Mainos

Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 498 268
  • 15 428

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hämmentääkö ketään muuta @Punamusta n pelikielto? En nyt jokaista viestiä ole seurannut, mutta dumareiden perustelujen pohjaltakin vähän outo pelikielto. Ottaen huomioon että täällä saa säätää aika huolella ja harrastaa pikkunättiä trollailuliekittelyä vähän siellä täällä.

Kyseinen nimimerkki vaikuttaa ihan asialliselta tapaukselta.

No, tuomaristo tuomitkoon kuten parhaaksi katsoo.
Palstan aktiivimpien käyttäjien näkökulmasta tämä tuntuu olevan varsin odotettu ratkaisu. Mitään suurta pahuutta ei ole tapahtunut, mutta jos käyttäjä on saanut jo aiemmin huomautuksia samasta asiasta, niin silloin siitä tuppaa ennen pitkää pieni pelikielto napsahtamaan.

Sääntörikkomus tuo lopulta on, eli sääntöä §2 tässä rikottiin. Sääntöjä voi rikkoa, vaikka asialinjalla pysyisikin. Jos aiheesta tulee huomautus, niin se kannattaa ottaa vakavasti.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Hämmentääkö ketään muuta @Punamusta n pelikielto? En nyt jokaista viestiä ole seurannut, mutta dumareiden perustelujen pohjaltakin vähän outo pelikielto. Ottaen huomioon että täällä saa säätää aika huolella ja harrastaa pikkunättiä trollailuliekittelyä vähän siellä täällä.

Oletko seurannut millä tahdilla kaveri on tykittänyt viestejä tulemaan? Puniksen viimeisen seitsemän päivän viestitahti oli ollut sellaiset neljä viestiä tuntia kohden. Pieni stoppi oli varmaan ihan paikallaan, siitäkin huolimatta että kyseessä ei ollut epäsopimattomuudet tai mitään sellaista. Tämä on kuitenkin keskustelufoorumi, ei chathuone.

Varmaan tekee isossa kuvassa Punamustalle itselleenkin hyvää ottaa hetki etäisyyttä tästä palstasta. Elämää on muuallakin.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oletko seurannut millä tahdilla kaveri on tykittänyt viestejä tulemaan? Puniksen viimeisen seitsemän päivän viestitahti oli ollut sellaiset neljä viestiä tuntia kohden. Pieni stoppi oli varmaan ihan paikallaan, siitäkin huolimatta että kyseessä ei ollut epäasiattomuudet tai mikään sellainen. Tämä on kuitenkin keskustelufoorumi, ei chathuone.
Sellainen tarkennus tähän, että ei se pelkkä viestitahti toki ole rangaistava asia, jos viesteistä löytyisi riittävästi sisältöä. Sehän tässä lopulta on se ongelman juuri.

Suosikkijoukkue
Sellainen tarkennus tähän, että ei se pelkkä viestitahti toki ole rangaistava asia, jos viesteistä löytyisi riittävästi sisältöä. Sehän tässä lopulta on se ongelman juuri.
No siis ei, mutta ei se ole oikein edes humaanisti mahdollista pommittaa foorumille viikon ajan tuollaista ~90 viestiä päiväkeskiarvolta siten, että jokaikinen niistä olisi ollut täysin välttämätöntä laittaa.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuota @Silppuri n koirakuvista tullutta pelikieltoa kun miettii, niin olen tullut siihen johtopäätökseen, että vaihtoehtoja on kolme.

1. Moderaattorit ovat kissoja
2 Moderaattorit ovat kissojen hallinnassa
3. Moderaattotit ovat niitä "Kissaihmisiä" joista Don Huonotkin lauloi 90-luvulla.
Tämän voi testata aukottomasti laittamalla kissakuvia tulemaan oikein olan takaa.

Jos modet lähinnä tykkäilevät kissakuvia sisältävistä viesteistä, niin todennäköisesti kyseessä on kohta 2. Jos taas osa kuvista johtaa huomautuksiin ja/tai pelikieltoon, niin kohta 1 on todennäköinen (kaikki kissat eivät tykkää toisistaan). Jos taas modet eivät reagoi kissaviesteihin juurikaan, niin kohta 3 lienee todennäköisin. Toki 2 ja 3 voivat käyttäytymisen kannalta olla lähellä toisiaan.

