Jatkoajan leffakerho

  • 2 334 936
  • 12 061

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Nimimerkeille Black licked ja vlad tässä nyt kommentoin.

Ainakin minut ymmärrettiin nyt totaalisen väärin. Minun mielestäni ei ole mitään yhtä oikeaa tapaa arvostella elokuvia ja tosiaan, riippuu siitä, että millä foorumilla arvotelu esitetään, että mitä siltä odottaa.

...

Vladin puolustuspuhe palstan elokuva-arvostelijoihin viitaten oli mielestäni turha, koska nimenomaan sanoin, ja jonka vladkin myönsi, että en viittaa lainkaan siihen, että täällä pitäisi tuollaisia arvosteluja olla.

Täsmennetään omalta osaltani ettei tarkoitukseni ollut viestilläni kritisoida sinua millään muotoa vaan ennemminkin arvostella Cantellin näkemystä elokuvakriitikoihin. Toki on Cantellillankin pointtinsa mutta osoittaessaan kritiikkinsä kriitikkoja kohtaan kolumnissaan hän kohdisti kritiikkinsä juuri suureen massaan jolla ei ole mahdollisuuttakaan siihen syvällisyyteen mitä Cantell vaatii. Ei elokuvafanilta tai -harrastajalta, joka lehtiin työnsä tai muun toimensa oheen kirjoittaa arvosteluja, voida vaatia sellaista paneutumista elokuviin laajalla skaalalla, jotta hän voisi perehtyä elokuviin ja niiden sisältöön todella syvällisesti.

Kuten viittasin edellisessä viestissäni, jollain arvostelijalla voi olla jokin tietty genre, josta tietoa on paljon ja jonka elokuviin hän on perehtynyt ja joista hän voi laatia todella syvällisiä arvosteluja mutta haluaako paikallis- tai maakuntalehti sivuilleen aukeaman kokoista arvostelua Takeshi Kitanon uusimmasta elokuvasta, joka kenties on yhden viikon verran teattereissa kyseisellä paikkakunnalla? Ei halua, ei todellakaan, joten on turha edes laatia laajoja arvosteluja vaan tyytyä suoltamaan harmaata massaa. Ja lätkäisemään elokuvalla joukko tähtiä.

Luen jonkin verran elokuva-arvosteluja ja ainakin täkäläisissä lehdissä arvostelut pääsääntöisesti on mahdutettu muutaman palstan levyiselle kaistaleelle lehteä ja kenties yksi kuva elokuvasta on mahdutettu arvostelun yhteyteen. Voidaanko tällaiselta arvostelulta vaatia syvyyttä tai onko siihen edes annettu mahdollisuutta? Vastaan EI kumpaankin.

Cantellin osoittama arvostelu tulisi kohdistaa oikeastaan vain muutamiin kriitikoihin koko Suomessa, sellaisiin jotka elävät tällä työllä ja tällöin herää kysymys, että osuuko edes tällöin Cantellin arvostelu oikeaan vai harmittaako häntä se, että kriitikon näkemys elokuvasta on jotain muuta kuin hänen näkemyksensä ohjaajana?

Se minun "puolustuspuheeni" jonka kirjoitin - tarkoittamatta sitä kuitenkaan puolustuspuheeksi sanan varsinaisessa merkityksessä - oli oikeastaan pitkä toteamus siitä miksi minä kirjoitan tänne arvosteluja elokuvista siten kuten niitä kirjoitan. Olisin voinut jättää viestini lopun pois mutta katsoin, että se on sopiva sovittaa aiheeseen vaikka sinun viestisi ei ollutkaan kohdennettu mehin täällä Jatkoajassa - josko oli edes kohdennettu yhteenkään arvostelijaan millään taholla.

Siinä toki allekirjoitan Cantellin ajatuksen, että ammattilaiselta on vaadittava ammattimaista otetta mutta jos ammattilainen näkee Cantellin teoksen toisella tapaa kuin Cantell itse niin onko se mikään virhe? Mielipide on kuin persereikä, meillä jokaisella on sellainen. Ammattilaisen on tietty pyrittävä perustelemaan mielipiteesi tahi arvostelunsa mutta jos näkemys ei kohtaa elokuvan ohjaajan kanssa niin sille ei mahta mitään.

vlad.
 

Kaltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, kikkanikkarit
Just kotiuduin leffasta, Oblivionin kävin katsomassa. Ja jukuliste olikin hyvä tekele! Parasta scifiä pitkään aikaan. Mulle tarina nappas hyvin, siinä kun oli vähän romantiikkaakin mukana. Edes Cruisen Tomppa ei häirinnnyt pahasti. Suosittelen! Siellä on valkosella piilossa jotaki ni ette raukat spoilaannu pienemmästäkään. En osaa tehä spoilertägejä
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ero uusiin Die Hardeihin on valtaisa, eikä nykyinen yli-ihmis-McClane jaksa kiinnostaa oikein millään lailla. Ei paheita, ei inhimillisiä heikkouksia, vain väsyneitä sloganeita (joita niitäkin on sensuroitu, jotta ikäraja saadaan koko perheelle sopivaksi) ja geneeristä toimintarymyämistä täysin poissa McClanen alkuperäisestä ympäristöstä.

Tässä kiteytät hyvin mitä itsekin ajan takaa. Elokuvat itsessään ja kenelle niitä tehdään ja miten ovat muuttuneet 20 vuodessa todella paljon. Siksi onkin lähes mahdotonta tehdä hyvin toimivaa elokuvaa 20 vuoden takaisesta best selleristä ja vielä samalla päähenkilöllä. Nyky McCLane on tosiaan sisäsiisti mutta miksi, eikös elokuva ollut R-rated jenkeissäkin.

Itse pidin ensimmäisestä ja toisesta osasta. Kolmosesta en muista juuri mitään mikä kertoo kaiken olennaisen, vaikka olen nähnyt sen muistaakseni kaksi kertaa.

Olen täysin tätä vastaan että lypsetään vanhoilla hahmoilla todella köykäisellä elokuvatekeleellä. Viimeisin Die Hard ilman John McCLanea ei olisi edes b-luokan elokuva kokonaisuudeltaan.
Vaikka Looper ei ole mestariteos niin ero on huikea näiden kahden välillä ja osoittaa sen että Bruce Willis sopii edelleen hyvin roolitettuna toimintaelokuviin, siitä se ei ole kiinni.

_
 
Viimeksi muokattu:

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Taken 2 alitti edeltäjänsä joka sektorilla. ... Taken oli ensiluokkainen eurotoimintaelokuva, Taken 2 oli kutakuinkin...

Niin, en minä Taken 2:sta ensiluokkaiseksi ole kehunutkaan, mutta en minä siitä oikein mitenkään oikein kovasti toivomallakaan umpisurkeaa tekelettä saa aikaiseksi. Leffa meni sujuvasti läpi kelloon vilkaisematta, joten jotainhan tuossa oli oikein tehty ja ainakin lähitaistelukohtaukset oli jälleen oikein passeleita. Voi silti olla, että ilman Liam Neesonia tuo leffa olisi ollut oikeasti täyttä kuraa. Noh, makuasioita.

Die Hard -sarja on mennyt tasaisesti alamäkeä joka osallaan. Ensimmäinen on klassikkoelokuva, Harlinin kakkososa hyvin toimiva ja viihdyttävä toimintapätkä, kolmonen alkaa mainiosti mutta on ylipitkä ja lässähtää lopussa. Nelosella sen sijaan ei ole enää oikein mitään tekemistä alkuperäisten Die Hardien kanssa, ja vitosen annin jo tiivistitkin.

Minulle alkuperäisen Die Hardin yksi kohokohta on siinä, kun McClane juoksee paljain jaloin lasimurskassa, nyppii lasia jalkapohjistaan ja itkee tuskasta. McClane myös selvästikin pelkäsi elokuvan aikana, kuten kuka tahansa normaali ihminen pelkäisi jos olisi keskellä ääriväkivaltaista tilannetta vaikka kuinka olisi poliisikoulutus alla. McClane oli hahmona ennen kaikkea inhimillinen, ja tämän takia Die Hard on 80-luvun toimintaelokuvaksi niin poikkeuksellisen hyvä ja McClane niin samaistuttava hahmo.

