Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 256 565
  • 13 719

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Pelikielloista:

Nimimerkki @Teroin on saanut kuukauden pelikiellon henkilöllisyyden arvuuttelusta. Tätä tuomiota tuomaristo joutui miettimään, mutta päädyimme tähän ratkaisuun vaikka ymmärrämmekin nimimerkin sisältämän viittauksen. Nimimerkissä ei kuitenkaan ole etunimeä, joten siksi olemme päättäneet antaa pelikiellon myös tällaisesta heitosta.
Jotenkin oma oikeustaju sanoisi, että menikö vähän liian pitkälle? Kyseessähän on ihan hauska ja hyväntahtoinen vitsi, kun Aho#5 ilkkuu hankinnoista...
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pelikielloista:


Jotenkin oma oikeustaju sanoisi, että menikö vähän liian pitkälle? Kyseessähän on ihan hauska ja hyväntahtoinen vitsi, kun Aho#5 ilkkuu hankinnoista...

Ovat näissä vain todella tiukkoja eli sääntö on kaikille sama. Kyllä minäkin ihmettelin silloin, kun sain pelikiellon heitettyäni omasta mielestäni hauskan läpän siitä, että Atu Selin ja Vellu Ketola olisivat moderaattoreita. Kuukauden kakku tuli.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ovat näissä vain todella tiukkoja eli sääntö on kaikille sama. Kyllä minäkin ihmettelin silloin, kun sain pelikiellon heitettyäni omasta mielestäni hauskan läpän siitä, että Atu Selin ja Vellu Ketola olisivat moderaattoreita. Kuukauden kakku tuli.
Tämä on vähän kuin kiekko katsomoonf-jäähy. Voi tuntua kohtuuttomakta, mutta sääntö kaikille sama ja siihen vain pitää sopeutua.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
@Moderaattorit Viimeisin kuukauden kakkuun johtanut viesti pani miettimään sitä että onko se arvuuttelua jos arvaus/heitto on suoraan otettu nimimerkistä? Jos tyyliin sanon esim @lake79 kohdalla viestin että onko Järvi nyt paikallisessa juomassa?
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Voitaisiinko @peksa sopia, että ei vaan käytetä mistään nimimerkistä mitään sellaista erisnimeä, mitä siinä nimimerkissä ei ole mainittuna?

Se olisi aika paljon helpompaa niin, kun sen pahemmin sinun kuin meidänkään ei sitten tarvitsisi miettiä, että onko anonymiteettiä vaarannettu / sääntöjä rikottu.

T: Modet

Olikin vaan kysymys siitä kun pähkäilitte pelikieltoilmoituksessa että meneekö rajoille.

Oma pointti siis oli että jos suoraan sanoo niinkuin esimerkissä esitin niin oli suora kielellinen käännös nimimerkistä vaikkakin isolla kirjaimella. Mut joo, asia ymmärretty ja toivottavasti muutkin palstalaiset lukevat @Moderaattorit ylläolevan ohjeistuksen.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
@Moderaattorit Viimeisin kuukauden kakkuun johtanut viesti pani miettimään sitä että onko se arvuuttelua jos arvaus/heitto on suoraan otettu nimimerkistä? Jos tyyliin sanon esim @lake79 kohdalla viestin että onko Järvi nyt paikallisessa juomassa?
Onhan täällä nimimerkki @Ismo Laitela kin mutta en nyt silti menisi häntä kutsumaan tai vihjailemaan Esko Koveroksi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
@Czescku on ainoa henkilö täällä joka voi kutsua mua omalla nimellä tai lempinimellä. Toronton Peksa sopii myös. En siis ole pahoillani jos mua jos mua homotellaan mikäli ei käytetä hintti sanaa. Jälkimmäinen menee insta modeille
Mää oon 100% hetero, mutta en suutu jos joku kutsuu mua nettipalstalla vaikka Hintti-Jussiks. Jossain vitun netissä mua saa kutsua vaikka Johannaks, ei hirveesti särje sydäntä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mää oon 100% hetero, mutta en suutu jos joku kutsuu mua nettipalstalla vaikka Hintti-Jussiks. Jossain vitun netissä mua saa kutsua vaikka Johannaks, ei hirveesti särje sydäntä.
Moi Hintti-Jussi!

Onhan tuo kymppipykälän ympärillä tapahtuva porsaanreikien etsiminen kyllä kohtalaisen huvittavaa, etenkin kun sääntö on niin äärimmäisen selvä joten en ymmärrä mikä hinku sitä on yrittää tonkia? Onhan sitä hauskaa hekotella hetki jollekin nokkelalle heitolle, mutta kyllä se huumoriarvokin on aika vähäinen on näillä "Moi Darth Vader!" -tason heitoilla. Ja ei siinä, olen varmasti itsekin vähän noita pelikieltoja ihmetellyt, mutta nyt kun tosiaan miettii niin onhan tuo silti hyvin selvä pykälä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Moi Hintti-Jussi!

Onhan tuo kymppipykälän ympärillä tapahtuva porsaanreikien etsiminen kyllä kohtalaisen huvittavaa, etenkin kun sääntö on niin äärimmäisen selvä joten en ymmärrä mikä hinku sitä on yrittää tonkia? Onhan sitä hauskaa hekotella hetki jollekin nokkelalle heitolle, mutta kyllä se huumoriarvokin on aika vähäinen on näillä "Moi Darth Vader!" -tason heitoilla. Ja ei siinä, olen varmasti itsekin vähän noita pelikieltoja ihmetellyt, mutta nyt kun tosiaan miettii niin onhan tuo silti hyvin selvä pykälä.
Mää oon kyllä pääpiirteittän tästä samaa miältä.
T: Johanna
 

ijuka

Jäsen
Pelikielloista:


Jotenkin oma oikeustaju sanoisi, että menikö vähän liian pitkälle? Kyseessähän on ihan hauska ja hyväntahtoinen vitsi, kun Aho#5 ilkkuu hankinnoista...
Niin, yleensä ymmärrän mutta tämä oli mielestäni aika selkeästi tuossa nimimerkissä. Siis jos nimimerkki on Aho#5 ja Harri Ahon pelaajanumero oli #5 niin mielestäni on aika selvä kehen nimimerkki viittaa, että se ei sinänsä ole edes arvuuttelua, tai ainakaan minkään sellaisen arvuuttelua mitä nimimerkki ei jo valmiiksi paljastaisi.

Esim. jos nimimerkki olisi "Ovechkin#8" niin tuoko "Moi, Alexander!" muka jotain uutta mitä ei nimimerkistä voi jo valmiiksi päätellä aika aukottomasti? Mielestäni sääntöä tulisi soveltaa vain jos se tuo uutta tietoa mitä ei saa suoraan nimimerkistä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Niin, yleensä ymmärrän mutta tämä oli mielestäni aika selkeästi tuossa nimimerkissä. Siis jos nimimerkki on Aho#5 ja Harri Ahon pelaajanumero oli #5 niin mielestäni on aika selvä kehen nimimerkki viittaa, että se ei sinänsä ole edes arvuuttelua, tai ainakaan minkään sellaisen arvuuttelua mitä nimimerkki ei jo valmiiksi paljastaisi.

Esim. jos nimimerkki olisi "Ovechkin#8" niin tuoko "Moi, Alexander!" muka jotain uutta mitä ei nimimerkistä voi jo valmiiksi päätellä aika aukottomasti? Mielestäni sääntöä tulisi soveltaa vain jos se tuo uutta tietoa mitä ei saa suoraan nimimerkistä.
Tuoko tuollainen "Moikka X" huutelu jotain sellaista lisää keskusteluun että sitä on ihmisten absoluuttisen pakko viljellä? Hankala uskoa että niin pahaa touretten syndroomaa on kellään että on pakko kirjoittaa noita. Kun se säännöissä on kielletty ja on helpompi viheltää about kaikki, vaikka olisikin kuinka selkeä läppä/vittuilu kyseessä. Kuitenkin kun modeilla ei ole tietoa kuka oikeasti kirjoittelee tänne ja kuka ei (jotkut toki ovat oman nimensä ja naamansa täällä paljastaneet).
 

ijuka

Jäsen
Tuoko tuollainen "Moikka X" huutelu jotain sellaista lisää keskusteluun että sitä on ihmisten absoluuttisen pakko viljellä? Hankala uskoa että niin pahaa touretten syndroomaa on kellään että on pakko kirjoittaa noita. Kun se säännöissä on kielletty ja on helpompi viheltää about kaikki, vaikka olisikin kuinka selkeä läppä/vittuilu kyseessä. Kuitenkin kun modeilla ei ole tietoa kuka oikeasti kirjoittelee tänne ja kuka ei (jotkut toki ovat oman nimensä ja naamansa täällä paljastaneet).
No niin, mutta pointtini nyt ei ollutkaan siitä oliko "Moi X" hyvää/hauskaa viestimistä vaan siitä, tuoko se mitään lisää mitä nimimerkki ei jo olisi paljastanut. Säännöissä on henkilöllisyyden arvuuttelu kielletty paitsi ettei se tässä yhteydessä ole mitään arvuuttelua, sillä se on ihan nimimerkissä. Moderaattorit sanovat että se johtuu siitä ettei nimimerkissä ollut etunimeä mutta mielestäni tuo on aika hataraa, sillä on aika päivänselvää kehen tässä nimimerkillä viitataan.

Jos vaikka käyttäjänimi olisi "PresidenttiAhtisaari" ja sanoo "Moi Martti!" niin onko sekin arvuuttelua kun tuo nimimerkki voi oikeasti viitata vain yhteen henkilöön? Noh, mielestäni vähän outoa, siis jos oletetaan että tässä on jotain tarkoituksenmukaista eikä vaan huvikseen vihellellä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
No niin, mutta pointtini nyt ei ollutkaan siitä oliko "Moi X" hyvää/hauskaa viestimistä vaan siitä, tuoko se mitään lisää mitä nimimerkki ei jo olisi paljastanut. Säännöissä on henkilöllisyyden arvuuttelu kielletty paitsi ettei se tässä yhteydessä ole mitään arvuuttelua, sillä se on ihan nimimerkissä.

Toinen esimerkki on jos nimimerkki on "SpiderMan" ja sanoo "Moi Peter Parker", niin samallalailla sekään ei mielestäni ole mitään henkilöllisyyden arvuuttelua vaan ihan käyttäjänimen pohjalta. Siis jos viittaa samaan henkilöön mihin käyttäjänimikin niin silloin en laskisi sitä "arvuutteluksi".
No jos haluaa olla ääliö niin kai sen voi noinkin nähdä. Silleen nuo fiktiiviset hahmot soveltuvat aika huonosti tähän yhteyteen kun ne on aika pitkälti mainittu poikkeuksina. Samoin kuolleet henkilöt tai ulkomaalaiset julkkikset. Sen sijaan joku on voinut valita sen Aho#5 nimimerkikseen koska sattuu olemaan sama etunimi tai jopa koko nimi. Tai saattaa olla myös ihan anonyyminä kirjoittelijana täällä ja on vain valinnut kyseisen nickin itselleen. Voisihan nuo kaikki Teme, Finnish Flash yms. nimimerkit laittaa suoraan Teemu Selänteiksi, mutta en minä ainakaan näe sitä järkevänä keskusteluna.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
En ole oikeasti Arnold. Ei vaarannu identiteetti.
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Säännöt eivät ole samat kaikille. Toiset saavat haukkua ja räksyttää. Ja sitten kun itse huumorilla pistää hiukan provokatiivista tai vastaa haukkuihin niin modet ei tykkää.

En halua ketään kirjoittajaa oikeasti haukkua ja ihan huumorilla yrittänyt aiheuttaa viihdettä. Pahoittelut kaikille, joille olen aiheuttanut harmia. Omasta puolesta no hard feelings. Ihmetyttää kuitenkin kauhea hyökkääminen anonyymiä kirjoittajaa kohtaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kävisikös arvon @Moderaattorit teille pieni rakentava keskustelu?

Otamme vastaan palautetta tässä ketjussa ja yksityisviesteillä aina. Osallistumme tarvittaessa keskusteluun harkintamme ja mahdollisuuksiemme mukaan. Yksittäisiä ratkaisujamme emme kuitenkaan lähde ruotimaan.

Konkreettiset kysymykset toivomme tähän ketjuun, josta huomaamme ne varmimmin. Pyrimme vastaamaan kaikkiin aiheellisiin kysymyksiin.

Terveisin,
Moderaattorit
 

Snopek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arttu Hyry
Säännöt eivät ole samat kaikille. Toiset saavat haukkua ja räksyttää. Ja sitten kun itse huumorilla pistää hiukan provokatiivista tai vastaa haukkuihin niin modet ei tykkää.

En halua ketään kirjoittajaa oikeasti haukkua ja ihan huumorilla yrittänyt aiheuttaa viihdettä. Pahoittelut kaikille, joille olen aiheuttanut harmia. Omasta puolesta no hard feelings. Ihmetyttää kuitenkin kauhea hyökkääminen anonyymiä kirjoittajaa kohtaan.
Teillä ei ole siellä Tampereella ollut sellaista toimitusjohtajaa menneisyydessä, kuin Junnon Juha. Meillä Kärppäfaneilla on ruskeat kirjekuoret, kotituomarit ja jatkoajan moderaattorit povitaskussa. Kaikesta tästä huolimatta toivotan sinulle rauhallista joulun aikaa ja onnellista uutta vuotta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös