Jatkoajan ravintolaopas

  • 533 385
  • 2 507

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Pretty Boyta juuri kehuttiin Hesarin Torstai-liitteessä. Pitänee käydä itsekin joku päivä tuolla.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Laita ihmeessä, jos ehdit ja muistat. Ajattelin lähiaikoina itsekin testata, kun sopivasti pyörin mestoilla.

Helsinki- Vantaan piste testattu. Otin 6kpl siipiä Green Papi- kastikkeella. Siivet mureita ja meheviä mutta omaan makuun aivan töykeästi ylisuolattuja. Lähes pistävä suolaisuus puski sinänsä aivan asiallisen kastikkeen yli. Annan mahdollisuuden että oli vain tämä kerta mutta jos tuo on perustaso niin ei jatkoon. Katsuburger oli ei paras, mutta parhaasta päästä kanahamppreita joita olen syönyt ravintolassa. Mureaa kanaa jonka kuorrute kesti kastikkeet yllättävän kauan ja siihen tuoreen makuisen, raikkaat veget. Ostaisin uudelleen.
 

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisiko pk-seudulta suositella mitään perus buffettia, mikä olisi arkena myös iltaisin auki? Hintakin saisi luvan myös pysyä normilounaan tasolla, alle 15 euroa.
Suurin osa laittaa luonnollisesti viimeistään kolmelta lapun luukulle.
Sushibuffetit on kyllä tiedossa, lähinnä jotain kotiruokatyyppisiä late lunchia etsiskelisin.
 

Ruutu8

Jäsen
Pitäisi viikonloppu hengata Tampereella perheen kanssa. Olisiko palstatovereilla suositella pihviravintolaa, johon myös voisi ottaa alakouluikäisiä lapsia mukaan? Ei tarvitsisi olla mikään todella fiini, mutta joku muu paikallinen olisi kiva kokea kuin perus ketjuravintolat. Lähinnä lauantaille tätä suunniteltiin.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Saludiin omat vanhempani veivät minut, kun olin itse alakouluikäinen (jatkui se yläkoulu-, lukio ja yliopistoiässäkin). Olen myös oman jälkikasvuni vienyt sinne.

Toki se on siinä välissä muuttunut Wissien perheyrityksestä Noho:n ketjupaikaksi, mutta paljon on vanhaa jäljellä, vaikka säännöllisesti saakin kuulla juttua, ettei se ole enää sama kuin ennen. Lankkupihviä saa kuitenkin edelleen - pienenä tuntui eksoottiselta, ettei ollut lautasta, vaan oikea puinen lankku, jolta syötiin!
 

Pertsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Peesaan @Vaughan , joskus lapsena kun tultiin kesäiselle Särkänniemen reissulle niin pääsi myös Saludiin, joka oli aina melkein kovempi juttu. En ole toki käynyt pitkiin aikoihin, joten siinä mielessä en osaa sanoa nykytasoon mitään, mutta on ainakin yksi paikallisia legendoja.

Olen joskus täälläkin maininnut myös Ravinteli Huberin, on myös mainio paikka lihansyöjälle. Siitä en sitten tiedä miten lasten kanssa toimii, mutta varhaiskeski-ikäiselle poikaporukalle toimi kuin tauti. Ruoka mainiota ja nimenomaan pihvipaikka
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Olisiko pk-seudulta suositella mitään perus buffettia, mikä olisi arkena myös iltaisin auki? Hintakin saisi luvan myös pysyä normilounaan tasolla, alle 15 euroa.
Suurin osa laittaa luonnollisesti viimeistään kolmelta lapun luukulle.
Sushibuffetit on kyllä tiedossa, lähinnä jotain kotiruokatyyppisiä late lunchia etsiskelisin.

Triplan Teppanyaki, joka on sekä buffaa että teppanyakilautasia taitaa maksaa lounasajan ulkopuolella parikymppiä. Aika vähän niitä järjellisiä buffia on tarjolla sellaisia, joissa ruoka on syömäkelpoista, mutta tuo on sellainen. Sushibuffaa heilläkin on osa, mutta teppanyaki on se oleellinen lisä.
 

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
@Ruutu8 Jos ei ihan Hämeenkadulla tartte olla niin joku Coussicca vois toimia? On kalevassa pari kilsaa rautatieasemasta ja ratikalla pääsee. Ohan noita pitkin kylää noin muuten. Stefanissa tietty parhaat, mutta en kans tiä miten lapsien kans.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Ruutu8 Jos ei ihan Hämeenkadulla tartte olla niin joku Coussicca vois toimia?
Coussicca saa varauksettoman tukeni! Omassa kategoriassaan erinomainen!

Kuvaavaa on, että isäni meni syöpäleikkauksen ja pitkän sairaalahoidon jälkeen suoraan TAYS:sta taksilla Coussiccaan syömään maksaa. Siinä tilanteessa haluaa parasta, mitä on tarjolla ja se oli hänen valintansa.

Paikka on suosittu. Kerran jäi lauantaina menemättä, kun ei ollut pöytävarausta, mutta ajattelimme, että ennen kiekkomatsia n. klo 14 iltapäivällä mahtuisi, mutta ei...
 
Basiliko Yliopiston lähellä nyt testattu. Erinomainen. Menee Pulcinellan kanssa samalle viivalle tai ehkä vähän ohi. Siinä on Tampereen kärkikaksikko pizzerioissa kun Il Posto ja Luca ovat hieman pudottanet tasoaan.

Plussaa myös siitä että keittiössä häärää aito Italiaano.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Käytiin eilen Tikkurilassa Zillassa perheen kanssa eli äiti, minä, sisko ja lapset (minun 9- ja 13-vuotiaat ja siskon pari kolmevuotiasta ja kolmekuukautinen). Jäi kyllä reissu mieleen, mutta ei valitettavasti kovin positiivisesti.

Minä olin lasteni kanssa paikalla 16:30 kun meidän pöytävaraus oli ja saatiin kokikset siinä muita odotellessa (tulivat noin vartin myöhemmin). Ruoka saatiin tilattua vähän ennen viittä ja muille toki juomat siinä samalla. Eipä noita juomia kyllä sitten kuulunut. Pisti jo jossain välissä silmään ettei kukaan koko paikassa saa mitään ruokaa. Kuuden maissa kävi tarjoilija pahoittelemassa viivästystä ja kertoi että olemme lähes seuraavana vuorossa. Tuolloin kysyttiin puuttuvista juomista ja alkuperäinen tarjoilija kävi ne tuomassa pyytäen anteeksi, että oli täysin unohtanut ne (ja sanoi pistävänsä hinnaksi 0e).

18:15 saatiin vihdoin ruokaa ja meinasi olla hermot kireällä aikuisillakin puhumattakaan lapsista kun nälkä kurnii. Puolessa välissä ruokailua piti pyytää jo lapsille jäätelöt, että ehdittäisiin syödä nekin kun meidän pöytään oli seuraava varaus klo 19. No ehdittiin juuri ja juuri.

Laskuja tuodessa tarjoilija sentään totesi, että nyt meni kaikki päin prinkkalaa ja näkyi laskussa. Ruuista -30% ja limut ja jätskit 0e. Maksoin noin 70e satsista siis noin 30e. Tämä sentään jätti sellaisen olon, että voisi tuolle joskus antaa uudenkin mahdollisuuden kun ruoka oli kuitenkin hyvää (kelpasi pienemmillekin lapsille). Mutta pitäisi tietää, että ruuan saa järkevässä ajassa. Nyt ei saanut eikä kyllä vuoden päästä tuonne mennä (meillä jo perinteeksi muodostunut, että käydään jossain ravintolassa syömässä minun ja tyttäreni synttäreiden tienoilla marraskuun puolivälissä).

@Czescku lähdit merta edemmäs kalaan. Ensi kerralla suosit paikallista ja meet Wandasiin perheen kanssa. Ruoantaso aika samaa kuin Zillassa, mutta palvelu a-luokkaa.
Vahingosta viisastuneena noudatan nyt ex-naapurin ohjeita eli pöytä varattu Wandasiin 19.11. Kerron sitten kuinka kävi.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vahingosta viisastuneena noudatan nyt ex-naapurin ohjeita eli pöytä varattu Wandasiin 19.11. Kerron sitten kuinka kävi.

Varasitko jonkun tietyn kaupunginosan pöydän? Siellähän on minusta ihan hyvä idea se, että pöytiin on painettu vanhoja ilmakuvia Länsi-Vantaan eri kaupunginosista.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Varasitko jonkun tietyn kaupunginosan pöydän? Siellähän on minusta ihan hyvä idea se, että pöytiin on painettu vanhoja ilmakuvia Länsi-Vantaan eri kaupunginosista.
Aijaa. Ei ollut mitään tietoa moisesta kun en ole ikinä käynyt. Soitin vain ja varasin pöydän kymmenelle (minä, äitini, 2 lastani, sisko ja lankomies ja heidän 3 lastaan joista yksi syöttötuoliin ja synttärisankarin kummisetä). Saapa nähdä mihin meidät on sitten sijoitettu.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aijaa. Ei ollut mitään tietoa moisesta kun en ole ikinä käynyt. Soitin vain ja varasin pöydän kymmenelle (minä, äitini, 2 lastani, sisko ja lankomies ja heidän 3 lastaan joista yksi syöttötuoliin ja synttärisankarin kummisetä). Saapa nähdä mihin meidät on sitten sijoitettu.

Sinänsähän pöydissä ei ole mitään eroa. Niissä on vain eri kuva ja teksti, jossa kerrotaan, mikä kaupunginosa on kyseessä. Siis esim Varisto, Kaivoksela, Pähkinärinne, Rajatorppa jne. Ja hauskaa tietysti ruokaa odotellessa yrittää hahmottaa niistä vanhoista kuvista, että miltäs mikäkin alue nykyään näyttää.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Heei, Wandas, olen käynyt. Koira piti heittää trimmiin Hakunilaan ja sitten odotellessa vaan googleen ja mapsiin "Vantaan paras ravintola". Saatana että se Vantaa oli kaukana siitä lähtöpisteen Vantaasta.
Ruoka oli hyvää kuitenkin ja homma muutenkin toimi hienosti.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Täällä Zillaa suolataan. Itse kävin pitkään työkavereiden kanssa lounaalla ja oli kyllä todella hyvä ravintola. Vain pienet lautaset ärsyttivät. Muuten loistava lounaspaikka. Ja jos halusit patonkia, sait sitä vaikka metrin. Ja Zillan spydäri on legenda.

Voi olla toki tilausravintolana ihan muuta.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Aijaa. Ei ollut mitään tietoa moisesta kun en ole ikinä käynyt. Soitin vain ja varasin pöydän kymmenelle (minä, äitini, 2 lastani, sisko ja lankomies ja heidän 3 lastaan joista yksi syöttötuoliin ja synttärisankarin kummisetä). Saapa nähdä mihin meidät on sitten sijoitettu.
Käytiin suurin piirtein samankokoisella porukalla tuolla safkalla syyskuussa.

Ruoka oli hyvää (ei erinomaista) ja palvelu pelasi.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä Zillaa suolataan. Itse kävin pitkään työkavereiden kanssa lounaalla ja oli kyllä todella hyvä ravintola. Vain pienet lautaset ärsyttivät. Muuten loistava lounaspaikka. Ja jos halusit patonkia, sait sitä vaikka metrin. Ja Zillan spydäri on legenda.

Voi olla toki tilausravintolana ihan muuta.

Lounaspaikkana Zilla onkin ihan ok ja tulee kyllä viikottain käytyä, kun duuni on siinä melko lähistöllä. Minusta kuitenkin Tikkurilan lounaspaikoista häviää selkeästi esim BlaBlaBlalle.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tulipa eilen käytyä Kaskiksessa, siis tässä Turun ensimmäisessä Michelin - tähden ansainneessa ravintolassa. Aikaisemminkin olen tuolla pari kertaa käynyt, mutta nyt siis elämäni eka kertaa Michelinin huomioimassa ravintolassa.
Paikkahan on yleensä pitkälle täyteen buukattu, joten kokeiltiin jonotuslistan kautta, josta voi saada peruutuspaikkoja toivomallesi illalle. Meillä kävi flaksi, kun keskiviikkona soittivat, että perjantaille olis paikka vapaana, jos vielä kiinnostaa ja kiinnostihan se.
Onhan toi hiukan erilainen kokemus johonkin pihvi- tai etniseen ravintolaan verrattuna. Aikaisempien kokemusten perusteella en ole suuri fine diningin ystävä, mutta vaimon merkkipäivän kunniaksi ja lahjaksi saamansa lahjakortin vuoksi mentiin taas kokeilemaan.
Otettiin se kuuden ruokalajin menu viinipaketteineen. Kaikenlaisia erilaisia ruokia eteen kannettiin, jotkut erinomaisia, jotkut eivät niin mun makuun. Nälkä ei jäänyt ton kaiken jälkeen, mutta tuli taas todettua, että en saa fine diningista mitään suurempia kiksejä. Negaa antaisin ahtaista tiloista sekä välillä kohtuuttoman pitkiksi venyneistä tarjoiluväleistä. Lisäks muutenkin hintavaan pakettiin tuputettiin alkujuomat ja toiseen jälkkäriin kuulemma olennaisesti kuuluva sake, joista piti maksaa vielä erikseen 50€. Olishan noista voinu kieltäytyä, kuten jälkkärikahvin kohdalla tehtiinkiin. Erityismaininta Michelin tähden muotoisesta jälkkärijäätelöstä, joka oli todella hyvää.
 

Jeffrey

Jäsen
Lisäks muutenkin hintavaan pakettiin tuputettiin alkujuomat ja toiseen jälkkäriin kuulemma olennaisesti kuuluva sake, joista piti maksaa vielä erikseen 50€. Olishan noista voinu kieltäytyä, kuten jälkkärikahvin kohdalla tehtiinkiin.

Tämä on se mitä itse eniten kritisoin suomalaisessa finedining kulttuurissa. Olen monesti maksanut menut ja viinipaketit etukäteen, mutta sitten paikanpäällä ilmenee että tässä nyt olisikin vielä vähän tällaista ruokaa ja tällaista juomaa jotka vähän niinkuin kuuluisi tähän settiin mutta ei silti ihan kuulukkaan ja ei muuta kun kättä taskuun - ja sitten se on taas satanen per maksettava lisää vaikka kaikki on muka etukäteen jo maksettu. Ja kyllä, voisihan näistä kieltäytyäkin jos uskaltaisi - kokilla on kuitenkin teräase kädessä.

Käytiin tyttöystävän kanssa japanilaisessa omakase ravintolassa Latitude 25. Täällä kaikki oikeasti kuului ennakkoon ostettuihin paketteihin ja kyllä se vaan teki tästä kokemuksesta jotenkin kokonaisemman ja miellyttäväm. Ja menut vielä oli ihan hintavia, mutta tuntui miellyttävältä tietää etukäteen mitä lystistä kustantaa, eikä tarvinnut illan aikana antaa huomiota sille lisämyynnille vaan pystyi aidosti vain olla ja nauttia itse asiasta.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP

PIZZERIA DENNIS -YHTIÖN mukaan sen toimintaympäristö on ollut erittäin haastava pitkään jatkuneen koronapandemian sekä Venäjän hyökkäyssodan takia. Yhtiön tulos jäi viime vuonna tappiolliseksi. Vuonna 2020 yhtiöllä oli runsaat 20 työntekijää.
Vai olisiko tämä sopinut paremmin pikaruokaketju-keskustelun alle? En osaa sanoa, kun en ole koskaan päässyt käymään tuolla, mutta jotenkin sellainen kuva, että maineikas ja pitkäikäinen ravintola(t) on kyseessä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна


Vai olisiko tämä sopinut paremmin pikaruokaketju-keskustelun alle? En osaa sanoa, kun en ole koskaan päässyt käymään tuolla, mutta jotenkin sellainen kuva, että maineikas ja pitkäikäinen ravintola(t) on kyseessä.
Pikemminkin niin käsittääkseni, että hyvää pizzaa saa nykyään helvetin monesta paikasta ja Dennis ei vaan pysynyt mukana. Mutta korona ja Venäjä,
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös