Niin, savu monesti seuraa pyromaania.
Näissäkin olisi kiva, jos autettaisiin vähän avutonta kaveria mäessä. Tuotaisiin sieltä tekstistä ne ongelmakohdat oikeasti esille, mitkä siellä on semmosia elementtejä, jotka aiheuttavat ne ongelmat.
"Näillä kilometreillä pitäisi jo tajuta"
Olen kuullut tän monta kertaa, mutta jos näkee selvästi, ettei ilman apua tajua niin eikö silloin voisi ojentaa sen auttavan käden ja osoittaa?
Ymmärrän myös sen, että jos kohdehenkilö ei ole kykenevä tällaista palautetta vastaanottamaan, että on siinäkin oma ongelmansa, kun ei mitään asiaa voi ymmärtää kenenkään puolesta. Ymmärrys täytyisi aina tapahtua itsellä omassa päässä. En tiedä, onko se haihattelua, että toivoisi sellaista apua kanssakeskustelijoilta.
Usein sitten, kun oikeasti menee tunteisiin - kun itse on ylittänyt rajan ja joku muukin ylittää rajan niin seuraavaksi saa kuulla:
"Marttyyri" - tästä saat nimesi ennätyksien kirjaan.
Aika vaikea noidakehä. Vaikket nyt välttämättä terävää onelineriasi minulle osoittanutkaan niin kyllä siitä sellaisen lievän tuulahduksen tunnistin. Toivoisin enemmän tällaista kuin
@Nelfor täällä toi esille, että autetaan kaveria näkemään ihan konkreettisesti, mikä siellä meni pieleen. On helpompaa oppia sellaisesta, jonka edes ymmärtää. Kyllähän ihmisillä on tiettyjä jaettuja elementtejä, jotka koetaan tekstistä ja sieltä myös ymmärretään.