Minusta alkaa oikeasti tuntua, että scholl on kokenut oikeusmurhan, koska minulla on käsitys, että tuo viesti on moderaattoreille raportoitu, ja he ovat lukeneet sen viestin yhtä väärin kuin raportoijat.
Minä taisin olla ainoa, joka tuosta varsinaisesti suuttui, mutta en raportoinut, ja jos olisin raportoinut, en olisi raportoinut siksi, että scholl näki viestissään natsien toimet vammaisten ja mielenterveyspotilaiden suhteen positiivisina vaan siksi koska mitä ilmeisimmin ei nähnyt. Kommentti liittyy juuri minimiltään aiheeseen, siihen liitetään täysin asiaan kuulumaton aspekti, vammaiset, ja mielipiteen muodosta voi päätellä, että asia on yhtä tyhjän kanssa kirjoittajalle.
Huvikseen heittelee, kuten vaikka myöhemmin ketjussa sen, että vaikka uhreja on julkisuudessa kuvattu "lahjakkaiksi" niin toinen opiskeli lähihoitajaksi ja toinen sähkömieheksi. Tämäkin liittyy vain muodollisesti aiheeseen ja ainoa tarkoitus on provota aikaan riita, josta todennäköisesti itse nopeahkosti poistuu, koska aihe on ilmeisesti ihan yhdentekevä. Minusta tämä on puhdasta trollausta, josta jostain syystä schollia ei ole kauheasti rangaistu, vaikka harrastaa sitä joka välissä.
Minä sitten suutuin tuosta trollaamisesta: minusta voi hyvinkin olla vakava ja perusteltu mielipide eugeniikan ja vaikka anti-semitismin puolesta ja se on oikeus esittää täysin vapaasti. Se mikä vituttaa on, että nämä sinänsä kuolemanvakavat asiat totaalisen välinpitämättömästi karnevalisoidaan trollauksen ja provouksen välineiksi, joista sinänsä ei ole kiinnostunut edes vähän aluksi. Ei olekaan pakko olla kiinnostunut tälläisistä vakavista aiheista ja voi pitää vakavaa keskustelua niistä koomisena, mutta sen keskustelun voisi edes jättää rauhaan. Tämä lienee hyväksyttävä vaatimus.
Se että näin tosikkomaisesti sitten vedin herneen nenään juuri tuosta provosta (enkä esimerkiksi lähihoitajista ja sähkömiehistä tai lippalakeista, hevi-musiikista ja pitkistä hiuksista), kun schollilla on niitä muutenkin kolmetoista tusinassa liittyy myös yksityiselämään. 3-vuotiaalta kuopuksellamme todettiin autismi viime joulukuussa - minusta on ihan ok toivoa, ettei hän lisääntyisi tai elämällään kuluttaisi valtion kalliita verovaroja (tai vieläpä menisi johonkin vammaisopistoon Järvenpäähän), mutta jotenkin ei jaksa nähdä tätä asiaa jonain välinpitämättömän ja satunnaisen provoilun välikappaleena. No, tämä on henkilökohtainen rasitteeni, mutta en usko että tämä aspekti tekee trollauksesta ja provoilusta ei-trollausta ja ei-provoilua. Tämä riittää tästä aiheesta omalta osaltani, nyt vain nauttimaan scholl-vapaasta JA:sta.