Voin myöntää suoraan, että olen tarkoituksella vastannut provoihin provoilla ja kommentoinut kärkkäästi erinäisiä asioita. En sinällään ole yllättynyt, että penaltia ja kakkua tuli. Perimmäinen tarkoitus tässä oli ehkä se, että tällä keinolla tuli osoitetuksi, että palstalla on selvästi kahdet eri säännöt.
Tähän on helppo sortua. Tarpeeksi kauan kun katselee, mitä punainen joukkue voi tehdä ilman penaltteja tai minkäänlaista puuttumista, helposti sopivan paikan tullen tulee antaneeksi samalla mitalla takaisin. Tuoretta kokemusta on, kun kolmas rikepiste tuli Honkasalon kutsumisesta Hamasin kannattajaksi. Sen sijaan ministerien huutelu pesunkestäviksi natseiksi on täysin ok. Kunhan ei valtiovarainministeriä natsihuoraksi huuda, siitä tuli sentään hurja viikon pelikielto jollekin kesällä. Olkoonkin että asiaan liittyi muitakin sääntörikkomuksia. Ehkä siitä olisi muutoin päässyt rikepisteellä myös.
Minusta meidän tulisi nyt hyväksyä, että täällä on kahdet säännöt ja lopetella testit itse kunkin. Tätä tahtia kun testaillaan, ihan kohta täältä on persumieliset kirjoittajat kokonaan sukupuutossa. Minuakin jo pariin otteeseen uhkailtu kirjoitusoikeuksien poistolla, joten varmaan pakko muuttaa käytöstä. Onhan se raskasta pelata, kun toinen joukkue saa antaa keppiä hanskoille ja poikkaria selkään ilman minkäänlaisia rajoja, mutta itse joutuu noudattamaan sääntöjä prikuulleen. Pahimmillaan isoa boksia tulee
@Metukka tavoin ilman, että modeilla on edes osoittaa yhden ainutta sääntöjen vastaista viestiä.
Ymmärrän hyvin kaikkia, jotka toteavat ettei moiseen kiekkopeliin ole mitään järkeä osallistua. Että pelatkoon tuomarit ja punainen joukkue ihan keskenään vaan. Silti, ei areenaa kannattaisi ihan kokonaan hylätä. Itse ajattelin keskittyä jatkossa voittopuolisesti faktantarkastukseen.
Meidän joukkue tarvitsee nyt kipeämmin taistelijoita kuin marttyyreitä. Jälkimmäisiä meillä on jo vino pino.
Näinhän se valitettavasti on. Itse en halua uskoa, että kyseessä olisi selkeä moderaattoreiden linja putsata konservatiivistä linjaa pois tarkoituksella. Reagoivat raportointeihin joita näiltä vasemmistoliberaaleilta tullee enemmän jo senkin takia, että heitä on palstalla määrällisesti enemmän. Onhan varjomodeiltakin saatu kuulla, että raporttia tulee jatkuvalla syötöllä ja monesti syyksi riittää pelkästään se, että kyseinen nimimerkki ärsyttää väärillä mielipiteillään asiassa kuin asiassa, jotka halutaan canceloida. Ei niinkään, että niissä aina rikottaisiin palstan sääntöjä. Yhtä lailla löylyhuoneessa tulee selkeitä provoja vasemmistoliberaaleilta, mutta niistä tuskin raportoidaan niin paljon. Ei modet ehdi niitä kaikkia viestejä siellä lukemaan ennen kuin niistä raportoidaan.
Löylyhuoneen pitäisi antaa olla löylyhuone nimensä mukaisesti - siellä läikkyy ja tapahtuu.
Ymmärrän että haluat ajatella ihmisistä hyvää. Ja ymmärrän että on yleinen ilmiö, että punainen joukkue haluaa sinisen joukkueen pois kaukalosta, kun sininen joukkue haluaisi vaan pelata lätkää. Ja että helppo päätyä moderaattorina virhepäätelmään, että osan sinisestä joukkueesta kaukalosta häätäminen on tällöin kompromissi.
Mutta linja on nyt NIIN epätasapainoinen, että sen on aivan pakko olla vähintään tietoista ja hyvin mahdollisesti tarkoituksellista. Niitä räikeimpiä punaisen joukkueen rikkeitä kuitenkin tulee modetiimin tietoon. Lähetän niitä sinne itse nimittäin, ilman että niistä juuri koskaan seuraa mitään. Ennen kaikkea lähettelen siksi, että tulee poissuljettua se vaihtoehto, että ne menee ohi tuomarien silmien. Ja varmistus sille, että tuomarit sulkee niiltä aktiivisesti silmänsä.
Motiivi ei
välttämättä edes ole poliittinen vaan ihan vain se, että että räikeän puolueellisuuden avulla Löylyhuoneen moderointi helpottuu. Kaikukammion moderointi on helppoa, kun kukaan ei ole kenenkään kanssa eri mieltä. Toisaalta verkkolehden laitavasemmistolaisuuden huomioiden, voisin hyvin kuvitella että myös keskustelupalstan moderoinnissa valtaa väärinkäyttää ihmiset, joilla on poliittisia tavoitteita.