Crazy Diamond
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Boston Bruins & Winnipeg Jets
Minä loistan. Loista sinäkin joskus muuallakin kuin jatkoajassa.
Liityn kerhoon heti kun voitan lotossa. Kirjoittaminen on melko rankkaa hommaa, jos aikoo tehdä sen hyvin alusta loppuun. Kokeilin joskus ja sellaiset 40-50 sivua tuli kyllä tarinaa, mutta sen jälkeen tuli tiltti, ja oli pakko vääntäytyä hetkeksi ulos puuhasta. Sen paussin jälkeen kesti niin pitkään päästä takaisin jyvälle, että annoin olla.
Liika itsekriittisyys on kuitenkin pahasta, eli pidä joku ulkopuolinen mukana hommassasi. Anna luettavaksi vedokset ja kuuntele, niin ne oikeatkin kirjailijat tekevät.
e. Siis useampaan kertaan meni useasta täysin eri tarinasta tuollaiset ~40 ensimmäistä sivua roskiin, koska ne vaikuttivat jälkeenpäin paskalta. Myöhemmin on kaduttanut.
e. Siis useampaan kertaan meni useasta täysin eri tarinasta tuollaiset ~40 ensimmäistä sivua roskiin, koska ne vaikuttivat jälkeenpäin paskalta. Myöhemmin on kaduttanut.
Saako tulevalta kirjailijalta udella, että minkätyyppistä kirjaa sieltä on tulossa? Dekkaria, humoristista vai kenties sci-fiä?
Kaikkea hyvää toivon alkaneelle urallesi, toivottavasti saat nyt hyvän paketin kirjoitettua ja kustantamot lähtisivät mukaan juttuun! Lupaan ostaa kirjan, mikäli se ilmestyy kauppoihin!
Pyörä on keksitty jo aikaa sittemmin!
No kun tämä, muun muassa, on jo olemassa: Jatkoajan kaunokirjoittajat
Eihän se tosin ole pakko kaunolla kirjoittaa. Moni tosin kirjoittaa kaunalla. Ainakin kaupunkilehtien tekstaripalstoilla.
Kirjoitan, mutta en kirjaa.
Joku joskus sanoi, että on oltava jotain sanottavaa sekä kykyä sanoa se.
Minulla on jälkimmäistä. Sanottavaa minulla ei ole. Ei mitään agendaa, ei mitään pakkoa kertoa kenellekään mitään. Nautin kielestä välineenä, mutta mielikuvitusta puuttuu. Korkeintaan voisin kuvitella kirjoittavani pakinanomaisia "vitutelmia". Yleensä kaikessa kirjoittamassani on negatiivinen sävy. Kertonee jotain maailmasta, tai minusta. Tai molemmista.
"Olipa kerran prinssi, jolla oli (...) sen pituinen se"?Minulla on olemassa romaaniin alku sekä loppu. Mitään tuolta väliltä ei ole olemassa. En edes tiedä tyylilajia. Kirjan molemmat päät kuitenkin ovat paperilla. Josko tuohon välille vielä jotain keksisin.
Olipas lyhyt!"Olipa kerran prinssi, jolla oli (...) sen pituinen se"?
Olipas lyhyt!
"Olipa kerran prinssi, jolla oli (...) sen pituinen se"?
Olipas lyhyt!
Saako tulevalta kirjailijalta udella, että minkätyyppistä kirjaa sieltä on tulossa? Dekkaria, humoristista vai kenties sci-fiä?
Minulla on jälkimmäistä. Sanottavaa minulla ei ole. Ei mitään agendaa, ei mitään pakkoa kertoa kenellekään mitään. Nautin kielestä välineenä, mutta mielikuvitusta puuttuu. Korkeintaan voisin kuvitella kirjoittavani pakinanomaisia "vitutelmia". Yleensä kaikessa kirjoittamassani on negatiivinen sävy. Kertonee jotain maailmasta, tai minusta. Tai molemmista.
Joo, se editointi se vastaa alkaa syödä. Aiemmin mainitsin, että olin kirjoittanut sen jotain 200 sivua, ja sitten alkoi tökkimään. Silloin joskus v. 2008 alussa, olin saanut noin 250 sivua aikaiseksi, ja ns. romaani oli "valmis". Se editointi paljasti, että työ oli vasta alussa, sillä matkalla olen edelleen. Tosin pari muutakin (kauhu)romaania on työn alla.Joten kyllä se vain etenee koko ajan, ja nythän puhutaan romaanin ekasta versiosta. Toisella kirjoituskerralla lisätään yksityiskohtia, miljöiden detaljeja, tarkempia dialogeja... jne. Mutta enää en epäile lainkaan, ettenkö saisi romaania kasaan. Tietty, ei voi tietää, kuoleeko tai halvaantuuko tms. Mutta tahdosta, taidosta ja halusta ei ole enää mikään kiinni.
Finlandia-palkittu Mikko Rimminen on sanonut mm. seuraavaa. "Aloittaessani kirjoittamisen minulla ei ole aavistustakaan, mistä kirjoitan. Tiedän vain viimeisen lauseen, jota kohti pyrin."Oma kokemukseni on se, että tarinan punainen lanka pitää olla tarkasti mietitty etukäteen.