Jatkoajan parhaat letkautukset, läpät ja muut vastaavat kirjoitelmat

• 3 308 509
  • 7 402

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Kun pleijareissa Levonen jättää pillin himaan ja taistelut käydään mies miestä vastaan viidakon säännöillä, on Mustanaamiot (Liivik, Sailio, Talaja, Rooba, Kantola, Giliati, Pitkänen...) vahvoilla. Lisäksi Hirso on sellainen johtava pelaaja, jollaista ei Kärpillä tällä hetkellä ole.

Ettäs tiedätte sielä pohjoisessa. Ihan turha Kärppä-fanit haaveilla mistään menestymisestä kun teillä ei ole rosterissa johtavia ja voittavia pelaajia kuten Hirsovitsi.

Tummennus minun.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Nimim. benicio tarjoaa varsin laadukasta ja osuvaa käännösapua "grinder"-termin suomennosta pohtiville:
Mites rouhija? Tai röyhijä, jos olet puhevikainen.
Tajuajat tajuaa, vai miten se oli.

Nimimerkki Skeletor pistää Vedonlyönti-ketjussa kovat piippuun ja lyö nimimerkille Saul Goodman luun kurkkuun:

Valioliigassa Tottenham saa Liverpoolin vieraana kivoja kertoimia. Viime aikaisten esitysten perusteella vieraat ovat suosikkeja, joten lapuille x2.

Tottenham voittaa tänään noin kerran neljästä.

Heh, ainakin käyttämäni vedonlyöntiyhtiön kertoimissa x2 on 1.93 ja suora ykkönen 1.86. Ei tuo x2 ihan kerran neljästä taida olla...

Noin mojovan servauksen jälkeen en yhtään epäile, että nimimerkillä Skeletor "voittosarake näyttää hyvältä", kuten hän tuolla kertoi.

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Noin mojovan servauksen jälkeen en yhtään epäile, että nimimerkillä Skeletor "voittosarake näyttää hyvältä", kuten hän tuolla kertoi.
Voittosarake varmasti näyttää hyvältä, kun suosikit saavat yli neljän kertoimia. Not.

Panoskoot tosin ovat mahdollisesti luokassa alle 0,30 euroa/lappu, kuten vedonlyöntiketjun viimeisestä viestistä voit nähdä.

Voittosarake varmasti näyttää hyvältä, kun suosikit saavat yli neljän kertoimia.

Itselleni ei tosiaan tule mieleen kovin montaa futismatsia, joissa suosikit olisivat saaneet yli neljän kertoimia. Vuoden 2004 EM-kisojen Ruotsi-Tanska-pelissä on saattanut olla lähellä. Mutta jos joku noita pystyy bongaamaan useamminkin, ei voi kuin kadehtia.

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Ihan satavarmasti joku pitää mauttomana, mutta minä en pidä(minulla on itselläni lievä, aika lailla huomaamaton vamma). Sampio puhui tuolla vammaisketjussa HIFK-faneista:

Tunnen pari HIFK:n kannattajaa, mutta ihan samanarvoisia ystäviä nekin ovat. Eihän kukaan voi mitään sille, millaiseksi syntyy. Pyrimme suhtautumaan kaveripiirissä heihin kuten muihinkin. Toki pakko joskus on kynnystä madaltaa jutuissa, välttää pistävää ironiaa tai puhua vähän hitaammin, mutta noin keskimäärin ne menee siinä sivussa mukana, kunhan vain muistavat pyyhkiä suurimmat kuolavanat suupielistään ja käydä vessassa ajallaan.

Rohkea heitto ketjussa, jossa minä en ihan heti tällaista kirjoittaisi.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tässä yhteydessä lienee ihan hyvä selventää asiaa sen verran, että olen itsekin viittä vaille liikuntavammainen, mutta satuin onnekseni syntymään sopivasti myöhässä, jotta tuo vamma osattiin jo korjata. Käsittääkseni sitä ei kovin paljon aiemmin osattu vielä hoitaa, ja sikäli normaalin elämän olen saanut viettää. Henkisestä tasapainostani en ole täysin varma, suht lähellä Helsinkiä kuitenkin asun.

En todellakaan naura kenenkään vammoille pilkallisesti tai syrji kehitysvammaisia tms. jengiä. Mulla on näiden HIFK-fanien lisäksi myös muutama muukin vammainen tuttavapiirissä, tosin ei aivan lähipiirissä, ja lisäksi koulussamme on kaupungin keskitetty "harjaantumisluokka", mikä se nyt viralliseltä nimeltään onkaan, jonka oppilaat ovat mitä hienointa sakkia. Vilpittömiä ja iloisia tyyppejä, jotka menevät hienosti perusopetusporukan seassa.

Ketjun aiheeseen liittyen, obi-wanin vastaus viestiini oli kekseliäs, vaikken HIFK-fani olekaan.

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Miksi vammaisia ei saisi pilkata?? Yritetäänkö täällä rajoittaa sananvapautta??

Tuskin kyse on siitä että saako. Varmaan enemmänkin siitä, että onko oikein pilkata sellaisia jotka eivät itse omalle tilalleen voi mitään. Kehitysvammaisuus on kohteesta itsestään riippumaton tilanne kun taas esim ääliömäisyys on yleensä ihan itse aiheutettua.

Eli otetaan vielä hitaasti: kaikkia saa pilkata mutta on eri asia onko se oikein.

Omasta mielestäni on esimerkiksi väärin sanoa kehitysvammaiselle "vitun vajakki" mutta en koe mitään ongelmaa todeta sinulle "vittu kuinka uskomaton ääliö".

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuskin kyse on siitä että saako. Varmaan enemmänkin siitä, että onko oikein pilkata sellaisia jotka eivät itse omalle tilalleen voi mitään. Kehitysvammaisuus on kohteesta itsestään riippumaton tilanne kun taas esim ääliömäisyys on yleensä ihan itse aiheutettua.

Eli otetaan vielä hitaasti: kaikkia saa pilkata mutta on eri asia onko se oikein.

Omasta mielestäni on esimerkiksi väärin sanoa kehitysvammaiselle "vitun vajakki" mutta en koe mitään ongelmaa todeta sinulle "vittu kuinka uskomaton ääliö".

Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Minusta on ääliömäistä pilkata ihmistä hänen ominaisuuksiensa takia, mutta sananvapaus takaa oikeuden tähän, joten turhaan siinä kitiset.

Tällä hetkellä hymyilyttää nimimerkin Dissonanssi sanailu NHL:n siirtospekulaatioita koskevassa ketjussa:

Ja tuo kommenttisi Myersista sikäli sinetöi jo koko jutun. MacKenzien kanssa luotettavuudeltaan samaa tasoa oleva Renaud Lavoie sanoi, että Buffalon ja Anaheimin välisissä neuvotteluissa koskien Myersia on keskusteluissa ollut Cam Fowler + pelaaja. Että siinä vähän perspektiiviä sen suhteen, että olisiko tuollaisen alisuorittavan pukukoppisyövän arvo missä suhteessa Myersiin, ja mikä joukkue siinä pickeja lisäilisi, jos lisäilisi.

Ja minähän en ole spekuloinut noita asioita, vaan ne on ihan selvää mediatietoa, jota tässäkin ketjussa on tuotu esille. Sitten kun pääset siihen ikään, että on aika ottaa pois ne Evander Kane -julisteet seinältä ja aloittaa englannin opiskelu, niin voit ihan itse lukea noista asioista.

Siinä kävi nimimerkille Ni$pekt15 siten, että hän joutui niin sanotusti "ownatuksi". Tuo käsite tulee hänelle ehkä tutuksi sitten tulevaisuudessa, kunhan kaveri pääsee aloittamaan englannin opinnot.

Viimeksi muokattu:

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Tällä hetkellä hymyilyttää nimimerkin Dissonanssi sanailu NHL:n siirtospekulaatioita koskevassa ketjussa

Kieltämättä hihittelin samalle keskustelulle eilen, hervotonta vänkäystä.

Hihittelin hyväntahtoisesti tosin myös kaupan lopputulemalle, ja sille, ettei se ihan kohdannut Dissonanssin odotusten osalta.

Ja kun yhdistetään nämä kaksi tekijää eli 1) ylipalkattu reklamaatio-pelaaja 2) pukukoppisyöpä = ei summana sentään saada palasta, jolla liikuteltaisiin Myersin kaltaista pelaajaa.

Eli Kane <<< Myers, jolloin Bogosian & Kasdorf >>>>>>>> Stafford, 1st rounder, Armia & Lemieux. Ja ei, en ala itse tästä vänkäämään.

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Mua huvitti kanssa kovasti kun luin tuosta kaupasta ja ensimmäisenä ajatuksena tuli vaan mieleen Dissonanssin vouhotukset pukukoppisyövistä jne. Elämän pieniä iloja, ai että!

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kieltämättä myös hitusen hymyilyttää mielikuva täysissä kamppeissa vessaan ryntäävästä veskarista ja siellä tapahtuvasta taistelusta saada kamppeet tarpeeksi ajoissa pois päältä varpusparven jo tunkiessa väkisin ulos. Vai onko niillä joku hätäuloskäynti housuissa tällaisia tapauksia varten?

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Jäätävää logiikkaa kaverilta, joka omien puheidensa mukaan tahkoaa vedonlyönnistä tuhansia euroja kuussa:
Klikkasin kohtaa "Uudet viestit" ja arvasin tämän ketjun nähtyäni, että joku on varmasti kopioinut juurikin tuon tekstin tähän ketjuun. Pitää kai laittaa lotto vetämään.

Ei voi kuin hiljaa hymyillä.

Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Olen välillä lueskellut Jokeri osiota, varsin vähän siellä muiden seurojen fanit käyvät kirjoittelemassa. Tässä ketjussa on jo useampi Jokerifani käynyt kertomassa mielipiteensä, Tämä toistuu aina kun Liigassa tapahtuu jotain ikävää. Kenellä on ikävä ketä?
Kymmenen papukaijamerkkiä henkilölle joka löytää JOKERIT/KHL yhteyksissä esiintyviä viestejä joissa TosiFani puhuu positiivesti Jokereista. Aina välillä nämä jätkät vetää maton altansa.

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Argumentit, Avtomobilist, FCV, Happee, JyP, Lohi
Bemarin eki piristää Jyppiläisiä ennustamalla "kultaista" kevättä:

Ihmettelen tätä Marko Virtasta vastaan kohdistettua vihamielisyyttä.
Parhaansahan mies siellä aitiossa varmaan tekee, mutta joillekin se ei vaan näytä riittävän. Itse uskon, että Markon reagointihockey tulee saamaan tänä keväänä kultaisen suihkun.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kymmenen papukaijamerkkiä henkilölle joka löytää JOKERIT/KHL yhteyksissä esiintyviä viestejä joissa TosiFani puhuu positiivesti Jokereista. Aina välillä nämä jätkät vetää maton altansa.
Tai joka löytää erkun kirjoittamassa Liigan yleisömäärät ketjussa jostain muusta kuin KHL:n ihanuudesta ja Liigan rappiosta.

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tai joka löytää erkun kirjoittamassa Liigan yleisömäärät ketjussa jostain muusta kuin KHL:n ihanuudesta ja Liigan rappiosta.

Tuossa ketjussa kovinkaan merkittävissä määrin en ole KHL:stä kirjoittanut, en varsinkaan sen ihanuudesta. Toki Jokerien matsien yleisömääristä olen maininnut vertailun vuoksi, koska joukkue kilpailee samoista asiakkaista Liigaseurojen kanssa.

Ja varmastikin viestini tuossa ketjussa ovat perussävyltään vahvasti kriittisiä. Sille on mielestäni olemassa myös vankat perusteet, kun SM-liiga on etenemässä surkeimpaan yleisökeskiarvoon tämän vuosituhannen aikana.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy