@HOOLIGAN_ pelikielto vähän hämmentää, mutta lähinnä tuolta osin että nostellut ikivanhoja ketjuja ylös.
En selannut onko hän muissa osioissa tehnyt tuota nimenomaista asiaa, mutta minusta JYPin hiekkalaatikolla ei ole alkuunkaan hullumpi idea kohdentaa keskustelua ja hakea jopa muistutusta mitä joskus on ollut.
Muistan vieläkin harvoista omista pelikielloistani kun juurikin off-topicin vuoksi lähti lisäkseni muitakin jäähylle Virtasen aikoina.
Ensinnäkin sanottakoon, ettei varmaan ole järkeä arvostella moderaattorien toimintaa, mutta toisaalta reaalimaailmassa olen nähnyt tarpeellisena puuttua epäkohtiin ja tuoda ne rohkeasti esiin, joten en pysy nytkään täysin hiljaa.
Sanottakoon alkuun se, että jotkut käyttäjät saa jauhaa sisällöttämiä viestejä suoraan sanoen paskaa vaikka ja kuinka, ja silti ei pelikieltoa tule, tuskin edes huomautusta. Toiset taas joutuvat vähän herkemmin huilaamaan vaihdon ja vilttiketjun puolelle. En kuitenkaan usko, että moderaattorit tahallaan suosivat jotain nimimerkkiä, joten on aiheellista kysyä mistä tämä johtuu? En sano, että asia on näin, mutta kyllähän tämä pelikieltojen katsominen ja läpikäyminen viittaisi siihen, että jo pelikieltoa saanut saa sitä myös jatkossa herkemmin kuin sellainen joka ei ole koskaan huilivuoroa saanut. Onko tämä oikein? On tai ei, mutta ei mitenkään tavatonta onhan meillä kotoisessa liigassakin uusialisät.
Sitten asiaan kuten varmaan kaikki minun kirjoituksia lukeneet tietävät en ole täällä viestejä keräämässä, miksi ihmeessä olisin? Minulla on sen verran vähän vapaata aikaa, etten käytä sitä yleisesti turhanpäiväiseen paskanjauhantaan. Olen kuitenkin aina ollut ja pyrkinyt olemaan aktiivinen keskustelija niistä asioista jotka minua kiinnostaa.
Mitä tulee tähän viimeisimpään pelikieltoon, niin voin sanoa että tuli huutonaurut täältä kun huomasin tilanteen. JYPin puolella olen nostellut vanhoja ketjua jo vuosia sen myönnän, mutta minusta on naurettavaa ettei vahvoja hyvin tehtyjä yksilöllisiä ketjuja käytettäisi jos asia nimenomaan sitä koskee, kuten veli
@ZayWest myös supportaa. Tulen myös nostamaan vanhoja ketjuja jatkossakin, jos niiden aihe on juuri sitä mitä tarvitaan.
Vapaan puolella toki tuli muutama nosto tehtyä, ehkä turhankin, mutta tässäkin kyllä lieventävä asiahaara, että nämä tapahtui kierrätyskeskuksen puolella. Siellähän on ainakin ennen sallittu hieman rönsyilevämpää keskustelua. Ilmeisesti näin ei enää ole? sitä itse en tiennyt, mutta vika lienee minussa, kun en ole aktiivisesti sääntöjen muokkausta seurannut.
Lisäksi sanottakoon, että lähtökohtaisesti pidän erittäin outona sitä, että jos arvon moderaattoritiimi ei halua johonkin ketjuun keskustelua enää, niin sehän teidän vastuulla esimerkiksi lukottaa, niin ettei keskustelua enää tule.
Se, että te välttelette omia töitänne ja sen jälkeen lähes mielivaltaisesti annatte pelikieltoa siitä, että on keskusteltu teiden mielestä epätoivotuissa ketjuissa on aivan käsittämättömän älytöntä. Ehkä kannattaisi hieman tarkastella ihan tiimin ja yhteisön kesken omaa toimintamallianne.
Olen kuitenkin saanut pelikieltoa ihan syystäkin, joten en todellakaan ole virheetön valioyksilö, mutta tämä viimeisin ei kyllä sellaiselta maistunut missään kohti. Ei edes nukuttujen öiden jälkeen.
@HOOLIGAN_ on rasittava trolli, joka käy jokaisen joukkueen osioissa aukomassa päätään.
Ehkä tässä tapauksessa pienistä puroista syntyi bänni.
Tähän loppuun Tamimaisesti oman egon kiillotus tai kolhiinnuttaminen, miten kukin ne kokee:
Trolliksikin minua saa haukkua, tai miksi tahansa muuksi jos niin tykkää, ei vaikuta mitenkään. Kuitenkin hieman ihmetyttää, miten joku tuollaiseen johtopäätökseen päätyisi jos on tosissaan. Siksikö, että keskustelen monen eri joukkueen osiossa jos minulla aikaa on? Olen kuitenkin toiminut parin eri nykyisen liigaseuran palkkalistoilla sekä ollut myös jatkoajan verkkolehden toimittaja aikanaan, joten koen että minulla on mielenkiinnon lisäksi myös tietoa useista eri seuroista ja mielellään niistä myös keskustelen.
Suurimmaksi osaksi liigakeskusteluja kuitenkin käyn akselilla JYP - IFK ja sitten Lukko - Sport, johtuen juurikin edellä mainituista asiosta, työpaikat entiset asuinpaikat ja suosikkijoukkueet, lupaan kuitenkin jatkossakin keskustella satunnaisesti myös muiden seurojen osioissa jos arvon moderaattoritiimi ei minulle lopullista pelikieltoa tai jonkin osion blockkia laita.
Jatketaan eteenpäin!