varatuomari
Jäsen
Tahdon myös onnitella varatuomaria! On se vain, että on omalla nimellä varustettu hengentuote kansallisarkistossa muun muassa Leinon, Viidan ja Saarikosken seurana. Minullakin on siellä kappaleet.
Nyt kun otan käteeni oman kokoelmani, niin se näyttää hirvittävän synkältä. Eikä ihme, olihan se synkkää aikaakin kun sitä kokosin. Aika moni runo jäisi tänään vain omaan tietooni. Seuraavaksi onkin tulossa suoraa proosaa, en vain vielä tiedä milloin kansien välissä.
Kiitosta vain! Kieltämättä komea tunne, tuntuu että on saanut jotain aikaiseksi. Moinen ei ole minulle jokapäiväinen tunne, ja oma runoteos on ollut haaveissa pitkään.
Varsin synkillä vesillä soudellaan meikäläisenkin tajunnanvirrassa. En minä silti koe itse olleeni ollenkaan synkkä sitten teinivuosien, päin vastoin olen jo pitkään ollut varsin tyytyväinen elämääni ja nykytilanteeseeni. Kuitenkaan se ei estä kirjoittamasta rankoista ja masentavista asioista; eiväthän kirjoitukseni välttämättä minun omasta elämästäni kerro, eivätkä esim. runoissani esiintyvät mielipiteet aina välttämättä edusta omiani.
Aina olen kuitenkin rakastanut synkemmän puoleisia tekstejä ja yötäkin mustempaa huumoria. Esimerkkeinä nyt vaikka CMX:n, Ajattaran ja Rytmihäiriön tekstit. Runoilijoista mainittakoon C.Andersson, Saarikoski, Heli Slunga, Melleri, Vala, Katajavuori jne...
Myös minun runoistani löytää lukija varmasti tuon huumorin pilkahduksen, jopa kaikkein vihaisimmista ja sairaimmistakin värssyistä, kuten myös alati läsnä olevan "omalle itselleni vittuilemisen ja nauramisen".
Onnea ja menestystä vain Uleåborgille (ja kaikille muillekin) proosan parissa. Monesti olen minäkin koettanut täysmittaista romaania, mutta yleensä homma on alkuinnostuksen jälkeen karahtanut kiville ja unohtunut. Mutta ehkä se onnistuu vielä joskus. Tällä hetkellä viihdyn mainiosti runojen, laulunsanojen ja lehtijuttujen parissa.