Onhan nouta viuluja kertynyt. Itseasisssa viimeisen vuoden puolentoista aikana lähtenyt ihan käsistä. Löytyy gibsonia (2lp 1sg), epin flying vee, charvel, muutama halpis, yksi mainittava halpis: harley benton sc custom. Siitä lisää myöhemmin... ja tuorein tulokas esp.
Mieluisimmat on gibsonin sg faded, ihan pirun hyvä! Nauhojen hionnan ja satulanvaihdon jälkeen siitä kuoriutui aivan eri peto! Toinen ”ykköskeppi” (jos voi kahta olla) on esp e-II eclipse. On nimitäim viimisen päälle vehje! Toki aktiivielektroniikasta en niin välitä, mutta katsotaan jaksaako vaivautua vaihtamaan sähköjä passiiveihin. Ei nuo emgt niin kamalat ole.
Sitteb harley benton sc custom. Jumalauta mikä kitara rahaan 199e. Vankkaa tekoa, ei mitään viimeistelyvirheitä ja soitettavuus: käsittämätömän hyvä. Nauhat täysin kunnossa suoraan kiinan hikipajalta, aivan tasassa. Ainoa tähän pystynyt kitara on tuo mun esp. Sen ovh kuitenkin noin 2000e....toki tohon harrikkaan olen vaihtnut tallan, mikit, elektroniikan kokonaan....eli rahaa mennyt vähintään se toinen 200e. Silti. Hyvä se on. Kaverini osti vastaavan hehkutukseni jälkeen, sekin oli hyvä, tosin ei aivan yhtä hyvä kuin mulle sattunut yksilö.
No mutta. Kertokaa sit tietäjät. Mistä saan ostetua gibsonin pikaliittimellä varustettuja mikkejä??!
Haluisin vaihtaa sg:n tallamikin mutta ilmeisesti on pakko vaihtaa suoraan kaikkia sähköt sitä varten...
Koska kaikkia kuitenki kiinnostaa niin treeniksellä käytösaä orangen Th100 nuppi ja orangen 4x12 kaappi. Nupissa saa tehot tiputettua 100w->70w->50w->30w. 50 yleisimmin käytössä, sitä enempää ei ikinä tule tarvitsemaan...
Kotona löytyy microcube ja marsun mg15 ministäkki (lähinnä koska näyttää kivalta..). Marsun dsl1 nupin ajattelin sitä varten hankkia. Tehonalennus 0.1w toimii hyvin kotioloissa. Mainittakoon että aikaisemmin omistin H&K tubemeister 18 nupin jossa sai tiputettua tehon 1w...oli aivan liikaa vieläkin.
Tämä kaikki ja oikeasti olen rumpali. Pieni omaisuus kiinni soittokamoissa ja lisää vaan tulee jatkuvasti. Tämä on sairaus.