Sikäli kuin tämä luennointi on minulle suunnattu, niin ymmärrän kyllä pointin. Vähän kevyttä on siitä huolimatta kun tuota Bigmouthinkin viestiä katselee. Olen ylipäätään ollut pitkään sitä mieltä että kirjoittajan yleinen anti palstalle pitäisi huomoida tarkemmin rangaistuksissa. Turhakkeille bannia ja suurimmat törkeydet pois, mutta jos muuten asiallinen kirjoittaja tekee yhden pikkuvirheen, niin pakkoko siitä on heti viikko rätkäistä.
Ei ollut sinulle suunnattu, vaikka alkuperäisesti viestiäsi lainasinkin. Ennemminkin tarkoitin keskustelun herättämistä yleisestä rangaistuslinjasta - sillä minun mielestäni Moderaattoreiden linja tässä tapauksessa oli todella selkeä.
22.04.2013 13:00 Kuusumu kirjoitti todella turhan viestin - hakamussuttelun Tapparan homoonpan... kokoonpanosta viidenteen finaaliotteluun. Turhailusta ja hakamussuttelusta huolimatta täytyy myöntää, että tuli oikein kunnolla naurettua ja hörähdettyä, kun tuon vitsin ensimmäistä kertaa luin. Itse asiassa tulee edelleenkin hieman hymyiltyä aina kun tuota homoonpan... ei kun kokoonpanoa ajattelen. Olen siinä uskossa, että näistä kentällisistä tulee vielä legenda tänne Jatkoajan keskusteluihin: Homonen - Homoranta - Homojuntti :D :D :D Muistuttaa hieman sitä legendaarista homobaarin jonoa: Lennu - Kimi - Fagerstedt...
Tästä yhdestä viestistä eteenpäin "keskustelu" alkoi rönsytä liian paljon hakamussutteluun. Ne muutama asiallinen viesti (5-7?) hukkui niiden hakamussutteluviestien (35-40?) joukkoon. Tästä syystä Moderaattorit puhalsivat pelin poikki 22.04.2013 15:46. Asiallisesta keskustelusta ei tullut enää yhtään mitään tuon hakamussuttelun vuoksi. JOS ketjun ainoa hakamussutteluviesti olisi jäänyt tuoksi Kuusumun homoonpan... kokoonpanoviestiksi, niin rangaistujahan olisi ollut ainoastaan yksi: Kuusumu. Nyt muutama nimimerkki kollektiivisesti jatkoi tätä hakamussuttelua ja turhailua useiden kymmenien viestien ajan, ja näin ollen nämä myös pilasivat asiallisen keskustelun sadoilta - ehkä jopa tuhansilta - lukijoilta. He eivät enää saaneet informatiivista antia kyseisestä otteluennakkoketjusta.
Mitä Moderaattorit saattoivat tehdä? Kollektiivinen rangaistus kaikille kollektiivisille hakamussuttajille tuon 2h 46min ajalta - edellyttäen siis, että noissa hakamussutteluviesteissä ei ollut yhtään mitään asiaa tuon hakamussuttelun lisäksi. Hakamussutella saa, kunhan viestissä on tuon turhailun lisäksi muutakin asiaa. Nyt jokainen näistä (Oijennusta lukuunottamatta - henkilökohtainen mielipide) rangaistuista kirjoitti noiden 2h 46min aikana vähintään yhden viestin tuohon ketjuun ilman yhtään mitään asiaa. Oijennuksen rangaistus oli virhe - vastaavasti mielestäni kaksi turhailijaa pääsi kuin koira veräjästä: Ressa ja Väijy
Piste unohtui sekä yläaste kirjoitetaan yhteen, ala-asteeseen tulee viiva. Nämäkin opetettiin jo ala-asteella.
Homocevic... :D
Mikä on maailman lyhin vitsi?
- Umicevitsi!
HAA HAA! Joo tota alkais peli jo. Alkaa itsekkin mennä jo levottomuuksiin ajatukset ja jutut.
Näissä viesteissä ei ole yhtään mitään asiaa tuon hakamussuttelun lisäksi. Joten... henkilökohtainen mielipiteeni on se, että jos yhtä kirjoittajaa (Oijennus) rangaistiin turhan tähden, niin ainakin kaksi kirjoittajaa (Ressa, Väijy) pääsivät pälkähästä säikähdyksellä. Ei ole helppoa toimia Moderaattorina, ei!
Mitä tästä voisi sanoa yhteenvetona? Yhdistää kaksi wanhaa sanontaa...
"
Joukossa tyhmyys tiivistyy + Tyhmyydestä sakotetaan"