Jos siinä arvuuteltiin, että se juontaa nimen alkukirjaimista ja se nimikin oli mainittu, niin eikös siinä aika selvästi arvuuteltu henkilöllisyyttä? Aikaisemmin on kakkua tullut "Terve Mario" tyyppisistä hassutteluista joten siinä mielessä sopii linjaan. Siihen en ota mitään kantaa onko linja oikea.
Siinä arvuuteltiin, että tuliko vanhan nimimerkin nimikirjaimet jph käyttäjän nykyisestä
nimimerkistä, ei kyseisen henkilön etunimestä. Nimimerkki ei välttämättä ole henkilön nimi, vaikka nimimerkissä olisikin etunimi. Se on tässä se juju, joka moderaattoreiltakin menee ohi, ja miksi tuomio on suoraan sanoen aivan perseestä. Jos nimimerkkinä olisi vaikkapa puskaraiskaaja ja
@Lemieaux olisi arvuutellut noita nimikirjaimia tuolla tavalla, olisi tilanne täysin toinen. Nähdäkseni missään kohti viestissä ei viitattu kyseisen käyttäjän etunimeen, vaan nimenomaan nykyiseen nimimerkkiin. Ja jos nimimerkkinä on oma etunimi, niin itse sen valinnan on tehnyt, vrt. vaikkapa
@Jouni.
Pidän sitä erittäin ihmeellisenä, jos Jounille ei saa sanoa, että on kuvitellut nimimerkin tulevan Jounista.
E: Koska mä rakastan paskoja esimerkkejä yli kaiken, niin otetaan rautalangasta väännetty (naurettava) esimerkki. Rekisteröidyn palstalle Ässiä fanittavana nimimerkkinä VPK, josta voi tulla aluksi mieleen montakin asiaa. Jokusen vuoden päästä vaihdan nimimerkikseni Veli-Pekka, ja joku ihmettelee, että luuli nimimerkin alkuperän tulevan vapaapalokunnasta, eikä Veli-Pekasta. Tosiasiassa nimimerkki tulee kaikkien aikojen idolista, Veli-Pekka Ketolasta, jonka lyhenteen halusin vaihtaa etunimeen nimimerkissäni. Käyttäjä arvuuttelee siis vanhan nimimerkkini lyhenteitä, eikä suinkaan minun etunimeäni.
Onko tällöin henkilö
A) Olettanut, että minä olen Veli-Pekka
B) Väittänyt, että minun oma nimeni on Veli-Pekka
C) Arvuutellut Veli-Pekan henkilöllisyyttä
Vaikka minun nimeni olisikin todellisuudessa Veli-Pekka, niin kai nyt minua palstalla saa kutsua Veli-Pekaksi, jos olen sellaisen nimimerkin itselleni ottanut.