Die Hard -sarjasta hyvin pitkälle samaa mieltä. Ykkösosa on klassikko ja eräs parhaista toimintaelokuvista koskaan juurikin McClanen inhimillisyyden vuoksi. Samainen lasimurskassa juoksentelu sekä itsensä parahultainen paikkailu jälkikäteen on jäänyt itsellenikin mieleen kohtauksista, jollaisia toimintaelokuvissa saisi olla useamminkin päähahmoon samaistumisen mahdollistamiseksi. Kakkososa oli huomattava floppi ykköseen nähden, mutta kolmonen oli ehkäpä pitkän aikavälin vuoksi varsin siedettävä, pituudestaan huolimatta. Nelosessa mentiin jo kohti "ajan henkeä" eli kyberterroriin ja lässynlää, mutta ei tuo aikanaan keskenkään jäänyt eikä jäänyt varsinaisesti kaivelemaan. Uusinta en ole vielä nähnyt, enkä ole ihan varma, että haluankokaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mielestäni Die Hard 3 on loppua lukuunottamatta parasta Die Hardia, erinomainen kissahiiri-leikki. Loppu taasen on jotenkin liian perinteinen ja tylsä. Ykkönen toki on laadukasta tykitystä alusta loppuun. Nelonen tosiaan oli ihan sieluton tekele, tylsä pahis jne. Kakkonen on viihdyttävä, mutta jotenkin halvan oloinen.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Die Hardeista puhuttaessa, en ymmärrä alkuunkaan kakkosen haukkumista. Onko se sitten kateutta vai mitä lie, mutta omalla listallani ykkönen on ykkönen, sitten tulee tasapäin 2 & 3. Sitten nämä kaksi uusinta ovat aikamoista kuraa. Kolmosen pelastaa tylsyydestä herra Samuel L. Jackson. Ja loppu on kyllä floppi, siihen loppuun olisi voinut kyllä kunnon shootoutin kommarisakujen ja poliisien välillä. Sanailu on kyllä täyttä timanttia: "Hey, fuckhead! Yeah you, fuckhead."

John McClane on roolihahmona kulkenut pitkän matkan. Alunperin hän oli räävitön alkoholin ja tupakan marinoima mulkku, eikä ihan kovin unelmavävy tahi aviomies. Mutta kuitenkin kokenut ja kova kyttä. Sanalla sanoen vaarallinen ja herkullinen hahmo. Nyt hän on yhtä vaarallinen kuin Mikael Jungner. Ei kiroile, juopottele tai polta, kas kunnei olla vielä keksitty Johnin syövän vain superfoodia ja soijatuotteita. En ymmärrä, miksi Willis on suostunut tekemään yhdestä kaikkien aikojen kovimmista jätkistä sisäsiistin nössön, joka on korrektimpi kuin joku demarien nuorisosihteeri.

Stallonelle pitää nostaa hattua, että ei persraiskannut Ramboa kuten McClanelle kävi. Toisaalta Rambo oli alun perinkin aika zen hahmo, eikä mikään superluokan vittuilija, kuten kaimansa John. Ja toistaiseksi viimeiseen osaan hän sai ties minkälaista käsikirjoitusta esim. Tarantinolta, mutta onneksi pyyhki perseensä näihin ja teki itse. Tuloksena yksi kovimpia toimintarainoja ikinä.

Katsoin myös tuon Arskan uusimman ja paha pettymys se oli. Vähän tuli sellainen High Noon, Rio Bravon ym..westernin ja Shoot´em Upin sekoitus mieleen. Ei nyt ainakaan mulle pudonnut. Stallonen kanssa kuvattu The Tomb ei voi olla huonompi.
 
Viimeksi muokattu:

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Minultakin kehuja Die Hard 3:lle. Erittäin viihdyttävä ja onnistunut tekele. Irons on todella hyvä pääpahis ja Willis & Jackson -sankarikaksikkoa paremmaksi on vaikea laittaa. Kolmoselle olen antanut IMDb:ssä arvosanaksi 10, ykköselle ja kakkoselle 9. Nelonen ja viitonen tulevatkin sitten vähän kauempana arvosteluasteikolla. Kuten edellä on todettu, niin hengettömiä ja siloteltuja aiempiin osiin verrattuna.

EDIT: The Last Standista on todettava, että minua häiritsi suuresti elokuvan lapsellisuus. Pahimpana esimerkkinä Knoxvillen hahmo, joka on kuin suoraan jostain Yksin kotona -leffasta. Alusta asti toivoin vain mahdollisimman pahaa kohtaloa tuolle.
 
Viimeksi muokattu:

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Olisko tipsejä elokuvista jotka kertoo jengeistä tai sijoittuu vankilaan? Samaa verta, Felon, A H X, Viimeinen linnoitus, Experiment, yms kuuluisimmat on tietysti jo tullut nähtyä. Toki on voinut jäädä joku huomaamattakin. Ja mielellään kielenä englanti tai sitten pitää olla todella hyvä elokuva, jos siinä puhutaan jotain muuta.

Kellään kokemuksia näistä: Prison Block, Last Light, The Escapist? Kannattaisiko kattella?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olisko tipsejä elokuvista jotka kertoo jengeistä tai sijoittuu vankilaan? Samaa verta, Felon, A H X, Viimeinen linnoitus, Experiment, yms kuuluisimmat on tietysti jo tullut nähtyä. Toki on voinut jäädä joku huomaamattakin. Ja mielellään kielenä englanti tai sitten pitää olla todella hyvä elokuva, jos siinä puhutaan jotain muuta.

Kellään kokemuksia näistä: Prison Block, Last Light, The Escapist? Kannattaisiko kattella?

Escape from Alcatraz
Sleepers
Papillon
The Shawshank Redemption
Green Mile
Midnight Express

Perusvankilaleffat, jotka nyt tuli mieleen. Kaikki hyviä toki. Kuulunevat noihin kuuluisiin, jotka olet nähnyt, mutta laitetaan nyt silti.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Hieman erilainen pääosin vankilaan sijoittuva leffa, jota voisin suositella on Bronson. Tom Hardy vetää aika huikean nimiroolin Britannian kaikkien aikojen väkivaltaisimpana vankina, ja ohjaajana häärii mm. District 9:n luonut Nicholas Winding Refn. Itse tykkäsin, mutta ymmärtääkseni jakaa mielipiteitä aika rankasti.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Olisko tipsejä elokuvista jotka kertoo jengeistä tai sijoittuu vankilaan? Samaa verta, Felon, A H X, Viimeinen linnoitus, Experiment, yms kuuluisimmat on tietysti jo tullut nähtyä. Toki on voinut jäädä joku huomaamattakin. Ja mielellään kielenä englanti tai sitten pitää olla todella hyvä elokuva, jos siinä puhutaan jotain muuta.

Kellään kokemuksia näistä: Prison Block, Last Light, The Escapist? Kannattaisiko kattella?

Kannattaa kääntää katse muihinkin kielialueisiin ja katsoa vaikkapa ranskalainen Profeetta "Un prophète" vuodelta 2009. Tapahtumat sijoittuvat olennaisella tapaa vankilamaailmaan ja on hyvin raadollinen kuvaus pikkurikollisen tiestä hierarkiassa ylöspäin.

Ja jos Experiment kiinnostaa niin kenties saksalainen Das Experiment vuodelta 2001 voi olla kiinnostava tuttavuus. Das Experiment: "The movie is based on the infamous "Stanford Prison Experiment" conducted in 1971." The Experiment on vain "halpa" kopio siitä. Tämä saksalainen versio on hyvin rosoinen ja autenttisenoloisesti kuvattu.

Ja jos siirrytään tutumpaan kielialueeseen niin tottahan toki klassikko Lannistumaton Luke on katsottava jos mielii nähdä vankilaelokuvia. Leffassa on useita unohtumattomia kohtauksia ja klassisin varmasti on kananmunien syönti -kohtaus.

edit: Yhteiskunnallisena kuvauksena, jossa vankilalla ja sinne joutumisella on suuri rooli, Isän nimeen "In the Name of the Father" v. 1993 on ehdottoman suositeltava elokuva. Leffassa Daniel Day-Lewis, Emma Thompson ja Pete Postlethwaite tekevät todella hienot roolisuoritukset.

vlad.
 
Viimeksi muokattu:

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Midnight Express

Täytyy nolona myöntää että Keskiyön pikajuna on jäänyt näkemättä, vaikka kyllä tiedän mistä se kertoo, jne. Eli hieno muistutus/tipsi ja isot kiitokset siitä! Taidankin vilkuilla sen heti tässä vkl aikana.

---

Bronson on kyllä huikea. Tykkään ehdottomasti.

Kannattaa...

Profeetan olenkin bongannut imdb:stä, mutta tosiaan se kieli on vaan siinä mietityttänyt. Täytynee se kai sitten vilkuilla kun täälläkin sitä suositellaan. Ja juurikin sen saksalaisen Experimentin olen katsellut muutamaankin otteeseen tässä vuosien varrella. Oli todella hyvä. Jopa niin hyvä että en pystynyt sitä jenkkien versiota edes katseleen loppuun asti. Myös Luke on tuttu imbd:n kautta ja pieni haju olisi että joskus sen olen saattanut tiirailla. Pitänee varmistaa asia. Isän nimeen tuli kyllä täysin puskista. Infojen perusteella todella mielenkiintoinen leffa. Eli pikajuna taisi saada viikonlopulle tuosta kaverin. Paljon kiitoksia!

Edith: Ja ettei mene taas perjantai pelkäksi vonkaamiseksi niin heitänpä itse ilmoille pätkän nimeltä Colors - jengit. Nimi kertonee paljon. Mahtava tuotos vuodelta -88.
 
Viimeksi muokattu:

Rocco

Jäsen
Die Hard on ehkä yksi kaikkien aikojen toimintaleffoista. Loistava juoni, aika inhimillinen sankari, tapahtumia laidasta laitaan. Die Hard II oli siihen mainio jatko-osa. Ei kovin paljoa jää jälkeen edeltäjästään. Die Hard III on taasen sellaisena elokuvana hyvä, mutta siinä ei ole oikein vanhasta kuin John Mac:istä jäljellä. Ikäänkuin III ei olisi enää samaa trilogiaa, koska käytännössä kaikki muuttuu, paitsi roolihahmo. Itse arvostaisin sitä leffaa enemmän, jos pääosaroolin vetäisi vaikka kuka muu roolihenkilö.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Isän nimeen tuli kyllä täysin puskista. Infojen perusteella todella mielenkiintoinen leffa.

On erittain hyva leffa, itsekin voin suositella. On siita paljon aikaa kun katsoin mutta tykkasin. DDL ei kovin huonoissa leffoissa yleensa esiinny.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tuli näistä jengi ja vankilaleffoista vielä mieleeni nuoren Sean Pennin tähdittämä Bad Boys vuodelta 1983. Siitä on kyllä ehtinyt vierähtää aikaa jo varmaan kymmenisen vuotta kun sen viimeksi näin, mutta muistelen, että oli ihan kelvollinen elokuva ja Penn teki siinä oivallisen roolityön nuorena jengiläisenä ja rikollisen alkuna.

vlad.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jäätävä Polte sisältää legendaarisen vankilakohtauksen, Vesa Vierikko vankilan shakkimestarina. Ja puhutaan englantia, eli alkuperäisen kysymyksenasettelun mukaisesti ei tarvi olla edes hyvä elokuva mahtuakseen raameihin! Rennyn seuraava leffa oli puolestaan Prison.

Vankilaan sijoittuu myös Luunmurskaajat, josta on siis tarjolla sekä Burt Reynolds (1974) että Adam Sandler (2011) -versiot. Komediallisempaa antia myös leffassa I Love You Philip Morris. Runaway Trainissa ei kauaa vankilassa viihdytä, mutta muistaakseni vankilapako oli ihan jees.

Jengileffaksi ainaskin American History X ja tukku brittiläisiä futishuligaanielokuvia.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tuli tuossa kaverein kanssa puheeksi hyvien uusien komedioiden vähyys, ja täytyy sanoa että harvoin nykyään tulee todella naurettua komedialeffoille. Sitä komediaa sotketaan vähän joka genren leffoihin, mutta hyviä ihan puhtaita komedioita tulee kovin vähän. Tai sitten en vaan ole löytänyt niitä.

Aikani kuluksi tuossa väkästelin top 10-listaa tämän vuosituhannen parhaista komedioista, ja allaolevan lainen siitä nopeasti kasattuna tuli. Onhan tuossakin vähän epäselviä tapauksia, että onko kaikki puhtaita komedioita, mutta näin ne nyt tulkitsin.

1. In Bruges (2008)
2. Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain (2001)
3. Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004)
4. Bubba Ho-Tep (2002)
5. Burn After Reading (2008)
6. Tropic Thunder (2008)
7. The 40 Year Old Virgin (2005)
8. Kiss Kiss Bang Bang (2005)
9. Ted (2012)
10. The Hangover (2009)

Kommentteja, omia listoja tai suosituksia vähemmän tunnetuista hyvistä uusista komedioista?


...ja ohjaajana häärii mm. District 9:n luonut Nicholas Winding Refn.

Ei taida tanskalaisella Refnillä olla kyllä mitään tekemistä eteläafrikkalaisen District 9:n kanssa. D9:n käsikirjoitti ja ohjasi Neill Blomkamp (toivottavasti kirjoitin oikein).
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Kommentteja, omia listoja tai suosituksia vähemmän tunnetuista hyvistä uusista komedioista?

A serious man (2009)

Ehdottomasti yksi 2000 luvun parhaista komedioista ja erinomainen elokuva.
 
Viimeksi muokattu:

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Kommentteja, omia listoja tai suosituksia vähemmän tunnetuista hyvistä uusista komedioista?

Kaikki joista löytyy Will Ferrell on pakollisia oikeasti hyvistä komedioista pitäville. Myös jos actoreissa lukee Kevin James niin katsokaa se. 90% A.Sandlerin leffoista täytyy kiertää kaukaa. Nää ei ole mielipiteitä, eli näistä faktoista ei voi kiistellä.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Otin eilen 1kk testiin Viaplayn -tarjonnan ja katselin sieltä ekana Contraband, joka oli varsin viihdyttävä salakuljetusleffa jossa käydään rahtilaivalla New Orleans <-> Panama -välillä. Ben Foster ja Giovanni Ribisi veti tosi hyvin roolinsa ja Mark Wahlbergin parhaana säilyi vieläkin se Taistelija.

Muuten tuosta Viaplaysta niin huono kuvanlaatu, puutteellinen bufferointi ja tekstitykset puuttuu tosi monesta leffasta ja sarjasta. En tykännyt Netflix-palvelustakaan mutta oli sekin tätä Viaplayta parempi.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
1. In Bruges (2008)
2. Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain (2001)
3. Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004)
4. Bubba Ho-Tep (2002)
5. Burn After Reading (2008)
6. Tropic Thunder (2008)
7. The 40 Year Old Virgin (2005)
8. Kiss Kiss Bang Bang (2005)
9. Ted (2012)
10. The Hangover (2009)

Kommentteja, omia listoja tai suosituksia vähemmän tunnetuista hyvistä uusista komedioista?
Minua melkein juilii, että kaikki nuo listaamasi elokuvat ovat ulkomaan kielillä. Siellä kun Ranskassa tykätään Kaurismäen Akin elokuvista, niin kuuluuko listata suosikkielokuvakseen - jos pitää tuosta elokuvasta - "Kauas pilvet karkaavat", eikä ranskaksi moista.

Eipä tietenkään pidä. Humble brag-besserwisserismiä moinen ulkokieliskely siellä missä se on vain haitaksi. Edellinen lause oli sarkasmia.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Minua melkein juilii, että kaikki nuo listaamasi elokuvat ovat ulkomaan kielillä.

Siis nuo listaamani elokuvien nimet? Sori, mutta suurin osa listan leffoista on hyllyssäni Briteistä tilattuina, ja nimet kansissa toki siten englanninkieliset. Olisi vaatinut ylimääräistä työtä ottaa selvää, miten leffojen nimet on suomennettu. Okei, tuon Amélien kanssa vähän brassailin, varmistin kirjoitusasun IMDB:stä kun en ollut varma.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Ei taida tanskalaisella Refnillä olla kyllä mitään tekemistä eteläafrikkalaisen District 9:n kanssa. D9:n käsikirjoitti ja ohjasi Neill Blomkamp (toivottavasti kirjoitin oikein).

Ei Näemmä pitäisi ulkomuistista lähteä huutelemaan näitä asioita. Se olikin Drive se tuore leffa, jota Refn oli ohjaamassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös