Jatkoajan leffakerho

  • 2 336 406
  • 12 066

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Itsekin kyllä aikoinaan leffassa Thorista tykkäsin ja katsoinpa tuon uudelleen ja edelleen oli katsottava.Toisella kerralla hoksasin vasta sen, että lopputekstien jälkeenkin tuli kohtaus. Avengersia todellakin odotetaan täällä kovasti.

Conan The Barbarian:

Leffasta ei kyllä saanut mistään vaiheessa mitään otetta, ja käsikirjoitus oli kyllä aika suolesta, mm. Conanin suhdeseikkailu oli hemmetin typerästi kirjoitettu. Paha pettymys oli.

Mutta leffa sinänsä olisi voinut olla jees, jollei vieressä olisi istunut muijia jotka olivat selvästi väärässä leffassa. Kirkuivat kovaa kun jotain "raakaa" tapahtui eli siis kokoajan, ja puhelimetkin soivat pitkin leffaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Enpä oikein tiedä kuinka Robert Rodriguezin "Planet terror'iin" tulisi suhtautua. Kotelon mukaan kyseessä piti olla toiminta/kauhuelokuva. Toimintaahan siinä oli ihan kohtalaisesti, verellä höystettynä mutta en kyennyt pitämään sitä toimintaelokuvanakaan, vielä vähemmän kauhuelokuvana - korkeintaan parodiana sellaisista: zombit ei ole mun juttu.

Leffaa katsoessani eniten vallalla oli tunne, että olen katsomassa runsaalla verellä ja väkivallalla höystetyä komediaa. Ajoittain leffa sai nauramaan, kenties oli tarkoituskin ja Rodriguezin pääasiana olikin tehdä parodiaa kaikesta mahdollisesta. Jollei ollut... hmmm... enpä sitten tiedä mitä ajatella nimittäin vakavasti otettuna pätkänä tätä ei todellakaan voi pitää*. Aivot narikkaan ja menoksi!

vlad.

*: En nyt tarkoita sitä, että luulin ryhtyväni katsomaan jotain ranskalaista taidepläjäystä vaan kaikkiaan leffa tuntui vetävän kaiken överiksi ja kunnolla ja ravistelevan yhtä jos toista genreä - omaansakin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Enpä oikein tiedä kuinka Robert Rodriguezin "Planet terror'iin" tulisi suhtautua. Kotelon mukaan kyseessä piti olla toiminta/kauhuelokuva. Toimintaahan siinä oli ihan kohtalaisesti, verellä höystettynä mutta en kyennyt pitämään sitä toimintaelokuvanakaan, vielä vähemmän kauhuelokuvana - korkeintaan parodiana sellaisista: zombit ei ole mun juttu.

Ei tuo nyt lajityypissään ihan paska elokuva ollut, mutta kyllähän se täytyy sanoa että tuon elokuvan parasta antia oli se alussa ollut Machete-traileri, joka sitten poiki ihan täyspitkän elokuvan ja ilmeisesti myös elokuvasarjan.


EDIT: Se pitää vielä sanoa että kun minäkin olen täällä näitä action-leffoja paljon kritisoinut niin näistä Rodriguezin leffoista minä kyllä oikeastaan pidän koska ne on vedetty ihan reilusti överiksi eikä edes yritetty tehdä mitään täysin uskottavaa toimintaa. Kaikista pahimpia tuossa lajityypissä on juuri ne elokuvat jotka on yritetty tehdä hampaat irvessä realistiseksi mutta silti jokainen kohtaus ampuu niin yli että touhusta jää katsojalle vaan typerä olo.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Enpä oikein tiedä kuinka Robert Rodriguezin "Planet terror'iin" tulisi suhtautua. Kotelon mukaan kyseessä piti olla toiminta/kauhuelokuva. Toimintaahan siinä oli ihan kohtalaisesti, verellä höystettynä mutta en kyennyt pitämään sitä toimintaelokuvanakaan, vielä vähemmän kauhuelokuvana - korkeintaan parodiana sellaisista: zombit ei ole mun juttu.

Leffaa katsoessani eniten vallalla oli tunne, että olen katsomassa runsaalla verellä ja väkivallalla höystetyä komediaa. Ajoittain leffa sai nauramaan, kenties oli tarkoituskin ja Rodriguezin pääasiana olikin tehdä parodiaa kaikesta mahdollisesta. Jollei ollut... hmmm... enpä sitten tiedä mitä ajatella nimittäin vakavasti otettuna pätkänä tätä ei todellakaan voi pitää*. Aivot narikkaan ja menoksi!

vlad.

*: En nyt tarkoita sitä, että luulin ryhtyväni katsomaan jotain ranskalaista taidepläjäystä vaan kaikkiaan leffa tuntui vetävän kaiken överiksi ja kunnolla ja ravistelevan yhtä jos toista genreä - omaansakin.
Mielestäni ei ollut missään vaiheessa epäselvää, että kyseessä on osittain genrensä teoksia parodioiva kunnianosoitus männävuosien b-elokuville. Exploitaatiota.

Ei tullut ehdottoman selväksi siis edes siinä vaiheessa kun filmi "paloi poikki" ja meno jatkui ~15 min eteenpäin ilman sen suurempia kysymyksiä? =P

Tuohan oli siis Tarantinon Death Proofin kanssa Grindhouse-kaksikko: Grindhouse (film) - Wikipedia, the free encyclopedia
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Rajaton tuli sitten katseltua eilen ja melkoista tuubaahan tuo oli. Uuden Apinoiden planeetan, Matrixin ja Wall Streetin sekoitus ei oikein jaksanut kantaa alkua pidemmälle. Ei mitenkään rajattoman huono, mutta ainesta olisi ollut huomattavasti parempaankin paremmalla toteutuksella. Nyt tämä jäi tällaiseksi juosten kustuksi kertaviihteeksi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ei tullut ehdottoman selväksi siis edes siinä vaiheessa kun filmi "paloi poikki" ja meno jatkui ~15 min eteenpäin ilman sen suurempia kysymyksiä? =P

Tuohan oli siis Tarantinon Death Proofin kanssa Grindhouse-kaksikko: Grindhouse (film) - Wikipedia, the free encyclopedia

Kuten kirjoitin, komedialta ja parodialtahan Planet Terror eniten vaikutti, parodioiden kaikkea leffakliseitä, joita sen tyylin elokuvissa esiintyy. Filmi paloi poikki, ja kyllä - viimeistään siinä vaiheessa tajusin, että missä mennään...

Tiedän leffan taustahistorian Death Proofin kanssa, joka on tullut katsottua jo aikaa sitten. Leffana se oli mielestäni parempi kokonaisuus, vaikka sekin veti monta kohtaa "överiksi", mutta olihan siinä lopussa huikea stuntkohtaus, jossa taiteiltiin välillä konepellillä ja ties missä. Huikeutta!

vlad *grin*
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Eikö kukaan muka ole käynyt katsomassa Morsiusneitoja? Tosin kai se niinkin voi olla kun Jatkiksen kirjoittajakunta on kuitenkin hyvin miesvoittoista, ja mää laskin leffateatterissa ihan omin sormin että noin 50 katsojasta kolme oli miespuolisia.

Oli varsin hyvä komedia. Kuten joku jossain sanoi tahi kirjoitti, että jos tää on vain tyttöjen elokuva, niin sitten määkin oon tyttö.

No nyt tuli tämäkin tapaus katsottua. Täytyy sanoa etten lainkaan ymmärrä hehkutusta. Ihan perinteinen satakertaanähty romanttinen komedia keskimääräistä kehnommalla pieruhuumorilla maustettuna. Jon Hamm - kohtaukset leffan parasta antia.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Morsiusneidot oli todella huono. Ei mitään muuta pointtia, kuin näyttää että "uskalletaanpas tehdä "ronskia" huumoria tyttöleffaan". Se läski yritti olla zachgalifianakis, mutta ei onnistunut sinne päinkään. Aivan törkeä huti kokonaisuutena, elokuva jonka paskuudesta tuli pahalle päälle. Sen sijaan Horrible Bosses oli ihan hyvin onnistunut komedia näistä viimeaikaisista.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Elokuvien juoniin on jäänyt kummallinen lankapuhelinreliikki mikä ei oikein natsaa enää tällaisena kännykkäaikana. Henkilö lopettaa puhelun jonkun kanssa ja kun heti perään känny soi uudestaan, tämä henkilö vastaa niin kuin automaattisesti olettaen, että soittaja on sama kuin äsken. Kuka muka oikeesti vastaa kännykkään katsomatta kuka soittaa. Ei sitten niin kukaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Conan 3D oli massiivinen pettymys, suurena Conan The Barbarian fanina odotin huomattavasti parempaa. Tai sitten olin liian kriittinen.

Joka tapauksessa tätä ei voi suositella kuin sellaisille jotka diggaavat Van Dammen leffoista, toimintakohtaukset olivat ihan ok mutta kaikki muu hanurista.

Eihän näissä elokuvissa juoni ja käsikirjoitus ole se juttu mutta tässä elokuvassa oli niin suuria aukkoja että se alkoi häiritsemään pahasti. Jason Momoa ei ollut niin huono kuin odotin entiseltä Baywatch-näyttelijältä ja häneen elokuva ei kaatunut. Naispääosan näyttelijä oli täydellinen seinäkoriste ja 99% leffasta vaatteet täysin päällä.

Ron Perlman oli äijä, harmi että hänen hahmonsa oli niin pienessä roolissa.

3D oli täysin "jälkikäteen lisätty" eikä sitä hyödynnetty juuri ollenkaan, katselin leffaa välillä ilman laseja ja tekstitys oli ainoa 3D efekti ruudulla lähes aina.

Toivottavasti joku joskus tekisi Braveheartin, Gladiatorin tai edes Kingdom Of Heaven tyyppisen eeppisen elokuvan ja toisi siihen lisää "väriä" 3D:llä. Avataria en ole nähnyt (aihepiiri ei kiinnosta) mutta ilmeisesti yhtään hyvää 3D elokuvaa ei ole vielä tehty. Pirates Of Caribbeankin oli iso pettymys.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
mutta ilmeisesti yhtään hyvää 3D elokuvaa ei ole vielä tehty. Pirates Of Caribbeankin oli iso pettymys.
Ainakin omalta kohdalta voin sanoa, että 3D ei ole vielä tehnyt kertaakaan leffakokemustani sanottavasti paremmaksi. Okei, ehkä Avatar olisi ollut vielä karmeampi 2D:nä, mutta tiedä häntä. Yleisesti olen vahvasti 3D-vastainen. Kalliimmat liput ja ainakin toistaiseksi olematon lisäarvo ovat surkea yhdistelmä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ainakin omalta kohdalta voin sanoa, että 3D ei ole vielä tehnyt kertaakaan leffakokemustani sanottavasti paremmaksi.

Ihan totta, oikeastaan mitään lisäarvoa se 3D-kikkailu ei ole elokuviin minusta tuonut mutta sen sijaan ärsyttäviä haittapuolia. Ensinnäkin ne lasit tuntuu vittumaiselta päässä ja minä olen huomannut että aina kun käy katsomassa 3D-elokuvan niin siitä seuraa jostain syystä kova päänsärky, ja sitten vielä liputkin ovat kalliimmat. Minä kyllä mieluummin katson elokuvat edelleen ihan "perinteisessä" muodossa ilman 3D-kikkailua. Ehkä sitten muutan mieltäni kun joku saa tuotua tuolla 3D:llä jotain ihan oikeaa lisäarvoa elokuvaan.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Tuosta kolme-deestä kyllä samaa mieltä, muutamia leffoja käynyt katsomassa ja vain yksi on ollut hyvä. Nimittäin Alice in Wondeland, jonka kävin kylläkin katsomassa Saksassa, oli mielestäni paljonkin parempi kuin jälkeenpäin dvd:ltä kyylättynä. Ehkä siinä oli osattu sisällyttää se 3d tuollaiseen absurdiin karkkimaailmaan vähän paremmin kuin suurimmassa osassa muita pätkiä. Esimerkiksi Clash of the Titans sattui kirjaimellisesti ensimmäisen kympin jälkeen, Avatar oli ihan liian päälleliimatun näköinen ja muutamassa muussa leffassa ei tuota mahdollisuutta käytetty mitenkään. Paitsi tekstityksessä.

Ärsyttävää on myös seurata kuinka järjestäen kaikissa uusissa vähääkään visuaalisemmissa leffoissa ympätään väkisin noita 3d-soveltuvia elementtejä mukaan. Esimerkiksi joka helvetin elokuvassa pitää olla kohtaus jossa joko lennetään ja väistellään objekteja tai jotain lentää kohti ruutua. Uuuh, ois voinu vaikka osuu.

Ei liity 3d-asiaan enää, mutta heitetään nyt vähän juttua yhdestä leffastakin, jonka olen kokenut ansainneen maininnan. Nimittäin katselin tuossa Adjustment Bureaun hetki sitten. Paljon on paskaa saanut tuo leffa niskaansa ja aika avoimin mielin lähdin sitä katsomaan. Erittäin positiivisesti yllätti. Kaiken tämän Inception-hehkutuksen jälkeen tuo ideakaan ei ollut lainkaan hölmömpi. Ehkäpä juoneen olisi pitänyt lisätä lisää koukeroita, jotta hipsterit olisi syttynyt. Päällisin puolin siis loistoleffa, Matt Damonin ja Emily Bluntin kemia toimii eikä muutenkaan mitään valittamista. Ei ehkä räjäytä maailmoja ja kuten sanottu juoni ehkä vähän ontto ja pääidea jää pintapuoliseksi, mutta kyllä se minulle riittää. Jättää myös mielikuvitukselle sijaa. Mainettaan parempi leffa mielestäni, ei mikään järisyttävä mutta kepeästi parempi kuin keskiverto Hollywood-pläjäys. Antaisin 3,5/5 tähteä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ärsyttävää on myös seurata kuinka järjestäen kaikissa uusissa vähääkään visuaalisemmissa leffoissa ympätään väkisin noita 3d-soveltuvia elementtejä mukaan. Esimerkiksi joka helvetin elokuvassa pitää olla kohtaus jossa joko lennetään ja väistellään objekteja tai jotain lentää kohti ruutua. Uuuh, ois voinu vaikka osuu.

Niinpä. Minun mielestäni kun sen pitäisi olla juuri niin päin että 3D tuo lisäarvoa elokuvaan eikä niin että elokuvasta tehdään sellainen että 3D-efekteistä saadaan mahdollisimman näyttävät.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Niinpä. Minun mielestäni kun sen pitäisi olla juuri niin päin että 3D tuo lisäarvoa elokuvaan eikä niin että elokuvasta tehdään sellainen että 3D-efekteistä saadaan mahdollisimman näyttävät.

Tismalleen samaa mieltä. Toistaiseksi olen kyllä nähnyt vain yhden 3D-elokuvan - Avatarin ja olihan siinä tiettyä visuaalisuutta mutta minusta lähestymistapa oli juuri väärä. Tehokeinoilla koetettiin peittää varsin yksioikoista ja ohutta tarinaa, sen sijaan, että visuaalisuus ja 3D olisivat tuoneet lisäarvoa elokuvaan. Toivotaan että tulevaisuudessa, kun suurin huuma on ohitettu, tilanne kääntyy toisin päin ja elokuva on se pääasia ja 3D tuo vain lisäarvoa siihen ja tukee itse elokuvaa olematta elokuvan pääasiallinen tarkoitus.

vlad.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Tehokeinoilla koetettiin peittää varsin yksioikoista ja ohutta tarinaa, sen sijaan, että visuaalisuus ja 3D olisivat tuoneet lisäarvoa elokuvaan.

Hienoa nahda etta joku muukin piti Avataria suhteellisen heikkona tekeleena. Ajattelin etta minun taytyy olla mielipiteeni kanssa yksin tassa asiassa koska kaikki aina sita kehuu.
 

Theone

Jäsen
Hienoa nahda etta joku muukin piti Avataria suhteellisen heikkona tekeleena. Ajattelin etta minun taytyy olla mielipiteeni kanssa yksin tassa asiassa koska kaikki aina sita kehuu.

Heh, itseasiassa itse en ole kuullut kenenkään kehuvan itse elokuvaa. Efektejä jotkut ovat kehuneet mutta itse leffa on todella tylsä ja ennalta arvattava. Muutenkin vituttaa jos leffaan pitää väkisin vääntää joku opetus.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Enpä ole minäkään kuullut, että Avataria olisi oikeastaan kukaan leffana kehunut. Paska toimintaleffa Pocahontas-juonella. Ja replojen kirjoittamisessa toki käytetty jotain leffakliseiden sanakirjaa, kaikki "I didn't sign up for this shit!" -junttiudet mukana.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Shutter Islandin katsoin viikonloppuna. En oikein pidä tuollaisista mielisairausjutuista, varsinkin kun keskiössä olivat muksut, mutta ihan hyvä sepustushan tuokin oli. Ehkä joillekin juoni oli selvä alun parin vinkin jälkeen, mutta koska en niin erityisen paljon ole näitä katsellut, niin säilytti tuo otteensa loppuun saakka. Huvittavan paljonkin sitä vain eläytyy noihin surullisiin tapahtumiin, kun repesi melkein pää siinä lopun takaumassa, jossa todellisuus lapsiin liittyen paljastui. Kaikkiaan ihan jees leffa, mutta itseäni säästääkseni en tuollaisia viitsi kovin paljon katsella. DiCapriolta kuitenkin kaksi aika kovaa tekelettä peräkkäin, kun Inception on yksi parhaista pitkään aikaan, ja tämä suljettu saaripahanenkin toimi todella hyvin, vaikkei hivellytkään makuani noin niin kuin aihepiiriltään.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Shutter Islandin katsoin viikonloppuna. En oikein pidä tuollaisista mielisairausjutuista, varsinkin kun keskiössä olivat muksut, mutta ihan hyvä sepustushan tuokin oli.

Tästä tuli mieleen, että onko mistään saatavana elokuvaa Kaivo? Olisi "mukava" katsoa, onko tämä elokuva edelleen yhtä hyvä kuin ilmestyessään. Yksi Suomi-elokuvien parhaita elokuvia, ellei jopa paras.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tästä tuli mieleen, että onko mistään saatavana elokuvaa Kaivo? Olisi "mukava" katsoa, onko tämä elokuva edelleen yhtä hyvä kuin ilmestyessään. Yksi Suomi-elokuvien parhaita elokuvia, ellei jopa paras.

Eikös tuo Kaivo tullut minisarjana aikoinaan ja siinä näytteli Tollo, sarjasta Hyvät herrat?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eikös tuo Kaivo tullut minisarjana aikoinaan ja siinä näytteli Tollo, sarjasta Hyvät herrat?
Kyllä, pääosassa ja Kauppaneuvos Paukkukin oli pienessä sivuroolissa.

Muistelen kyllä kanssa, että oli aika hyytävä suomalaiseksi tuotokseksi. Minisarja tosiaan kyseessä ja olikohan siinä nyt 3 osaa vai miten?

Ei taida olla julkaistu, mutta mielellään katsoisin uusiksi. Saattaa tosin olla, että aika on kullannut muistot täysin.

Niin ja tissejäkin tuossa teoksessa taisi näkyä. Se ei ole koskaan paha juttu.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Katselin eilen tulleen suomalaispätkän Ralliraita (imdb.com) ja ajattelin, että jos Pölönen on tuon leffan tehnyt tosissaan, niin Lieksa!:sta alkanut alamäki on jyrkentynyt ja paljon. Leffa on yksiselitteisesti huono, mutta valitettavasti ei tarpeeksi huono ollakseen huonoudessaan hyvä, kuten esimerkiksi vuoden 2001 kulttiklassikko Ponterosa.

Olavi Uusivirran "näytteleminen" oli vaivaannuttavaa katsottavaa varsinkin leffan alussa, loppua kohden alkoi toimia jo paremmin (tai sitten vuorosanat ja typerät vitsit vähenivät). Ponterosa tuli mieleeni kohtauksessa, jossa Uusivirta kävi ostamassa munkin ja kahvin Laura Birniltä. En tarkalleen muista mitä "hauskaa" käsikirjoitustiimi siihen oli keksinyt, mutta todella vaikeaa sitä oli katsoa.

Antti Virmavirralle, Mika Nuojualle ja Peter Franzénille oli selvästi annettu ohjeeksi lyhyesti "näytelkää niin paljon yli kuin vain osaatte". Tähän nämä miehet kykenivät erinomaisesti, ovathan he hyviä näyttelijöitä. Heikit Silvennoinen ja Nousiainen olivat hyviä, samoin Satu Silvo (on muuten vanhetessaan parantunut, siis ulkonäöllisesti, wow). Laura Birn oli parempi kuin muissa leffoissa, joissa on näytellyt, johtuen varmaankin siitä, että hänellä ei ollut montaakaan vuorosanaa. Ne vähätkin, jotka hänelle oli kirjoitettu, sentään kuuluivat katsojalle, toisin kuin useissa muissa Birnin leffoissa (mm. 8 päivää ensi-iltaan). Lisäksi Birn näytti, samoin kuin Silvo, varsin hyvältä.

Kai Hyttinen korjaamonomistajana, Eeva Litmanen kahvilanpitäjänä ja Tom Petäjä mekaanikkona olivat melko mitäänsanomattomia. Menivät siinä sivussa. Aake Kalliala ja Janne Reinikainen ralliselostajina olivat mukava piristys, Reinikaisen tilanteeseensopimattomat sananlaskut ja kielikuvat olivat hauskoja ja Kalliala komppasi väliinpitämättömänä todella hyvin.

Ai niin, olihan tähän kesäteatterimaiseen puskafarssiin saatu Sakari Kuosmanenkin mukaan, näyttelemään ja laulamaan lopputekstien aikana soinut laulu.

Kyllä ihmetyttää, että joskus ammoin Pölönen on tehnyt hyviäkin elokuvia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös