Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 616 229
  • 15 890

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Mitäs täällä kitistään? En ole tutustunut kirjoittajaan tarkemmin, mutta asiallisestihan tuo näyttää nyt kirjoittelevan. Toki valtavirran mielipidettä vastaan, mutta se lienee vielä täällä sallittua? Vaikka päinvaistaisiakin todisteita on kyllä viime aikoina esiintynyt.

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...
Tuosta herää ainoastaan kysymys, että mistä ihmeestä TOJ saa tietää aina hänen banninsa loppuneen Vapaalle? Kokeileeko se muka päivittäin lähettää viestiä Vapaan puolelle?...

Siinä kirjoituskieltoilmoituksessa kerrotaan milloin kirjoituskielto päättyy. Näin muistelen omasta kokemuksesta. :)

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mitäs täällä kitistään? En ole tutustunut kirjoittajaan tarkemmin, mutta asiallisestihan tuo näyttää nyt kirjoittelevan. Toki valtavirran mielipidettä vastaan, mutta se lienee vielä täällä sallittua?

Itsekin ihmettelen tätä kitinää. TOJ omaa vahvoja mielipiteitä, perustelee niitä, kirjoittaa selkeää ja helppolukuista tekstiä eikä mistään asiattomuuksista ole nyt näkynyt jälkeäkään. Ilmeisesti ne on nuo väärät mielipiteet, jotka aiheuttavat sen, että TOJ:n kirjoittelua ei haluta suvaita.

Nick Neim

Jäsen
Siinä kirjoituskieltoilmoituksessa kerrotaan milloin kirjoituskielto päättyy. Näin muistelen omasta kokemuksesta. :)

Jaa, no tuohan selittääkin sitten aika paljon. Omia kokemuksia pelikielloista kun ei (ainakaan vielä) ole.

En tiedä kuvittelenko, mutta mun mielestä TOJ on jopa vähän rauhoittunut. Edelleen toki väistellään joitain kiperiä kysymyksiä ja jatketaan sitä vanhan jankkaamista, mutta mielestäni hänen meno on välillä ollut pahempaakin. Ehkä tauko teki tehtävänsä.

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Itsekin ihmettelen tätä kitinää. TOJ omaa vahvoja mielipiteitä, perustelee niitä, kirjoittaa selkeää ja helppolukuista tekstiä eikä mistään asiattomuuksista ole nyt näkynyt jälkeäkään.

Olipa yllätys löytää sinut täältä. Onko suomalaisten haukkuminen natseiksi mielestäsi asiakirjoittelua?

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja se että voin yleensä kirjoittaa täällä saattaa johtua Jatkoajan foorumin softavirheestä, joten voipi olla että kirjoitusoikeudet ovat kohtapuoleen tällä puolella historiaa.

Mutta kirjoitellaan niin kauan kun siihen on mahdollisuus. Vastailen tuonnempana valikoimiini kirjoituksiin, mikäli oikeudet on vielä tallella.

Eli näin siis, kuten täällä arveltiin. Sivusta seuraajana tämä lähinnä naurattaa.

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Onko suomalaisten haukkuminen natseiksi mielestäsi asiakirjoittelua?

Ei. Minulta tuollainen on mennyt ohi, vaikka nopeasti silmäilin TOJ:n tuotokset pelikiellon päättymisen jälkeen. Voisitko siis ystävällisesti kertoa, että mistä tuollainen viesti löytyy?

Sinällään en ymmärrä miten joku voi tuollaisella pieteetillä vastustaa jonkun oikeutta kirjoittaa viestejä tälle palstalle johonkin osioon. Ignore-toiminto on kai keksitty, jos niin kovasti riepoo.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Olen seurannut TOJ:n kirjoittelua palstalle oman palstaurani alusta alkaen eli sellaiset 12 vuotta ja vääntänyt hänen kanssa peistä useammankin kerran ja olen suurimmasta osasta asioita epäilemättä vastakkaista mieltä, tästä huolimatta - tai kenties tämän tähden - pidän kohtuuttomana hänen saamaansa elinikäistä pelikieltoa Vapaan puolelle.

Mikäli ei siedä eriäviä mielipiteitä tai hänen jankkaavaa keskustelutyyliä - jossa ei aina kunnioiteta kanssakeskustelijoita - ignoretoiminto on olemassa ja siihen on helppoa turvautua. Ikävä kyllä TOJ:n kirjoitusten lainauksia se toiminto ei poista mutta tätä puutteesta huolimatta helpottaisi varmasti monen elämää.

Voidaan myös miettiä, että missä määrin elinikäinen pelikielto johtuu vääristä mielipiteistä... Russofiili Suomessa ja venäläisten kiihkeä puolustaminen ei ole mikään paras mahdollinen yhdistelmä, eikä sillä saa liiemmin ystäviä.

vlad.

Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Minä olen myöskin sitä mieltä, että TOJn tulisi saada vapaalle osiolle kirjoittaa. Vaikka en ymmärräkään tuollaista Venäjä fanitusta, niin vapaa maahan tämä on, kyllä tänne mielipiteitä mahtuu. Eikä tuo ainakaan nyt vielä ole henkilökohtaisuuksiin mennyt.

Lisäksi, jos TOJ saa kirjoitusoikeudet vapaalle, niin ketjut khl ja Jokerit osiossa pysyvät paremmin aiheessa.

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Mikäli ei siedä eriäviä mielipiteitä tai hänen jankkaavaa keskustelutyyliä - jossa ei aina kunnioiteta kanssakeskustelijoita - ignoretoiminto on olemassa ja siihen on helppoa turvautua.

Olen osittain kanssasi samaa mieltä, mutta tätä en ymmärrä. Mielestäni siinä vaiheessa, kun yhden henkilön läsnäolo tekee ketjusta lukukelvottoman, ei ole enää yksityisten käyttäjien asia ignorata häirikköä vaan moderaattoreiden pitää tehdä sitä mistä he kuvitteellisen palkkansa saavat. Esimerkiksi tänään nähtiin, että noin mielipiderikas ja jyrkkä henkilö kuin TOJ aiheuttaa kaaosta ihan tahattomastikkin. Ihan asiallisestihan se meni, mutta tavallaan TOJ:n tilannetta voisi verrata koulukiusaamiseen. Erilainen lapsi joka yrittää vängätä vastaan, mutta kaikki tietävät että joku päivä se vielä provosoituu ja koulun seiniä koristavat veren värjäämät kallonsirpaleet. Hyvä että moderaattorit pitävät TOJ:n kaukana politiikkaan liittyvistä ketjuista, koska vaikka hän ymmärtäisi muiden mielipiteet ja perustelisi itse oman kantansa, eivät muut välttämättä ymmärtäisi häntä. Eli se mitä yritän sanoa, on että The Original Jagsilla olisi annettavaa Vapaan puolelle, mutta suuressa kuvassa hänen "vapauttamisensa" aiheuttaisi enemmän mielipahaa, banneja ja turhaa vänkäämistä kuin laadukasta keskustelua.

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Se nyt on oikeastaan aivan sama, mitä mieltä me ollaan, kun mode-setien päätökset ratkaisee.

Toki räikeistä virheistä pitää antaa noottia ja itsekin silloin tällöin olen näissä hereillä. Mutta esim. "TOJ":n tapauksessa on elinikäinen pelikielto vapaalle on varmasti perusteltu. Henk. koht. en TOJ:ta muista, kun kieltonsa taisi saada vasta, kun mä aloittelin kirjoittelijan uraani täällä. Mutta ei tuollaisia tyhjästä jaeta.

Itseasiassa on hyvin armeliasta, että The Original Jags edes kirjoittaa tällä palstalla. Niin moni muu nimimerkki on saanut kenkää kokonaan. Että suotakoon se hänelle, että saa kirjoittaa asiaansa osioon x.

Harmittavaa on tosin se, että rehvastelee sillä, kun nyt taas kerran vahingossa pääsi vapaalle kirjoittelemaan. Itseään kunnioitava nimimerkki jättäisi asian sikseen.

Em. asian takia on välillä käynyt mielessä, että miksi ei ole saanut pysyvää bannia. Moderattoreiden/moderaattorin kaveri? ja muut salaliitot tulee mieleen.

Itselleni asia on tosin sinänsä henk. koht. aivan sama, kun ei se oo koskaan päässyt ihoni alle. Mä vaan ihmettelen tätä ratkaisua, että miksi ei ole saanut pysyvää bannia kuten moni muu vastaava nimimerkki on saanut.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itseasiassa on hyvin armeliasta, että The Original Jags edes kirjoita tällä palstalla. Niin moni muu nimimerkki on saanut kenkää kokonaan. Että suotakoon se hänelle, että saa kirjoittaa asiaansa osioon x.

En näe järkeä tässä nykyisessäkään toiminnassa.

TOJ:llä on kirjoituskielto vapaalle puolelle, lisäksi ennen kiekon arvokisoja (aikuiset) hänelle langetetaan pelikielto koko palstalle ennakkoon ilman, että hän on tehnyt vielä rikkeen rikettä vain ja ainoastaan sillä perusteella, että häneltä (mahdollisesti) lähtee mopo käsistä kisojen aikana.

Potkisivat joko pois koko palstalta tai kestäisivät kirjoittajaa mutta enpä kyllä voi arvostaa moderaattoreidenkaan toimintaa tässä kohdin toiminnan ollessa tällaista.

vlad.

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Hyvä että moderaattorit pitävät TOJ:n kaukana politiikkaan liittyvistä ketjuista, koska vaikka hän ymmärtäisi muiden mielipiteet ja perustelisi itse oman kantansa, eivät muut välttämättä ymmärtäisi häntä. Eli se mitä yritän sanoa, on että The Original Jagsilla olisi annettavaa Vapaan puolelle, mutta suuressa kuvassa hänen "vapauttamisensa" aiheuttaisi enemmän mielipahaa, banneja ja turhaa vänkäämistä kuin laadukasta keskustelua.

Minä en tätä ymmärrä. Menee vähän samaan kastiin kuin ajatukset siitä, että minihameessa kulkevalta naiselta pitäisi evätä oikeus kulkea kadulla, koska jotkut miehet eivät kykene olemaan ahdistelematta häntä seksuaalisesti. Jos TOJ:n mielipiteet aiheuttavat muiden keskuudessa pimenemistä ja kasetin kestämättömyyttä, niin kyllä se on oikeutetumpaa rangaista näitä pimenijöitä eikä The Original Jagsia.

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Minä en tätä ymmärrä. Menee vähän samaan kastiin kuin ajatukset siitä, että minihameessa kulkevalta naiselta pitäisi evätä oikeus kulkea kadulla, koska jotkut miehet eivät kykene olemaan ahdistelematta häntä seksuaalisesti. Jos TOJ:n mielipiteet aiheuttavat muiden keskuudessa pimenemistä ja kasetin kestämättömyyttä, niin kyllä se on oikeutetumpaa rangaista näitä pimenijöitä eikä The Original Jagsia.

Tästä olen harvinaisen samaa mieltä.Ei pidä provosoitua kun provosoidaan, tuumasi Mauno Koivisto aikoinaan.Ei tarvitse kuin vierailla Liigan otteluseurantaketjussa kiekkokierroksen ollessa kiihkeimmillään niin tulee väistämättä mieleen että osa tänne kirjoittavista on ns. heikompaa ainesta.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Mikäli ei siedä eriäviä mielipiteitä tai hänen jankkaavaa keskustelutyyliä - jossa ei aina kunnioiteta kanssakeskustelijoita - ignoretoiminto on olemassa ja siihen on helppoa turvautua...

... Jos TOJ:n mielipiteet aiheuttavat muiden keskuudessa pimenemistä ja kasetin kestämättömyyttä, niin kyllä se on oikeutetumpaa rangaista näitä pimenijöitä eikä The Original Jagsia.

Sananvapaus on hieno asia, mutta sananvapauden ja propagandan levittämisen raja on veteen piirretty. On hienoa, että Johan Bäckman saa kirjoittaa älyttömyyksiään, mutta onko jatkoajan keskustelupalsta tämän tyyliselle julistamiselle oikea paikka?

Toisaalta, TOJ ei keskustele Venäjästä, hän ei huomioi vastapuolen mielipiteitä tai perusteluja mitenkään vaan jankkaa omaa agendaansa. Olen itse joskus perustellut omaa jankkaamistani mielipiteestä kiinni pitämisellä, mutta rajansa kaikella.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sananvapaus on hieno asia, mutta sananvapauden ja propagandan levittämisen raja on veteen piirretty. On hienoa, että Johan Bäckman saa kirjoittaa älyttömyyksiään, mutta onko jatkoajan keskustelupalsta tämän tyyliselle julistamiselle oikea paikka?

En voi puhua muuta kuin omasta puolestani, minulle sananvapaus on arvoista merkittävin ja niinpä tässä kohdin voisin lainata Evelyn Beatrice Hallia: "En hyväksy mielipidettänne, mutta tulen kuolemaani saakka puolustamaan teidän oikeuttanne ilmaista se", jolla hän kuvasi Voltairen asennetta Voltairea käsitellessä kirjassaan.

Moderaattorit päättävät sen onko Jatkoaika oikea foorumi TOJ:lle, omasta puolestani voin vain vastata, että On.

vlad.

Espen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Old time hockey like Eddie Shore
En voi puhua muuta kuin omasta puolestani, minulle sananvapaus on arvoista merkittävin ja niinpä tässä kohdin voisin lainata Evelyn Beatrice Hallia: "En hyväksy mielipidettänne, mutta tulen kuolemaani saakka puolustamaan teidän oikeuttanne ilmaista se", jolla hän kuvasi Voltairen asennetta Voltairea käsitellessä kirjassaan.

Moderaattorit päättävät sen onko Jatkoaika oikea foorumi TOJ:lle, omasta puolestani voin vain vastata, että On.

vlad.

Jatkoajan moderaattorit voivat mielivaltaisesti potkia pihalle aivan kenet he haluavat eikä sananvapaus siitä vaarannu mihinkään. Kuka tai ketkä tämän lafkan omistavatkaan niin heillä on täysin mielivaltainen oikeus määritellä kuka tänne kirjoittaa.

TOJ:n sananvapaus toteutuu siinä että hän voi esimerkiksi perustaa blogin johon kirjoittelee sitten mitä huvittaa. Tai yrittää tarjota tekstejään muihin palveluntarjoajiin, joissa heilläkin on oikeus julkaista tai olla julkaisematta niitä.

Itsekin haluaisin TOJ:lle täydet kirjoitusoikeudet tänne. Hänen suomenkielen kirjallinen ilmaisutaitonsa on palstan kärkitasoa. Viesteistään löytyy perusteltuja mielipiteitä ja muiden tehtävänä pitäisi olla vastaväitteiden etsiminen niihin. Jos mopo lähtee kiertämään kehää niin sitten pikkukakkosilla hetkeksi rauhoittumaan.

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei pidä provosoitua kun provosoidaan, tuumasi Mauno Koivisto aikoinaan.

Aivan totta. Heitin tänään TOJ:n ja erkun eltonin kaveriksi ignoreen ihan vain sen takia ettei tule kännipäissään tehtyä mitään todella tyhmää.

Selvinpäin voi taas sitten listan tyhjentää.

Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoajan moderaattorit voivat mielivaltaisesti potkia pihalle aivan kenet he haluavat eikä sananvapaus siitä vaarannu mihinkään. Kuka tai ketkä tämän lafkan omistavatkaan niin heillä on täysin mielivaltainen oikeus määritellä kuka tänne kirjoittaa.

Sen olen huomannut, että moderaattoreilla on oikeus potkia mielivaltaisesti kenet tahansa pois palstalta ja vastaavasti mielivaltaisesti pitää omat kaverinsa palstalla riippumatta siitä mikä heidän antinsa on tälle palstalle.

Se on sitten aivan eri asia, että onko tällä mielivaltaisella poispotkimisella mitään tekemistä sananvapauden kanssa tahi ei. Tähän palstaan sopii paremmin kuin hyvin lainaus Orwellilta teoksesta Eläinten vallankumous:

Kaikki eläimet ovat tasa-arvoisia, mutta jotkin eläimet ovat tasa-arvoisempia kuin toiset.

vlad.

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Aivan totta. Heitin tänään TOJ:n ja erkun eltonin kaveriksi ignoreen ihan vain sen takia ettei tule kännipäissään tehtyä mitään todella tyhmää.

Selvinpäin voi taas sitten listan tyhjentää.

Viisas päätös noin hönössä tehdyksi.
Edelleen ihmetyttää tämä mielipiteiden muokkaus/rajoitus palstalla.
Kyllä erilaisia mielipiteitä täytyy sietää.
Bluesin päävalmentaja Jyrki Aho totesi viime kaudella että jääkiekossa pitää sietää asioita.
Tämä koskee elämää yleisemminkin,kyllä arjessa joutuu sietämään paljonkin asioita ja jos ei siihen kykene on vaikeuksissa.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viisas päätös noin hönössä tehdyksi.
Edelleen ihmetyttää tämä mielipiteiden muokkaus/rajoitus palstalla.
Kyllä erilaisia mielipiteitä täytyy sietää...

Mielestäni TOJ:n kohdalla ei ole kyse mielipiteen sietämisestä vaan palstan luettuna pitämisestä. Kielto vapaalle tuli useiden ketjujen pilaamisesta Johan Bäckman tyylisellä propagandalla.

Nimimerkki Psycodadilla on vastaava sokeapiste WTC iskujen kohdalla, mutta ei hän Lukon ketjuissa niistä paasaa, TOJ taas paasasi Venäjä propagandaa joka ketjussa.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vlad, sananvapaus ei tarkoita sitä, että sinun pitää julkaista minun mielipiteitäni omassa mediassasi, jos minä niin haluan. Sinä saat kieltäytyä julkaisemasta niitä, eikä se loukkaa minun sananvapauttani millään tavalla.

Jos minulta evättäisiin oikeus ilmaista mielipiteitäni omassa mediassani, olisi kyse sananvapauteni rajoittamisesta.

Ymmärrän sen mitä ajat takaa, mutta minusta kohtelun tulisi olla tasapuolista - mitä se ei tällä palstalla ole, vai oletko asiasta eri mieltä?

Toisaalta minusta palstana Jatkoaika on jo sellainen, että hyvinkin poikkeavia mielipiteitä on hyväksyttävä ilman, että niiden esittäjiä ryhdytään kohtelemaan radikaalisti muista poikkeavalla tavalla. Tai sitten olisi loogisinta, että potkitaan suoraan pellolle, mitä pitäisin jopa ymmärrettävämpänä toimintaja TOJ:n suhteen kuin sitä kuinka häntä nyt kohdellaan.

No - ollakseni rehellinen niin minua on entistä enemmän ruvennut nyppimään palstan moderointi tässä reilun vuoden aikana ja kenties tämän tähden tietyistä moderaattoreiden toimista on tullut minulle se minun "punainen vaate", se jota en jaksa hyväksyä.

Puolestani voit olla eri mieltä kanssani ja suon sen sinulle.

vlad.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy