Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 253 478
  • 13 719

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Nyt saattaa joillain olla rasismitutka vähän yliviritettynä.
Ai että yliviritettynä, kun kyse on tyypistä, joka kirjoittaa tällaista:
Joitain pelejä kun katselee, niin voisi luulla, että kyseessä on jotkin afrikan mestaruuskisat kun noita epärehellisen väriä pelaajia tuppaa olemaan jokaisessa joukkueessa kourallinen.
Viidakkopupu pelastaa Hollannin varmalta maalilta.

Kun kirjoittaa tuollaista rasistista paskaa, benefit of the doubt on menetetty.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai että yliviritettynä, kun kyse on tyypistä, joka kirjoittaa tällaista:



Kun kirjoittaa tuollaista rasistista paskaa, benefit of the doubt on menetetty.
Ok, en tutustunut kyseisen nimimerkin muihin tuotoksiin. Kommenttini liittyi vain yleisellä tasolla määritelmään joukkueen homogeenisuudesta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ok, en tutustunut kyseisen nimimerkin muihin tuotoksiin. Kommenttini liittyi vain yleisellä tasolla määritelmään joukkueen homogeenisuudesta.
Näin vähän arvelinkin.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Painottaisin muotoilua "näyttää mukavan homogeeniseltä". Cancel-kulttuuri on mitä on, mutta tämä case ei vaadi edes kovin tarkkaa sisälukutaitoa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hyvesignaloin sen verran, että vastoin omaa mielipidettäni varjomoderaattien konsensushan (ja moderaattorien kanta myös) oli, että jatkoajassa saa mustaihoista jalkapalloilijaa kutsua apinaksi ilman pelikieltoa kunhan muistaa jälikäteen sanoa että se oli vahinko (?). Jos oikein muistan. Eli tämänkertainen rasismilinja vastaa kirjoittajien ja moderaattorien tahtoa, näillä mennään, mukavan homogeenisesti eteenpäin.

Muistaakseni talvella modet ottivat myös tiukennetun linjan rasisimiin, ja varsinkin jos se on toistuvaa. Tältä pohjalta on kyllä vaikea sanoa, miksi kirjoitusoikeuksia ei poistettu nyt suoriltaan.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Ai että yliviritettynä, kun kyse on tyypistä, joka kirjoittaa tällaista:



Kun kirjoittaa tuollaista rasistista paskaa, benefit of the doubt on menetetty.


Kirjoittelinkin aiemmin jo tuonne "mille naurat juuri nyt"-ketjuun, mutta täällä kun on aiheesta niin paljon juttua niin laitan viestini tännekin:

Vaikka laji ei ole lempparini, kaukana siitä, niin toivon todella, että tämä päivä antaa virtaa joukkueille ja itselleni käydä tämä läpi. Aivan uskomattoman hienoa näin urheilufanina nähdä tätä yhteisöllisyyttä mitä tänään nähtiin. Sitä urheilu parhaimmillaan on.

Pari viikkoa myöhemmin anti ollut tällaista:
Joitain pelejä kun katselee, niin voisi luulla, että kyseessä on jotkin afrikan mestaruuskisat kun noita epärehellisen väriä pelaajia tuppaa olemaan jokaisessa joukkueessa kourallinen.

Tsekin joukkue näyttää kyllä mukavan homogeeniseltä. Toivottavasti taistelevat itsensä pitkälle.

Viidakkopupu pelastaa Hollannin varmalta maalilta.

Eli vaikuttanee harvinaisen sokealta omalle rasismilleen, tai todella tyhmältä kaverilta, todennäköisesti molempia.
 

444

Jäsen
Kirjoittelinkin aiemmin jo tuonne "mille naurat juuri nyt"-ketjuun, mutta täällä kun on aiheesta niin paljon juttua niin laitan viestini tännekin:



Pari viikkoa myöhemmin anti ollut tällaista:






Eli vaikuttanee harvinaisen sokealta omalle rasismilleen, tai todella tyhmältä kaverilta, todennäköisesti molempia.
Rasismi ja tyhmyys kulkevat usein samassa paketissa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Hyvesignaloin sen verran, että vastoin omaa mielipidettäni varjomoderaattien konsensushan (ja moderaattorien kanta myös) oli, että jatkoajassa saa mustaihoista jalkapalloilijaa kutsua apinaksi ilman pelikieltoa kunhan muistaa jälikäteen sanoa että se oli vahinko (?). Jos oikein muistan. Eli tämänkertainen rasismilinja vastaa kirjoittajien ja moderaattorien tahtoa, näillä mennään, mukavan homogeenisesti eteenpäin.
Ei se ihan noin tainnut mennä. Toki voin muistaa väärin.

Minä. Olin. Varjo. Mode.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvesignaloin sen verran, että vastoin omaa mielipidettäni varjomoderaattien konsensushan (ja moderaattorien kanta myös) oli, että jatkoajassa saa mustaihoista jalkapalloilijaa kutsua apinaksi ilman pelikieltoa kunhan muistaa jälikäteen sanoa että se oli vahinko (?). Jos oikein muistan. Eli tämänkertainen rasismilinja vastaa kirjoittajien ja moderaattorien tahtoa, näillä mennään, mukavan homogeenisesti eteenpäin.

Muistaakseni talvella modet ottivat myös tiukennetun linjan rasisimiin, ja varsinkin jos se on toistuvaa. Tältä pohjalta on kyllä vaikea sanoa, miksi kirjoitusoikeuksia ei poistettu nyt suoriltaan.

Jaa, minulla ei ole tällaisesta muistikuvia. Varmasti olisi, jos näin olisi sovittu, koska en olisi ilman vastalauseita tällaista niellyt. Ja itsekin siis olin varjomoderaattorikokeilussa mukana, jos joku ei tiennyt.

Varmaan tähänkin sanasta sanaan tekstit jostain keskinäisistä viestiketjuista löytyisi, mutta en nyt jaksa alkaa etsiä. Mutta aika helvetin varma olen siitä, että varjomoderaattorien keskuudesta ei mitään tällaista konsensusta löydy. Kaikkien jäsenten palautekyselyssä joskus talvella (ehkä, en muista, kun elämä on ollut pausella melko pitkään) annoin palaa tästä aihepiiristä oikein kunnolla ja kerroin, että kaikenlaiseen rasismiin pitää olla aivan ehdoton nollatoleranssi. Tätäkään taustaa vasten en ole ollut hyväksymässä mitään "kännissä ja läpällä"-linjaa. Eli, minä väitän, että joko muistat väärin tai tulkitset virheellisesti. Tai sitten olen ollut syyntakeettomassa tilassa, mikä sekin olisi pelottavaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Hyvesignaloin sen verran, että vastoin omaa mielipidettäni varjomoderaattien konsensushan (ja moderaattorien kanta myös) oli, että jatkoajassa saa mustaihoista jalkapalloilijaa kutsua apinaksi ilman pelikieltoa kunhan muistaa jälikäteen sanoa että se oli vahinko (?). Jos oikein muistan. Eli tämänkertainen rasismilinja vastaa kirjoittajien ja moderaattorien tahtoa, näillä mennään, mukavan homogeenisesti eteenpäin.
Kyse oli enemmän siitä, että yksittäinen typerä ilmaus ei johda pelikieltoon. Varoitus kielenkäytöstä lähti muistaakseni perään. Yksittäinen tuollainen viesti menee läpi mutta jos noita viestejä esiintyy useammin ja juuri oli tuossa Jääkiekon MM-kisojen aikaan tullut pelikieltoa kun oli kommentoinut khazakkeja rasistisesti niin nyt on aika vähän tulkinnanvaraa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Aika moni japanilainen taitaa olla tyhmä.
Tunnut olevan tästä kovin katkera kun japanilaiset saa olla rasisteja mutta eurooppalaiset ei. Ehkä se sitten on kovin suuri epäkohta useammankin elämässä.
Kuten suvaitsevaisuus ja tyhmyys myös.
ÄO ja liberaalit aatteet (itse asiassa ÄO ja uteliaisuus sekä uteliaisuus ja liberaalius) kulkevat melko vahvassa suorassa korrelaatiossa. Toki siis populaatiotasolla, yksilöistä löytyy tyhmiä liberaaleja ja fiksuja konservatiiveja, joskaan tuskin fiksuja umpirasisteja.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jaa, minulla ei ole tällaisesta muistikuvia. Varmasti olisi, jos näin olisi sovittu, koska en olisi ilman vastalauseita tällaista niellyt. Ja itsekin siis olin varjomoderaattorikokeilussa mukana, jos joku ei tiennyt.
Yv ei sinulle onnistu, joten kerron tässä että 3.2. raporteista tuo löytyy. En rupea tässä availemaan noita keskusteluja sen enempää, mutta totean että en oikein arvosta että minua maalataan tässä väärinmuistajaksi.
Apinanhuutelijan puolustelijat käyttivät mm argumentteja ettei se ole rangaistavaa jos sen tekee pikaistuksissa tai jos ei ole varmaa että sillä viitattiin ihonväriin.
@Ollakseni ei tullut tuosta edes mitään huomautusta. Ei siis rangaistavaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös