Kaikkea sitä saakin perhana vie lukea. Toki et ehkä tuon sinun listasi perusteella ollutkaan ihan kohdeyleisöä, mutta silti hei joku roti nyt.TOP 5 Huonoimmat leffat
4. Warrior. Täysin turha leffa.
Kaikkea sitä saakin perhana vie lukea. Toki et ehkä tuon sinun listasi perusteella ollutkaan ihan kohdeyleisöä, mutta silti hei joku roti nyt.TOP 5 Huonoimmat leffat
4. Warrior. Täysin turha leffa.
Se patrioottinen showpaini-meininki ei vaan kolahtanut. Ilman niitä osioita leffa oli ihan pätevä, mutta koska kokonaisuus piti arvioida, niin siksi arvosanaksi tuli niin huono.Kaikkea sitä saakin perhana vie lukea. Toki et ehkä tuon sinun listasi perusteella ollutkaan ihan kohdeyleisöä, mutta silti hei joku roti nyt.
SkyShowtimesta löytyy ainakin kahdeksan ensimmäistä alkuperäistä Friday 13th - leffaa. Kun on nähnyt yhden, on nähnyt ne kaikki.Hirveän suuri kynnys nykyään katsoa näitä uusia kauhuelokuvia, joita hehkutetaan eri sivustoilla ja sosiaalisessa mediassa. Pakolliset jump scaret, ylidramaattiset musiikit, näennäisen rajut silpomiskohtaukset, överiksi vedetyt nopeat leikkaukset sekä uhrien idioottimaiset toimintamallit aiheuttavat nykyään sen verran paljon vitutusta, että harvassa ovat ne uudet kauhuleffat, joita kohtaan tuntisi aitoa mielenkiintoa. Ennen vaan osattiin paremmin.
En tiedä mitä meinaat sillä että ennen osattiin paremmin, mutta kyllä itselleni tulee jotain Halloweenin, Friday the 13th jne. jatko-osia katsellessa aika monta kertaa mietittyä että miksi nuo ovat noin tyhmiä, miksi kaikki kissat maukuvat hirveästi kun joku menee pimeään huoneeseen ja vähän osuu niihin jalallaan. Scream sarja sai alkunsa siitä että siinä vitsailtiin noilla slasher elokuvien tropeilla ja se teki sen hyvin. Samoin sitten niitä paskoja yliluonnollisia kauhuelokuvia on aivan järjetön määrä noilta ajoilta kun piti tehdä se oma Rosemaryn painajainen, Manaaja, Omen tai Poltergeist.Hirveän suuri kynnys nykyään katsoa näitä uusia kauhuelokuvia, joita hehkutetaan eri sivustoilla ja sosiaalisessa mediassa. Pakolliset jump scaret, ylidramaattiset musiikit, näennäisen rajut silpomiskohtaukset, överiksi vedetyt nopeat leikkaukset sekä uhrien idioottimaiset toimintamallit aiheuttavat nykyään sen verran paljon vitutusta, että harvassa ovat ne uudet kauhuleffat, joita kohtaan tuntisi aitoa mielenkiintoa. Ennen vaan osattiin paremmin.
Jotenkin minuun kolahtavat enemmän ne varhaisimmat kauhuleffat, joissa tunnelma luotiin sekä valaistuksella, musiikilla, psykologisilla elementeillä sekä taitavilla maskeerauksilla. Puhun siis 1920-, 1930- ja 1940-lukujen kauhuleffoista sekä niistä muutamasta kymmenestä saman genren leffasta, jotka ovat ilmestyneet myöhempinä vuosikymmeninä. Kun on keskittynyt katsomaan leffoja ja genrejä, joissa näyttelijät pääsevät loistamaan ja joissa on sekä kunnon juoni että syvällisyyttä, tuntuu esimerkiksi joku M3GANin tapainen raina kylmältä rätiltä kasvoihin.
Get Out oli hyvä leffa, mutta itse en sanoisi sitä kauhuleffaksi, vaan ehkäpä sittenkin trilleriksi tai psykologiseksi draamaksi ja juuri sen takia se toimikin niin hyvin. Moderneista kauhuleffoista olen viimeksi nähnyt uusimman Näkymättömän miehen, jossa Elisabeth Moss oli pääroolissa. Leffa oli varsin pätevä omassa genressään aina siihen asti, kunnes hän löysi sen erikoisen puvun ja sen jälkeen koko leffa kuivui kasaan.M3GAN ei nyt välttämättä ole monen muunkaan mielestä ihan sieltä parhaasta päästä. @Buster tuossa ylempänä listasi tuoreampia kauhurainoja, joista voin itsekin suositella jokaista. Kannattaa antaa avoimin mielin mahdollisuus esim. Get Outille tai aiemmin suosittelemalleni Babadookille, molemmissa erinomaista näyttelijätyötä ja tunnelmaa rakennetaan hienovaraisesti.
Get Out oli hyvä leffa, mutta itse en sanoisi sitä kauhuleffaksi, vaan ehkäpä sittenkin trilleriksi tai psykologiseksi draamaksi ja juuri sen takia se toimikin niin hyvin.
Koko elokuvan lähtökohta on niin älytön, että tähän on vaikea päästä kiinni. Lisäksi elokuvassa oli erittäin paljon juustoista amerikanmeininkiä ja ennalta-arvattavaa soopaa, joten pakkoa yhtyä sinun negatiiviseen arvioon. Ilmeisesti porukalle kuitenkin toimii, kun on imdb:ssäkin 8.1 arvosanana.Se patrioottinen showpaini-meininki ei vaan kolahtanut. Ilman niitä osioita leffa oli ihan pätevä, mutta koska kokonaisuus piti arvioida, niin siksi arvosanaksi tuli niin huono.
Vai näytetäänkö Edelmannin roolihahmoa takaumina? Ja miksi tässä on toisessa pääosassa Karhu eikä Murikan poika? Toki pitää ne Karhutkin tähän saada, mutta kuitenkin.IL uutisoi, että Häjyt-elokuvan jatko-osan kuvaukset alkavat Pohjanmaalla kesällä. Elokuva sijoittuu nykyaikaan. Pääosassa nähdään myös Samuli Edelmann. Kävikö tässä nyt kuitenkin niin, kaikesta lällättelystä huolimatta, että Heikki antoikin ne avaimet.
Ei kyllä pysty tajuu miten joku viitsii edes lähtee yrittää. Leslie Nielsen on Frank Drebin. Mutta ihan samat fiilikset on Peter Sellersin suorituksesta Jacques Clouseauna tai David Suchetin suorituksesta Hercule Poirotina. Silti noistakin on pitänyt tehdä uusia leffoja. Vähän sama jos Suomessa päätettäisiin tehdä uusia Uuno Turhapuro leffoja ilman Loiria, mutta kai sekin päivä tekee tuloaan.Alkuperäiset Leslie Nielsenin tähdittämät leffat olisivat riittäneet minulle täydellisesti, koska se huumori toimi täydellisesti. Tämä uusi viritys puolestaan ei vakuuta millään tavalla.
Mun mielestä Poirot ei kyllä kuulu joukkoon. Nuo muut mainitut ovat syntyneet leffa-/tv-hahmoina ja henkilöityvät alkuperäiseen näyttelijään. Poirot perustuu romaaneihin ja hahmoa on näytellyt useampi näyttelijä ennen Suchet'n versiota.Ei kyllä pysty tajuu miten joku viitsii edes lähtee yrittää. Leslie Nielsen on Frank Drebin. Mutta ihan samat fiilikset on Peter Sellersin suorituksesta Jacques Clouseauna tai David Suchetin suorituksesta Hercule Poirotina. Silti noistakin on pitänyt tehdä uusia leffoja. Vähän sama jos Suomessa päätettäisiin tehdä uusia Uuno Turhapuro leffoja ilman Loiria, mutta kai sekin päivä tekee tuloaan.
Ihan ylipäänsä ärsyttää tämä, että niin iso osa uusista Hollywood-tuotannoista on jotain vanhojen uudelleenlämmittelyä. Aika vähän enää näkee ihan uusia tarinoita, uusia hahmoja ja uusia ideoita. Tuntuu, että tuottajat haluavat nykyisin vaan mennä aidan yli siitä matalimmalta kohdalta, mitä käsikirjoitukseen ja tarinan kehittelyyn tulee.Ei kyllä pysty tajuu miten joku viitsii edes lähtee yrittää. Leslie Nielsen on Frank Drebin. Mutta ihan samat fiilikset on Peter Sellersin suorituksesta Jacques Clouseauna tai David Suchetin suorituksesta Hercule Poirotina. Silti noistakin on pitänyt tehdä uusia leffoja. Vähän sama jos Suomessa päätettäisiin tehdä uusia Uuno Turhapuro leffoja ilman Loiria, mutta kai sekin päivä tekee tuloaan.
Leffoja tehdään katsojien kiinnostuksen mukaan. Tähän ei oikein voi muuta kommenttia sanoa.Ihan ylipäänsä ärsyttää tämä, että niin iso osa uusista Hollywood-tuotannoista on jotain vanhojen uudelleenlämmittelyä. Aika vähän enää näkee ihan uusia tarinoita, uusia hahmoja ja uusia ideoita. Tuntuu, että tuottajat haluavat nykyisin vaan mennä aidan yli siitä matalimmalta kohdalta, mitä käsikirjoitukseen ja tarinan kehittelyyn tulee.
Vähän sama jos Suomessa päätettäisiin tehdä uusia Uuno Turhapuro leffoja ilman Loiria, mutta kai sekin päivä tekee tuloaan.
Itse olen saanut sellaisen käsityksen, että Liam Neesonin rooli on Frank Drebinin ja Jane Spencerin (Priscilla Presley) poika, Frank Drebin Jr.Ei kyllä pysty tajuu miten joku viitsii edes lähtee yrittää. Leslie Nielsen on Frank Drebin.