Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 269 985
  • 13 771

Nick Neim

Jäsen
Huoh... vielä kerran!

Kirjoittaja voi kirjoittaa vaikka 100% viestinsä Kalsarikänniketjuun - eli 100% Kierrätyskeskukseen - eli 100% Vapaan keskustelun puolelle - saamatta kenkää! Tämän tien (100% KKK) valitessaan kirjoittajan kannattaa vain noudattaa tavallistakin huolellisemmin palstan sääntöjä ja ohjeistuksia. Mä olen nimittäin satavarma siitä, että aktiivinen lätkäpuolen kirjoittaja saa enemmän siimaa epäselvissä tapauksissa kuin 100% KK-ketjun kirjoittaja.

Sen mä ainakin tiedän, että 100% viesteistään muualle kirjoittanut Nurmisaha sai muistaakseni aika paljon siimaa. Joku voi toki korjata jos muistan aivan päin honkia, mutta Nurmisaha sai ennen ikuista pelikieltoaan kaksi tai kolme hieman pidempää, kuukauden(?) kakkua. Käyttäjänimettömän ansiot jääkiekon saralla hakkaavat Nurmisahan 0 viestiä 100-0, haluaa asiaa käännellä miten päin tahansa.

Mielestäni linja on joko todella hukassa, tai sitten asia ei mene kuten sen esität.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
En rupea tässäkään tilanteessa ottamaan kantaa moderaattoreiden linjaan. Tämän mittakaavan foorumilla kaikkien miellyttäminen on mahdotonta. Se ei silti tarkoita sitä, että moderaattoreiden päätöksiä ei sopisi kritisoida. Monien muiden mukana kyseenalaistan elinikäisten bännien jakamisen. Kuuden kuukauden penaltti saa varmasti ihmisen miettimään tekojaan, mutta monesti ongelmana on se, että moderaattoreiden linjauksista ei selkeästi käy ilmi mitkä viestit ylitti sen viimeisen rajan. Toisaalta ymmärrän, että tämän seurauksena foorumin tukarit etsisivät vastaavanlaisia viestejä vihamiehiltään ja penäisivät penalttia niillekin.

Mielestäni 6kk on riittävä maksimirangaistus ja kirjoitusoikeuksien poistaminen aivan vihoviimeinen keino. Jos kolmen 6kk istunnon jälkeen linja ei muutu niin siinä tapauksessa näkisin kirjoitusoikeuksien poistamista parhaimpana vaihtoehtona.
 
Kun tosiaan palstan sääntöihin on linjattu, että pääasiallisesti odotetaan keskustelua jääkiekkoaiheisista asioista, niin kysyisin moderaattoreilta, että mitä tämä konkretiassa tarkoittaa? Onko se riittävää, että yksi viesti kahdestasadasta on jääkiekkoaiheinen? Oman ymmärrykseni mukaan ei. Ja oletteko puuttuneet tai aiotteko puuttua sellaisten nimimerkkien touhuihin, joiden ansiot jääkiekkokeskustelun saralla ovat nollatasoa?

Boldaus oma. Palstan säännöissä on huomattavasti yksiselitteisemmin kielletty myös mainostaminen, henkilökohtaiset solvaukset, itsemoderointi, ketjun aiheesta ohi kirjoittaminen ja "erityisen rangaistavana" nimimerkkien henkilöllisyyden kysely, siitä vihjailu ja/tai arvuuttelu.
Mutta nämä rikkeet eivät epäilemättä tee viesteistä "nollatasoisia" - edes kerta toisensa jälkeen ja vuodesta toiseen toistuessaan (ja ketjut lukukelvottomiksi tehdessään).
 
Viimeksi muokattu:

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mielestäni 6kk on riittävä maksimirangaistus ja kirjoitusoikeuksien poistaminen aivan vihoviimeinen keino.

Olen kanssa ruvennut tässä ajan saatossa pohtimaan että kirjoitusoikeuksien poiston tulisi rangaistuksena koskea ainoastaan niitä turhista turhimpia sääntöjä rikkovia kirjoittajia, siis sellaisia joita kukaan ei edes fanita. Vaikka scholl ja Käyttänimetön eivät olleet varsinaisesti ystäviäni, pystyn jollakin tasolla ymmärtämään toisten tuohtumuksen. Minullakin on täällä palstalla omat suosikkinickini ja olisihan jonkun tällaisen kirjoitusoikeuksien äkillinen poisto itsellenikin kova paikka.

Vähän tuntuu että kirjoitusoikeuksien poistosta on tullut itsetarkoitus, että silloin tällöin täytyy poistaa joku että vaaran tunne pysyy yllä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mä olen nimittäin satavarma siitä, että aktiivinen lätkäpuolen kirjoittaja saa enemmän siimaa epäselvissä tapauksissa kuin 100% KK-ketjun kirjoittaja.

