Send help.
Tuon kamalan tarinan seuraksi sitten kevennys:
Tupakoinnin lopettamisen yksi hyöty on se, että erektio paranee.
Tsemppiä ja pidä vaan päätöksestä kiinni. Pikku hiljaa helpottaa.
Send help.
Day 3 kokonaan ilman tupakkaa, sitä ennen viikon ajan koitin vaan koko ajan vähentää ja vähentää ja ottaa Zonnicia väliin pahimpien niksojen karkoittamiseksi. Lähinnä sen takia tämä että tuli perseiltyä alkukuusta rahojensa kanssa ja nyt joutuu valitsemaan tupakoinnin ja syömisen väliltä loppukuussa. Alan kallistumaan siihen että kyllähän sitä nyt ihminen pari päivää syömättä pärjää.
On se kauhea myrkky ja on tää 20v jälkeen polttamattomuus kamala fiilis. Halua olisi lopettaa kokonaan, niin lasteni takia kuin itsenikin, mutta voi helvetin helvetti kun mistään ei tule mitään ja hermot on riekaleina ja tekisi mieli mennä vaikka myymään hanuria Meskun nurkalle yksistä jämistä. Zonnic auttaa noin 5min ajan. Kamalasti yritän keksiä itselleni tekemistä ja olla ajattelematta tätä, mutta kyllä sitä perkele ihminen huomaa tällaisina hetkinä tahdonvoiman olevan heikko.
Send help.
Väittäisin, että puhut paskaa. Jos sulla ei ole vieroitusoireita, niin miksi sanot, että ei edes kannata yrittää lopettamista? Ilman vieroitusoireita ei tarvitsisi edes yrittää lopettamista, sitä vaan lopettaisi.En tiedä olenko poikkeus, mutta en ole nikotiinista saanut vieroitusoireita ikinä. Enkä kyllä kofeiinistakaan. Ei tule päänsärkyä tai muuta.
Itse en ole ainakaan vielä lopettamassa, mutta kaikille lopettajille kaikki henkinen tuki, thoughts and prayers jne. Kun ei ole halua lopettaa niin ei kannata edes yrittää varsinaisesti.
Reilu kuukausi sitten tuli 35 mittariin, josta enemmän ja vähemmän 20 vuotta tupakointia. Pari pidempää lopetusyritystä ollut ja kaatuneet siihen "voin mä savut ottaa" "kyllä nyt yhen voi".
Siinä kun heräsi krapuloissaan Dubrovnikilaisen kodin sängyltä niin päätin että koitetaan taas. Luin jostain että kun kolmevitosena lopettaa niin keuhkosyövän riski on sama kuin tupakoimattomalla. Ilmeisesti vaatii aina jonkinlaisen syvemmän motiivin nämä lopetusyritykset ja aina lopetan seinään ilman korvaustuotteita.
Haasteena tietty kesän alkaminen, terassit, festarit, juhannus, tulevat häät jne. mutta niin vain on ilman savuja pärjännyt, eikä ole tehnyt edes tiukkaa. Tiedän että ne yhdet savut johtaa samantien lopulliseen sortumiseen niin täytyy vaan pysyä lujana!
Tsemppiä kaikille lopettaneille, kohta lopettaville ja sitä suunnitteleville!
Olet pitkällä omassa prosessissasi ja hattu pois täältä tuon kunniaksi.Olen ennenkin lopettanut mutta tässä on nyt jotain eri tavalla, aiemmin esim. ajatus alkoholin nauttimisesta on saanut jopa surun ja vihan tunteita aikaan, koska tupakointi on ollut niin iso osa saunailtoja sun muita, että vituttanut jo valmiiksi, kun ei saa polttaa ja näin täydentää nautintoa. Nyt ajatus alkoholista ei sisällä enää ajatusta tupakoinnista. Olen aivan hemmetin onnellinen asian laidasta ja tällä kertaa on kova luotto siihen, että se loppui nyt lopullisesti.
Minä olen itse ajatellut sen omalle kohdalleni niin, että sattuu vähemmän, kun kerralla irrottaa itsensä koko tupakoinnista. Ja kuten olen tässä keskustelussa aikaisemmin sanonut, niin minä en usko "vääriin tapoihin lopettaa". Joillekin sopii toinen tapa (=kontrolli ja hallittu luopuminen) ja toisille sitten se ns. kertalaakista poikki. Minä olen itse yleensä takerrellut siinä henkisellä puolella, koska siellä ne kaikki ongelmat ainakin itse koen.Täyttä askia en voi ostaa koska muutoin röökaaminen karkaa entisestään lapasista.
Yhdeksäs savuton päivä ilman myöskään korvaavia tuotteita. Pystyn jopa lähipubissa käymään ilman tupakkiostoksia. Yllättävän kivuttomasti mennyt tähän asti. Tosin paljon on joutunut tekemään mentaalista työtä näkökulman vaihtamisessa. Aivot ei ymmärrä negaatiota, eli jos ajattelen että 'en polta', niin alitajunta ymmärtää ainoastaan sanan 'polta'. Joten ajattelenkin olet niin päin että 'olen savuton', jolloin alitajunta ei pääse tekemään tepposia. Sinänsä jänniä kielimalleja mutta ilmeisen toimivia.
Nyt parhaillaan flunssaa kun keuhkoputket alkavat palautumaan uuteen normiin. Eilinen meni päivystykssä acutassa kun työterveys halusi poissulkea keuhkoveritulpan mahdollisuuden. Ylätiehengitysoireista tässä nyt saikuttanut neljättä päivää.
Tässä on iso pointti.Edit. Älkää menkö lakkoon, lakko on väliaikaista, lopettakaa kokonaan. On hyvä tehdä alitajunnalle selväksi oikeat päämäärät
Siis saako näitä pusseja ihan normaalisti eri kaupoista jostain kassalta? Multa on mennyt koko nikotiinipussit täysin ohitse ja nuo kuulostaa siltä, että voisi ainakin alkuun toimia. Nim. lopettamista pohtiva.Alkujaan kirjoittelin, ettei nikotiinipussit ole mun juttu, mutta jokusia nikotiinipusseja menee tällä hetkellä päivässä. Tuollainen kaupasta saatava 4 euron kiekko kestää tällä hetkellä kuitenkin n. 4-5 päivää, joten hyvällä tiellä ollaan. Eiköhän nekin siitä kohta jää kokonaan tosiaan pois, kun ei niistä sellaista samanlaista koukkua ole onneksi tullut.