varma sekä väittää tai vihjailee vastakirjoittajasta jotain, joka ei pidä paikkaansa.

ps. Osoitit oikeastaan juuri tässäkin osan kirjoitusestani todeksi kiinnittämällä huomion kirjoittajaan, et asiaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Täytyy sanoa, että on hämmentävää, miten paljon mukahassuttelua, one-linereita, vittuilua, vääristelyä ja paskaa argumentaatiota tällä palstalla modet sietää tietyiltä nimimerkeiltä tietyissä ketjuissa.

Vaikka ne siis on sääntöjen vastaisia käsitykseni mukaan?

Lisäksi seksuaalirikoksista keskustelu on mennyt monesti sellaiseen pisteeseen osalta kirjoittajilta (esim. tänään), että kunnianloukkaussyyte ei ole kaukana. Se, että ollaan asiasta eri mieltä on ok, se että joskus roiskuu kun räpätään on ok, mutta että viestistä toiseen tulee vihjailuja siitä, että toisten kirjoittajien seksuaaliasioissa on ongelmia vaikka väitteen esittäneet eivät ole itse edes lukeneet koko lakia tai ymmärtäneet sitä. Se on ongelma.

Ja itseäni ei haittaa, jos nuo on osa keskusteluakin ja pientä kuittailua, mutta siis osalla se on täysin jatkuvaa, jossa yritetään saada toinen nimimerkki näyttämään siltä kuin olisi väärässä vaikka onkin oikeassa tai näyttämään jotain vielä pahempaa.

Tätä on tosin jatkunut palstalla, nykyään voisi sanoa, että vuosikymmeniä.
Mokasin. Pahoittelut vielä. Moderaattorit antakoot sopivana katsomansa rangaistuksen ja sillä mennään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Säännöt eivät ole samat kaikille. Toiset saavat haukkua ja räksyttää. Ja sitten kun itse huumorilla pistää hiukan provokatiivista tai vastaa haukkuihin niin modet ei tykkää.

En halua ketään kirjoittajaa oikeasti haukkua ja ihan huumorilla yrittänyt aiheuttaa viihdettä. Pahoittelut kaikille, joille olen aiheuttanut harmia. Omasta puolesta no hard feelings. Ihmetyttää kuitenkin kauhea hyökkääminen anonyymiä kirjoittajaa kohtaan.
Kyse lienee siitä että osa viesteistä menee puhtaasti ohi, jos niitä ei raportoida. Provokatiivinen heitto taas saa helposti esim sen kohteen "provosoitumaan" ja painamaan raportointinappia.
 

Glove

Jäsen
Melkoinen suoritus kun käyttäjä saa viesteillään numero 2, 3 ja 4 pelikiellon. Lienee ennätys, vai onko joku saanut pelikiellon ekalla viestillään?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Melkoinen suoritus kun käyttäjä saa viesteillään numero 2, 3 ja 4 pelikiellon. Lienee ennätys, vai onko joku saanut pelikiellon ekalla viestillään?
Kai ensimmäisellä viestillä pellolle linkaistuja on? Ainakin se oliko nyt parin vuoden takainen sankari joka kävi aina vaan viesti kerrallaan pistäytymässä, keneltä jäi perintönä vapaalle ketju Suomen kuningaskunnan perustamisesta ja oliko nyt moraalisen vai peräti geneettisen rappion poistamisesta siinä sivussa. Muistelisin että ainakin pari eri kierrosta joista yhdessä valitti myös julistuksen lopuksi ettei sillä nimekkeellä jatka keskustelua kun häntä vainotaan tms.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kai ensimmäisellä viestillä pellolle linkaistuja on? Ainakin se oliko nyt parin vuoden takainen sankari joka kävi aina vaan viesti kerrallaan pistäytymässä, keneltä jäi perintönä vapaalle ketju
Ah, viittaat tähän taidepläjäykseen: Pohjoinen Maa – vallankumous Suomessa

EDIT: Haluan vielä lisätä, että kauhia miten nuo kanssapalstalaisten vastaukset lipsahti heti vittuiluksi. Tästä erityisesti pidin: Pohjoinen Maa – vallankumous Suomessa
 
Viimeksi muokattu:

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ah, viittaat tähän taidepläjäykseen: Pohjoinen Maa – vallankumous Suomessa

EDIT: Haluan vielä lisätä, että kauhia miten nuo kanssapalstalaisten vastaukset lipsahti heti vittuiluksi. Tästä erityisesti pidin: Pohjoinen Maa – vallankumous Suomessa
Tämähän se oli. On kyllä hurja meno ollut kun ketjun luin läpi, varmaan siellä on vallankumouksellisen aatteenpalo ja moraali karkaistunut suorastaan timanttiseksi kun tuolla reinkarnaatiollaan kehui miten pilkka ja kritiikki ainoastaan voimistavat oikeamielisiä. Oli kyllä ihan paikallaan nopea huumoriketjun kertaus kun sai useampaan otteeseen nauraa ääneen, että kiitokset linkistä.

Ja pahoittelut offtopicin puolelle lipsahtamisesta, joskin tuolla oli siis ainakin ne 2 (toki saman tyypin) nimimerkkiä joiden palstaura päättyi jo ensimmäiseen viestiin.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
@HOOLIGAN_ pelikielto vähän hämmentää, mutta lähinnä tuolta osin että nostellut ikivanhoja ketjuja ylös.

En selannut onko hän muissa osioissa tehnyt tuota nimenomaista asiaa, mutta minusta JYPin hiekkalaatikolla ei ole alkuunkaan hullumpi idea kohdentaa keskustelua ja hakea jopa muistutusta mitä joskus on ollut.

Muistan vieläkin harvoista omista pelikielloistani kun juurikin off-topicin vuoksi lähti lisäkseni muitakin jäähylle Virtasen aikoina.

Ensinnäkin sanottakoon, ettei varmaan ole järkeä arvostella moderaattorien toimintaa, mutta toisaalta reaalimaailmassa olen nähnyt tarpeellisena puuttua epäkohtiin ja tuoda ne rohkeasti esiin, joten en pysy nytkään täysin hiljaa.

Sanottakoon alkuun se, että jotkut käyttäjät saa jauhaa sisällöttämiä viestejä suoraan sanoen paskaa vaikka ja kuinka, ja silti ei pelikieltoa tule, tuskin edes huomautusta. Toiset taas joutuvat vähän herkemmin huilaamaan vaihdon ja vilttiketjun puolelle. En kuitenkaan usko, että moderaattorit tahallaan suosivat jotain nimimerkkiä, joten on aiheellista kysyä mistä tämä johtuu? En sano, että asia on näin, mutta kyllähän tämä pelikieltojen katsominen ja läpikäyminen viittaisi siihen, että jo pelikieltoa saanut saa sitä myös jatkossa herkemmin kuin sellainen joka ei ole koskaan huilivuoroa saanut. Onko tämä oikein? On tai ei, mutta ei mitenkään tavatonta onhan meillä kotoisessa liigassakin uusialisät.

Sitten asiaan kuten varmaan kaikki minun kirjoituksia lukeneet tietävät en ole täällä viestejä keräämässä, miksi ihmeessä olisin? Minulla on sen verran vähän vapaata aikaa, etten käytä sitä yleisesti turhanpäiväiseen paskanjauhantaan. Olen kuitenkin aina ollut ja pyrkinyt olemaan aktiivinen keskustelija niistä asioista jotka minua kiinnostaa.

Mitä tulee tähän viimeisimpään pelikieltoon, niin voin sanoa että tuli huutonaurut täältä kun huomasin tilanteen. JYPin puolella olen nostellut vanhoja ketjua jo vuosia sen myönnän, mutta minusta on naurettavaa ettei vahvoja hyvin tehtyjä yksilöllisiä ketjuja käytettäisi jos asia nimenomaan sitä koskee, kuten veli @ZayWest myös supportaa. Tulen myös nostamaan vanhoja ketjuja jatkossakin, jos niiden aihe on juuri sitä mitä tarvitaan.

Vapaan puolella toki tuli muutama nosto tehtyä, ehkä turhankin, mutta tässäkin kyllä lieventävä asiahaara, että nämä tapahtui kierrätyskeskuksen puolella. Siellähän on ainakin ennen sallittu hieman rönsyilevämpää keskustelua. Ilmeisesti näin ei enää ole? sitä itse en tiennyt, mutta vika lienee minussa, kun en ole aktiivisesti sääntöjen muokkausta seurannut.

Lisäksi sanottakoon, että lähtökohtaisesti pidän erittäin outona sitä, että jos arvon moderaattoritiimi ei halua johonkin ketjuun keskustelua enää, niin sehän teidän vastuulla esimerkiksi lukottaa, niin ettei keskustelua enää tule.

Se, että te välttelette omia töitänne ja sen jälkeen lähes mielivaltaisesti annatte pelikieltoa siitä, että on keskusteltu teiden mielestä epätoivotuissa ketjuissa on aivan käsittämättömän älytöntä. Ehkä kannattaisi hieman tarkastella ihan tiimin ja yhteisön kesken omaa toimintamallianne.

Olen kuitenkin saanut pelikieltoa ihan syystäkin, joten en todellakaan ole virheetön valioyksilö, mutta tämä viimeisin ei kyllä sellaiselta maistunut missään kohti. Ei edes nukuttujen öiden jälkeen.

@HOOLIGAN_ on rasittava trolli, joka käy jokaisen joukkueen osioissa aukomassa päätään.
Ehkä tässä tapauksessa pienistä puroista syntyi bänni.
Tähän loppuun Tamimaisesti oman egon kiillotus tai kolhiinnuttaminen, miten kukin ne kokee:
Trolliksikin minua saa haukkua, tai miksi tahansa muuksi jos niin tykkää, ei vaikuta mitenkään. Kuitenkin hieman ihmetyttää, miten joku tuollaiseen johtopäätökseen päätyisi jos on tosissaan. Siksikö, että keskustelen monen eri joukkueen osiossa jos minulla aikaa on? Olen kuitenkin toiminut parin eri nykyisen liigaseuran palkkalistoilla sekä ollut myös jatkoajan verkkolehden toimittaja aikanaan, joten koen että minulla on mielenkiinnon lisäksi myös tietoa useista eri seuroista ja mielellään niistä myös keskustelen.

Suurimmaksi osaksi liigakeskusteluja kuitenkin käyn akselilla JYP - IFK ja sitten Lukko - Sport, johtuen juurikin edellä mainituista asiosta, työpaikat entiset asuinpaikat ja suosikkijoukkueet, lupaan kuitenkin jatkossakin keskustella satunnaisesti myös muiden seurojen osioissa jos arvon moderaattoritiimi ei minulle lopullista pelikieltoa tai jonkin osion blockkia laita.

Jatketaan eteenpäin!
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vapaan puolella toki tuli muutama nosto tehtyä, ehkä turhankin, mutta tässäkin kyllä lieventävä asiahaara, että nämä tapahtui kierrätyskeskuksen puolella. Siellähän on ainakin ennen sallittu hieman rönsyilevämpää keskustelua. Ilmeisesti näin ei enää ole? sitä itse en tiennyt, mutta vika lienee minussa, kun en ole aktiivisesti sääntöjen muokkausta seurannut.
Muistaakseni tuollaisesta nekrofiliasta on aiemminkin annettu pelikieltoja. Eli jos kaivelee jotain "turhia" ketjuja ylös ihan vain huvikseen jatkuvalla syötöllä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Muistaakseni tuollaisesta nekrofiliasta on aiemminkin annettu pelikieltoja. Eli jos kaivelee jotain "turhia" ketjuja ylös ihan vain huvikseen jatkuvalla syötöllä.
Damn right veli @Ollakseni ! Kuulut selkeästi ykkösketjuun, et ole metsän laidassa!

Mitä nyt siis tulee ketjujen nostoihin, niin mielestäni suora pelikielto tuollaisista on kuitenkin aika mielenkiintoinen tuomio, JOS siis ei ole historiaa vastaavasta touhusta. Nähdäkseni @HOOLIGAN_ ei ole tainnut kauheasti jäähypenkkiä kuluttaa, joten kyllä mä itsekin hämmästelen tätä.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Damn right veli @Ollakseni ! Kuulut selkeästi ykkösketjuun, et ole metsän laidassa!

Mitä nyt siis tulee ketjujen nostoihin, niin mielestäni suora pelikielto tuollaisista on kuitenkin aika mielenkiintoinen tuomio, JOS siis ei ole historiaa vastaavasta touhusta. Nähdäkseni @HOOLIGAN_ ei ole tainnut kauheasti jäähypenkkiä kuluttaa, joten kyllä mä itsekin hämmästelen tätä.

Tsiigailin tässä muutaman vuoden takaisia ketjuja täällä vapaan puolella niin jos nostelisin viisikin valittua ketjua ylöspäin niin täällä olisi sellaiset keskustelut ja hässäkät ja itse lähtisin huilille.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onhan toi vanhojen ketjujen nostelu tarkoitushakuista toimintaa. Ne pitää ensinnäkin löytää, ennen kuin ne voi nostaa ylös. Jos on samalla jotain annettavaa muuta kuin "nostanpa ylös", tuskin tulee penalttiakaan. Mutta edelleen ihmettelen, miksi tuota kukaan viitsii harrastaa yli yhden ketjun verran kerrallaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Milloin heavya alkaa koskea normaalit uusijalisät? Vaikuttaa olevan erityissuojeluksessa jopa vihervasemmistolaiseksi.
Kiitos kannustuksesta! Vielä kun vilkaisee viestisi tykkääjälistaa, niin tietää tekevänsä ainakin jotain oikein, kun juuri tämä lauma kaipailee venäläisen mallin mukaista yhteiskuntaa, jossa toisin ajattelevat pitää saada hiljaisiksi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös