Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 250 925
  • 13 719

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Että puhuttaisiinko vain homoista ilman turhia nimittelyjä?

Ei kai slangitermi ole nimittelyä? Se on synonyymi. Varmaan jossain oulussakin saattaa olla oma sanansa homoille, joka
ei tarkoita mitään negatiivista.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Voisin listata tähän nipun slangitermejä ja kysyä mitkä kaikki koetaan halventavina, mutta ehkä näin aurinkoisena päivänä keksin muutakin tekemistä.
Jos ei tunne käyttämiään sanoja, niin sitten tuo on varmaan ihan järkevä tapa toimia ja palstalaiset varmasti auttavat mielellään.
Fägäri nyt on ihan selvästi halventava sana, tarkistamatta luulisin että tausta on englannin kielen sanassa faggot/fag joka on varmaankin se kaikkein klassisin homon haukkumanimi.
Valitettavasti sanojen merkitysten keksiminen itse ei toimi kovin hyvin kuin itsekseen puhuessa.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Jos ei tunne käyttämiään sanoja, niin sitten tuo on varmaan ihan järkevä tapa toimia ja palstalaiset varmasti auttavat mielellään.
Fägäri nyt on ihan selvästi halventava sana, tarkistamatta luulisin että tausta on englannin kielen sanassa faggot/fag joka on varmaankin se kaikkein klassisin homon haukkumanimi.
Valitettavasti sanojen merkitysten keksiminen itse ei toimi kovin hyvin kuin itsekseen puhuessa.
Fag tarkoittaa itseasiassa Tupakkaa brittislangissa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä "fägärikään" ei ole minun maailmassani
halventava, vaan ihan slangia.

Stadissakin fägäri on pilkkanimi homoseksuaalille. Tai ainakin minä olen oppinut sen sellaisena joskus kasarin lopussa, kun aloin näistä asioista jotakin ymmärtää. En ole koskaan kuullut sanaa käytettävän ilman, että lauseyhteydessä on negatiivinen lataus. Eikä ollut kyllä sinullakaan. Tai jos oli, se ei mitenkään siitä välittynyt.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Fägäri on halventava nimitys homoseksuaalille. Fag on myös tupakka ja sitten on fagottikin. Nahkafagotti?

Kyllä tuosta rikepisteen voi antaa. Toivottavasti en syyllistynyt itsemoderointiin, kunhan mietiskelin.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
No niin, alkaa olla homma mallillaan, kun näiltä teppanoilta aletaan kysellä mitä saa kirjoittaa ja mitä ei. Eiköhän se rikepiste riitä, jos palstan moderointi näin on päättänyt. Ei tarvinne teppanoiden enää koventaa rangaistuksia.
Onhan se ihan ennenkuulumatonta, että tässä ketjussa joku kertoo oman mielipiteensä modejen toiminnasta!
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinällään historia on hankala kun omassakin nuoruudessa jopa "homo" oli melko yleisesti halventava termi niin homoille kuin kaikille muillekin. Termi on onneksi vapautunut negatiivisista konnotaatioistaan mitä ei voi sanoa "fägäreistä" yms. Ehkä nekin ovat ok ja synonyymeja ilman painolastia jonain päivänä, mutta ei varmaankaan sillä taktiikalla, että heterot viljelevät niitä "tavallisina slangisanoina" kun ne koetaan yleisesti halventavina.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Sinällään historia on hankala kun omassakin nuoruudessa jopa "homo" oli melko yleisesti halventava termi niin homoille kuin kaikille muillekin. Termi on onneksi vapautunut negatiivisista konnotaatioistaan mitä ei voi sanoa "fägäreistä" yms. Ehkä nekin ovat ok ja synonyymeja ilman painolastia jonain päivänä, mutta ei varmaankaan sillä taktiikalla, että heterot viljelevät niitä "tavallisina slangisanoina" kun ne koetaan yleisesti halventavina.

Todella hyvä kirjoitus, meinasin juuri tulla itse kirjoittamaan asiaan liittyen. Itselle juuri kantasana "homo" on saanut niin negatiivisen sävyn, kaikkine koulupihojen "vitun homo!"-huutoineen, että jotenkin vaan se ei istu suuhuni.

Joten käytän ihan luontevasti "fägäri"-sanaa jatkossakin, ja voitte sitten paheksua sitä, no big deal.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaikuttaa että elän eri maailmassa kuin osa käyttäjistä, mutta eihän se mitään. Voisin listata tähän nipun slangitermejä ja kysyä mitkä kaikki koetaan halventavina, mutta ehkä näin aurinkoisena päivänä keksin muutakin tekemistä.

Kyllä olet oikeassa, että kyseinen termi on slangia. Se on myös samalla halventava termi. Samalla tapaa myös nigga on slangia mutta myös halventava termi.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Todella hyvä kirjoitus, meinasin juuri tulla itse kirjoittamaan asiaan liittyen. Itselle juuri kantasana "homo" on saanut niin negatiivisen sävyn, kaikkine koulupihojen "vitun homo!"-huutoineen, että jotenkin vaan se ei istu suuhuni.

Joten käytän ihan luontevasti "fägäri"-sanaa jatkossakin, ja voitte sitten paheksua sitä, no big deal.
Homottelu on kuitenkin vähentynyt melko merkittävästi viime vuosina ja sitä pidetään suunnilleen yhtä junttimaisena kuin kutsumista hintiksi, homppeliksi tai vaikka fägäriksi. Tuo noista viimeinen ei ole ollut koskaan neutraali sana vaikka mitä väittäisit, niin siihen hirttäytymällä teet itsestäsi sen henkilön kuka ihmettelee että mikä on kun ei saa enää edes neekereistä puhua vaikka meillä kansakoulussa se oli ihan virallinen termi. Toki jälleen sillä erotuksella ettei se fägäri ole ollut missään vaiheessa neutraali termi ja sen selittäminen omassa käytössä neutraaliksi voi olla hieman hankalahko taistelu voitettavaksi. Verrataan vaikka että väittäisin että aina olen HIFK:n kannattajia kutsunut kyrviksi ja lampaannusiijoiksi ja ne on ihan neutraaleja termejä kyllä minun kielenkäytössä, niin ei se silti välttämättä läpi menisi ja saattaisi tulla jonkunlaista kommenttiakin aiheesta.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Onhan se ihan ennenkuulumatonta, että tässä ketjussa joku kertoo oman mielipiteensä modejen toiminnasta!

Niin kai. Minusta tuollainen "tuosta olisi voinut antaa" kertoo lähinnä siitä, että tässä ketjussa on täysin sallittua käyttäjien itsemoderoida, mikä puolestaan on muissa ketjuissa rangaistava teko.

Mutta en minä nyt yöuniani moisesta menetä. Jatkakaa.
 
Suosikkijoukkue
KK
Entinen naapuri home mies sanoi että melkein kaikkia muita nimityksiä hänestä saa käyttää mutta fägäri ja hinttari särähti hänen korvaansa eniten. Toki joku romani ei olkiaan kohauta kuullessaan manne sanan tai eräs tummahipiäinen ystäväni ei välitä neekeri sanasta. En silti noita sanoja viljele vaikkei ne ystäviäni haittaisi, joku ulkopuolinen kun loukkaantuu joka tapauksessa.
 

teppana

Jäsen
Todella hyvä kirjoitus, meinasin juuri tulla itse kirjoittamaan asiaan liittyen. Itselle juuri kantasana "homo" on saanut niin negatiivisen sävyn, kaikkine koulupihojen "vitun homo!"-huutoineen, että jotenkin vaan se ei istu suuhuni.

Joten käytän ihan luontevasti "fägäri"-sanaa jatkossakin, ja voitte sitten paheksua sitä, no big deal.

Jos on "no big deal", niin mitä sitten tulit omaehtoisesti tänne asiasta valittamaan?
 

teppana

Jäsen
Niin kai. Minusta tuollainen "tuosta olisi voinut antaa" kertoo lähinnä siitä, että tässä ketjussa on täysin sallittua käyttäjien itsemoderoida, mikä puolestaan on muissa ketjuissa rangaistava teko.

Mutta en minä nyt yöuniani moisesta menetä. Jatkakaa.

Menipä nyt tunteisiin. Ollaanko me jossain tavattu?
 

teppana

Jäsen
Joko ouluun on laskeutunut kaamos, vai mitä vingut jatkuvasti?

Minä? En kai minä ole tässä ketjussa vinkunut. Muistaakseni se oli joku toinen nimimerkki joka tuli tänne elämän kovuutta parkumaan ja kun ei palstaveljiltä tullutkaan ymmärrystä, muuttui tarina "ei mua edes haittaa teidän mielipiteet, senkin fägärit".

No, minulla ei asian tiimoilta enempää ole sanottavaa. Jokainen palstaa käyttävä voinee tämän viestiketjun lukea ja tehdä sen perusteella johtopäätökset.

Hyvää kesän jatkoa sinne täältä vinkuvan Oulun kaamoksesta.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Ihan niin kuin siellä alkaisi menemään ihon alle tämä juttu, kun reaktiot asiallisiin kysymyksiin ovat tämän kaltaisia.

Saattaa olla niinkin. Mutta äkkiä ne sieltä ulos tulee, byroolta nasahti ilmastointi, ja pukkaa hikeä, joten eteenpäin tästä.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Menipä nyt tunteisiin. Ollaanko me jossain tavattu?

Tuskin, sillä pyrin kontakteihin vain fiksuina pitämieni ihmisten kanssa.

En kuitenkaan voi olla varma, sillä minua ei liiemmin kiinnosta kirjoittajien henkilöllisyydet nimimerkkien takana.

Ja ei hätää, ei mennyt tunteisiin.
 

teppana

Jäsen
Tuskin, sillä pyrin kontakteihin vain fiksuina pitämieni ihmisten kanssa.

En kuitenkaan voi olla varma, sillä minua ei liiemmin kiinnosta kirjoittajien henkilöllisyydet nimimerkkien takana.

Ja ei hätää, ei mennyt tunteisiin.

Eli ei mennyt tunteisiin, mutta silti koet sopivana solvata minua? Minkä vuoksi? Mitä olen tehnyt, että pidät minua "ei fiksuna"?

Alla viesti jonka kirjoitin ja sen perusteella pidät ilmeisen sopivana hyökätä ja haukkua.


Fägäri on ihan yleisesti tiedostettu halventava termi homoseksuaaleista. Ihan oikein meni rikepiste, pelikieltoakin olisi tuosta voinut antaa.

Tämä siis ketjussa jossa on tarkoitus puhua moderaattoreiden antamista varoituksista ja sanktoista.

Eli, olenko joskus loukannut sinua tällä palstalla vai mistä tämä täysin epärealistinen vihamielisyys kumpuaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös