Jatkoajan palstalaisten risteily 9.11.2002

  • 38 552
  • 402

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Mitä helv...!!!

Viestin lähetti reds1897


JanJii:

Eikö muka yksityissaunassa ole TV:tä?Mikäli näin surkeasti on asiat,niin mää meen sitten välillä vaikka alasti katselemaan sitä matsia.Viuhahtelen pitkin botskia ja kannustan kybällä itseäni.

Hei nyt tehdään selvä diili. Minä varaan viuhahtelijan roolin, vanhasta muistista homma hoituu, vai juostaanko kilpaa?

Sitten pieni kysymys Turkulaisille.
Miten tulli muodollisuudet Turussa hoidetaan ja tarvitaanko Turun läpikulkumatkalla viisumi? Millä valuuttalla Turusta voi ostaa olutta?
 

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
"Sitten pieni kysymys Turkulaisille.
Miten tulli muodollisuudet Turussa hoidetaan ja tarvitaanko Turun läpikulkumatkalla viisumi? Millä valuuttalla Turusta voi ostaa olutta?"

Asun Espoossa, joten en ole enää turkulainen, mutta Turkulainen olen syntymästäni asti ollut, ja sikäli voin vastata.

"Miten tulli muodollisuudet Turussa hoidetaan "

Voidaan järjestää sinulle kumi käsine vastaan otto, jos sellaista kaipaat.

"tarvitaanko Turun läpikulkumatkalla viisumi? "

Viisumia tarvittiin vanhoina hyvinä aikoina poistuessa Länsi-Siperian; tunnetaan myös sittemmin pääkaupunkiseutuna, alueelta sivistyksen puolelle. Raja-alueena oli silloin Lohjanharju. Pohjoisessa sivistyksen raja kulki Satakunnassa niukasi Rauman pohjoispuolella. (muuten vaimo suuttuisi, jos lukisi) Sitä pohjoisempana asuva porokansa pyrittiin pitämään myös sillä puolen. Nykyisen Itä-vallan aikana viisumivapaus on voimassa kuitenkin koko Suomen alueella - valitettavasti.

"Millä valuuttalla Turusta voi ostaa olutta?"

Jätä ne porontaljat kotiin. Täällä käy hyvin Euro.

L
 
Viimeksi muokattu:

JanJ

Jäsen
JanJ
Senior
Oloneuvos
L-mies
Punaiset Lasit
Arnold
reds1897
Nikke
Kangaroo
Rööri
Kiisa
Flonaldo
Tatzka
Bast
Rixa74
+3 kaveria
Tommy
Hai
juhaht
kapa76
+kaveri
Koo
+puoliso
hamy
+kaveri
jpp
Jet Ace
Annuli
+ puoliso
bisnesman
Scoutti


Näillä mennään
 

JanJ

Jäsen
Eli ne junaan tarvittavat alekupongit on nyt mun hallussa.
Kaikki jotka sellaisen pyysivät, ja lähtevät muualta kuin Helsingistä, ottakaa yhteys YV:nä niin laitan kirjekuoressa postiin lipukkeet.

Me Helsingistä lähtijät kokoonnumme Rautatieasemalle.
Juna menee seuraavasti:
15:03 Helsinki - 17:00 Turku InterCity2 137
vaihto
17:05 Turku - 17:12 Turku satama Pikajuna 820

Kokoonnutaan kello 14:15 lipunmyynnin ovien viereen, ja jaan sitten lipukkeet joilla voitte hakea junalippunne.
Näin varataan aikaa mahdollisia ruuhkia varten, ja jos aikaa jää ruhtinaallisesti yli niin varmaankin lähibaarissa se aika kuluu mukavasti.

Kaikki olette varmaankin saanut yv:n yhteydessä puhelinnumeroni, joten soitelkaa jos on kysymyksiä tai muuta asiaa.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Peruutus

Meikäläinen joutuu valitetaavasti perumaan reissun omalta osaltani. Nielurisojen poistoleikkaukseen tuli yllättäen vapaa aika joten meikä ei pääse laivalle riehumaan. Jos joku on kiinnostunut lähtemään sijastani niin tarjotkaapa jotain yv:nä. Harmihan on jos lippu jäisi käyttämättä.

Hyttikavereiksenne saatte näillä näkymin kovan kolmikon Arnold, punaiset_lasit ja reds1897.

- Nikke

Lisättäkööt vielä et illalliset yms on jo hoidossa joten ns koko paketti olisi tarjolla sopivaan hintaan. Ja muut risteilylle lähtijät, älkää huolestuko. Saattaa sittenkin olla että meikä pääsee mukaan ;)
 
Viimeksi muokattu:

Jet-Ace

Jäsen
Löytyykö autoilijoita Hesaan?

Hei kaikki.

Onko kukaan Helsinkiläinen lähdössä autolla matkalle? Minulla nimittäin on edelleen ratkaisematta, miten ehtisin sunnuntaina niin nopeasti kuin mahdollista Helsinkiin. Pulmani on klo 20.00 alkava Robert Plantin konsertti Finlandia-talolla. Ja minä tietenkin isäntänä.

Jos ei kyytiä löydy, niin sitten ei auta kuin mennä isännöimään tilaisuutta myöhässä risteilyn raikkaana. Onneksi on varaisäntä paikalla valmiina.
 

Jet-Ace

Jäsen
Myytävänä Turisti I S - 30€ /henkilö (2 hengen hytti)

Myytävänä Turisti I S - 30€ /henkilö (2 hengen hytti) paikka risteilylle. Hyttikaverina jpp.

Ei, en ole jäämässä matkalta pois, vaan minulle on järjestynyt omien kanavien kautta oma hytti.


Kiinnostuneet, lähettäkää yksityisviesti.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Minun osaltani sen sijaan näyttää siltä, että joudun sunnuntaina menemään tilaisuuteen, johon en voi olla osallistumatta. Joudun siis jäämään pois risteilyltä.
 

Jet-Ace

Jäsen
Turussa kokoontuminen lauantaina

Tiedoksi kaikille, jotka saapuvat lauantaina Turkuun ajoissa.

Olemme tuolla ircin puolella sopineet kokoontumisen ravintola Amarillossa, joka sijaitsee Eerikinkadulla lähes kauppahallia vastapäätä 200m kauppatorilta.

Amarilloon on rautatieasemalta n. 1,5 km. Osa Helsinkiläisistä lähtee Turkuun jo 14.03 junassa, jossa toisin kuin 15.03 junassa on ravintolavaunu ja tupakkakoppi.

Edit: Rautatieasemalta kävelette Humalistonkadun :) päähän. Käännytte vasemmalle. Noin 300 m ja olette Amarillon oven edessä.

Ne, jotka eivät Amarilloon ehdi tapaamme satamassa.
 
Viimeksi muokattu:

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Turussa kokoontuminen lauantaina

Viestin lähetti Jet Ace
Tiedoksi kaikille, jotka saapuvat lauantaina Turkuun ajoissa.

Olemme tuolla ircin puolella sopineet kokoontumisen ravintola Amarillossa, joka sijaitsee Eerikinkadulla lähes kauppahallia vastapäätä 200m kauppatorilta.

Amarilloon on rautatieasemalta n. 1,5 km. Osa Helsinkiläisistä lähtee Turkuun jo 14.03 junassa, jossa toisin kuin 15.03 junassa on ravintolavaunu ja tupakkakoppi.

Ne, jotka eivät Amarilloon ehdi tapaamme satamassa.

Ravintolavaunu ja kessukoppi ovat ehdottomasti yhteenlaskettuna sellainen paketti, että meitsi ainakin lähtee 14.03 luksusjunalla. Neppailijat tulkoot ''kuivassa'' junassa kolmen jälkeen ristikkolehdet käsissään.
Paikkani valloitan anniskelualueelta hetkellä.
 

JanJ

Jäsen
No niin, aikaisempaan junaan menijät yhteys minuun niin saatte alekuponkinne. Toimikaa! :D
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Monelta jengi meinaa tulla Amarilloon? Ja mistäs teidät tunnistaa?
 

Jet-Ace

Jäsen
Minä olen sopinut mm. Annulin kanssa tapaamisesta klo 15 Amarillossa. Minut tunnistanee parhaiten kassi- ja salkkurykelmästä + kommunikaattorista pöydällä. Et voi erehtyä.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
OK. Minut taas tunnistaa vihreistä leveälahkeisista housuista, neonkeltaisesta pusakkamallisesta takista, jonka selässä on punainen huutomerkkikuvio sekä oransseista palmikoiduista hiuksista. Olen 192cm pitkä, olen avojaloin ja kädessäni kannan bumerangia ja kahvipakettia.

Nähdään rillossa.
 
K

kangaroo

Re: Turussa kokoontuminen lauantaina

Viestin lähetti Jet Ace
Osa Helsinkiläisistä lähtee Turkuun jo 14.03 junassa, jossa toisin kuin 15.03 junassa on ravintolavaunu ja tupakkakoppi.

Onko todella noin ? VR:n sivuilta juuri katsoin ja siellä on sekä 14.03 että 15.03 junien kohdalla tarjoilun osalta samanlainen symboli, jonka selitys on "kahvilavaunu/kärrytarjoilu". Ravintolavaunun symbolia taas ei näy minkään Hki-Turku tai Turku-Hki junan kohdalla. VR:n sivuilla väärää tietoa ?

Tuo 14.03 juna on Turussa perillä klo 16.00, joten ei siitä taida Amarilloon ehtiä kuin kääntymään, koska juna satamaan lähtee 17.05.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Turussa kokoontuminen lauantaina

Viestin lähetti kangaroo


Tuo 14.03 juna on Turussa perillä klo 16.00, joten ei siitä taida Amarilloon ehtiä kuin kääntymään, koska juna satamaan lähtee 17.05.

Nou hätä. Nurmivasarat opastivat, että citystään on muutama kilometri satamaan ja jaetulla taksilla hinta on naurettava, ellei säälittävä. Hyppää pykälään vaan, eturintama tarkastaa keskustan maaston ja kaljan kylmyyden. Maastopuvut päälle ja rynkyt selkään.

Luotettavasta lähteestä annoimme itsellemme kertoa, että ravintolavaunu on eturintaman sissijunassa.
 

Afan

Jäsen
kangaroo

Kyllä ne VR:n sivut minulle antavat sellaista tietoa, että eturintaman junassa (14.03) ravintola- ja tupakkavaunut on, ja jälkimmäisessä ei. Eli juuri niin kuin Jet Ace ja kumppanit kertoivat.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Re: Re: Re: Turussa kokoontuminen lauantaina

Viestin lähetti Senior

Hyppää pykälään vaan, eturintama tarkastaa keskustan maaston ja kaljan kylmyyden. Maastopuvut päälle ja rynkyt selkään.

Eikös Idän pikajunassa ole palvelua? Siitä ilmansuunnasta on porukalla ollut tähän asti omat vodkat ja kaviaarit muovikassissa. Uudenmaan tullissa viimeistään on täällä totuttu tarkistamaan viisumit ja passit. Varautukaa siis kumihanskoihin ja läpivalaisuun!
 
K

kangaroo

Afan: olet oikeassa. Katsoin asian vain "aikataulutaulukot" -nimisestä linkistä, josta virheellisesti näkyisi 14.03 junassa olevan vain kahvilavaunu. Voisi antaa palautetta VR:lle, mutta en jaksa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Minäpä menin jo intoa puhkuen ostamaan piletin Turun junaan (ja tietenkin myös paluulipun!), joka lähtee 15.03. No pitänee mennä vaihtamaan se 14.03. lähtevään junaan, johon on tuo puuhavaunu kiinnitettynä (ja mulle ikkunapaikka siitä vaunusta, Senior!). Näin olemme siis 16.15 amarillossa, josta meidät heitettänee ulos 16.18. Siitä sitten tuhannen kapakan kautta satamaan, jonne pelimiehet saapuvat noin kolme minuuttia ennen laivan lähtöä. Näin se homma etenee. Tai sitten me tullaan Tatzkan kanssa perässä resiinalla, ei sitä koskaan tiedä...
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Meillä oli vähä Businesmanin kans puhetta että nähtäis ennen junaan meno ja yhytettäis loppukööri sataman raflassa. Toi Tampereelta tuleva juna on about 17.00 Aikaa Turkkusen satamas joten siinä o meil kohtuullisesti aikaa(90min) enne laivan lähtöä pohjustaa viilistä :D

Businesman!

Pistä vaik privana puhelinnumerosi ni sovitaan mis nährään lavvantaina.

ps.Tää reissun pohjustaminen alkaa 1 kaverin kaa perjantaina saunaillalla... Ne 2 muuta (yllättäen ilvesfaneja) jättävät tän perjantain väliin.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Junassa aloitellaan, omilla eväillä tietty, ettei mene tuliaisrahat hukkaan :) Muutenkin otetaan linjavedoksi taxfree-ystävällinen juomakulttuuri, eli lava hyttiin ja kaksi paluumatkalle takas :)
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Designer
Vetoan teihin Arnold, Punaiset_lasit ja Nikke. Takavarikoikaa reds1897:n kännykkä mahdollisimman pian. Mielellään jo ennen laivan lähtöä. Oletteko koskaan jutelleet kyseisen henkilön kanssa puhelimessa, kun hän on mökillään "remontoimassa"? Minä olen. Siksi tätä teiltä pyydänkin.
Alkaneen vuosituhannen ensimmäinen Turun saaristossa tapahtuva haaksirikko lähestyy, joten uusin tämän vetoomukseni. :)
Niin, ja hyvää matkaa kaikille!
 

Jet-Ace

Jäsen
Re: Re: Turussa kokoontuminen lauantaina

Viestin lähetti kangaroo


Onko todella noin ? VR:n sivuilta juuri katsoin ja siellä on sekä 14.03 että 15.03 junien kohdalla tarjoilun osalta samanlainen symboli, jonka selitys on "kahvilavaunu/kärrytarjoilu". Ravintolavaunun symbolia taas ei näy minkään Hki-Turku tai Turku-Hki junan kohdalla. VR:n sivuilla väärää tietoa ?

Tuo 14.03 juna on Turussa perillä klo 16.00, joten ei siitä taida Amarilloon ehtiä kuin kääntymään, koska juna satamaan lähtee 17.05.

14.03 junassa on 100% varmuudella ravintolavaunu. Ei perustu luulooni, vaan tietoon.

15.03 junassa on myyntikärryt ja Turun keskusasemalla junan vaihto satamaan mentäessä, 5 minuuttia aikaa. Amarilloon ehtii myös 15.03 junalta, mutta kieltämättä tuo suoraan satamaan meno on järkevämpi vaihtoehto.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kai siellä on jollain digikamera mukana? Harmittaa jo niin perkuleesti etten mukaan joutanut, että tahtoisi sitten edes "Kootut humalassa suoritetut macarenat" -koosteen johonkin päin nettiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös