Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 590 982
  • 15 789

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Itse se sitä päätään aukoi niin kuin aina ennenkin. Voi tätä ilon ja onnen päivää. Jatkoaika on taas parempi paikka. Ei tule ikävä ja suunnattomat kiitokset modeille.
Naulan kantaan, ja tämä palsta ei menetä yhtään mitään, kun tämä trolli poistettiin.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Muutama tunti siitä kun modet oli käynyt ketjua hillitsemässä ja käskivät lopettaa päänaukomisen. Mitään muuta tuo oksennus ei sisälläkään.
Asia pihvi, en ihan tarkkaan kaikkia miehen tuotoksia käynyt katsomassa. Ei kyllä tosiaan mitään annettavaa.

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Action Bronsonin poistoa en tosin ymmärrä koska, parin muun käyttäjän provosoinnista lähti tuokin tivoli pyörimään.

Sillä oli luultavasti enemmän jo pelinieltoa alla kuin sulla ns. palstaikää. Eikös modet nykyään poistele hanakammin näitä taparikollisia aka jos oot useammassa pitkässä bannissa ollut niin monoa heilahtaa?

AB:n poisto ei varsinaisesti siis yllätä.

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eikös modet nykyään poistele hanakammin näitä taparikollisia aka jos oot useammassa pitkässä bannissa ollut niin monoa heilahtaa?
Eikä tämä ole lainkaan huono linja. Turha luoda mitään ikiliikkujaa. Näissä viime aikojen poistoissa on kuitenkin ollut havaittavissa juuri tätä "menneisyyden taakkaa". Jos toistuvat huomautukset ja toistuvat bannit, pidemmätkään, eivät riitä trollailua lopettamaan, niin miksi hakata loputtomiin päätä samaan seinään näillä määrämittaisilla banneilla? Ei se kirjoittaja todennäköisesti yllättäen valoa löydä ja muutu asiakirjoittajaksi. Action Bronssonkin oli saanut mahdollisuutensa tapojaan muuttaa. Kiinnostusta tai kykyä ei näemmä riittänyt.

Perusteltu poisto tälläkin kertaa. Jokeri-osion siistiminen muutenkin hyvä juttu. Ei sielläkään nyt ihan mitä tahansa pidä sormien läpi katsoa.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taas joku sai pelikieltoa nimimerkin yhdistämisestä todelliseen henkilöön. Siitä muistui mieleen että viime syksynä jouduin itse tällaisen viestin kohteeksi, silloin asiasta ei seurannut mitään sanktioita. Olen aina aikaisemmin jaksanut uskoa että näitä tuomioita jaeltaisiin tasapuolisesti, mutta nyt ymmärrän että toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset tälläkin palstalla.

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Taas joku sai pelikieltoa nimimerkin yhdistämisestä todelliseen henkilöön. Siitä muistui mieleen että viime syksynä jouduin itse tällaisen viestin kohteeksi, silloin asiasta ei seurannut mitään sanktioita. Olen aina aikaisemmin jaksanut uskoa että näitä tuomioita jaeltaisiin tasapuolisesti, mutta nyt ymmärrän että toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset tälläkin palstalla.

Nää vetää ihan randomilla pelikieltojaan. Toiset saa homotella, vastailla lainauksiin 1 sanalla tahi hyökkäillä muuten vain persoonaa vastaan kuinka haluavat, saamatta siitä mitään.

Julkiseksi moderointi, niin loppuu tuollainen ämmämäinen homostelu piilossa.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mä luulen kerran nähneeni yhden kuvailemattoman linkin, mistä ei tullut pelikieltoa. En ole tosin ihan 100 % varma. Oli pakko olla jonkun moden oma viesti. Olishan siitä muuten tullut.

Tämä oli sarkasmia. Raportoikaa, jos pahoitatte mielenne. Jälkikäteen itkeminen on aika noloa.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eihän näitä kyllä koskaan olla mitenkään tasapuolisesti jaettu. Tälläkin viikolla on nähty miten osalle on tullut pelikieltoja henkilökohtaisuuksista ja osalle ei. Toki varmaan raportointi vaikuttaa mutta ihmettelen jos erään nimimerkin touhuista ei ole raporttia annettu ja miksi siitä ei pelikieltoa annettu.

Nykyisellä linjauksella kyseinen viesti olisi pelikiellon arvoinen rike.

"Moi X"-viesteistä tehtiin linjaus kuitenkin vasta kyseisen viestin kirjoittamisen jälkeen, emmekä kokeneet kovin järkeväksi jakaa pelikieltoa viestistä, joka oli kirjoitettu yli viikko ennen linjauksen julkistamista.

Eihän näitä kyllä koskaan olla mitenkään tasapuolisesti jaettu. Tälläkin viikolla on nähty miten osalle on tullut pelikieltoja henkilökohtaisuuksista ja osalle ei. Toki varmaan raportointi vaikuttaa mutta ihmettelen jos erään nimimerkin touhuista ei ole raporttia annettu ja miksi siitä ei pelikieltoa annettu.
Tapauksesta sen enempää tietämättä haluaisimme huomauttaa, että yleisestä uskomuksesta poiketen jokainen huomautuksemme ei automaattisesti tarkoita pelikieltoa.

Moderaattorit

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mä luulen kerran nähneeni yhden kuvailemattoman linkin, mistä ei tullut pelikieltoa.

Nämä on muuten lisääntyneet. Syy lienee siinä, kun jostain syystä monet palvelut eivät osoitteessaan kerro sivuston nimeä.

Vaikkapa nyt vaikka Yle ja Iltasanomat ja lukemattomat muut. Siellä on taas tekniikan pojat jotain puuhastellu.

Järkevintä olisi laittaa linkki toimimaan niin, että siinä se perässä lukisi. "Hotti ja Totti kohtasivat värikkäässä kamppailussa - Yle Urheilu"

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sitä ihmettelen että missä välissä se muuttui tämän 2009 vuoden tulkinnan jälkeen sallituksi?

Kysymyksiä, kommentteja, palautetta moderaattoreille ja keskustelupalstan ylläpidolle
Taisit minulle vastata toisaalla että "ei nämä asiat vaikeita ole jos pysähtyy miettimään" tms. Tähän kohtaan pätee myös se sama ja itsehän tuon asian nostit myös esille, eli säännöt ei ole samat kaikille. Näin se on myös ihan normaalissa elämässä ja niin se näyttää olevan myös jatkoajassa. Tässä kun on pysähtynyt miettimään niin on voinut kyllä huomata että ei täällä ole samat säännöt kaikille.

Mutta niin se menee esim. normaalissa työelämässäkin. Omalla työpaikallani on tiettyjä sääntöjä jotka paperilla ovat samat kaikille, mutta käytännössä eivät. Itse esimerkiksi saan tiettyjä vapauksia kun hoidan sovitut hommat säntillisesti ja hyvin, ja jos teen jonkun ns. kielletyn asian niin ei siitä mitään sanomista tule. Vastaavasti joku muu vähemmän suosiossa oleva saa vastaavista huomautuksen. Perseestähän tämä toki on.

Ralph

Jäsen
Ryssittelystä viimein kirjoituskieltoa? Rasti seinään, hieno juttu, mutta toivottavasti ei jää yksittäiseksi tapaukseksi.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ryssittelystä viimein kirjoituskieltoa? Rasti seinään, hieno juttu, mutta toivottavasti ei jää yksittäiseksi tapaukseksi.
Katselin nuo eiliset viestit Perussuomalaiset-ketjusta ja yhtään ryssittelyä ei niistä ainakaan löytynyt. Erikoinen vihellys jos tätä keskustelua ei muissa ketjuisssa em. lisäksi käyty.

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Katselin nuo eiliset viestit Perussuomalaiset-ketjusta ja yhtään ryssittelyä ei niistä ainakaan löytynyt. Erikoinen vihellys jos tätä keskustelua ei muissa ketjuisssa em. lisäksi käyty.
Kannattaa keskittyä siihen lukemiseen, kyllä ne viestit sieltä löytyy. Vihellys oli erinomainen, toivottavasti näihin henkilöön menemisiin tartutaan jatkossakin ja riittävän pituisilla jäähyillä.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kannattaa keskittyä siihen lukemiseen, kyllä ne viestit sieltä löytyy.
Jos olet kerran niin pätevä lukija niin osaat varmaan lainata sen viestin / ne viestit missä @mjr ryssä-sanaa käytti? Ai et pysty...

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos olet kerran niin pätevä lukija niin osaat varmaan lainata sen viestin / ne viestit missä @mjr ryssä-sanaa käytti? Ai et pysty...

Melko selvästi antoi ymmärtää kyseessä olevan itäisen naapurin maksettu trolli. En sitten tiedä jos mulle tulee eri tekstit kun sulle mutta kyllähän tuon saa tuolta jokainen lukea.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Menee nyt vähän hölmöksi mutta voit käydä katsomassa kaikki käyttäjän viestit missä viimeisten kuukausien aikana on lainannut minun kirjoituksiani ja kaikista löytyy joku toveri, tehtaankatu, äidinkieli, siellä rajan takana tms. juttu lisättynä. Tätä on nyt jatkunut kuukausitolkulla.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melko selvästi antoi ymmärtää kyseessä olevan itäisen naapurin maksettu trolli. En sitten tiedä jos mulle tulee eri tekstit kun sulle mutta kyllähän tuon saa tuolta jokainen lukea.
Muttta tuo on ihan eri asia kuin ryssittely.

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Muttta tuo on ihan eri asia kuin ryssittely.

En mä oikein ymmärrä miten et ymmärrä noiden viestien tarkoitusperiä, jos olet ne kuitenkin lukenut. En oikein osaa sen paremmin niitä sinulle avata.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En oikein osaa sen paremmin niitä sinulle avata.
Väännetään rautalangasta: tuomio kuului "jatkuva yksittäisen nimimerkin ryssittely" - yhtään "ryssittelyä" ei kuitenkaan löydy. "Ryssittely" on toimintaa, josta oikeudessa tuomitaan kunnianloukkauksesta sakkoihin. Se ei ole mitenkään synonyymi esim. "venäjän trollille".

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Väännetään rautalangasta: tuomio kuului "jatkuva yksittäisen nimimerkin ryssittely" - yhtään "ryssittelyä" ei kuitenkaan löydy. "Ryssittely" on kuitenkin toimintaa, josta oikeudessa tuomitaan kunnianloukkauksesta sakkoihin.

Eli jos kerron sinun muuten vaan tykkäävän imeä naapurisi penistä mutta en kutsu sinua homoksi, en siis syyllisty homotteluun?

Pärjätään varmaan ihan hyvin ilman yhteistä mielipidettä tästä asiasta.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy