Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 546 471
  • 15 460

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Hyvesignaloin sen verran, että vastoin omaa mielipidettäni varjomoderaattien konsensushan (ja moderaattorien kanta myös) oli, että jatkoajassa saa mustaihoista jalkapalloilijaa kutsua apinaksi ilman pelikieltoa kunhan muistaa jälikäteen sanoa että se oli vahinko (?). Jos oikein muistan. Eli tämänkertainen rasismilinja vastaa kirjoittajien ja moderaattorien tahtoa, näillä mennään, mukavan homogeenisesti eteenpäin.
Ei se ihan noin tainnut mennä. Toki voin muistaa väärin.

Minä. Olin. Varjo. Mode.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvesignaloin sen verran, että vastoin omaa mielipidettäni varjomoderaattien konsensushan (ja moderaattorien kanta myös) oli, että jatkoajassa saa mustaihoista jalkapalloilijaa kutsua apinaksi ilman pelikieltoa kunhan muistaa jälikäteen sanoa että se oli vahinko (?). Jos oikein muistan. Eli tämänkertainen rasismilinja vastaa kirjoittajien ja moderaattorien tahtoa, näillä mennään, mukavan homogeenisesti eteenpäin.

Muistaakseni talvella modet ottivat myös tiukennetun linjan rasisimiin, ja varsinkin jos se on toistuvaa. Tältä pohjalta on kyllä vaikea sanoa, miksi kirjoitusoikeuksia ei poistettu nyt suoriltaan.

Jaa, minulla ei ole tällaisesta muistikuvia. Varmasti olisi, jos näin olisi sovittu, koska en olisi ilman vastalauseita tällaista niellyt. Ja itsekin siis olin varjomoderaattorikokeilussa mukana, jos joku ei tiennyt.

Varmaan tähänkin sanasta sanaan tekstit jostain keskinäisistä viestiketjuista löytyisi, mutta en nyt jaksa alkaa etsiä. Mutta aika helvetin varma olen siitä, että varjomoderaattorien keskuudesta ei mitään tällaista konsensusta löydy. Kaikkien jäsenten palautekyselyssä joskus talvella (ehkä, en muista, kun elämä on ollut pausella melko pitkään) annoin palaa tästä aihepiiristä oikein kunnolla ja kerroin, että kaikenlaiseen rasismiin pitää olla aivan ehdoton nollatoleranssi. Tätäkään taustaa vasten en ole ollut hyväksymässä mitään "kännissä ja läpällä"-linjaa. Eli, minä väitän, että joko muistat väärin tai tulkitset virheellisesti. Tai sitten olen ollut syyntakeettomassa tilassa, mikä sekin olisi pelottavaa.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kyse oli enemmän siitä, että yksittäinen typerä ilmaus ei johda pelikieltoon. Varoitus kielenkäytöstä lähti muistaakseni perään. Yksittäinen tuollainen viesti menee läpi mutta jos noita viestejä esiintyy useammin ja juuri oli tuossa Jääkiekon MM-kisojen aikaan tullut pelikieltoa kun oli kommentoinut khazakkeja rasistisesti niin nyt on aika vähän tulkinnanvaraa.

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Aika moni japanilainen taitaa olla tyhmä.
Tunnut olevan tästä kovin katkera kun japanilaiset saa olla rasisteja mutta eurooppalaiset ei. Ehkä se sitten on kovin suuri epäkohta useammankin elämässä.
Kuten suvaitsevaisuus ja tyhmyys myös.
ÄO ja liberaalit aatteet (itse asiassa ÄO ja uteliaisuus sekä uteliaisuus ja liberaalius) kulkevat melko vahvassa suorassa korrelaatiossa. Toki siis populaatiotasolla, yksilöistä löytyy tyhmiä liberaaleja ja fiksuja konservatiiveja, joskaan tuskin fiksuja umpirasisteja.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jaa, minulla ei ole tällaisesta muistikuvia. Varmasti olisi, jos näin olisi sovittu, koska en olisi ilman vastalauseita tällaista niellyt. Ja itsekin siis olin varjomoderaattorikokeilussa mukana, jos joku ei tiennyt.
Yv ei sinulle onnistu, joten kerron tässä että 3.2. raporteista tuo löytyy. En rupea tässä availemaan noita keskusteluja sen enempää, mutta totean että en oikein arvosta että minua maalataan tässä väärinmuistajaksi.
Apinanhuutelijan puolustelijat käyttivät mm argumentteja ettei se ole rangaistavaa jos sen tekee pikaistuksissa tai jos ei ole varmaa että sillä viitattiin ihonväriin.
@Ollakseni ei tullut tuosta edes mitään huomautusta. Ei siis rangaistavaa.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Avasin sivuston. Ekana tai siis vikana tää ketju. Tuli mieleen, että eikö ihmisillä ole edes kesälomalla muuta tekemistä, kuin mussuttaa ja väitellä.
No näillä, relax ihmiset. Ruoka on valmista, menen syömään.
Ja sinun mielestäsi oli erittäin hyvä idea tulla kritisoimaan sitä, että täällä on noussut keskustelua rasistisista viesteistä palstalla? Ei tule pieneen mieleenkään, että kyse on aika tärkeästä asiasta, joka ihan syystä nostaa tunteita pintaan?

Rasismin kitkemiseen liittyvän keskustelun kutsuminen "mussuttamiseksi" on mielestäni varsin asiatonta. Tuollaisesta kommentista joku nopeampi kaveri tekee jo aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä, joiden uskoisin kuitenkin olevan vääriä sinun kohdallasi.

En vain ymmärrä sitä, että joillakin on kova tarve tulla kertomaan, että tämä keskustelu ei kiinnosta minua ja teidänkin kannattaisi tehdä ennemmin jotain muuta.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En puolustele rasismia, mutta voit sen noinkin tulkita toki.
Sun edellisen viestin jälkeen tällainen perustelematon vastaus ei kyllä riitä vakuuttamaan ketään. Ja voin kertoa, että aika monet muutkin tekivät täsmälleen saman johtopäätöksen edellisestä viestistäsi. Jos et halua, että syntyy vääriä kuvitelmia, niin olisi syytä laittaa tiskiin erittäin hyvät perustelut.

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Tuollaisesta kommentista joku nopeampi kaveri tekee jo aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä

Tämä on tässä koko asiassa yksi keskeisimpiä ongelmia. Rasisteja ja rasismia nähdään joka paikassa ja noita tulkintoja tehdään aika heppoisin perustein.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä on tässä koko asiassa yksi keskeisimpiä ongelmia. Rasisteja ja rasismia nähdään joka paikassa ja noita tulkintoja tehdään aika heppoisin perustein.
En kutsuisi tuota keskeiseksi ongelmaksi, vaan ymmärrettäväksi sivujuonteeksi. Rasismi on maailmanlaajuisesti äärimmäisen vakava ja iso asia, johon täytyy suhtautua äärimmäisellä vakavuudella. Jos lähtee rasismin vastaiseen keskusteluun vasta-argumentoimaan, niin on syytä olla varovainen ja täsmällinen siinä mitä sanoo, mikäli ei halua tulla väärinymmärretyksi.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy