Mainos

Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 498 268
  • 15 428

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Niin, virhe oli käydä henkilökohtaisuuksiin, mutta muuten kyseinen nimimerkki perusteli kantojaan ja osallistui pääosin aidosti keskusteluun, kuunteli ja vastasi. Hän ei trollannut eikä sabotoinut keskustelua tyhjillä retorisilla tempuilla ja maalitolppien loputtomilla siirroilla. Kun toiset osapuolet eivät näin tee, syystä tai toisesta, niin varmasti osuu kiukkusuoneen. Banni oli aiheellinen, mutta karua oli, että se oli yhtä pitkä kun yhdelle vastapuolista, jonka anti keskusteluun oli puhtaan mitätön tai negatiivinen.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ehkä modet voisivat miettiä Jokeriosion jakamista työnimillä "peliin kuuluvat asiat" ja "peliin kuulumattomat asiat". Tällöin peliin kuuluvat asiat ja ketjut pysyisivät ko. osiossa aina kärjessä, ja etsimänsä löytäisi helpommin.

Tulee vaan mieleen, millainen keskustelumyrsky ihan aiheesta syntyy, jos Jokerit Minskiin menee puolentoista viikon päästä tilanteessa, jossa Minskin viralliset fanit eivät tule halliin (ovat tästä tehneet päätöksen) ja tv-kuvissa nähdään vaikkapa Minskin faneiksi puettuja Lukashenkan turvamiehiä yhdessä Lukashenkan kanssa.

Osa haluaisi keskustella silloin vain pelistä, mutta peliin liittyvät ketjut ovat peliin kuulumattomien ketjujen alla. Ehkä tätä jakoa voisi harkita, jos se hyvältä tuntuu? En tiedä onko hyvä idea, mutta tuli mieleen.

Noin muuten itse kukin voi omaa tyyliään parantaa ja osaltani teen sen.

ZZZambonin kakusta vielä sen verran, että pitäisi mennä samalla skaalalla suhteessa tekoon.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
"Nimimerkki @ZZZamboni on myös saanut viikon pelikiellon jatkettuaan offtopicia (ja mennen siinä sivussa henkilökohtaisuuksiin ja asiattomuuksiin) tästä eteenpäin. Päätökseen vaikutti myös muut asiattomuudet sekä viestien melko aggressiivinen yleisilme."

9.8.2020 annettu pelikielto samalle nimimerkille samoista asioista. Jos kahden viikon sisään ottaa kaksi pelikieltoa niin voi se toinen olla vähän kovempi.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Modeille ehdottomasti ISO peukku molemmista tänä aamuna langetetuista kuukauden pelikielloista. Ensiksi mainittu nimimerkki hämmensi ihan tahalteen politiikkakeskusteluja ja jälkimmäinen taas käyttäytyi vaihteeksi kuin mikäkin mieslapsi.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Ihmeellisiä tuomioita. Toejoen Veikolle olisi riittänyt korkeintaan pienet nuhteet koska ihan perusteltuja mielipiteitä sieltä tuli. Sen sijaan nummenkallion saama kuukauden kielto olisi voinut olla mallia 6kk - ikuinen pelikielto. Kaverilla ei kahteen viikkoon ollut muuta asiaa kuin pelkkää vittuilua muille niin hankala uskoa että kuukaudessa käytös muuttuisi.

Noh, moderaattoreiden osaamisesta olen avautunut useampaankin kertaan joten se siitä. Viime aikoina olen miettinyt kumpi on huonompi, Jatkoajan verkkolehden taso vai nykyinen modelinja? Kyllä tässä aika tasatilanteessa ottelusarja etenee.

npc

Jäsen
Modeille ehdottomasti ISO peukku molemmista tänä aamuna langetetuista kuukauden pelikielloista. Ensiksi mainittu nimimerkki hämmensi ihan tahalteen politiikkakeskusteluja ja jälkimmäinen taas käyttäytyi vaihteeksi kuin mikäkin mieslapsi.
Harmi että sinne meni nyt minun biitles/makka-frendi. Toisaalta oli kyllä niin itsetuhoista ja rasittavaa meininkiä häneltä ettei tuosta hengissä voinut millään selvitäkään. Mutta kuten vanha afrikkalainen sananlasku sanoo: Jokainen floppaa vuorollaan.

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihmeellisiä tuomioita. Toejoen Veikolle olisi riittänyt korkeintaan pienet nuhteet koska ihan perusteltuja mielipiteitä sieltä tuli. Sen sijaan nummenkallion saama kuukauden kielto olisi voinut olla mallia 6kk - ikuinen pelikielto. Kaverilla ei kahteen viikkoon ollut muuta asiaa kuin pelkkää vittuilua muille niin hankala uskoa että kuukaudessa käytös muuttuisi.

Noh, moderaattoreiden osaamisesta olen avautunut useampaankin kertaan joten se siitä. Viime aikoina olen miettinyt kumpi on huonompi, Jatkoajan verkkolehden taso vai nykyinen modelinja? Kyllä tässä aika tasatilanteessa ottelusarja etenee.

En tiedä Nummenkallion aiemmasta rikehistorista. Jos ei mitään isompaa taustaa ole tuon viimekertaisen viikon lisäksi, niin aika kovalta olisi tuntunut ikibännit tästä edellisestä kännivittuilusta. Kuukausi mielestäni ok (jos ei siis merkittävää taustaa aiemmin, tämä mahdollisesti muuttaa asiaa), vaikka oli selvästi kohdistettua vittuilua toiselle nimimerkille.

Toejoen Veikon tämänkertaista antia palstalle en ole lukenut, enkä lue. Mikään yllätys tämä ei ollut, jos tyyli on yhtään vanhaa ToVe:a.

npc

Jäsen
Jos moderaattori on tosiaan vuotanut ilmiannetulle henkilölle siitä kuka hänet on ilmiantanut, kyseisen kaverin jatkoa porukassa sietää harkita. Ei kuulu moderaattorin tehtäviin olla noin halpamainen luottamuksen rikkoja.
Tätähän muuten joskus kyseltiin, että näkevätkö modesedät kuka raportoinut? En muista vastausta. Muistaako/tietääkö joku miten menee?

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tätähän muuten joskus kyseltiin, että näkevätkö modesedät kuka raportoinut? En muista vastausta. Muistaako/tietääkö joku miten menee?
Kai ne sen näkee.

npc

Jäsen
Kai ne sen näkee.
Ok ja mikäs siinä. Olis kiva käydä vaikka testialueella raportoimassa huvikseen jotain viestiä jotta tietäisi miltä se tuntuu. Onko kellään kokemusta? Ja jonkun nilkin ignoreen ahtaaminenkin voisi ruokkia sadistisia piilopiirteitäni.. Mutta näitä kaikkiahan saa siis kokeilla siellä testiketjussa, eiksjoo?

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Kai ne sen näkee.
Miksi ei näkisi?

Kyllähän tässä on käynyt jonkunlainen "sukupolven vaihdos" kaikessa hiljaisuudessaan ja nykyään mennään melko useasti metsään verrattuna aiempiin vuosiin. Kai se pätee tohonkin ammattiin että kokemusta vaatii, kenties päästään reilujen tuomioiden pariin lähivuosina. Harvinaista on nykyään että moderaattoritiimistä kukaan edes kommentoi asiaa jos joku kyseenalaistaa jotain tuomiota tai vastaavaa hyvillä perusteluilla, menee sormi suuhun ja helpompi ohittaa mykkäkoululla.

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
En sitten ole ihan varma onko tämän keskustelupalstan yleisen ilmapiirin ja keskustelun ahdistavuuden sekä rasittavuuden syy joissakin moderaattoreissa, meissä keskustelijoissa vai some-kulttuurissa yleensä?

Yleensä homma lähtee minusta eli siis tässä tapauksessa sinusta, ja mielestäni syytä palstan huonontumiselle on turha ulkoistaa.
Tosin, jos täällä jotkut tai joku mode perseilee, niin pihalle vaan. En vaan oikein jaksa pitää modeja keskustelupalstan romahduksen syynä.

Jatkoajan keskustelupalstan taso on todellakin mennyt viime aikoina roimasti alaspäin, vaikka täällä poikkeuksiakin on.

Voikohan tämä palstan joiltain osin alaspäin meno johtua vaan siitä yleisestä keskustelukulttuurista, mikä nykyään ympäri somea on? Pitää vaan päästä vittuileemaan ja huutamaan vittusaatanaa, vaikka ei itsellä sen parempaa sanottavaa olisi.

Moni meistä saisi mennä itseensä, mutta sekin saatana ulkoistetaan.

Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Ei tule nykyjään enää vapaata puolta luettua, niin missä ketjuissa tämä palstan tason lasku ja ”känniöyhötys” näkyy?

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ei tule nykyjään enää vapaata puolta luettua, niin missä ketjuissa tämä palstan tason lasku ja ”känniöyhötys” näkyy?
Enpä tiedä tarkalleen, mutta Kierrätyskeskuksessa noita varmaan on. Tason lasku liittyy siihen kun ihmiset kertovat omasta päivästään yms.

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Enpä tiedä tarkalleen, mutta Kierrätyskeskuksessa noita varmaan on.
Koko Kierrätyskeskus on perustamisestaan saakka ollut "oma ekosysteeminsä" ja somekuplansa. Välillä ihan viihdyttäväkin, ei siinä, välillä jotain aivan muuta.

Moni valittaa kyllä mielellään moderoinnista, mutta muutaman vuoden sitä aikanaan täälläkin tehneenä voin kertoa, että paskempaa hommaa en kyllä keski. Uhraat välillä aivan liikaa vapaa-aikaasi aikuisten ihmisten kaitsemiseen ja ihan sama teitkö niin tai näin, joka kerta jollain omasta mielestään asiat paremmin hoitavalla on jotain nillitettävää. Hatunnosto niille, jotka jaksavat useamman vuoden tuota.

Yksi kysymys minua on aina askarruttanut: mikseivät nämä suurimmat suupaltit lähde itse kehittämään toimintaa, niin toimituksen kuin moderoinnin osalta, ihan tekemällä ja näyttämällä omaa esimerkkiä?

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Yksi kysymys minua on aina askarruttanut: mikseivät nämä suurimmat suupaltit lähde itse kehittämään toimintaa, niin toimituksen kuin moderoinnin osalta, ihan tekemällä ja näyttämällä omaa esimerkkiä?
No jos palstalla nillittäminen ja vittuilu on elämäntehtävä, niin miksi siirtyä aidan toiselle puolell?

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Joku jossain näistä ketjuista kyseenalaisti että modet eivät keskustele keskenään pelikielloista tai vastaavaa. Itse juuri kärsin ensimmäisen kakkuni kolmen rikepisteen tultua täyteen. Itselle jäi ainakin fiilis ettei se tullut ihan lonkalta, vaan asiaa oli harkittu.

Ainakin viestissä todettiin: "Juryn mielipiteet asian suhteen vaihtelivat, mutta päädyimme lopulta antamaan kokonaisuudesta rikepisteen."

Kyseessä oli siis Somalit-ketju, jossa kuulemma menin rasismin puolelle, vaikka olenkin itse siitä täysin eri mieltä. Jos "äbäläväbälä"-termi siltä vaikuttaa, niin voitte uskoa että pilkkaan myös tanskalaisten, turkulaisten, raumalaisten ja savolaisten puhetapaa ihan samalla tavalla, ei rasismin häivääkään. Ja olen tottunut että heinäkengät saattavat vittuilla minulle slangin puhumisesta, en itse pahastu siitä. Mutta saattaahan olla että Moderaattorien somali-jäsenet siitä pahastuivat, jos näin, niin pahoittelut.

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Eiköhän tähän päde ihan sama luontainen käyttäytymismalli kuin mitä näkee vaikka junnu-urheilun pyörittämisessä, johon olen muutaman vuoden tutustunut. Arvostelijoita ja suoranaisia vittuilijoita löytyy riesaksi asti, mutta annas olla, kun kauden alussa kysellään joukkueenjohtajan tai apuvalmentajan vakanssista kiinnostuneita, niin mobiililaitteessa tai valkoisessa katossa on yhtäkkiä jotain niin mielenkiintoista, että katsekontaktin saaminen on aivan mahdotonta.

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Eiköhän tähän päde ihan sama luontainen käyttäytymismalli kuin mitä näkee vaikka junnu-urheilun pyörittämisessä, johon olen muutaman vuoden tutustunut. Arvostelijoita ja suoranaisia vittuilijoita löytyy riesaksi asti, mutta annas olla, kun kauden alussa kysellään joukkueenjohtajan tai apuvalmentajan vakanssista kiinnostuneita, niin mobiililaitteessa tai valkoisessa katossa on yhtäkkiä jotain niin mielenkiintoista, että katsekontaktin saaminen on aivan mahdotonta.

Tästä tulee mahtavia fiiliksiä 14 vuoden takaa. Pojan ikäluokka olisi silloin 6-vuotiaita, ja fudisseuraan perustettiin uusi ikäryhmä. Seuran toiminnanjohtaja keräsi vanhemmat koulun pukuhuoneeseen, ja kertoi että tarvitaan pari koutsia ja joukkueenjohtaja. Valmentajat oli jo aiemmin ilmoittautunut, mutta jojoa ei ollut. Pitkän hiljaisuuden jälkeen toiminnanjohtaja kertoi, että homma ei lähde käyntiin ennen kuin joukkueenjohtaja löytyy. Jälleen pitkän hiljaisuuden jälkeen avasin suuni ja kysyin että "Mitäs siinä pitää tehdä?" Ja kaboom, siinä oltiin. Aika monta vuotta siinä vierähti, en kadu hetkeäkään, hienoa hommaa. Tai no, ei nyt ihan aina, mutta kuitenkin. Sorry, off-topic.

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika

Voin kyllä ryhtyä. Ihan jopa ensimmäisenä tehdä sen niin, että tapahtuu omalla nimimerkillä

npc

Jäsen
Mielestäni molemmista puhuminen on pientä liioittelua, sekä tasonlaskusta että alkoholistiringistä. Minä luen palstan lähes kaikkia osioita päivittäin joten osaan vastata mielestäni tähän. Ensinnäkin palstan taso on mielestäni hyvä. Lisäksi alkoholistiringistä puhuminen on pelkkä yleistys, sillä kyse on lähinnä muutamista kalsarikänneistä, viininmaisteluista ja baarissa olemisesta satunnaisesti puhuvista henkilöistä.

Suurin ongelma on tällä hetkellä moderaattoriporukka, ei palstan taso. Näin väitän minä.
Mulla ei ole tietenkään tietoa näistä viimeaikaisistakaan gateista (enkä halua tietääkään kuin yleisellä tasolla) mutta ellei tuolta nyt paljastu jokin paskasankoskandaali niin en näe nähdyn perusteella ongelmaa modeilussa. Näihin asiaankuuluviin kahteen ketjuun ovat aikas kärsivällisesti yrittäneet rauhoittaa mellakantynkää ja monen viestin voimin selvittänyt mitä tietävät, mitä tekevät, mitä pystyvät ja mitä ylipäätään haluavat.

Tällä en puolustele/vähättele tätä @mikko600 -saagaa. Olen hänen puolellaan toistaiseksi jos hommat on mennyt hänen kertomallaan tavalla. Olen saanut käsityksen, että mikko on asiakirjoittaja joka tuottaa paljon hyvää matskua palstalle niin on tietty vaikea uskoa, että hän yht'äkkiä alkaisi repiä vainoharhaisia stooreja päästään, mutta onhan sekin toki mahdollista. Tai joku väärinkäsitys.

Siinä olen taas kanssasi samaa mieltä, että kierrätyksessä on viinanjuomiselle hyvin kohdistetut ketjut ja siellä toisinaan itsekin rännään ja tämä on hyvä näin, sillä niitä ketä se skene ei kiinnosta voivat vaikka dumpata kyseiset ketjut.

Viimeksi muokattu:

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Tuota @Silppuri n koirakuvista tullutta pelikieltoa kun miettii, niin olen tullut siihen johtopäätökseen, että vaihtoehtoja on kolme.

1. Moderaattorit ovat kissoja
2 Moderaattorit ovat kissojen hallinnassa
3. Moderaattotit ovat niitä "Kissaihmisiä" joista Don Huonotkin lauloi 90-luvulla.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Hämmentääkö ketään muuta @Punamusta n pelikielto? En nyt jokaista viestiä ole seurannut, mutta dumareiden perustelujen pohjaltakin vähän outo pelikielto. Ottaen huomioon että täällä saa säätää aika huolella ja harrastaa pikkunättiä trollailuliekittelyä vähän siellä täällä.

Kyseinen nimimerkki vaikuttaa ihan asialliselta tapaukselta.

No, tuomaristo tuomitkoon kuten parhaaksi katsoo.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy