Yv ei sinulle onnistu, joten kerron tässä että 3.2. raporteista tuo löytyy. En rupea tässä availemaan noita keskusteluja sen enempää, mutta totean että en oikein arvosta että minua maalataan tässä väärinmuistajaksi.
Apinanhuutelijan puolustelijat käyttivät mm argumentteja ettei se ole rangaistavaa jos sen tekee pikaistuksissa tai jos ei ole varmaa että sillä viitattiin ihonväriin.
@Ollakseni ei tullut tuosta edes mitään huomautusta. Ei siis rangaistavaa.
Kiitos raporttien päivämäärästä, kävin lukemassa kommentit. Voin myös nostaa käden virheen merkiksi, että tämä on ilmeisesti päässyt minulta liian helpolla ja olen ostanut selitykset, että olisi ollut spontaani heitto. Jos kuitenkin on jälkikäteen käynyt ilmi, että kysymyksessä on oikeasti ollut ihonväriin perustuva heitto, olen toiminut todella väärin. En yleensä ole hyväuskoinen hölmö, mutta tässä kohtaa olen näköjään voinut ollakin, kun en futista seuraa enkä ole ollut asiaan yhtään perehtynyt ja luin muiden tulkintoja viestistä ennen kuin annoin oman tuomioni. Tällä pyrin siihen, että minimoisin puhtaasti omat toisinaan vain omista lähtökohdista tehtävät, jopa puusilmäiset näkökantani ja olisin pystynyt mahdollisimman objektiiviseen palautteen antamiseen.
Eikä mun nyt ole tarkoitus sua syyttää mistään ja pahoitteluni, jos sait sellaisen käsityksen. Mutta ko. viesti ei ole mun nähdäkseni ollut täysin mustavalkoinen, jolloin yhden tällaisen jokseenkin tulkinnanvaraisen viestin perusteella vedetyt johtopäätökset eivät kerro koko totuutta mistään palstan linjasta tai muiden rasistisuudesta. Viestin pohjalta käytiin keskustelua ja moni muukin oli tulkinnut sen kiukuspäissään tehdyksi heitoksi, joten ihan yksiselitteisestä asiasta ei nähdäkseni ole ollut kysymys. Mutta eipä nämä mun selittelyt mitään muuta. Kuvittelin tehneeni oikeudenmukaisen päätöksen, kun nimimerkki oli vielä kieltänyt viitanneensa ihonväriin, vaan apinalla viitattiin henkilön ratkaisuun kentällä, mutta ilmeisesti näin ei ole ollut ja päätökseni oli väärä.
Missään nimessä minkäänlaista rasisimia ei pidä hyväksyä ja mielestäni yhtään siimaa ei pidä antaa. Kaikista rasistisista heitoista pitäisi lentää ilman varoitusta ulos välittömästi.
(Mulle ei tosiaan voi lähettää yksityisviestejä, koska olen joskus menneisyydessä saanut uhkaavia ja todella loukkaavia yksityisviestejä. Tällöin katsoin aiheelliseksi toimia niin, ettei mulle voi kuka tahansa yv:tä enää lähettää. Jos joku haluaa kanssani yksityisesti kirjoitella, voi toki tägätä mut johonkin viestiin jossakin ketjussa ja kertoa yv-toiveestaan, jolloin lähetän itse hänelle päin viestin.)