Anteeksi nyt, mutta ihmettelysi schollin ja evilin pelikielloista haiskahtaa pahasti oman hännän nostelulta enemmän kuin vilpittömältä ihmetykseltä.
Sanotaan, että yleisesti ihmettelen kyllä monia pelikieltoja, koska minä en ole nähnyt kirjoittajien syyllistyneen niin suuriin rikkeisiin, että ansaitsisivat pelikieltonsa. Kuten kirjoitin, kannatan hyvin laajaa sanan- ja ilmaisunvapautta ja siksi useimmat pelikiellot täällä ovat minusta täysin aiheettomia, rajan vetäisisin vain henkilökohtaisiin uhkauksiin, nimien paljastamisiin tms. seikkoihin, joista tulisi antaa tarvittaessa mojovakin rangaistus.
Vertaus minun ja Evilin tai schollin välillä on toisinaan perusteltua mutta ehkäpä "lennokas mielialani" (alkoholia veressä) kyseisenä yönä toi viestiin liiankin kanssa ylimääräistä innokkuutta ja erikoisuuden tavoittelua - enkä tohtinut myöntää tätä asiaa vaan jäin jankkaamaan turhaa asian tiimoilta. Joten tiedostan toki sen, että vaikka monasti kirjoitan kärkevästi, harvemmin menen todella henkilökohtaisuuksiin, joista pelikiellon voi lätkäistä. Kirjoittelen enemmän yleisellä tasolla ja omia perusteltuja mielipiteitäni, jotka pyrin ainakin perustelemaan selkeällä tavalla, toisaalta huomioimaan myös opponentin mielipiteen ja hänen oikeutuksen oman mielipiteensä ilmaisuun - tai ainakin pyrin tähän, joskus tietty epäonnistuen pahasti.
Joo, tapaus on minun puolesta käsitelty näin ollen. Alkoholia ei tulisi syyttää asiasta, mutta kerrankos käy siten, että viina vie miestä eikä mies viinaa. Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa!
vlad.