Oli nyt ihan pakko kaivaa tämä alkuvuoden yksi mieleenpainuvimmista Nurmisaha-jankutuksista, helmikuulta koskien Arsenal-FC Bayern -matsia. Jos jonkun mielestä tällainen päätön paskanjankuttaminen ei ole trollaamista ja tuo jotain merkittävää lisäarvoa keskusteluun, ikävää ja harmi teidän kannaltanne että menetettiin ketjusta Nurmisahan tasoinen keskustelija.
Kyllähän tuo Bayern-Arsenal-vääntämisensä kaikessa koomisuudessaan oli jotain aivan järkyttävän huvittavaa, mutta Nurmisahalle tosiaan jäi todella usein levy ns. soimaan eli ei ikinä missään tapauksessa halunnut a) pyörtää mielipiteitään tai b) hiljentyä jos hänet osoitettiin väärässäolevaksi. Syystä tai toisesta näin. Hirveää paskaa tuo Bayern-Arsu-setti kyllä, ja kyllähän tuo kävi legendaarisia vääntöjä lähestulkoon kenen kanssa tahansa muidenkin jengien välisten matsien aikana.
Siitä olen samaa mieltä, että nuo Nurmisahaa vastaan törkeyksin hyökänneet ovat tuolla ketjussa ihan yhtä pahasti asiattomalla linjalla. Minä puutuin asiaan pari kertaa, täysin ilman mitään henkilökohtaisuuksia ja asiattomuuksia ja ihan vaan siitä syystä ettei sitä samaa pyörittämistä pelikierroksesta toiseen jaksanut lukea.
Juu, mutta nuo asiattomuudet tulee pyrkiä kitkeä pois sataprosenttisesti, jotta tämä oikeudenjakaminen tällä palstalla olisi tasapuolista. Tähän asti en ole havainnut, että näin tehtäisiin, itse asiassa tuntuu ettei juuri mikään näistä jää syyniin. Itsekin monta kertaa otin Nurmisahan kanssa yhteen, mutta en itsekään koskaan solvannut häntä millään tapaa, ellei yhtä tai kahta trollaus-vihjailua lasketa. Ainakaan itse en nimenomaan pidä trollaus-vihjailuja niinkään pahoina, koska Nurmisahan kohdalla osuivat kohteeseen todella usein, mutta sen sijaan nuo väliinhuutelut henkilökohtaisuuksia käyttäen on sen luokan perseilyjä, että ei edes FF2:lla sellaisia nähdä. Suomi24:lla ehkä joskus.
Oletko Scissors raportoinut kaikki nuo sääntöjä rikkoneet viestit vai mistä tiedät että on nuo on tarkoituksella jätetty rauhaan? Ei moderaattorit kaikkien ketjujen kaikkia viestejä lue ja jos niitä ei ole raportoitu, niin ei niitä ole myöskään käsitelty. Oletko myös tuplavarmistanut ettei kukaan ole noista heitoistaan jotain viikkoa tai varotusta saanut?
Raportoinut kaikki? No en todellakaan, etkä sä myöskään voi sitä minulta vaatia. Olen kyllä usean tuollaisen päättömyyden raportoinut, ja myös Nurmiksen viesteistä joitain kappaleita, mutta jos täällä jaetaan jotain banneja suuntaan jos toiseen niin kohtelun tulee olla tasapuolista, eikä se voi olla riippuvaista siitä miten minä mitkäkin viestit näen. Se ei koskaan saa eikä voi olla riippuvaista siitä.
Jotenkin tuntuu, että koska kyseessä oli juuri Nurmisaha, niin monet jättivät senkin vuoksi noita viestejä raportoimatta, ja tämäkin on asia, jonka ei pitäisi vaikuttaa, koska se edesauttaa tuota nimenomaista puolueellisuutta. Jos Nurmisaha otetaan syyniin, pitää häntä kohtaan epäreilusti kirjoittavat myös eliminoida täältä, tai ainakin muistuttaa näitä painavilla sanktioilla, näin se vaan oman oikeustajuni mukaan menee. Olen aika ajoin ihan mielenkiintoni vuoksi tarkistellut kuka mistäkin heitoista pelikieltoja saa, mutta noita futiksen liveseurannan pelikieltoja on määrätty aika harvoin, enkä ainakaan itse ole törmännyt sellaiseen, että noita dorkailuja olisi jotenkin ehkäisty sieltä, silloin kun ottavana osapuolena on ollut Nurmisaha. Et voi myöskään suoranaisesti vaatia multa toimia jonain välipoliisina täällä, saan kyllä silti esittää näitä tämänkaltaisia huomioita tänne, koska olen tämän asian suhteen melkolailla oikeassa.
Tähdennän vielä, että on ihan hyvä että Nurmisahalta vietiin tunnukset, koska hän itse sitä kerjäsi ja ulosantinsa oli nyt ennen tätä viimeistä tuomionjulistusta kieltämättä todella surkeaa, ei siinä mitään. Oma ongelmani koskien moderointia noin muuten nimenomaan on päinvastainen, eli se, että Nurmisahan kaltaiset saa helposti yksinään liikaa huomiota näissä keisseissä, ja kaikenlaiset muut dorkailut, jotka liittyy samaan keskusteluun, jätetään rankaisematta.