Jatkoajan palstalaisten risteily 9.11.2002

  • 38 544
  • 402

JanJ

Jäsen
Ostin lipun vaunusta 13, ikkunapaikka 35. Eli viereinen paikka on vielä vapaana.

Junahan lähti siis 15:03, ja tapaamisen ohjeetkin on tässä ketjussa jo käsitelty! :D
 

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti varjo
Jet Ace:
Et halua kuvia otettavan mutta kuitenkin kuvailit itsesi "varmasti havaittavaksi" mm. kännykkäsikin mainiten. Mitäpä teet jos nyt nyt ilkeä jatkoaikalainen hiipiikin ko. raflaan ja ottaa sinusta sen kuvan, juokset perään vai?

Ei siis tuossa anonymiteetissä mitään vikaa ole mutta outoa että sitten osallistut risteilylle, kuvailet olinpaikkasi ennen risteilyä tarkasti jotta sinut löydettäisiin.
Vai pelkäätkö että hommat menevät pahastikin överiksi :)

Jaan mielipiteeni Varjon kanssa. Mikäli sankarit haluavat säilyttää anonymiteettinsä, miksi he lähtevät tällaiseen nimimerkkien tapaamiseen mukaan? Itse olen vahvasti kameran kannalla ja toivon että saadaan jengistä hyviä kuvia. Pysytelkööt kamerakammoiset takavasemmalla kuvauksissa (=
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti tommilin
Mikäli sankarit haluavat säilyttää anonymiteettinsä, miksi he lähtevät tällaiseen nimimerkkien tapaamiseen mukaan? Itse
Noh noh.
Julkisuuden henkilöt ovat asia erikseen, mutta yksityishenkilöä ei oikein ole sopivaa kuvata ilman suostumusta.
Kyllä siellä kuvattavaa on, ilman että pitää väkisin saada kuva sellaisesta ihmisestä joka ei halua kuvaan.

Jos osa ihmisistä haluaa että ei kameroita esim. illallispöytään tai saunaan, eikös sitä toivetta voi kunnioittaa?

Missä hytissä Varjo on? :D
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti varjo
Jet Ace:
Et halua kuvia otettavan mutta kuitenkin kuvailit itsesi "varmasti havaittavaksi" mm. kännykkäsikin mainiten. Mitäpä teet jos nyt nyt ilkeä jatkoaikalainen hiipiikin ko. raflaan ja ottaa sinusta sen kuvan, juokset perään vai?

Ei tässä anonymiteetista ole kysymys. Tässä on kysymys kamerasta ja valokuvista. Ei mistään muusta.

Vaikka se saattaa ehkä olla vaikeaa ymmärtää, niin olen ihan vapaaehtoisesti päättänyt tavata kaikki nämä mukavat jatkoaikalaiset, jotka ovat päättäneet matkalle lähteä. Merkkinä tästä on varaus, jonka risteilylle tein.

Mitä tulee kännykkään pöydällä, niin aika vaikea on tavata ihmisiä, joiden kanssa on tapaaminen ilman, että nämä löytävät sinut.

Toisaalta ihmettelen, mitä ihmettä sinä teet kirjoittelemassa tässä ketjussa. Ketjussa, joka on tarkoitettu risteilylle lähtijöille.

Varsinkaan neuvomassa toisia siitä, miten ja missä nämä toisensa tapaavat. Ymmärtääkseni et ole lähdössä risteilylle, vai oletko salassa varannut risteilyn Silja Europalta?

Hyvää loppuvuoden jatkoa sinulle, varjo.
 
Viimeksi muokattu:

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti tommilin
Itse olen vahvasti kameran kannalla ja toivon että saadaan jengistä hyviä kuvia. Pysytelkööt kamerakammoiset takavasemmalla kuvauksissa (=

Jos kelaat ketjua taakse, niin huomaat, että minäkin olen kameran kannalla. En vain kaipaa tulla kuvatuksi. Suurempaa draamaa ei asiasta kannata tehdä.

Kuvaustilanteessa vastuu on kuvaajalla, ei muilla risteilyyn osallistujilla.

Toisaalta tästä ei kannata tehdä suurempaa numeroa kuin mitä se on. Toiset pitävät siitä, että heistä ja muista napataan kuvia. Toiset taas eivät ja sekin on mielestäni ok.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kysyn vaan

Filmaamista varten olen ajat sitten hankkinut aurinkolasit, kuten kaikki muutkin kuninkaalliset, joten en pelkää salamavaloja. Luulenpa että en ole kovin kuvauksellinenkaan ainakaan sunnuntaiaamuna joten kamerat eivät minua haittaa. Oman kamerani otan mukaan tai sitten en, mutta kaikista lapsistani otan valokuvat matkaan ja aion näyttää niitä Senoirille. Muutkin saavat katsoa jos haluavat.
Matkanjohtajalta kysyisin jotta onko Sinulla laivaliput ? Ne luultavasti vaihdetaan rannassa maihinnousukortteihin vai mennäänkö paattiin sisään pelkällä varausnumerolla?
Niin, että milloin pitää olla terminaalissa? Oletko siellä vastassa Jatkoaikakyltin kanssa vai huuteletko väkeä luoksesi nimimerkeillä?
Ihan siksi vaan kysyn kun en ehkä Amarillooon ehdi, minun pitää käydä soppailemassa kun kerran Turkuun pääsen.

Terveisin koo
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Suurempaa draamaa ei asiasta kannata tehdä...Toisaalta tästä ei kannata tehdä suurempaa numeroa kuin mitä se on...

Joo eipä niin. Viestini olisi varmasti tullut perille: ei mielellään kuvata kiitos pyynnöllä. Turhaa asiaa viilataan.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Jet Ace:
Kaipa sitä saa kirjoitella mihin ketjuun tahansa?

Ja kuten ehkä ole huomannut puutun usein epäloogisiin ratkaisuihin. Suomessahan ei kyllä taida olla mitään lakia joka kieltäisi kuvaamista, riippumatta kuvattavasta kohteesta(pl. sotilaskohteet ja sitten erikseen kielletyt kohteet). Julkinen levitys sitten onkin eri asia.

Mutta kiitos toki, hyvää risteilyä sinullekin. Kai muistat varoittaa sitä hemmoa joka ottaa kuvia jokaisesta risteilylle tulevasta...vai onko niitä enää laivan porteilla?
 

Kiisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HPK-Inkkarit, IHN ja FC HML
Niin ei kai ole lakia, mikä kieltäisi kuvaamisen, mutta eikös esim. ravintolat saa itse päättää, että saako siellä kuvata vai ei??? Tästä oli ainakin juttua mediassa siinä vaiheessa, kun Nokian kuvapuhelimella oli otettu kuvia julkisuuden henkilöistä, jotka sitten oli julkaistukkin?

Vai olenko täysin väärässä?
 
F

Flonaldo

No niin, eipäs tapella kuin sitten vasta laivalla. :-)

Sovittaisko niin, että kuka tahansa saa halutessaan ottaa kameran mukaan. Niistä ketkä eivät halua kuviaan otettavan, ei yhtään kuvaa myöskään oteta. Ja niidenkin kuvat, jotka suostuvat kuvattavaksi tarkastetaan jokaisen toimesta ennen kuin niitä laitetaan mihinkään näkyviin.

Ok?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti varjo
- - -
Suomessahan ei kyllä taida olla mitään lakia joka kieltäisi kuvaamista, riippumatta kuvattavasta kohteesta(pl. sotilaskohteet ja sitten erikseen kielletyt kohteet). Julkinen levitys sitten onkin eri asia.
- - -

Taitaapa kuitenkin olla niin, että esim. ravintolassa ei saa ottaa valokuvia ilman lupaa. Saatika sitten julkistaa niitä yleiseen levitykseen. Ja ruotsinlaiva on yhtä ja samaa anniskelualuetta joten periaatteessa sielläkään ei ilman lupaa saa ottaa kuvia. Paitsi jos laiva ei ole Suomen lipun alla purjehtiva.

Harvoinpa sitä tietysti lupia kysellään, mutta jos tiukka paikka tulee, niin kuvaaja maksaa. Siis artisti.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mä tuun kans tappelemaan

Mitä? Onks täällä jo nyt fight club menossa? Mun täytyy kanssa lyöttäytyä mukaan ja täydentää risteilyn HIFK-edustus, kun Johannes jääkin syrjään. Eli Åboon lähdetään sittenkin ja kuvailu on paljon kivempaa kuin yksi kuva, joka valehtelee kuin tuhat sanaa. Jotka ovat turhia nekin.

Neppaillaan! Otan Cairnsilta saamani nelivärisen A.Suhosen kuvan mukaan rauhaa ja rakkautta tuomaan.
 

Kiisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HPK-Inkkarit, IHN ja FC HML
Pukeutuminen!

Me on porukalla pohdittu asiaa ja tultu siihen tulokseen, että ottakoon/pukekoon jokainen (jolla on) pelipaidan päällensä, jotta on helppo tunnistaa, samaan jengiin kuuluvat.

Pliis.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Pukeutuminen!

Viestin lähetti Kiisa
Me on porukalla pohdittu asiaa ja tultu siihen tulokseen, että ottakoon/pukekoon jokainen (jolla on) pelipaidan päällensä, jotta on helppo tunnistaa, samaan jengiin kuuluvat.

Pliis.

Mä tulen sellaisena, kun olen.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Re: Re: Pukeutuminen!

Viestin lähetti Senior


Mä tulen sellaisena, kun olen.

Älä rupee uhkaileen! Siellä on alle kolmekymppisiä ilman vanhempiaan. Joku roti sentään...
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä taasen en mielelläni pelipaitoihin sonnustautuisi. Mitäpä sitä turhia "joukkueita" kokoamaan, vaan annetaan kaikille peliaikaa ja tasapuoliset mahdollisuudet joukkueesta riippumatta. Minulla on Alpon antamat valtuudet torua näitä sääntöjä rikkonutta.

Flonaldo totesikin aivan oikein, että kuvia saa ottaa niistä, jotka niihen suostuvat, julkaisuun esim netissä toki kysytään lupa. Allekirjoittanut on ainakin kuvauksiin suostuvainen, vaikkapa rohkeempiinkin, mutta ne rojaltit haluan ;)

Jhag: Toki meillä on siellä laivan alakerrassa autokannen alla oma tila, jossa "pelaamme" peliä nimeltään Fight Club Overtime. Minä otan Alpon aatteet ja valistavan käden, sekä miniponsai puuni mukaan, halitaan.
 

Kiisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HPK-Inkkarit, IHN ja FC HML
Re: Re: Pukeutuminen!

Mä tulen sellaisena, kun olen.

Sekin sopii loistavasti, ei ketään ollutkaan tarkoitus pistää samaan muottiin tai saamaan tuntemaan, että toi on mun periaatteitani vastaan. Jokainen tulkoon omana itsenään eikä muuna.

Pukeutuminen ja sen tyyli on ja on ollut vapaa.

Mä tulen omana itsenäni, ja mun tyyliin ei kuulu ykkösten laittaminen, koska en viihdy niissä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Muista kuvista viis.Kunhan vain näen Seniorin alastonkuvan, jotta voin todeta että onko sillä oikeesti 30 senttinen nahkahanhi (levossa)... ;)
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Flonaldo:

Sovittaisko niin, että kuka tahansa saa halutessaan ottaa kameran mukaan. Niistä ketkä eivät halua kuviaan otettavan, ei yhtään kuvaa myöskään oteta. Ja niidenkin kuvat, jotka suostuvat kuvattavaksi tarkastetaan jokaisen toimesta ennen kuin niitä laitetaan mihinkään näkyviin.

Aivan! Tämä on ihan hyvä idea. Managerini on tosin kieltänyt minusta kuvien ottamisen, mutta enpä ole ennekään hänen neuvoja kuunnellut. Joten antaa palaa vaan, olenhan varsinainen linssilude. Kuvani löytyy monesta paikasta esim. ajokortistani (passissa on selkeästi jonkin muun kuva). Kamerat vaan mukaan, mutta älkää nyt koko ajan olko arvon paparazzit kuvaamassa, pientä hienotunteisuutta, pliis...

Kiisa:
Ajattelitko siis, että saavutaan satamaan paidat päällä, jotta tunnistamme toisemme? Vai ihanko koko risteily hiippailtaisiin pelipaidoissa? Jälkimmäinen ei sovi minulle. Sitten yön toogajuhlissa voin taas vetää pelipaidan päälle (enkä muuta), mutta siinä välissä ajattelin örmytä ihan siviileissä...

Edit: enhän mä osaa edes kirjoittaa
 
Viimeksi muokattu:

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Voi viddu! Minä olisin sonnustautunut Pietarinkadun Oilersin edustusasuun. Selässä lukee (Mato) Valtonen ja #18. Nyt alkaa jo ketuttaa.

Olisin myös luvannut toimia tuon paidan arvon mukaisesti. ;)
 

JanJ

Jäsen
Re: Kysyn vaan

Viestin lähetti koo
Matkanjohtajalta kysyisin jotta onko Sinulla laivaliput ? Ne luultavasti vaihdetaan rannassa maihinnousukortteihin vai mennäänkö paattiin sisään pelkällä varausnumerolla?
Niin, että milloin pitää olla terminaalissa? Oletko siellä vastassa Jatkoaikakyltin kanssa vai huuteletko väkeä luoksesi nimimerkeillä?
Olen paikalla reilua tuntia ennen, haen liput varattujen lippujen tiskiltä. Sitten oleilen siinä lipunmyynnin luona jääkiekkoaiheisesti pukeutuneena. Joten lähestykää reilusti, tunnistatte kun näette paidan.

Jep, ja puhelinnumerohan kaikilla on.
Joten soitelkaa kun saavutte terminaaliin, jos ette halua siellä haahuilla turhaan. Laivaan ette pääse ennenkuin olette lipun saaneet minulta.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kalkun rusakko
Muista kuvista viis.Kunhan vain näen Seniorin alastonkuvan, jotta voin todeta että onko sillä oikeesti 30 senttinen nahkahanhi (levossa)... ;)


Jaah, nyt tulikin paineita.

Olen Juniorista käyttänyt myös nimitystä Python, mighty Python iltaisin. Nimi ei tule myrkyllisyydestä. Enempi tuntemattomille se tottelee myös nimeä 'Fagot'. Ujo kun on. Ja koska olen luontoa rakastava ihmiselävä, se on valmistettu eläinsuojelusyistä tekonahasta. Valmistusmateriaali on ns pegamoidia. Vähän hiostaa, mutta ajan kanssa siihenkin on tottunut.

Tarkoitatko puhuessasi kolmestakymmenestä sentistä, että loput jättäisin himaan? Ei, olemme erottamattomat. Kuljemme yhdessä ain. Koko junnu ja mä.

Alastonkuvat sitäpaitsi ovat jo nähtävissä sivuilla www.senoirpython.org. Sivut avautuvat tosin vain jäsenille. Hakemukset yv:nä.

Oikeastaan olen huolestunut Kalkku. Miksi ne kuvat SINUA kiinnostaa? Itte aloitit.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mä vähän suunnittelin,kun en tunne jengiä hillun terminaalin ravintolassa JOjanen 8 Tapparan paita päällä jotta kaikki tunnistaisivat minut. (Tuskin kukaan normaalisti Turussa ei pelipäivänä hillu Tapparan pelipaita päällä;)

Seurassani on 3 (+Bisnesman?) enemmän hilpeällä päällä olevaa tyyppiä,joten tulkaa korjaamaan meidät sieltä laivaan :D
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Tatzka

Jhag: Toki meillä on siellä laivan alakerrassa autokannen alla oma tila, jossa "pelaamme" peliä nimeltään Fight Club Overtime. Minä otan Alpon aatteet ja valistavan käden, sekä miniponsai puuni mukaan, halitaan.

No helvata loistavaa!

Saakohan Siljalta muuten grappaa? Ja mikä mahtaa olla viinilistan kattavuus? Entäpä etanoita illallisella? Pystyykö sinne HIFKiläinen edes tulemaan....? Sitäpaitsi. Laivayhtiöiden toiminta on sairasta, se tähtää vain taloudelliseen voittoon. Minun mielestäni soutuveneaika oli paljon mukavampaa ja jalompaa, silloin oltiin vesillä raikkaan meri-ilman vuoksi. Markkinatalous on pilannut kaiken, merenkin. PS. Etsin muuten risteilyisännän paikkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös