Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 242 908
  • 13 702

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suosikkijoukkue
KK
Hei vaan hei. Kiitos ja anteeksi. Mulla on jotain kerrottavaa. Olen saanut palstalle uudet tunnukset vaikka olen kerran ulos heitetty. Tämä palsta on saanut osaltani lopun. Kiitos ja näkemiin.

Hyvät kesät kaikille ja rauhoittukaa sen koronan kanssa.
Terveisin,

Einari Nyhtänköljä
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Hei vaan hei. Kiitos ja anteeksi. Mulla on jotain kerrottavaa. Olen saanut palstalle uudet tunnukset vaikka olen kerran ulos heitetty. Tämä palsta on saanut osaltani lopun. Kiitos ja näkemiin.

Hyvät kesät kaikille ja rauhoittukaa sen koronan kanssa.
Terveisin,

Einari Nyhtänköljä
Tee nyt vielä ihmeessä jotain suurta ja tajuntaan pärähtävää, että sut muistettaskin jostain.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Evil totesi joskus hyvin, että olisi halunnut syntyä aikaisemmin, kun kaikki hänen arvostamat asiat tuntuvat häviävän. Aika ajoi hänenkin ohi täällä.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Aika wanhoja nimimerkkejä muuten lähtenyt viime aikoina palstalta. BlackWolf, Johnny, Iivuli...
Ainahan nuo saavat uskomattoman määrän siimaa ja uusia yrityksiä samalla nimimerkillä. schollit, evilit yms. turhakkeet. TOJ sentään uusiutuu toisinaan, nimimerkin osalta, joten niin vaan sekin jää taparikollisena kiinni. "Mutta kun ne on palstahahmoja, paljon viestejä ja keskustelua herättäneitä, joten lisää sivun latauksia, eikö anneta taas n:s mahdollisuus?" Siinäpä se.

Mun ignore on ollut kyllä hämmästyttävän hyvin synkassa viime vuosina palstalta poistettujen kanssa.

Ei ollut, lähellä oli.
Taitaa olla kovempi osumaprosentti täällä. ;)
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
En sen suuremmin ole muutamaan vuoteen enää jaksanut kiinnostua Jatkoajan ristiriidoista, mutta luettuani nyt tuon viime yön kännikamppailun, niin jaksan ihmetellä, että tämä toinen osapuoli ei saa millään lopullisia lähtöpasseja.

Känniavautumisia ja henkilökohtaisuuksia kaikki maailman liveseurannat täyteen (erityisesti, kun FC Barcelona häviää) ja kaveri sen kuin porskuttaa aina parin kuukauden tauon jälkeen kohti uusia seikkailuja.

Kai se, että on ollut Barcelonassa mestaruusjuhlissa livenä paikalla, painaa vain niin paljon, ettei kenkää tule.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Jaahas, modet poistelee jo viestejä! Eikö hermo kestä? Antakaa kakkua saatana!

Oli näköjään lähtenyt enemmänkin viestejä tuolta TPS, media ja julkisuus ketjusta. Oinonen itse asialla?
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Eiköhän kohta ala putoileemaan pelikieltoja. Modesedät selkeästi saaneet noottia @Toimitus puolelta ettei Oinosen mieltä saa pahoittaa.

Kaipa yksi klikkiotsikoita kalasteleva journalistin irvikuva on tärkeämpi kuin keskustelupalstan yhteisö.

Ja siihen että modetiimi toimii irrallaan toimituksesta ei usko kukaan
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Eiköhän kohta ala putoileemaan pelikieltoja. Modesedät selkeästi saaneet noottia @Toimitus puolelta ettei Oinosen mieltä saa pahoittaa.

Kaipa yksi klikkiotsikoita kalasteleva journalistin irvikuva on tärkeämpi kuin keskustelupalstan yhteisö.

Ja siihen että modetiimi toimii irrallaan toimituksesta ei usko kukaan
Jos Oinonen pahoittaa mielensä siitä, että sen kirjoittamia tekstejä kritisoidaan ja haukutaan, niin antaa pahoittaa. Jos on tarkoitus pahoittaa Oinosen mieli sillä, että haukutaan Oinosta ihmisenä tai henkilönä tai mennään täysin ala-arvoisen vittuilun puolelle, niin silloin toimitaan väärin. Jos ei osaa antaa kritiikkiä teoista ilman että hyökkää samalla ihmistä kohtaan tai pysyy jotenkin asiallisena, niin on peiliin katsomisen paikka.

Viimeisessä virkkeessäsi olet väärässä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Paha sai palkkansa. Evil oli loistava kirjoittaja, jonka tasolle on päässyt vain @FASlapsi ja poistuneista Kirjoittelija. Paino sanalla oli, koska paluunsa jälkeen Evilin tuotanto muuttui itseriittoiseksi. Aivan sama homma kuin Kirjoittelijalla siis.

