Ok, mutta mitä asiatonta noissa oli?
Asiatonta? En kai minä sellaista ole missään kohtaa väittänytkään. Se oli vain tyyppiesimerkki siitä, kuinka asetutaan keskustelun ja muiden keskustelijoiden yläpuolelle ja ladellaan kaikkitietävällä otteella kuinka asiat oikeasti menee sen sijaan että alennuttaisiin keskustelemaan kaiken maailman tuulipukujen kanssa, esim. sellaisin perustein että nämä linkittävät juttuja joistain maailman arvostetuimmista lehdistä.
Mielestäni tuollaiseen tyyliin tulisi ihan yhtälailla puuttua sillä mitään muuta antia siinä ei keskustelun kannalta ole, kuin tiivistettynä, että "te ootte tyhmiä, mä oon fiksu ja mulla on teitä fiksumpia kavereita". Osaltaan keskustelulle vahingollista tyylissä on myös tapa julistaa kuinka tullaan kyllä paikalle sitten pätemään kun harhaanjohdetut näkevät valon, mutta jos oma analyysi osoittautuukin suorastaan harhaiseksi, ei mitään reflektiota ole luvassa. Sen sijaan jatketaan samaa laulua siitä, kuinka se muiden keskustelu on paskaa ja tasotonta eikä siihen viitsisi siksi ottaa osaakaan...
Mielestäni löylyhuone on kaikista puutteistaan huolimatta aivan ylivertainen paikka poliittiseen keskusteluun kun vertailuksi otetaan vaikkapa Twitter ja Reddit. Keskustelun myrkyttäminen sen yksisilmäisellä lukukelvottomaksi julistamisella täällä ei tunnu kohtuulliselta, todenmukaiselta tai keskustelukulttuuria palvelevalta.
Osaa ehdottomasti, ihan tyyppiesimerkkejä. Enkä minä ainakaan ole yhden puolella toista vastaan, tai jollain vasemmistoagendalla muutenkaan, mutta toisaalta en myöskään ajattele (kuten moni esim. täällä tuntuisi), että aina on olemassa 50-50 tasapaino eri puolten välillä, siis esim. poliittisten vastapuolien huonon käytöksen suhteen. Tällä palstalla ns. oikeistoa on huomattavasti enemmän, ja jossain muualla sitten toisin päin. Veikkaan, että esim. Kallio Block partyjen kävijäväessä on mahdollisuus aikamoisiin rimanalituksiin vasemmistopainotteisesti. Jne jne.
Nojoo, ottaen tuon suhteen huomioon, voisi todeta esim. Marinin ketjun olleen yllättävänkin siisti (pl. viimeisintä käsistä karkaamista johon modet ansiokkaasti puuttuivat). En oikein osaa sanoa mitä sellaista sieltä löytyisi jota ei olisi muista poliitikoistakin kirjoitettu. Outona piirteenä ennemmin se, että varsin miedostakin kritiikistä tai asiattomasta kirjoittelusta itse omassa poliittisessa kirjoittelussaan varsin kovaa kieltä käyttävät nimimerkit ilmestyvät modeketjuun puhumaan nimenomaan Mariniin kohdistuvasta asiattomasta kirjoittelusta ja sen suitsimisen tarpeesta.
@Barney sen hyvin totesi, että ihan kuin oltaisiin täysin sokeita samalle kielenkäytölle muissa ketjuissa.
Ja tosiaan, jos vasemmistolaisia on palstalla niin vähän ja asiaton kirjoittelu on niin oikeistopainoitteista, eikö ole outoa että yhdestä ketjusta hyvin lyhyellä otoksella löytyy silti runsaasti näitä tyyppiesimerkkejä joissa kirjoitellaan munattomasti piipittävästä vässykkä-orposta, bb-housuunkakkaaja-tyrkkysestä (vrt. kassatyttö) etc.?
Niin oikealla kuin vasemmalla tuntuu olevan palstalla suunnilleen kourallinen nimimerkkejä jotka eivät pysty kirjoittamaan oikeistosta/vasemmistosta järkevästi tai asiallisesti. Leikkaus tässä ketjussa oikeiston/vasemmiston epäreilua kovaa kohtelua valittavaan porukkaan tuntuisi olevan melkoinen.
edit: Ja oikeisto-vasemmisto-vinouman mielekäs tulkitseminen vaatisi myös sen huomioimista, millaiset ihmiset ovat aktiivisia poliittisessa keskustelussa. Esim. sata persua jotka eivät koskaan kirjoita vapaalle, ei juurikaan näy löylyhuoneen tapahtumissa. Silti, en tietenkään kiistä että vinouma on olemassa. Ei se silti ihan niin valtaisaa ryöpytystä ole kuin välillä esitetään.