Jos taas napsuu herkästi pelikieltoa, niin ehkä modet ovat sittenkin hiiriä tms?

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Ei kai se asiallisuus mitään erityisemmin muuta, jos liika on liikaa ja laukalle lähti. Alla nyt vaikka yksi esimerkki Liigan koronaketjusta muutaman päivän ajalta, joka ei mielestäni ole tuohon ketjuun järin hedelmällistä keskustelua.
Nou probleemo heebo. I know what I'm doing *smiley face*

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@Nelfor @Breeze Harbour

Olen tuon aktiivisuuden havainnut, mutta en tosiaan kaikkea sisältöä ole väijynyt. Varmasti perusteltu pelikielto, mutta en itse ainakaan ole useasti nähnyt noin ns. lempeitä perusteluja.

Ehkä linja on muuttunut kannustavaksi.

@Useful Idiot Kiitos esimerkistä.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin siis jos jokainen - tai edes muutama kymmenen - kirjoittaja tuottaisi viestejä samalla tahdilla ja samalla sisällöllä (0) kuin Punamusta tässä viime aikoina, niin palsta muuttuisi täysin lukukelvottomaksi chatiksi. Näin ajatellen rangaistuskin perusteltu ja olisi varmaan ihan hyvä että rangaistuksen kohdekin pohtisi tätä asiaa tältä kantilta.

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Puniksen viimeisen seitsemän päivän viestitahti oli ollut sellaiset neljä viestiä tuntia kohden.

Tosta päiväkohtaisesta ajasta kun ottaa muutaman tunnin pois mitä nukkumiseen menee, niin tahti on vielä kovempaa ollut. Parin päivän aikana tosiaan 150 ja 160 viestiä on ihan käsittämätön määrä ja 1000 viestiä meni rikki, jos nyt oikein muistan, alle kahdessa viikossa, niin ei siinä paljon muuta ehti tehdä, kun typettää tänne viestiä.

Sinä ja Roger muotoilitte tämän asian hienosti tuolla kierrätyskeskuksessa, mistä voi käydä lukemassa viestit.

Toisinaan on vaikea muotoilla sanoja hienosti, niin ettei niitä ymmärrettäisi väärin jonkun toimesta, mutta kyllä itse ainakin olen hieman huolestunut nuoren miehen elämästä, jolle tämä keskustelupalsta on viime ajat ollut kuin huume ja pakkomielle, mihin yksinkertaisesti on vain pakko kirjoittaa koko ajan aivan täysiä turhiakin viestejä, vain osoittaakseen että on paikalla myös. Tämän olen huomannut jo hieman pidemmän ajan sisältä, kuin vain tämän päivän aikana. Punamusta loi jatkuvasti uusia ketjua ja piti väen väkisin päästä sanomaan jokaiseen ketjuun edes "moi!". Aamulla kun Jatkoaikaa avasi, niin kierrätyskeskuksessa oli nostettu ties mitä ketjuja ylös ja jokainen aamu viimeisimmän ~25 ketjun viimeinen kirjoittaja oli Punamusta.

Minulle hän vastasi näin, kun asiasta huomautin, että small talk ja kirjoittelu ei ole kiellettyä ja hän tykkää keskustella. Eihän niitä varsinaisesti varmasti ole kiellettykkään, mutta jokainen voi mennä lukemaan viestihistorian kuinka lähellä joka toinen viesti on itse keskustelua ja kuinka lähellä ne on vain huudahduksia. Se chattailu ei itseäni häiritse vapaalla puolella, jokainen tehköön siellä mitä itse haluaa, mutta tonne kiekkopuolelle ei sitä toivoisi, koska palstan päällimmäinen tarkoitus on puhua jääkiekosta ja varmaan myös tuottaa sisällöltään hyviä viestejä sinne, eikä small talkkia, missä ei puhuta lainkaan jääkiekosta/sivutetaan tuote täysin.

Ei ole tarkoitus mollata tai vittuilla yksittäistä henkilöä täällä, mutta modet kyllä osoitti hyvää pelisilmää antamalla viikon lomareissun banaanisaarille. Elämässä on ja elämässä pitää olla muutakin, kuin tämä kämäinen keskustelupalsta.

Jatkoajan ulkopuolisiin asioihin en ota kantaa yhtään, sillä ne on jo perustelu sinun ja Rogerin osalta mielestäni täydellisesti. Muutenkaan en halua puuttua mitenkään yhdenkään nimimerkin yksityiselämään täällä, koska asiat eivät minulle kuulu.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Niin siis jos jokainen - tai edes muutama kymmenen - kirjoittaja tuottaisi viestejä samalla tahdilla ja samalla sisällöllä (0) kuin Punamusta tässä viime aikoina, niin palsta muuttuisi täysin lukukelvottomaksi chatiksi. Näin ajatellen rangaistuskin perusteltu ja olisi varmaan ihan hyvä että rangaistuksen kohdekin pohtisi tätä asiaa tältä kantilta.

Ilmaisin itseäni vähän epäselvästi, mutta kyllähän vapaan puolella samat nimimerkit vetävät melko samaa settiänsä päivittäin eri ketjuissa. Tiedä sitten poikkeaako toiminta lopulta niin paljon jos pumppaat asiasisältöön ja "asiasisältöön" pään aukomista hyvin samalla tyylillä. Toki sanktioitakin tullut, mutta ei meno kauheasti muutu.

Tämä tosiaan vain peilailuna esiin nostamani pelikiellon yhteydessä.

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Toisinaan on vaikea muotoilla sanoja hienosti, niin ettei niitä ymmärrettäisi väärin jonkun toimesta, mutta kyllä itse ainakin olen hieman huolestunut nuoren miehen elämästä, jolle tämä keskustelupalsta on viime ajat ollut kuin huume ja pakkomielle, mihin yksinkertaisesti on vain pakko kirjoittaa koko ajan aivan täysiä turhiakin viestejä, vain osoittaakseen että on paikalla myös. Tämän olen huomannut jo hieman pidemmän ajan sisältä, kuin vain tämän päivän aikana. Punamusta loi jatkuvasti uusia ketjua ja piti väen väkisin päästä sanomaan jokaiseen ketjuun edes "moi!". Aamulla kun Jatkoaikaa avasi, niin kierrätyskeskuksessa oli nostettu ties mitä ketjuja ylös ja jokainen aamu viimeisimmän ~25 ketjun viimeinen kirjoittaja oli Punamusta.
Siis tämä. Itse olin laittanut saman merkille. Tuli vähän jopa hengästynyt olo kun mietti mitä tahtia kaveri tänne viestiä painoi. Jatkuvalla syötöllä. Ja tottakai nousi myös pieni huoli, kun miettii että ihmisen täytyisi myös jossain vaiheessa nukkua.

Mielestäni hyvää pelisilmää moderaattoreilta, ja toivottavasti punis käyttäisi tämän ajan vaikka ulkoiluun tms. aktiviteetteihin, kuin vain tämän palstan lukemiseen.

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Tuota Punamusta viestihistoriaa kun kattoo, niin joo: kyllähän sieltä tekstiä on tullu aika tiuhaan, mutta jos noista ottaa nuo "Otteluseuranta"-viestit pois, niin määrä alkaa olla maltillisempi. Eikä se ole kaikkia viestejä tunkenut yhteen ja samaan ketjuun, vaan käy "sotaa monella rintamalla".

Jokainen kai ollaan hyväksytty poliisien säännöt, kun tänne ollaan päästy kirjoittelemaankin.

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Nyt kun täällä keskustellaan Punamustan pelikiellosta, todettakoon samalla, että hänen saamansa tykkäykset ovat viestimäärään suhteuttuna aivan omaa luokkaansa. Enemmän kuin joka toinen viesti on saanut tykkäyksen. Totta kai siihen kuuluu useampi tykkäys yhdelle viestille, joka vähentää tietenkin ka. mutta pistipä silmään.

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Nyt kun täällä keskustellaan Punamustan pelikiellosta, todettakoon samalla, että hänen saamansa tykkäykset ovat viestimäärään suhteuttuna aivan omaa luokkaansa. Enemmän kuin joka toinen viesti on saanut tykkäyksen. Totta kai siihen kuuluu useampi tykkäys yhdelle viestille, joka vähentää tietenkin ka. mutta pistipä silmään.

Ehkä kääntäen, suuri osa niistä viesteistä olisi voinut korvata tykkäyksellä.

Toivottavasti missään vaiheessa tuo tykkäysten määrä ei ala näytellä merkittävää roolia

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Suurin osa Punamustan viesteistä oli juuri sitä, chattiä/spämmiä/tykkäysten kalastelua. Toivottavasti kaveri saa itseään kuntoon nyt tauolla. Joo keskustelupalsta, mutta kyllä lukukokemus häiriintyy jos jokainen mahdollinen ketju on täynnä saman kaverin ”juu kyllä”-viestejä.

Ja nämä Punis sitten ihan vaan rakentavana kritiikkinä. Muiden kritisointi kohdistuu vain sun palstapersoonaan, ei suhun ihmisenä.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Häh? @Via Dolorosa llahan on joku kaksi tykkäystä hänen jokaista viestiä kohden. Olen myös tästä syystä kutsunut häntä mm. Jatkiksen Connor McDavidiksi.

Ralph

Jäsen
Uudella kirjoittajalla helppoa, kun tykkääkset on ollut palstalla vain vuoden vai pari.

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tykkäysten määrä sosiaalisissa medioissa nyt ei millään määrin korreloi viestin laatua. Tai en tiedä, kenties "Höhööö tyhmäää Neekkeri maastaa pois raiskaaja!1!!" tyyliset viestit ovatkin timanttia.

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Häh? @Via Dolorosa llahan on joku kaksi tykkäystä hänen jokaista viestiä kohden. Olen myös tästä syystä kutsunut häntä mm. Jatkiksen Connor McDavidiksi.

Minä olenkin tälläinen kalastelija, joka on vain pyrkinyt keräilemään niitä.

No ihan rehellisyyden nimissä minua ei piittaisi lainkaan, vaikka koko tykkäykset poistettaisiin palstalta. Ei ne ole itselleni mitään lisäarvoa tuonut, enkä sen puoleen niiden tähden tänne ole liittynyt, vaan lähinnä vain keskustelemaan siitä jääkiekosta, mikä itselleni on tärkeää.

Suosikkijoukkue

No ihan rehellisyyden nimissä minua ei piittaisi lainkaan, vaikka koko tykkäykset poistettaisiin palstalta. Ei ne ole itselleni mitään lisäarvoa tuonut, enkä sen puoleen niiden tähden tänne ole liittynyt, vaan lähinnä vain keskustelemaan siitä jääkiekosta, mikä itselleni on tärkeää.
Joo siis, kyllä mä tykkään tykkäillä (lol) viesteistä joiden sisältöön samaistun tai jotka ovat muuten vain hauskoja, mutta kyllähän ilman tätä ominaisuuttakin pystyisi hyvin elämään.

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Jaahas. Taas mennään. Tai huomenna kuulemma. Minä kun lupasin että tästä lähin käyn tämän keskustelun tässä ketjussa ja julkisesti. Eli nyt nämä mainitsemani vittuilijat, tietojen levittäjät ja uhkailijat lähestyvät mulle tuntemattomia jatkoaikalaisia kertomalla että ”huomenna lähtee Mikkoa kohtaan ja ihan sama vaikka saan kenkää palstalta”. Miten menee niin kuin omasta mielestä @peksa? Tägätään samalla tähän @Moderaattorit.

Siis tilanne nyt tosiaan että mulle tuntemattomalle jatkoajan käyttäjälle uhkaillaan mun dissaamisella. Kasvattakaa munat.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Turha yrittää selitellä, kyllä me kaikki tiedetään, että olet palstalla vain ja ainoastaan tykkäyksien takia. Oikeasti et ole edes sitä mieltä asioista, mitä viesteissäsi kirjoitat. Ehkä juuri siksi ne viestit tuntuvat ihmeen järkeviltä? Eihän kukaan voi olla oikeasti noin järkevä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy