...katson myös että osa nimimerkeistä ansaitsi banninsa juuri tuosta syystä.
Kuten esimerkiksi meikäläinen. En enää tarkkaan koko juttua muista, mutta minun ja monen muun banaanit nautittiin modejen itkupotkuraivarien jälkeisen omituisen päätöksen uhmaamisesta. Nykyään tosiaan ko. nimimerkki on julkinen salaisuus, kuten nimimerkin takaa löytyvä kirjoittaja ja muutkin moderaattorit hyvin tietävät.
Mutta ei siinä, aiheesta saatu kakku. Hauska paniikkinappulan hakkaaminen modeilta, jossa arvostelijat hiljennettiin väkisin. Mutta edelleen, arvon nimimerkki Moderaattorit on palstan kiistaton yksinvaltias, jonka päätöksiä ei käy kyseenalaistaminen ja ymmärrän sen ihan hyvin. Vaikka kukaan ei yrittänytkään yhdistää nimimerkkiä tämän oikeaan henkilöllisyyteen, niin siitä ne bannit silti taisivat tulla? Moderaattoristatuksen yhdistäminen nimimerkkiin on vähintään yhtä tuomittavaa. Ai että niin ei lue palstan säännöissä? Toki lukee, kts. 18 §.
*edit*
Kah, onhan se siellä sittenkin, 10 §. Oliko tuo pykälä muka tuollainen jo silloin "mode-gaten" aikaan?
Jatkoajan säännöt kirjoitti:
10 §
Nimimerkin ja hänen oikean nimensä yhdistäminen tai aiheeseen liittyvä vihjailu sekä arvuuttelu ovat poikkeuksetta äärimmäisen rangaistavia. Tämä koskee myös Jatkoajan toimittajien ja moderaattorien nimimerkkejä ja henkilöllisyyksiä. Pykälää ei sovelleta, mikäli nimimerkki on itse paljastanut henkilöllisyytensä tai se on muuten yleisesti tiedossa. Käytä palstakirjoituksissa silti vain nimimerkkiä.
Väittäisin, että tummentamani osio on lisätty pykälään tuon kohua herättäneen tapauksen jälkeen ja mikäs siinä. Jos säännöt huomataan puutteellisiksi, niin miksei niitä kirjoitettaisi sitä mukaa, kun keksitään sopivia? Toiseksi, itsehän nimimerkki modestatuksensa paljasti. Varmasti vahingossa, mutta kuitenkin.
Taidan tämänkin viestin jälkeen olla erityistarkkailussa, joten aiheen ruotiminen jääköön ainakin minun osaltani tähän. Vastauksia ei tullut silloin, eikä niitä tule nyt. Vaan olisihan se silti hienoa, jos Ukko Ylimoderaattori laskeutuisi norsunluutornistaan ja myöntäisi, että oli aika naurettavat itkupotkut kuitenkin. Kyllähän jokainen virheitä tekee, toiset pystyvät sen jopa myöntämään.