Rambo, tai siis John Rambo, on jo täysin edeltäjiensä veroinen. Ei, itseasiassa tämän Rambon pistäisi kyllä helposti kolmosen edelle.
Itse sijoitan nelosen suoraan Rambojen parhaaksi.
Minulla on ollut käsittämätön aukko sivistyksessä, kun vasta 2006 vuonna taisin First Bloodin katsastaa ensimmäisen kerran. Kakkostakin tuli katsottua kyseisen vuoden juhannuksena, mutta alkoholia oli veressä silloin sen verran, että leffasta muisti lähinnä vain sen, että siinä oli hyvännäköinen nainen (katselu sitten loppuikin siihen, kun tämä heitti veivinsä). Nelosen olen sen sijaan katsonut pari kertaa heti ilmestymisensä jälkeen.
Ostin tuossa pari viikkoa sitten Rambo Trilogy -boxin (on muuten komea!) ja näin olen päässyt paikkailemaan sivistysaukkoja. Kakkonen on ihan kelpo toimintaa näin selvemmin katsottuna ja kolmosellakin on hetkensä. Kolmosessa häiritsee aika suuresti tämä ärsyttävä lapsi, joka tietenkin änkeää joka paikkaan mukaan, vaikka tätä kielletään. Samasta syystä esimerkiksi Indiana Jones kakkosen katsominen on jäänyt vähälle...
Ja Rambot paremmuusjärjestyksessä:
Rambo
First Blood
Rambo: First Blood Part II
Rambo III
Kasarileffojen jatko-osista voisi esittää semmoisen toivomuksen, että tuotantoon Commando 2! Syltty näytti, että vanha jaksaa vielä, joten Arska voisi jättää kuvernöörin hommat hetkeksi ja seurata kaverinsa esimerkkiä.