Ihmettelen mikä vitun antipatia sulla on KKK:n kirjoituksiin mutta se siitä. Minusta Jatkoaika.com:n ei välttämättä tulisi eritellä ihmisiä, jotka kirjoittavat vapaan puolelle tai lätkäosioille. Ideaali tilanne on se, että kirjoittajia on joka tapauksessa mahdollisimman paljon. Tämä ihan näin myynnin ammattilaisen näkökulmasta. Saitti kuitenkin markkinoinnissa tasan varmasti käyttää myyntipuheissaan kirjautuneiden kirjoittajien listaa hyväksi. En tiedä kuinka paljon näissä tapauksissa eritellään aktiivisesti kirjoittavia versus ainoastaan rekkaantuneita. Kuitenkin jokainen ns pitkän linjan kirjoittaja tuonee uusia hahmoja palstalle.

Sulla muuten piti olla viimeinen viesti tästä asiasta jo aikoja sitten. Vai olenko jälleenkin pöljä ja ymmärtänyt asian väärin?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ihmettelen mikä vitun antipatia sulla on KKK:n kirjoituksiin mutta se siitä. Minusta Jatkoaika.com:n ei välttämättä tulisi eritellä ihmisiä, jotka kirjoittavat vapaan puolelle tai lätkäosioille. Ideaali tilanne on se, että kirjoittajia on joka tapauksessa mahdollisimman paljon. Tämä ihan näin myynnin ammattilaisen näkökulmasta. Saitti kuitenkin markkinoinnissa tasan varmasti käyttää myyntipuheissaan kirjautuneiden kirjoittajien listaa hyväksi. En tiedä kuinka paljon näissä tapauksissa eritellään aktiivisesti kirjoittavia versus ainoastaan rekkaantuneita. Kuitenkin jokainen ns pitkän linjan kirjoittaja tuonee uusia hahmoja palstalle.

Sulla muuten piti olla viimeinen viesti tästä asiasta jo aikoja sitten. Vai olenko jälleenkin pöljä ja ymmärtänyt asian väärin?
Kannattaa kanssa muistaa että KKK on sellainen paikka, mihin on ehkä vain hyvä että porukka siirtyy juttelemaan sen sijaan että X määrän alkoholia jälkeen jäätäisiin sinne otteluketjuihin tai oman joukkueen palstalle kirjoittelemaan aamuneljään asti typeryyksiä. Tässä onkin se miksi mielestäni on ihan turhaa laskea niitä kirjoitusmääriä, kun KKK ketjuun kirjoitellaan lyhyempiä viestejä hieman huppelissa ja useammin ja fiksut kirjoittajat pyrkii pitämään ne viestinsä sitten taas jääkiekkopuolella asiallisempina ja purkamaan sitä oloaan sinne kierrätyskeskuksen puolelle.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Sulla muuten piti olla viimeinen viesti tästä asiasta jo aikoja sitten. Vai olenko jälleenkin pöljä ja ymmärtänyt asian väärin?
Sullekin luetun ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia? Ei kun hakuja Toejoen Veikkosiin vaan...

Mähän sanoin - sanatarkasti: "Ehdottomasti viimeinen viestini koskien tätä aihetta (Käyttäjänimetön + Ikuiset Banaanisaaret)!"

Jos mä tämän jälkeen kommentoin yleisellä tasolla tyypillisen virheellisiä Jatkoaika-tulkintoja, niin mun mielestäni sillä ei ole mitään tekemistä aiheen Käyttäjänimetön + Ikuiset Banaanisaaret kanssa. Nyt esim. sun viestissäsi on puolittainen kysymys tai paremminkin ihmettely koskien minua. Saanen kai vastata siihen? Osaan myös tehdä sen kommentoimatta sanan puolikkaallakaan aihetta Käyttäjänimetön + Ikuiset Banaanisaaret.
Ihmettelen mikä vitun antipatia sulla on KKK:n kirjoituksiin mutta se siitä.
Mulla ei ole minkäänlaisia antipatioita KK-ketjun kirjoituksia kohtaan. Olenhan itsekin kirjoitellut sinne.

Jälleen kerran mä yritin tuoda esille yleisellä tasolla kuinka KK-ketjun vakiokalustosta (vaikkapa nyt TOP10-kirjoittajat) yllättävän usea on saanut matkan Ikuisille Banaanisaarille. Onko tämä sattumaa? Mä yritän pohtia tätä - kenties jopa herättää keskustelua asiasta. Se ei ole mikään oma mielipiteeni, että kaikki 1.000+ viestiä KK-ketjuun kirjoittaneiden pitäisi saada matka Ikuisille Banaanisaarille. Se on oma havaintoni, että yllättävän moni näistä kavereista on jo matkalipun saanut.

Vai pystyykö joku postaamaan tähän jonkun toisen erittäin suositun ketjun, jonka TOP10-kirjoittajista puolet ollaan heitetty palstalta mäelle?

Nimittäin ainakin itsestäni tuntuisi melko oudolta, jos jostain Salatut Elämät tai vaikkapa Tyhmien kysymysten -ketjuista oltaisiin potkittu pellolle TOP10-kirjoittajista puolet. Sinustako tämä ei tuntuisi oudolta?
Minusta Jatkoaika.com:n ei välttämättä tulisi eritellä ihmisiä, jotka kirjoittavat vapaan puolelle tai lätkäosioille. Ideaali tilanne on se, että kirjoittajia on joka tapauksessa mahdollisimman paljon. Tämä ihan näin myynnin ammattilaisen näkökulmasta. Saitti kuitenkin markkinoinnissa tasan varmasti käyttää myyntipuheissaan kirjautuneiden kirjoittajien listaa hyväksi. En tiedä kuinka paljon näissä tapauksissa eritellään aktiivisesti kirjoittavia versus ainoastaan rekkaantuneita. Kuitenkin jokainen ns pitkän linjan kirjoittaja tuonee uusia hahmoja palstalle.
Bisnestäkö tästä nyt ollaan tekemässä?

Eikö Jatkoajan keskustelupalsta enää olekaan kannattajilta kannattajille? Kai jääkiekkoaiheisella keskustelupalstalla pitäisi edelleen olla jotain tekemistä itse jääkiekon kanssa? Oletko muuten yhtään miettinyt tuota esimerkkiäni, jonka heitin ilmoille eilen illalla?

"Mietipä asiaa jonkun toisen lajin kannalta. JOS mä rekisteröityisin nyt vaikkapa jollekin naisten telinevoimistelufoorumille - NIIN kauankohan saisin siellä riehua? Joka kolmas viestini olisi jotain känniääliöjuttuja, joka kolmas viestini olisi tarkoituksellista ja tietoista provosointia tai jopa henkilökohtaisuuksiin menoa, jokunen asiallinen ei-telinevoimisteluaiheinen viesti sekä loput (ehkä max 15-20%) viesteistäni liittyisivät jotenkin edes etäisesti telinevoimisteluun. Kuinka kauan saisin riehua kyseisellä palstalla? Kuinka moni kyseisen telinevoimistelufoorumin vakiokirjoittajista jäisivät kaipaamaan minua, kun olin niin "värikäs" ja "persoonallinen" kirjoittaja?"
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Minusta Jatkoaika.com:n ei välttämättä tulisi eritellä ihmisiä, jotka kirjoittavat vapaan puolelle tai lätkäosioille. Ideaali tilanne on se, että kirjoittajia on joka tapauksessa mahdollisimman paljon. Tämä ihan näin myynnin ammattilaisen näkökulmasta. Saitti kuitenkin markkinoinnissa tasan varmasti käyttää myyntipuheissaan kirjautuneiden kirjoittajien listaa hyväksi.
Joskus historian aamuhämärissä on varmasti ollut hyvä ohjata keskustelu koskemaan jääkiekkoa mahdollisimman laajasti, koska näin on saatu lajiyhteisö syntymään. Myöhemmin tilanne on muuttunut, paljolti suuri siksi että elinvoimainen lajiyhteisö on jo rakentunut. Tähän arvattavasti myös TosiFani viittasi edellä, koskien pykälää, jonka mukaan kirjoittajilta "odotetaan pääasiassa keskustelua jääkiekkoaiheisista asioista". Ehkei pykälä ole ihan kokonaan vanhentunut, mutta aika lähelle.

Jatkoaika tunnetaan todella hyvin jääkiekkoa seuraavien keskuudessa. Rekisteröityneitä käyttäjiä on paljon, mutta toki kasvuvaraakin on. Taistelu kaupallisten medioiden seassa ja paikasta auringossa on kovaa. Rekisteröityneiden käyttäjien ja vierailijoiden lukumäärät sekä kirjoitettujen viestien määrät ovat suorassa suhteessa siihen, kuinka kiinnostava palsta on erilaisille yhteistyötahoille, kuten mainostajille.

Ja kuten Vanha Len viittasi, niin nämä kaikki viesti- ja klikkilukemat ovat rikkana rokassa, kun rahaa tuoville tahoille perustellaan esimerkiksi sitä, kuinka monta jääkiekon ystävää tai kuluttajaa palstan kautta voi tavoittaa. Kyllä, Jatkoaika perustettiin ajatuksella "kannattajilta kannattajille", mutta pelkällä talkoohengellä ei tässä maailmassa toimi mikään muukaan systeemi loputtomiin.

Jos palstalla käydään markkinointikontekstissa ansiokasta keskustelua, niin se tarkoittaa jotakin sellaista kiinnostavuutta, joka sitouttaa yhteisöä palstalle ja on myös luomassa kiinnostavuutta ajatellen uusia käyttäjiä. Tässä suhteessa ei ole ratkaisevaa merkitystä, vaikka osa tästä keskustelusta tapahtuu vapaan puolella. Ja kaupallisen logiikan mukaan sellaiset kirjoittajat kannattaa pitää, jotka ruokkivat kiinnostavuutta ja sitouttavat yhteisöä osallistumaan. Päinvastaisesti kontribuoivista pitäisi taas päästä jollakin konstilla eroon.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vastaan ylläolevaan Foxin viestiin kun olen jälleen läppärin äärellä. Mobiililla kun ei jaksa heittää läppää.

Se vaan että mä ainakin hakisin taloudellista tulosta kokonaisuudesta. Jos vapaan puoli häiritsee muutamia kirjoittajia niin so what? Siellä on lätkän puolella ihan tarpeeksi ketjuja ja lisää saa avata. Lätkään painottunut foorumi mutta miksi sitten yleensäkään on annettu siimaa muihin aiheisin!

Fox...olen arvostanut tilastojasi ja kiekollista ammattiosaamista mutta näytät osaavan myös jankkaamisen jalon taidon josta myöskin Käyttäjänimetöntä on syytetty:) Onko se sittenkään jankkaamista vai oman agendan puolustamista?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Alkuvuosina luki melko mielelläänkin kiekko-ketjuja - nyt ne ovat valtavan täynnä aivotonta värilasisuutta ja provoilua (maajoukkue-osio on puolestaan aina ollut varsinainen sontaluukku). Vapaalla on noin keskimäärin parempaa kirjoittelua vaikka senkin taso on huonontunut. Niin kauan kuin säännöt sen sallivat ei pitäisi olla vähäisintäkään merkitystä sillä, mille osiolle kukin täällä kirjoittaa. Käyttäjänimettömän poisto oli tietysti ilmeisen asiaton toimi, otaksuisin että jotain henkilökohtaista kaunaa tässä oli taustalla - niin omalaatuinen tämä päätös on. Tietysti ei kahta sanaa siitä, että noin yleensä tämä on loistavasti moderoitu foorumi - sen takia kai tälläiset räikeät virheet pistävätkin silmään, kun niitä on niin vähän. Epäkiitollista hommaa, tuomarointi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Alkuvuosina luki melko mielelläänkin kiekko-ketjuja - nyt ne ovat valtavan täynnä aivotonta värilasisuutta ja provoilua (maajoukkue-osio on puolestaan aina ollut varsinainen sontaluukku). Vapaalla on noin keskimäärin parempaa kirjoittelua vaikka senkin taso on huonontunut...

Allekirjoitan tämän melkein kaikilta osin, sillä poikkeuksella ettei mielestäni Vapaan keskustelu ole juuri huonontunut.

Jatkoajan parhaat ketjut eivät ole jääkiekkoaiheisia, tämä toki vain oma mielipiteeni.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Päinvastaisesti kontribuoivista pitäisi taas päästä jollakin konstilla eroon.

Muista nyt hyvä mies, että sivistyssanoilla kikkailu täällä on myöskin erityisen tuomittavaa. Ainakin noin tilastollisesti ottaen.
Hyvä huomio, itseni minä pahoittelee sanaspedeilyä. Koetan muistaa tämän jatkossa, niin palsta säilyy luettavampana.

Konsti viittaa tietysti keinoon tai vaihtoehtoiseen tapaan toimittaa jokin asia.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jälleen kerran mä yritin tuoda esille yleisellä tasolla kuinka KK-ketjun vakiokalustosta (vaikkapa nyt TOP10-kirjoittajat) yllättävän usea on saanut matkan Ikuisille Banaanisaarille. Onko tämä sattumaa?

Minä en usko että Kalsarikänniketjulla ja ikuisilla banneilla on mitään erityisempää yhteyttä; eikö tuo ketjun otsikko jo kerro mistä on kysymys? Ja hyvin harvoin ko. ketjussa käydään huutomerkin arvoisia keskustelu vrt. vaikkapa jotkut Vapaan puolen politiikkaan liittyvät väännöt.

Minä väittäisin että ne jotka eniten kirjoittavat Jatkoaikaan ovat yleensä myös eniten alttiina banneille siinä missä myönteiselle erottumisellekin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Minä en usko että Kalsarikänniketjulla ja ikuisilla banneilla on mitään erityisempää yhteyttä; eikö tuo ketjun otsikko jo kerro mistä on kysymys?
Ei kai näin ketään ole väittänytkään? Ei kai tuossa mitään suoraa korrelaatiota olekaan?

Mutta... mielestäni se on jännä havainto, että KK-ketjun TOP10-kirjoittajista viisi on jo poistunut Ikuisille Banaanisaarille. Mikä selitys tälle voisi olla? Sitähän mä mielestäni olen tässä pohtinut koko ajan - sikäli mikäli olen muiden hyökkäyksiltä ehtinyt.
Ja hyvin harvoin ko. ketjussa käydään huutomerkin arvoisia keskustelu vrt. vaikkapa jotkut Vapaan puolen politiikkaan liittyvät väännöt.
Tämä on täysin totta!

Voisin melkein jopa väittää, että Kalsarikänniketjussa moderointi on normaalia löysempää - esimerkkinä vaikkapa linkitykset, onelinerit jne. Näin sen pitää ollakin. Onko yksikään kirjoittaja ei ole saanut (edes viikon) kirjoituskieltoa tai edes rikepistettä Kalsarikänniketjusta? Kuten sanoin: todennäköisesti moderointi ko. ketjussa on aavistuksen normaalia löysempää ja niin sen pitää ollakin.

Mitään faktaa mulla ei kuitenkaan näistä väitteistäni ole - kaikki perustuu vain omiin havaintoihini ja kokemuksiini.
Minä väittäisin että ne jotka eniten kirjoittavat Jatkoaikaan ovat yleensä myös eniten alttiina banneille siinä missä myönteiselle erottumisellekin.
Tämäkin on täysin totta! Viedäänpä tätä ajatusmallia hieman pidemmälle.

Väite 1: ne, jotka eniten kirjoittavat Jatkoaikaan, ovat yleensä myös eniten alttiina banneille siinä missä myönteiselle erottumisellekin!
Väite 2: ne, jotka eniten kirjoittavat Kalsarikänniketjuun, ovat yleensä myös melko usein Jatkoaikaan kirjoittaessaan humalassa!

Yleisesti hyväksytty faktahan lienee se, että humalassa tulee huomattavasti enemmän sekä fyysisiä että verbaalisia ylilyöntejä kuin selvinpäin ollessa.

Jonkun kirjoittajan tuotoksista 1/3 on kirjoitettu Kalsarikänniketjuun - eli humalassa. Voidaanko tällöin olettaa, että automaattisesti nuo loput 2/3 kyseisen kirjoittajan viesteistä on kirjoitettu selvinpäin? Mielestäni ei! Lienee hyvin todennäköistä, että nämä samat sankarit kirjoittelevat muihinkin ketjuihin viestejään enemmän tai vähemmän humbla-humblassa. Näin ollen lienee perusteltua olettaa, että näille henkilöille sattuu ylilyöntejä muissa ketjuissa kuin Kalsarikänniketjussa huomattavasti keskivertokirjoittajaa enemmän. Riittävästi kun näitä ylilyöntejä sattuu => todennäköisyys banneihin (jopa matkalippuun Ikuisille Banaanisaarille) kasvaa.

Näillä perusteilla teen olettamuksen, että Kalsarikänniketjun vakiokirjoittajilla on keskivertokirjoittajaa huomattavasti suurempi riski joutua ulostetuksi koko palstalta. Tätä olettamustani tukee myös se tosiseikka, että Kalsarikänniketjun TOP10-kirjoittajista puolet on jo lomalla Ikuisilla Banaanisaarilla. Saa myös esittää vastakkaisia näkemyksiä - perusteluineen kiitos!

Tästä korrelaatiosta tuli mieleeni se wanha esimerkki jäätelönsyönnin ja hukkumisonnettomuuksien suhteesta. Ehkä siitä voidaan saada hieman osviittaa näihinkin tapauksiin?

Fakta 1: tiettynä kesänä ihmiset ostavat huomattavasti keskimääräistä enemmän jäätelöä
Fakta 2: samaisena kesänä ihmisiä myös hukkuu huomattavasti keskimääräistä enemmän

Väärä päätelmä: jäätelönsyönti altistaa hukkumisonnettomuuksille
Oikea päätelmä: kuumana kesänä ihmiset ostavat enemmän jäätelöä SEKÄ liikkuvat paljon vesistöjen äärellä

Fakta 1: tietyt henkilöt kirjoittavat keskivertokirjoittajaa enemmän Kalsarikänniketjuun
Fakta 2: samaiset henkilöt saavat keskivertokirjoittajaa enemmän matkalippuja Ikuisille Banaanisaarille

Väärä päätelmä: Kalsarikänniketjuun kirjoittaminen altistaa ikibanneille
Oikea päätelmä: humalapäissään tietyt ihmiset kirjoittavat paljon Kalsarikänniketjuun SEKÄ myös muihin ketjuihin

Eli jäätelöesimerkissä syy on kuuma kesä - EI pelkkä jäätelönkulutus
Ikibanni-esimerkissä syy on humalassa kirjoittelu - EI pelkkä KK-ketjuun kirjoittelu
 

Ylläpito

Administrator
Kun keskustelu on vähän lipsunut, tuodaan myös myynnin näkemys. Keskustelupalstan moderointia ei ohjata millään tapaa taloudellisin perustein. Moderaattorit toimivat täysin itsenäisesti, eikä heidän päätöksentekoonsa pyritä vaikuttamaan (pl. Viasat-palstakuvio).

Minusta Jatkoaika.com:n ei välttämättä tulisi eritellä ihmisiä, jotka kirjoittavat vapaan puolelle tai lätkäosioille. Ideaali tilanne on se, että kirjoittajia on joka tapauksessa mahdollisimman paljon. Tämä ihan näin myynnin ammattilaisen näkökulmasta. Saitti kuitenkin markkinoinnissa tasan varmasti käyttää myyntipuheissaan kirjautuneiden kirjoittajien listaa hyväksi. En tiedä kuinka paljon näissä tapauksissa eritellään aktiivisesti kirjoittavia versus ainoastaan rekkaantuneita. Kuitenkin jokainen ns pitkän linjan kirjoittaja tuonee uusia hahmoja palstalle.
Kirjautuneiden kirjoittajien määrällä ei ole myynnin kannalta merkitystä. Palstan kokonaistavoittavuudella kylläkin. Kirjoittajat tietysti tuottavat sen sisällön, jota ihmiset tulevat lukemaan. Suuret massat tulevat lukemaan lätkäkeskustelua, merkittävästi pienempi väkimäärä generoi kaiken Vapaan liikenteen.

Rekisteröityneitä käyttäjiä on paljon, mutta toki kasvuvaraakin on. Taistelu kaupallisten medioiden seassa ja paikasta auringossa on kovaa. Rekisteröityneiden käyttäjien ja vierailijoiden lukumäärät sekä kirjoitettujen viestien määrät ovat suorassa suhteessa siihen, kuinka kiinnostava palsta on erilaisille yhteistyötahoille, kuten mainostajille.

Jos palstalla käydään markkinointikontekstissa ansiokasta keskustelua, niin se tarkoittaa jotakin sellaista kiinnostavuutta, joka sitouttaa yhteisöä palstalle ja on myös luomassa kiinnostavuutta ajatellen uusia käyttäjiä. Tässä suhteessa ei ole ratkaisevaa merkitystä, vaikka osa tästä keskustelusta tapahtuu vapaan puolella. Ja kaupallisen logiikan mukaan sellaiset kirjoittajat kannattaa pitää, jotka ruokkivat kiinnostavuutta ja sitouttavat yhteisöä osallistumaan. Päinvastaisesti kontribuoivista pitäisi taas päästä jollakin konstilla eroon.
Rekisteröityneiden määrä ei ole mikään itsetarkoitus. Ei myöskään viestien määrä. Eikä palstan kasvattaminenkaan mikään autuaaksi tekevä asia ole. Palsta halutaan pitää Suomen ykkösjääkiekkofoorumina, ja siltä osin uhkaajia ei ole näköpiirissä.

Verkkolehti on laadukas mediaympäristö, johon voidaan helposti myydä asiakkaalle oikein hinnoiteltua mainontaa.

Keskustelupalsta soveltuu vain tietyille asiakkaille ja tietynlaiseen mainontaan. Lisäksi asiakkaan pitää ymmärtää mediaympäristö.

Heitä harvemmin haittaa se, että lätkäkeskustelussa hieman kiehuu yli - se on vielä ymmärrettävää. Mutta käytännössä kukaan ei halua mainoksensa näkyvän Kalsarikänniketjussa tai oikein missään muussakaan Vapaan ketjussa. Tältä osin Vapaa ei ole oikeastaan kuin rasite.

Paljon lätinää, ja se pointti oli, että modet tekevät itse päätöksensä 100% ei-kaupallisin perustein ja kaupallisessa mielessä vain jääkiekkokeskustelu ja sen vetovoima ovat merkitseviä.

Matti Liljaniemi
Jatkoajan myynti
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
"Jatkoaika on jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta, jolla odotetaan pääasiassa keskustelua jääkiekkoaiheisista asioista."

Yläoleva sääntökohta on vanhentunut Jatkoajan keskustelupalstan valtavan suosion seurauksena. Palstasta on tullut jääkiekkopalsta, jolla on erittäin laaja vapaaosio. Mielestäni mainittu kohta ei toimi tänä päivänä minkään näköisenä perusteena.
Palsta halutaan pitää Suomen ykkösjääkiekkofoorumina, ja siltä osin uhkaajia ei ole näköpiirissä.
- - -
Mutta käytännössä kukaan ei halua mainoksensa näkyvän Kalsarikänniketjussa tai oikein missään muussakaan Vapaan ketjussa. Tältä osin Vapaa ei ole oikeastaan kuin rasite.
TosiFani: voisiko tuo edellämainitsemasi sääntökohta (tai paremminkin määritelmä/kuvaus Jatkoajan keskustelupalstasta) olla edelleenkin ajankohtainen?

Jatkoajan verkkolehden etusivullakin on eräs kohta - Tietoa Jatkoajasta - suora lainaus sieltä:

"Verkkolehden ohessa toimii myös Jatkoajan suosittu ja tunnettu keskustelupalsta. Keskustelupalsta tarjoaa lukijoillemme ja kaikille jääkiekosta kiinnostuneille kanavan keskustella, väitellä ja vaihtaa mielipiteitään jääkiekon päivänpolttavista aiheista."
Minusta Jatkoaika.com:n ei välttämättä tulisi eritellä ihmisiä, jotka kirjoittavat vapaan puolelle tai lätkäosioille. Ideaali tilanne on se, että kirjoittajia on joka tapauksessa mahdollisimman paljon. Tämä ihan näin myynnin ammattilaisen näkökulmasta. Saitti kuitenkin markkinoinnissa tasan varmasti käyttää myyntipuheissaan kirjautuneiden kirjoittajien listaa hyväksi. En tiedä kuinka paljon näissä tapauksissa eritellään aktiivisesti kirjoittavia versus ainoastaan rekkaantuneita. Kuitenkin jokainen ns pitkän linjan kirjoittaja tuonee uusia hahmoja palstalle.
Kirjautuneiden kirjoittajien määrällä ei ole myynnin kannalta merkitystä. Palstan kokonaistavoittavuudella kylläkin. Kirjoittajat tietysti tuottavat sen sisällön, jota ihmiset tulevat lukemaan. Suuret massat tulevat lukemaan lätkäkeskustelua, merkittävästi pienempi väkimäärä generoi kaiken Vapaan liikenteen.
Vanha Len: mitä muita asioita tiedät tasan varmasti myynnin ammattilaisen näkökulmasta?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vanha Len: mitä muita asioita tiedät tasan varmasti myynnin ammattilaisen näkökulmasta?

Tai luulen tietäväni. Olin väärässä tosiaankin tuossa kun mainitsin kirjautuneiden lukijoiden panoksesta. Olisi pitänyt tuoda esille keskustelupalsta juurikin kokonaisuutena.

Meitsikin on nyt nähnyt neljä eri mainsbanneria viiden minuutin sisällä kun täällä taas leukojani länkytän.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Jos palveluntarjoaja tarjoaa vapaan keskustelun on aivan turha inistä montako viestiä kukin on kirjoittanut vapaan puolelle. Jos halutaan pelkää kiekkojorinaa täytyy muut osiot poistaa. Ja voi olla aika hiljaista sen jälkeen koko palstalla...

Miksi huhuketjussa ei voida keskittyä vaan huhuihin, vaan siellä sallitaan kaikki muu paskanjauhanta?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
TosiFani: voisiko tuo edellämainitsemasi sääntökohta (tai paremminkin määritelmä/kuvaus Jatkoajan keskustelupalstasta) olla edelleenkin ajankohtainen?...

Minusta Liljaniemen kirjoitus oli heikosti argumentoitu. Jos Jatkoaika haluaa profiloitua nimenomaan jääkiekkokeskustelupalstana, miksi täällä on olemassa vapaa puoli?

Jos vapaa on pelkkä rasite, miksi sitä ei yksinkertaisesti lopeteta?

Mielestäni tähän on selkeä syy, kävijämäärät putoaisivat nopeasti, mikä taas ei ilmeisesti ylläpitäjille sovi. Minulle Jatkoaika on loistavat keskustelupalsta, on jääkiekkoa ja on mielenkiintoisia keskusteluja muustakin elämästä. Samat nimimerkit vääntävät kiivaasti puoluepolitiikasta, mutta puolustavat rinta rinnan omaa joukkuettaan.

En osaa etsiä tilastoja, mutta väittäisin että esimerkiksi minä olen kirjoittanut liigakauden jälkeen suurimman osan viesteistäni vapaalle puolelle. Jos vapaata puolta ei olisi ollut, palsta olisi ollut omalta osaltani telakalla suurimman osan kevättä. Tämä ei varmasti olisi hyvä asia Liljaniemen myyntitiimille.
 

Ylläpito

Administrator
Minusta Liljaniemen kirjoitus oli heikosti argumentoitu. Jos Jatkoaika haluaa profiloitua nimenomaan jääkiekkokeskustelupalstana, miksi täällä on olemassa vapaa puoli?
Jatkoajassa voisi olla vaikka kahdeksan Vapaata, ja se olisi silti jääkiekkokeskustelupalsta ennen muuta. Siihen profiloitumiseen ei vaadita mitään muuta kuin se, että kyseessä on Jatkoajan (=pelkästään jääkiekosta kirjoittavan median) keskustelupalsta.
Jos vapaa on pelkkä rasite, miksi sitä ei yksinkertaisesti lopeteta?
Kuten juuri edellisessä viestissä totesin: koska päätöksiä palstalla ei tehdä mainosmyynnin perusteella.
Mielestäni tähän on selkeä syy, kävijämäärät putoaisivat nopeasti, mikä taas ei ilmeisesti ylläpitäjille sovi. Minulle Jatkoaika on loistavat keskustelupalsta, on jääkiekkoa ja on mielenkiintoisia keskusteluja muustakin elämästä. Samat nimimerkit vääntävät kiivaasti puoluepolitiikasta, mutta puolustavat rinta rinnan omaa joukkuettaan.
Eivät putoaisi. Piste.

Vapaata aktiivisesti lukevia käyttäjiä on varsin pieni joukko kokonaismäärästä. Aktiiviset kirjoittajat taas ovat murto-osan murto-osa.

Kesällä Vapaan merkitys tietysti korostuu. Mutta myynnin kannalta kesä-elokuu on Jatkoajalle liki merkityksetön. Myynti joko tehdään tai ollaan tekemättä syys-toukokuussa.
En osaa etsiä tilastoja, mutta väittäisin että esimerkiksi minä olen kirjoittanut liigakauden jälkeen suurimman osan viesteistäni vapaalle puolelle. Jos vapaata puolta ei olisi ollut, palsta olisi ollut omalta osaltani telakalla suurimman osan kevättä. Tämä ei varmasti olisi hyvä asia Liljaniemen myyntitiimille.
Sillä ei olisi tuon taivaallista väliä, myynnin kannalta. Korostan tätä nyt vielä kertaalleen: myynnin kannalta.

Keskustelupalstaa tehdään ensisijaisesti keskustelijoita ja keskustelun seuraajia varten - ja näin se on ollut 13 vuotta.

- Matti Liljaniemi
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Eivät putoaisi. Piste.

Vapaata aktiivisesti lukevia käyttäjiä on varsin pieni joukko kokonaismäärästä. Aktiiviset kirjoittajat taas ovat murto-osan murto-osa..

Aika rohkea väite, mikä vaatisi hieman perusteluja.

Tänään, klo 12.24, vapaalla puolella oli 816 lukijaa, samaan aikaan liigapuolella oli 2012 ja NHL puolella 440. Näiden lukujen perusteella on vaikea ymmärtää väitettäsi.
 

Ylläpito

Administrator
Aika rohkea väite, mikä vaatisi hieman perusteluja.

Tänään, klo 12.24, vapaalla puolella oli 816 lukijaa, samaan aikaan liigapuolella oli 2012 ja NHL puolella 440. Näiden lukujen perusteella on vaikea ymmärtää väitettäsi.
Tilastot ja kokemukset 13½ vuoden ajalta. Joita emme jaa, ymmärrettävästi, julkisesti tämän enempää. Jatkuva analytiikka ja sen ammattimainen ymmärrys tässä kohdin ohittaa sinun mutusi. Usko pois vaan. Ei ole tarkoitus olla tyly, mutta ilmoitetut faktat nyt vaan sattuvat faktoja olemaan, ja suosittelen ne sellaisina ottamaan.

- Matti Liljaniemi
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tilastot ja kokemukset 13½ vuoden ajalta. Joita emme jaa, ymmärrettävästi, julkisesti tämän enempää. Jatkuva analytiikka ja sen ammattimainen ymmärrys tässä kohdin ohittaa sinun mutusi. Usko pois vaan. Ei ole tarkoitus olla tyly, mutta ilmoitetut faktat nyt vaan sattuvat faktoja olemaan, ja suosittelen ne sellaisina ottamaan.

- Matti Liljaniemi

Totta kai luotan tässä kohtaa teidän tietoihin. Eikä tämä ole minulle mikään elämän ja kuoleman kysymys, henkilökohtaisesti jatkoaika on minulle jääkiekkopalsta, jolla on hyvää keskustelua muistakin aiheista. Sopii minulle, toivottavasti formaatti pysyy tällaisena.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käyttäjänimettömän poisto oli tietysti ilmeisen asiaton toimi, otaksuisin että jotain henkilökohtaista kaunaa tässä oli taustalla - niin omalaatuinen tämä päätös on. Tietysti ei kahta sanaa siitä, että noin yleensä tämä on loistavasti moderoitu foorumi - sen takia kai tälläiset räikeät virheet pistävätkin silmään, kun niitä on niin vähän. Epäkiitollista hommaa, tuomarointi.

Allekirjoitan tämän sanasta sanaan. Ihan turha saivarrella jostain jääkiekkokeskustelu vs. kkk -meiningistä sivutolkulla kun jo pintapuolisesti katsomalla voidaan todeta, että Käyttäjänimettömän bänni oli todella poikkeuksellinen tapaus Jatkoajassa. Kahden viikon rankun käyttö perusteena "aiempi rikehistoria" on jo niin posketonta, että pakko uskoa jonkun moden tehneen tämän poiston juuri muilta kyselemättä. Vai onko siellä todella isketty viisaat päät yhteen ja päädytty tähän?

Täällä ei ole ollut tapana poistaa paljon kirjoittavia taitavia kirjoittajia sillä perusteella, että kyseessä on vittumainen jätkä joka ei suolla jääkiekkokeskusteluun jatkuvasti viestejä. Näitä "vittumaisia vastarannankiiskiä" heiluu palstalla useita muitakin. Tuo "tämä on jääkiekkopalsta" -argumentti on muuten täysin naurettava kun sillä puolustellaan kirjoitusoikeuksien poistoa. Miksei annettu bänniä vapaan puolelle?

Mr.Fox: Mainitsit esim. TOJ:n tulevan sinulle ensimmäisenä mieleen Venäjän lätkäkeskustelusta. Olikohan näin ennen TOJ:n elinikäistä banaania vapaaseen keskusteluun?

Täysin tarpeeton poisto ja näemmä toiset pelaa eri säännöillä. Joku Elton saa useampia kuukauden tai pidempiä huilijaksoja, kun taas toisille poistoon riittäväksi rikehistoriaksi kelpaa näemmä pari viikon rankkua. Eltonin panos jääkiekkokeskusteluun lienee siis todella huikea verrattuna esim. Käyttäjänimettömään. Ja sehän luonnollisesti on mitattavissa pelkästään viestimäärällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös