Jatkoajan parhaat letkautukset, läpät ja muut vastaavat kirjoitelmat

  • 3 284 039
  • 7 387

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Minusta se ei ollut hauskaa, koska viestistä tuota ei pysty päättelemään.

PS. Siis nimenomaan se isolla summalla lyöminen viittaa siihen, että viestin postaaja saattaa jopa olla perillä vedonlyönnin saloista.

Isolla lyömisen miettiminenkin ennen kuin tietää kerrointa ei kerro siitä, että olisi perillä vedonlyönnin saloista. Tätä voinee jatkaa vedonlyöntiketjussa, jos siltä tuntuu, nyt menee ohi aiheen. Itse melkein hymähdin tuolle alkuperäiselle viestille.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikö tuossa nimenomaan kannattaisi lyödä esim. 2000€, jos oikeasti isoilla rahoilla pelaa? Siitä kuitenkin tienaisi 700€ aika suurella todennäköisellä. Mielestäni tuo viittaa juuri siihen, että hän ei mikään ekspertti ole, jos 1.35 on auttamatta liian pieni.

Miten helvetissä? En vain pysty näkemään tässä mitään logiikkaa. Miksi suatanassa joku löisi pari tonnia kiinni kohteeseen jota pitää alikertoimisena? En vain näe tätä nyt.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Ei tässä mitään eksperttejä olla. Miettien Veikkausliigan tasoa ja HJK:n joukkueen laatua, 1.35 on mielestäni ihan kohdallaan.

Tässä toki kannattaa ottaa huomioon että kuinka paljon parempi muita on kakkossuosikki TPS(?). Jos turgulaiset ottaakin neljästä pelistä keskimäärin kolme voittoa niin eipä jää juuri yhtään töppäilyvaraa klubille.

1,35 kerroin tarkoittaa että neljästä vastaavasta joudut voittaa kolmesti päästäksesi omilleen! Kerroin on surkea ja menee selkeästi riskipelin puolelle joka ei ole tuottoisaa veikkaamista pitkällä tähtäimellä vaikka HJK sattuisi mestaruuden voittamaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Miten helvetissä? En vain pysty näkemään tässä mitään logiikkaa. Miksi suatanassa joku löisi pari tonnia kiinni kohteeseen jota pitää alikertoimisena? En vain näe tätä nyt.
Jos se on sellainen kohde joka toteutuu. Käsittääkseni mikäli kerroin on yli yhden, veikkaaja jää voitolle. Miksi silloin olisi tuottavampaa sijoittaa helvetin isoon kertoimeen joka ei toteudu?

Mie ymmärrän veikkaamisen niin, että tarkoitus on tietää ennalta kuka voittaa tai miten matseissa/kilpailuissa käy. Kerrointen kyttääminen on ihan sivuseikka. Vaikka kerroin olisi miljoona, niin häviäjää ei silti kannata veikata. Miljoona kertaa nolla on nolla.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mie ymmärrän veikkaamisen niin, että tarkoitus on tietää ennalta kuka voittaa tai miten matseissa/kilpailuissa käy. Kerrointen kyttääminen on ihan sivuseikka. Vaikka kerroin olisi miljoona, niin häviäjää ei silti kannata veikata. Miljoona kertaa nolla on nolla.
Älä sekoita veikkaamista vedonlyöntiin. Nimenomaan vedonlyönnissä kertoimien kyttääminen on tärkeää, samoin panostuksen koko. Tuo sinun lausahduksesi on paljon pahempi naamapalmu kuin se alunperin virnuiltu letkautus. Sitäpaitsi et voi tietää mitään tulevaa ennalta, ennustaa tai arvata voit. Jälkikäteen voit sitten tietääkin jotain. Lällätis-lää.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sitäpaitsi et voi tietää mitään tulevaa ennalta, ennustaa tai arvata voit. Jälkikäteen voit sitten tietääkin jotain. Lällätis-lää.
En tietenkään, mutta uskon todennäköisyyksiin. Jos A:n kerroin on 1,2 ja B:n 6,2, niin veikkaisin (jos veikkaisin) A:ta, mikäli A:n voitto on todennäköinen. Tällöin A:n voitolla satanen muuttuu sadaksikahdeksikympiksi. B:hen sijoitettu satanen muuttuu nollaksi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En tietenkään, mutta uskon todennäköisyyksiin. Jos A:n kerroin on 1,2 ja B:n 6,2, niin veikkaisin (jos veikkaisin) A:ta, mikäli A:n voitto on todennäköinen. Tällöin A:n voitolla satanen muuttuu sadaksikahdeksikympiksi. B:hen sijoitettu satanen muuttuu nollaksi.
Toistoja, toistoja, toistoja, ja vielä kerran toistoja. Suurten lukujen laki. Valtti, voitto ja viimeinen. Hävisitte, oi Uskovaisten Ruhtinas.
 

Eleanor

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Devils
Jackie Moon: Moro Wild. Mites menee?
Minnesota Wild: No moro. Pleijareihin oon menossa niin että rytisee. Mitäs Jackie itse, sonni puhkonu viä neitsyitä omenassa?
JM: Älä vaihda läski puheenaihetta. (Ja olen, edelleen.) Mut ettet ny muistelis todella vanhoja vai ootko Mikke-fani ja uskot ihmeisiin ku poffeista puhut jo varmana?
MW: Mikä trolli sä oot? Meillä kulkee. Ollaan viivan yläpuolella!
JM: Minä mikään trolli ole. Kunhan kyselen kuulumisia. Ja ole kuule iloinen että kyselen. Kohta olet yhtä kiinnostava kun exän uudet lapset.
MW: Exä on exä, minä pysyn.
JM: No totta puhut, mutta ei se silti ole mikään syy tuommoiseen sukeltamiseen. Ja kuule mä tiedän sukeltamisesta aivan kaiken, kannustan myös Ilvestä.
MW: Ilves?
JM: Unohda. Miks et oo maaleja tehny? Eikö kiinnosta?
MW: Tietysti kiinnostaa. Jouduin vaan tossa sairaalaan kun minulta poistettiin hyvänlaatuinen kasvain nimeltä MC ja tilalle tuli joku isoäiti jolla on finnejä.
JM: Ymmärrän beibi harmituksesi. Mites se sun kolmas nänni? Ylipainoiset jenkit diggaillu edelleen siitä vai?
MW: Tykkäsivät, mutta hai puri sen irti. Nyt on nipplet vähissä.
JM: Käykö jos vaikka minä keskityn niihin nippleihin ja sinä voittamiseen? Olisko se ¤%"%&# liikaa vaadittu, hä?
MW: Joo joo, käy käy, älä nyt hermostu. En halua tapella. Olet liian lihaksikas ja voimakas ja komea minulle. Teen kyllä parhaani, luotathan siihen?
JM: Quit the ass licking mofo! Sydämessäni luotan kyllä, rakastan sinua kuitenkin ikuisesti.
Oijoijoi! Jackie Moon on ollut aiemminkin vauhdissa Wildiä koskevissa keskusteluissa, mutta tämä vetää kyllä ylivoimaiset pohjat lukemistani! Loistava viesti!
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
HIFK:n ensikauden ketju on aika loistavaa tasoa kautta linjan mutta nuo Nybari-Summanen situation roomin analyysit ja vertailut Pohjois-Korean vastaavin ovat parhaimmasta päästä.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Lankesinkohan juuri todella syvään kuoppaan vai onko tämä kaveri tosissaan?

Mie ymmärrän veikkaamisen niin, että tarkoitus on tietää ennalta kuka voittaa tai miten matseissa/kilpailuissa käy. Kerrointen kyttääminen on ihan sivuseikka.

Pari tuntia myöhemmin...


En tietenkään, mutta uskon todennäköisyyksiin. Jos A:n kerroin on 1,2 ja B:n 6,2, niin veikkaisin (jos veikkaisin) A:ta, mikäli A:n voitto on todennäköinen. Tällöin A:n voitolla satanen muuttuu sadaksikahdeksikympiksi. B:hen sijoitettu satanen muuttuu nollaksi.

Boldaukset omiani.

Olen harrastanut vedonlyöntiä vasta 20 vuotta, joten viisaammat varmaan kumoavat seuraavaksi esittämäni yhtälön ja kertovat sen oikean laskentatavan:

1/(tapahtuman todennäköisyys) = tapahtuman kerroin

Haluaisin esittää nimimerkki Evilille kysymyksen.

Kiekkomiehenä sinulla on varmaan mielipide huomenna alkaviin finaaleihin. Kuvitellaan, että sinulla 300€ käytössäsi, 100€ jokaiselle vedonvälittäjälle. Jokainen satanen pitää lyödä suoraan jommankumman joukkueen mestaruuden puolesta.


1) Vedonvälittäjä A: Tappara mestariksi 2,00 - Ässät mestariksi 2,00

2) Vedonvälittäjä B: Tappara mestariksi 1,25 - Ässät mestariksi 5,00

3) Vedonvälittäjä C: Tappara mestariksi 5,00 - Ässät mestariksi 1,25

Voisitko, parahin Evil, kertoa minulle panostusstrategiasi rahasummalla 3*100€ näissä tapauksissa, yllämainituin ehdoin?

edit: asiaa olikin näköjään naureskeltu jo tuolla facepalm-ketjussa. Siitä huolimatta kiinnostaisi Evilin mielipide asiaan.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
1) Vedonvälittäjä A: Tappara mestariksi 2,00 - Ässät mestariksi 2,00

2) Vedonvälittäjä B: Tappara mestariksi 1,25 - Ässät mestariksi 5,00

3) Vedonvälittäjä C: Tappara mestariksi 5,00 - Ässät mestariksi 1,25

Voisitko, parahin Evil, kertoa minulle panostusstrategiasi rahasummalla 3*100€ näissä tapauksissa, yllämainituin ehdoin?
Eihän tällainen skenaario ole missään tapauksessa mahdollinen. Jos kuitenkin olisi, niin satsaisin siihen jonka uskon voittavan. Nyt en oikein tiedä kumpaan luottaisin, joten en veikkaa mitään.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Eihän tällainen skenaario ole missään tapauksessa mahdollinen. Jos kuitenkin olisi, niin satsaisin siihen jonka uskon voittavan. Nyt en oikein tiedä kumpaan luottaisin, joten en veikkaa mitään.

Ehkä kannattaisi pelata molemmille kertoimilla 5 100 e ja sitten kakkosen kertoimella sitä kumman oikeasti uskoo voittavan. Saletti 200 e tienattu.

Tokihan tuon varmasti tajusitkin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tokihan tuon varmasti tajusitkin.
Jep. Jos nyt olisi pakko noiden kahden välillä veikata, ehkä tekisin noin. Toisaalta, kun nyt kysymyksenasettelusta päättelin että mulle olisi annettu se kolmesataa jostain muualta että lyöhän tuolla vetoa, niin saattaisin vetää riskillä jompaa kumpaa pelkästään.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Jep. Jos nyt olisi pakko noiden kahden välillä veikata, ehkä tekisin noin. Toisaalta, kun nyt kysymyksenasettelusta päättelin että mulle olisi annettu se kolmesataa jostain muualta että lyöhän tuolla vetoa, niin saattaisin vetää riskillä jompaa kumpaa pelkästään.

Varmasti näin. Ihan saletisti.

Tai sitten et vaan tajunnut esimerkkiä. Koska selitys on jo melko loistavaa tasoa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kyllä te jaksatte vängätä monella rintamalla, ja ihan turhaan. En minä liity teidän kerroinkerhoihinne. Jos vetoja lyön, niin teen sen omalla tavallani - veikkaan voittajaa. Jos osuu niin hyvä, jos ei niin selavii. Ei se niin vakavaa ole, eikä niin tärkeää että jaksaisin tutkia kymmeniä ja satoja kertoimia jonkun sadasosan ylikertoimen metsästykseen. Ei sillä hommalla monikaan tässä maailmassa oikeasti rikastu. Mulle satunnainen veikkaaminen on ihan nappikauppaa ja pientä lisäjännitystä urheilutapahtumaan. Jotkut vissiin ottaa sen ihan helvetin tosissaan, kun kehtaavat noin suuttua maallikon epäortodoksisista mielipiteistä. "Ettäkö se veikkaa sitä jonka uskoo voittavan, eikä kyttää kertoimia?!?! Roviolle, kerettiläinen!!!"
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Himas-ketjussa scholl (tai tuon esimerkin osalta Himanen) kertoo miten asiat ovat Suomessa:

Toinen on sitten tämä "moitteettoman oleskelun kulttuuri". Kytätään vain virheitä. Himanen käytti joskus esimerkkinä Hakaniemen Sokoksen juustotiskiä ja sanoi jotenkin niin, että henkilö pelokkaasti pohtii koko ajan, kuinka joku juustolaatu oikeaoppisesti lausutaan ja sitten jos se numero meneekin epähuomiossa ohitse niin henkilö lähteekin sitten himaan ja pohtii: en mä halunnutkaan tänään sitten juustoa. Tässä on koko ajan sama ilmiö Suomessa, kytätään koko ajan, sanooko joku jotain väärin tai tekeekö jonkun virheen. Sillä ei ole mitään helvetin väliä, mitä saa aikaan, vaan on parempi olla perusvarmapaska eli Toyota, kunhan ei vaan yhtään virhettä tee.

Allekirjoitan.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kaulasuoja niputtaa vastaansanomattomalla logiikalla Texasin lannoitetehdasräjäytyksen taustat ja syyt, syyttävä sormi osoittaa vääjäämättömästi HIFK:n ja kahden pääsaatanan, Ville Peltosen ja Mikael Granlundin, suuntaan.

Lannoitetehtaan räjähdys Teksasissa
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös