Musta Nuoli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Gaala oli kyllä sellaista valkoisen miehen päähän paukuttamista rasismisyytösvasaralla, että se vei gaalasta makua. Rasismi sitä, mustat tätä, syrjintä tätä. Kuitenkin palkintoja annettiin meksikolaisille, ranskalaisille, homoille ja transseksuaalin vaimoa esittäneille jne jne.
Miksi sitten linja on muka niin ahdasmielistä ja syrjivää, jos tällä kertaa ei vain ollut tarpeeksi hyviä mustien roolisuorituksia joita ottaa ehdolle? Ei Chris Rockilla ainakaan olisi näyttelijätaitojensa perusteella koskaan mitään asiaa ehdokkaaksi, eikä kyllä komediapuolikaan kaksista ole. Eikä mustiakaan tunnu se kiinnostavan, että esimerkiksi aasialaisnäyttelijät ovat olleet ja ovat edelleen heitä paljon suuremmassa paitsiossa, vaikka monia aasialaisnäyttelijöitäkin maailmassa on.
Ehkä sitten pitää ensi vuonna perustaa joku oma erillinen "black actor"-kategoria, niin saadaan tämäkin asia alta pois. Tai sitten väkisin 40% värikiintiöt ehdokkuuksiin kuten halutaan Suomessa yritysten hallituksiinkin naiskiintiöitä. Tai kenties vähintään yksi musta ehdokkuus per kategoria ja sitten yksi jaettu kategoria, jossa olisi joka toinen kerta latino ja joka toinen kerta eskimo.
Palkintojen jakautuminen oli varsin kiintoisaa ja hajautunutta. Mad Max sai paljon teknisiä palkintoja, kenties ne osuivatkin kohdalleen, mutta yhtään isompaa palkintoa se nyt ei olisi ansainnutkaan. Tylsä kahden tunnin takaa-ajokohtaus, joka tehtiin Mad Max kakkosessa paremmin ja iskevämmin noin 12 minuutin mittaisessa rekkatakaa-ajokohtauksessa.
Spotlightin valinta parhaaksi oli hieman yllätys, mutta toivottavasti se lisää painetta Vatikaanissa tuomita tekopyhä, vastenmielinen katolinen traditio pikkupoikain nussimisesta Herran nimessä.
Paras miessivuosapalkinto olisi kuitenkin pitänyt jakaa Stallonelle, mitenkään Mark Rylancea vähättelemättä.
Bond-tunnarin voitto oli melkoinen vääryys. Eivät muutkaan ehdolla olleet mitään kaksisia lurituksia olleet, mutta Sam Smithin biisi on pliisuimpia Bond-tunnareita koskaan. Tosin Bond-tunnarit ovat 2000-luvulla olleetkin melko heikkoja Skyfallia lukuun ottamatta.
Miksi sitten linja on muka niin ahdasmielistä ja syrjivää, jos tällä kertaa ei vain ollut tarpeeksi hyviä mustien roolisuorituksia joita ottaa ehdolle? Ei Chris Rockilla ainakaan olisi näyttelijätaitojensa perusteella koskaan mitään asiaa ehdokkaaksi, eikä kyllä komediapuolikaan kaksista ole. Eikä mustiakaan tunnu se kiinnostavan, että esimerkiksi aasialaisnäyttelijät ovat olleet ja ovat edelleen heitä paljon suuremmassa paitsiossa, vaikka monia aasialaisnäyttelijöitäkin maailmassa on.
Ehkä sitten pitää ensi vuonna perustaa joku oma erillinen "black actor"-kategoria, niin saadaan tämäkin asia alta pois. Tai sitten väkisin 40% värikiintiöt ehdokkuuksiin kuten halutaan Suomessa yritysten hallituksiinkin naiskiintiöitä. Tai kenties vähintään yksi musta ehdokkuus per kategoria ja sitten yksi jaettu kategoria, jossa olisi joka toinen kerta latino ja joka toinen kerta eskimo.
Palkintojen jakautuminen oli varsin kiintoisaa ja hajautunutta. Mad Max sai paljon teknisiä palkintoja, kenties ne osuivatkin kohdalleen, mutta yhtään isompaa palkintoa se nyt ei olisi ansainnutkaan. Tylsä kahden tunnin takaa-ajokohtaus, joka tehtiin Mad Max kakkosessa paremmin ja iskevämmin noin 12 minuutin mittaisessa rekkatakaa-ajokohtauksessa.
Spotlightin valinta parhaaksi oli hieman yllätys, mutta toivottavasti se lisää painetta Vatikaanissa tuomita tekopyhä, vastenmielinen katolinen traditio pikkupoikain nussimisesta Herran nimessä.
Paras miessivuosapalkinto olisi kuitenkin pitänyt jakaa Stallonelle, mitenkään Mark Rylancea vähättelemättä.
Bond-tunnarin voitto oli melkoinen vääryys. Eivät muutkaan ehdolla olleet mitään kaksisia lurituksia olleet, mutta Sam Smithin biisi on pliisuimpia Bond-tunnareita koskaan. Tosin Bond-tunnarit ovat 2000-luvulla olleetkin melko heikkoja Skyfallia lukuun ottamatta.