Puniksen viimeisen seitsemän päivän viestitahti oli ollut sellaiset neljä viestiä tuntia kohden.
Tosta päiväkohtaisesta ajasta kun ottaa muutaman tunnin pois mitä nukkumiseen menee, niin tahti on vielä kovempaa ollut. Parin päivän aikana tosiaan 150 ja 160 viestiä on ihan käsittämätön määrä ja 1000 viestiä meni rikki, jos nyt oikein muistan, alle kahdessa viikossa, niin ei siinä paljon muuta ehti tehdä, kun typettää tänne viestiä.
Sinä ja Roger muotoilitte tämän asian hienosti tuolla kierrätyskeskuksessa, mistä voi käydä
lukemassa viestit.
Toisinaan on vaikea muotoilla sanoja hienosti, niin ettei niitä ymmärrettäisi väärin jonkun toimesta, mutta kyllä itse ainakin olen hieman huolestunut nuoren miehen elämästä, jolle tämä keskustelupalsta on viime ajat ollut kuin huume ja pakkomielle, mihin yksinkertaisesti on vain pakko kirjoittaa koko ajan aivan täysiä turhiakin viestejä, vain osoittaakseen että on paikalla myös. Tämän olen huomannut jo hieman pidemmän ajan sisältä, kuin vain tämän päivän aikana. Punamusta loi jatkuvasti uusia ketjua ja piti väen väkisin päästä sanomaan jokaiseen ketjuun edes "moi!". Aamulla kun Jatkoaikaa avasi, niin kierrätyskeskuksessa oli nostettu ties mitä ketjuja ylös ja jokainen aamu viimeisimmän ~25 ketjun viimeinen kirjoittaja oli Punamusta.
Minulle hän vastasi näin, kun asiasta huomautin, että small talk ja kirjoittelu ei ole kiellettyä ja hän tykkää keskustella. Eihän niitä varsinaisesti varmasti ole kiellettykkään, mutta jokainen voi mennä lukemaan viestihistorian kuinka lähellä joka toinen viesti on itse keskustelua ja kuinka lähellä ne on vain huudahduksia. Se chattailu ei itseäni häiritse vapaalla puolella, jokainen tehköön siellä mitä itse haluaa, mutta tonne kiekkopuolelle ei sitä toivoisi, koska palstan päällimmäinen tarkoitus on puhua jääkiekosta ja varmaan myös tuottaa sisällöltään hyviä viestejä sinne, eikä small talkkia, missä ei puhuta lainkaan jääkiekosta/sivutetaan tuote täysin.
Ei ole tarkoitus mollata tai vittuilla yksittäistä henkilöä täällä, mutta modet kyllä osoitti hyvää pelisilmää antamalla viikon lomareissun banaanisaarille. Elämässä on ja elämässä pitää olla muutakin, kuin tämä kämäinen keskustelupalsta.
Jatkoajan ulkopuolisiin asioihin en ota kantaa yhtään, sillä ne on jo perustelu sinun ja Rogerin osalta mielestäni täydellisesti. Muutenkaan en halua puuttua mitenkään yhdenkään nimimerkin yksityiselämään täällä, koska asiat eivät minulle kuulu.