Menipäs äsken hermot aika turhasta asiasta.
Kävin elokuussa työmatkalla Kiinassa, lensin Finnairin koneella Pekingiin ja takaisin. Lippu oli kuitenkin Air Chinan lippu. Finnair kuuluu OneWorld-allianssiin, ja Air China Eurobonukseen. Helsingissä yritin näyttää Finnairin korttiani jotta saisin lennosta OneWorldin pisteet, Finnair sanoi, ei oo meidän lippu niin tästä ei me anneta pisteitä. No, ei se mitään, menin sitten Eurobonuksen loungeen kultakorttini ja matkalippuni kanssa, ja pääsin sinne sisälle.
Pekingistä kun tulin takaisin, lampsin taas maireana kultakorttini kanssa Eurobonus-loungeen, mutta kiinalaiset lounge-tädit sanoivat että painuppa vittuun täältä, sulla ei ole Eurobonus-allianssin lippua vaan joku Finnairin lippu. Jotain kiukuttelin siinä ja näytin lipusta että kattokaa vitun kehitysmaalaiset, Eurobonus ja Air Chinan numerot on täällä, mutta eihän ne vitun riisisilmät mitään tajunneet. No, pelin hävinneenä ja kiukkuisena lampsin sitten portille ja näytin Finnairin korttiani ja sanoin että saisko tästä pisteet. Portilla oleva Finnairin riisisilmä sano: et saa mitään pisteitä, sulla on joku vitun Eurobonus-lippu. Sillekin aloin sitten sylki suusta roiskuen meuhkaamaan että mitä vittua, Eurobonus-väen mukaan tämä on Finnair-lippu, ja Finnair-väen mukaan Eurobonus-lippu, kumpi tää nyt jumalauta on? No, kiinalainen kun oli niin eihän sen Finnairin virkailijankaan kanssa mitään mistään tullut. Raivoissani menin jonnekin lattialle istumaan ja mietin mimmosta paskaviestiä laitan kaikkialle menemään kun minua näin sorsitaan.
Kotiin päästyäni olin kuitenkin jo laantunut, ja oikeastaan unohtanut koko asian. Soitin kuitenkin Finnairille yhdestä toisesta asiasta, ja mainitsin samalla tästä Pekingin lippusotkusta ja siitä että sekä Finnair että Eurobonus toitottivat minulle että ei oo meidän lento, vaan noiden toisten, niiden pitää antaa sulle pisteet ja päästää loungeen jos korttitaso riittää. Finnairin mukava suomalainen täti selvitti asiaa, ja soitti jälkeenpäin perään että kyllä se menee sen lipun numeron mukaan, eli Eurobonukselta pitää pisteet saada, ja he tekivät virheen kun eivät minua loungeensa päästäneet.
Laitoin sitten Eurobonukselle viestiä että pisteet tänne vitun neekerit, tai no, vähän ehkä jouhevampaan sävyyn viestini kirjoitin, mutta perusajatus oli tuo. Tänään sain sieltä vastauksen joltain virolaiselta kuppahuoralta, joka sanoi että ei me anneta sulle pisteitä näistä koska se oli Finnairin lento. Vati meni nurin. Soitin heti niiden asiakaspalveluun, selitin tilanteen ja ihmettelin että mitä mä voin tässä tehdä, te sanotte että Finnairin lento, Finnair sanoo että teidän lento, kummaltakaan saa yhtään mitään. Olin vielä ihan kohtelias ja hyväkäytöksinen tässä vaiheessa, vaikka vähän keitti sisällä. No, se puhelimeen vastannut vajakki oli ihan saatanan raivostuttava hiekkavittu joka vaan nillitti että ei oo meidän ei oo meidän, Finnairin syy. Kysyin sitten siltä vittuunnuksissani että minkähän helvetin takia pääsin kultakortillani Helsingissä loungeen, mutta Pekingissä en, siihen se jotain sanoi että aina pääsee kultakortilla loungeen, oli mikä lento vaan, mikä on ihan paskapuhetta. Siitä aloin sitten rummuttamaan että eihän vittu pääse, ethän sä näköjään osaa hommaasi yhtään, selitä nyt miksi pääsin Helsingissä mutta en Pekingissä, jommassa kummassa paikassa tehtiin virhe, mutta ei se muuta ku hokenut että kyllä pääsee kultakortilla, paitsi jos ei oo Eurobonus-lippua. Sitten aloin lällättää että äsken just sanoit että aina pääsee kultakortilla, nyt söit sanas, sähän oot ihan vitun sekasin etkä tajuu mistään mitään, sut pitäis erottaa ja oot hengitysilman tuhlausta. Sit se sanoi että tää puhelu ei nyt etene mihinkään, sanoin että ei kai ku ootte noin saatanan perseestä, onneksi tein päätöksen jättää koko teidän homo-allianssinne vastikään väliin jo syksyllä kun menetin kulta-statukseni, toivottavasti kuolette kaikki syöpään ja palatte ikuisesti helvetin tulissa. Sit toivotin hyvää joulua ja suljin luurin.
Tarinan opetus: älä koskaan lennä co-share lipuilla, et saa mistään pisteitä etkä pääse loungeihin. Ja se se vasta on ihan hirveetä.