Kaipaan sitä Eviliä, jonka tuotanto oli houkuttelemassa minua hakemaan kirjoitusoikeuksia. Viimeisten vuosien Eviliä en kaipaa.

Kovia poistoja kyllä tapahtunut.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Jos Oinonen pahoittaa mielensä siitä, että sen kirjoittamia tekstejä kritisoidaan ja haukutaan, niin antaa pahoittaa. Jos on tarkoitus pahoittaa Oinosen mieli sillä, että haukutaan Oinosta ihmisenä tai henkilönä tai mennään täysin ala-arvoisen vittuilun puolelle, niin silloin toimitaan väärin. Jos ei osaa antaa kritiikkiä teoista ilman että hyökkää samalla ihmistä kohtaan tai pysyy jotenkin asiallisena, niin on peiliin katsomisen paikka.

Viimeisessä virkkeessäsi olet väärässä.
Koska Oinosen oksennukset ovat mielipiteitä, on herran henkilöön hyökkääminen täysin validi tapa niitä kritisoida.

Varsinkin kun asiallista kritiikkiä on esitetty pitkään eikä siihen olla norsunluutornissa mitenkään reagoitu.
Henk. Koht hyökkäykset johtuvat usein turhautumisesta siihen ettei järkipuhe mene perille, ja kun Oinosesta puhutaan, on kyse juuri tästä.

Ja tokihan KGB ja Pravda teknisesti ottaen erillään toisistaan olivat, mitä nyt saman auktoriteetin alla työskentelivät ja samoja ohjeviivoja noudattivat.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Koska Oinosen oksennukset ovat mielipiteitä, on herran henkilöön hyökkääminen täysin validi tapa niitä kritisoida.

Koska Oinosen mielipiteet ovat mielipiteitä, validi tapa kritisoida niitä on keskittyä mielipiteisiin, ei niiden esittäjään. Mitä nopeasti tuota ketjua vilkaisin, niin siellä on useampi törkeähkö viesti joissa ei edes yritetä kirjoittaa kolumnin sisällöstä vaan hyökätään suoraan henkilöön.

Minä en halua Oinosta puolustella mutta vaikka hänen tekstejään pitäisi kuinka oksennuksina, ei se ole nähdäkseni syy oksentaa takaisin.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Koska Oinosen oksennukset ovat mielipiteitä, on herran henkilöön hyökkääminen täysin validi tapa niitä kritisoida.

Varsinkin kun asiallista kritiikkiä on esitetty pitkään eikä siihen olla norsunluutornissa mitenkään reagoitu.
Henk. Koht hyökkäykset johtuvat usein turhautumisesta siihen ettei järkipuhe mene perille, ja kun Oinosesta puhutaan, on kyse juuri tästä.

Ja tokihan KGB ja Pravda teknisesti ottaen erillään toisistaan olivat, mitä nyt saman auktoriteetin alla työskentelivät ja samoja ohjeviivoja noudattivat.
Sanoisin, että varsin mielenkiintoinen näkökulma sinulla tässä. Oikeastaan aika oksettava mielipide tuo yllä kirjoittamasi.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Sanoisin, että varsin mielenkiintoinen näkökulma sinulla tässä. Oikeastaan aika oksettava mielipide tuo yllä kirjoittamasi.
Jos se sitä sinun näkemyksesi mukaan on niin samasta viestistä näet mihin olet oikeutettu.

Toki toisin kuin eräitä, itseänihän ei hetkauta pätkän vertaa mitä joku minusta henkilönä on mieltä. Joten de ns. Futile endeavour
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Varsinkin kun asiallista kritiikkiä on esitetty pitkään eikä siihen olla norsunluutornissa mitenkään reagoitu.
Henk. Koht hyökkäykset johtuvat usein turhautumisesta siihen ettei järkipuhe mene perille, ja kun Oinosesta puhutaan, on kyse juuri tästä.

Mikä on se järkipuhe minkä pitäisi mennä perille ja kenelle? Eiväthän palstan nimimerkit ole ennenkään vastanneet verkkolehden sisällöstä.

Muutenkin Oinonen on ollut tiettyjen kirjoittajien hampaissa jo pitkään ja asiallisen kriitikin seassa on ollut myös asiattomuuksia. Yritetäänkö tässä sanoa että kielenkäyttö vaan kovenee ellei tyyli muutu?

On vaikea kuvitella että JA:ssa julkaistaisiin vain kolumneja jotka miellyttäisivät kaikkia. Itse arvostan verkkolehden moniäänisyyttä vaikka en Oinosta niin fanitakaan.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos se sitä sinun näkemyksesi mukaan on niin samasta viestistä näet mihin olet oikeutettu.

Toki toisin kuin eräitä, itseänihän ei hetkauta pätkän vertaa mitä joku minusta henkilönä on mieltä. Joten de ns. Futile endeavour

Kysymys ei kai viime kädessä olekaan siitä miten itse kukin kirjoittaja kokee itsensä vaan siitä millaista sisältöä palstalle halutaan. Eri mieltä oleminen ja törkeyksien kirjoittaminen ovat yhä kaksi eri asiaa.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Kysymys ei kai viime kädessä olekaan siitä miten itse kukin kirjoittaja kokee itsensä vaan siitä millaista sisältöä palstalle halutaan. Eri mieltä oleminen ja törkeyksien kirjoittaminen ovat yhä kaksi eri asiaa.
Aika paljon täällä pitkin palstaa menee törkeyksiä läpi päivittäin.

Toki modet eivät kaikkea näe mutta jännästi ovat haukkana paikalla kun oinosjuhaa dissataan.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Mikä on se järkipuhe minkä pitäisi mennä perille ja kenelle? Eiväthän palstan nimimerkit ole ennenkään vastanneet verkkolehden sisällöstä.

Muutenkin Oinonen on ollut tiettyjen kirjoittajien hampaissa jo pitkään ja asiallisen kriitikin seassa on ollut myös asiattomuuksia. Yritetäänkö tässä sanoa että kielenkäyttö vaan kovenee ellei tyyli muutu?

On vaikea kuvitella että JA:ssa julkaistaisiin vain kolumneja jotka miellyttäisivät kaikkia. Itse arvostan verkkolehden moniäänisyyttä vaikka en Oinosta niin fanitakaan.
Kyllä täällä moniäänisyyttä saa ja pitääkin olla.

Mutta jos yksi henkilö on jatkuvasti pramilla negatiivisessa mielessä niin luulisi päättäjillä alkavan raksuttaa.
 

redpecka

Jäsen
Paha sai palkkansa. Evil oli loistava kirjoittaja, jonka tasolle on päässyt vain @FASlapsi ja poistuneista Kirjoittelija. Paino sanalla oli, koska paluunsa jälkeen Evilin tuotanto muuttui itseriittoiseksi. Aivan sama homma kuin Kirjoittelijalla siis.
Minä en muista tätä legendaarista @Kirjoittelijaa muuta kuin hämärästi nimimerkiltä. Liekö pyöritty eri ketjuissa tai sitten se on ollut aktiivinen silloin kun itse pidin lomaa useamman vuoden.

Mutta jos verrataan @FASlapsi niin pakko mainita myös poispotkittu @JohnnyBgoode taitavista kirjoittajista, joilla sana sekä nopea tilannetaju hallussa. Kuten jossain joskus sanoin, alkuun karsastin, mutta sittemmin opin pitämään. Harmi, että noin hyvä kirjoittaja - melkein kuin Jari Tervo - sitten keskitteli pallojaan epäsovinnaisin aatemaailmoin, jolloin hyvä ja oivaltava kirjoittelu meni vähän yli meidän herkkien hippien ja ilmeisesti myös modejen.

Kumpi?
  • Hyvä kirjoittaja - paskat mielipiteet
  • Paska kirjoittaja - hyvät ja oikeat mielipiteet
Itte luovin näiden ääripäiden välissä mitä toleranssiini tulee.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ei kai mielipiteistä täällä rangota, vaan tavasta millä niitä esittää? Tässäkin jos viikon sisään on saanut tästä ketjusta lukea modejen suojelevan persuja ja vainoavan niistä rumasti kirjoittajia, sekä olevan hippejä ja liberaaleja, niin väkisin on joko toinen tai molemmat noista itse asiassa epätosia väittämiä.

En nyt itsekään esim. Oinosen kolumneja (ts. mielipidekirjoituksia, ei esim. uutisjuttuja) välttämättä pidä kiekkokirjoittamisen epitoomana ja mitä niitä lukenut niin ainakin osassa oiotaan mutkia melko surutta (eikä tietenkään ollut ainaisen altavastaajan kannattajana kiva lukea viime syksyisen nordiksella tapahtuneen seksuaalirikoksen jälkeen miten uhrin kannattaisi lopettaa koko urheilutoiminta kun ei kuulu millekään sarjatasolle tms.) ja ilmeisen tietoisesti provoseerataan. En silti lähtisi ehkä esittämään kritiikkiä jutuista siitä lähestymiskulmasta että mikä olisi pahin henkilökohtainen hyökkäys kirjoittajaa kohti minkä keksin ja miten sitä voisi muuttaa vielä vähän pahemmaksi. Melko varmasti kommentoin syksyllä jukurimielipidekirjoitusta parissakin threadissa että tämä nyt on silkkaa paskaa ja melko varma olen ettei sanktioita tullut edes huomautuksen vertaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös