Minä olen kyllä sitä mieltä, että TOJ:lle annetaan näitä varmuuden vuoksi rangaistuksia jatkuvasti suurkisojen alla ilman, että hän mitään merkittävää rikettä tekee - toki sellainen voidaan kirjata ylös, mutta eivät hänen viestinsä sen provosoivampia ole kuin muutoinkaan.
Kyllä mä ymmärrän mitä tarkoitat, mutta eikö kuitenkin ole niin, että sääntöjen vastaisista viesteistä nuo pelikiellot ovat tulleet? Ja kun näin on, niin jos mielestäsi merkittävää rikettä ei ole tapahtunut, vaan kirjoittaja on jatkanut tutulla linjallaan, niin voidaan päätellä hänen koko ajan hilluvan vähintään sääntöjen rajamailla? Olen samaa mieltä siitä, että kovin sopivasti on TOJ:lle kakkua lohjennut, mutta eikös hän pystyisi eliminoimaan sen kakun mahdollisuuden pysymällä sääntökehyksen sisällä?
Ymmärrän senkin, että jos oletetaan jonkun kirjoittajan olevan moderaattorien "hampaissa" ja tälle pelikielto halutaan päälle, niin syy kyllä löydetään, vaikka sitten luomalla uusia sääntöjä tai käyttämällä pohjois-korea -pykälää (19 §), mutta väitän että sääntöjä rikkomatta TOJ ei olisi kakkua saanut. Se, että hän omalla toiminnallaan antaa modeille mahdollisuuden pelikiellon langettamiseen ja se, että hänen rikehistoriansa ei salli mitään viikon kakkuja, on näkemykseni mukaan hänen itsensä aiheuttamaa.
Kokonaan toinen asia on se, että miksi kaveri saa tuollaisia "ylimitoitettuja" pelikieltoja tai estetään häneltä mahdollisuus kirjoittaa johonkin tiettyyn osioon, kun täältä on monia kirjoittajia lentänyt pihalle paljon vähemmästäkin ja vähemmällä varoittelulla.
*edit* Vielä lisättäköön vladille, että olen itse asiassa aika lailla samaa mieltä kanssasi, kunhan nyt pyrin katsomaan ja käsittelemään asiaa toisestakin vinkkelistä.
Tietysti se on aina tulkinnanvaraista, että missä kohdin näkemyksen esittäminen on provosointia ja missä kohdin ei.
Onhan se, mutta onneksi kun näin moderoidulla palstalla kirjoitellaan, niin sen tulkinnan tekeminen on moderaattorien hommaa. Tulkinnanvaraistahan se silti on, mutta yksin heidän tulkintansa määrittää lopputuloksen ja se on näin kirjoittajana ajatellen hyvä asia. Jos jonkin kokee provosointina ja se oletettu provosoija jatkaa samalla linjalla ilman pelikieltoa, voidaan tehdä johtopäätös, että moderaattorien mukaan se minkä minä tulkitsen provosoinniksi ei sellaista ole, josta taas voidaan tehdä johtopäätös, että ehkä omassa provotutkassa olisi säätämisen varaa.