Jatkoaika Summer Breeze 2010 / Hawaiji XIV -turnaus

  • 26 360
  • 224

Jiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Stadi HC, Jatkoaika HC, Slavia Praha
Pitääkö hankkia toiset paidat? Tuossa kun oli merkattu meille sinistä ja valkoista paitaa.

Kattelin just samaa, mutta voidaan sanoa noille että vetää toisilla. Meillä ei oo ku yhdet. Eli ei hätiä.

- Jiri
 

Jiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Stadi HC, Jatkoaika HC, Slavia Praha
Jees. Tulihan käytyä pelipaikoilla Stadi HC:n kanssa. Oltiin viikonloppu Vierumäellä ja saatanallisen hauskaahan se oli taas kerran. Kiekkovinkkelistä puitteet ovat identtiset viime vuoden kanssa. Pientä remonttia siinä jäähallin päädyssä on, joten matka parkkipaikalta on pidentynyt noin 50 metriä. Meillä on käytössämme sama pukukoppi kuivaushuoneella varustettuna perjantaista sunnuntaihin. Koppia en vielä tiedä, mutta viimeistään sitten perjantaina se selviää.

Viime kesänä viellä rakenteilla ollut hotellikompleksi oli nyt valmistunut sinne ja sen yhteydessä on hieno iso ravintola. Ei mikään maailman edullisin paikka, mutta ajattelin ehdottaa jos lähdettäisiin pelien jälkeen tuonne syömään: http://www.vierumaki.fi/vierumaen-palvelut/ravintolamaailma/ (Resort&Kitchen Campania/Grill)... Toisaalta, ~50e:llä saa ihan kivasti läskiä grilliin ja kaljaa koneeseen mökeilläkin...

En nyt tästä mitään virallista äänestystä perusta, enkä ala nimilistoja keräilemään, mutta vähän voi etukäteen funtsia tuota lauantaipäivän syömäpolitiikkaa. Perjantainahan me varmaan jokatapauksessa grillaillaan jäiden jälkeen mökillä. Mökissä on myös takka (johon täytyy tuoda omat polttopuut), missä voi grillata makkaraa tikunnokassa.

Olikos jollain jotain grilliä, muurikkaa + kaasupoltinta, vastaavaa settiä, vai ostetaanko jostain Honkkarista pari pallogrilliä + tarvikkeet (kustannus yht. ~50e)? Viime viikonloppuna pärjättiin 15 hengen porukalla ihan asiallisesti yhdelläkin grillillä.


Lisäksi tuo eräpäivä maksujen suhteen on jo mennyt, joten tiedoksi niille henkilöille, jotka eivät vielä ole maksaneet ja eivätkä ole ilmoittaneet milloin aikovat maksaa; olen tilannut jo hevosenpäät, jotka Igor "ystävälisesti" toimittaa sänkyynne lähitulevaisuudessa. (Eli sanokaa milloin maksatte, niin ei kaadu meikäläiselle nää kustannukset).
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ihan semmoista kyselisin, että mitä oli tarkoitus tehdä tuon perjantain jäävuoron aikana? Ihan siis vaan sillä, että itselleni ainakin olisi varmasti paljon hyödyllisempää harjoitella edes puolet tuosta ajasta jotain fiksua pelkän pelaamisen sijasta.
Toinen juttu sitten, mitenkähän mahtaa mennä pelipaikat turnauksessa tällä kertaa? Ketkä pelaa puolustajina, onko meillä toista maalivahtia jne?
Itse voin kyllä siellä puolustuksessa tässäkin turnauksessa kyllä säheltää, mutta edelleenkin pelaan mielummin hyökkäyksessä. Pikkuveli on myös toivonut paikkaa hyökkäyksessä, mutta eiköhän sekin pelaa puolustajana tarvittaessa.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ihan semmoista kyselisin, että mitä oli tarkoitus tehdä tuon perjantain jäävuoron aikana? Ihan siis vaan sillä, että itselleni ainakin olisi varmasti paljon hyödyllisempää harjoitella edes puolet tuosta ajasta jotain fiksua pelkän pelaamisen sijasta.
Toinen juttu sitten, mitenkähän mahtaa mennä pelipaikat turnauksessa tällä kertaa? Ketkä pelaa puolustajina, onko meillä toista maalivahtia jne?

Kiitos luottamuksesta :D.

Itse asiassa treenaaminen jossain muodossa ei välttämättä olisi paska juttu. Itse tulen joko kentälle tai hyvin epätodennäköisesti kolmanneksi maalivahdiksi. Jos siellä pelataan niin tulen kentälle, jos treenataan niin voin muutaman vedon koittaa ottaa kiinni ja siirtyä vetämään rentouttavat kännit. Mutta alustavasti on sovittu että Saipamies ja Nokkis hoitavat tuon perjantain.
 

Jiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Stadi HC, Jatkoaika HC, Slavia Praha
En mä usko että siinä ainakaan mitään sen kummempaa hierotaan. Ylivoimakuvioita kun on turha rankkarisäännön takia treenata, ja peruspelin tietää kaikki, ja ne jotka ei tiedä niin Streider pitää perjantaina kaksi kurssia; pikaisen ennen perjantain jäitä ja syväluotaavan jäiden jälkeen.

Peruspeli puolustuksessa: Alueen täyttö, "sota-alueen" ilkeys, omat miehet ja valmius vastahyökkäyksiin.

Peruspeli hyökkäyksessä: Kunnon haku koko bändillä, rintamahyökkäykset, kaistat täynnä, pelaaminen maalia kohti.

Lämmitellään siinä rauhassa ja pelaillaan omilla ketjuilla ja pakkipareilla siinä höntsäpeliä. Tunnin vuoro vaan kuitenkin.

Fast Eddielle, Paha_Kurki:lle, Streiderille ja SaiPamiehelle tiedoksi että 13:00 kuitataan auto Lahden Ahtialasta. Noudamme 13-14 aikoihin kaksi ensin mainittua mukaan (hoitakaa siis vapaata) ja siitä ison kaupan kautta Vierumäelle neljäksi. Autossa on tilaa 40 lätkäsäkille mutta vain viidelle matkustajalle... ;-)
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Toinen juttu sitten, mitenkähän mahtaa mennä pelipaikat turnauksessa tällä kertaa? Ketkä pelaa puolustajina, onko meillä toista maalivahtia jne?

Puolustajina aikaisemmissa turnauksissa ovat pelanneet: Max Power, Bone, Smasa, repe_joke, Golden Awe, repe_joken droidi ja Red Devil. Viimeksi mainittu on jo lahjonut koutsit ja pelaa hyökkäyksessä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Kiitos luottamuksesta :D.

Ei ollut tarkoitus pistää sinua heti syrjään, ihan vaan sillä kyselin jos peleissä sattuu joku valitettava loukkaantuminen. Mutta kerta meillä on noita backuppeja, niin ei siitä sen enempää.

Ja tuosta treenaamisestakin kyselin vain sillä, että kun itse on ole ikinä koskaan milloinkaan vetänyt yhtäkään kiekkoon kuuluvaa harjoitusta läpi, josta syystä oma pelaaminen on enemmän ja vähemmän hakusessa. Niin ajattelin jos tässä olisi ennen turnausta kerennyt oppia kaikki jääkiekon niksit, jonka jälkeen itse turnauksessa olisi ollut helppo pelata täydellistä peliä.
Toisaalta kyllä tuo pelaaminenkin käy ihan hyvin, tosin palautetta (siis ohjeita) tuostakin otan mielellään vastaan.
 

Paha_Kurki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Puolustajina aikaisemmissa turnauksissa ovat pelanneet: Max Power, Bone, Smasa, repe_joke, Golden Awe, repe_joken droidi ja Red Devil. Viimeksi mainittu on jo lahjonut koutsit ja pelaa hyökkäyksessä.

Niin, pelasinhan mäkin pakkina viime vuonna tuolla, mutta jälki oli niin rumaa, et oon nykyään "päässy" hyökkääjäksi.. ;-)

En mä usko että siinä ainakaan mitään sen kummempaa hierotaan.

Eipä siinä taida kannattaa mitään suurempaa alkaa vääntämään. Mutta nopeastihan siinä jotkut pienet "ohjatut" ehtii vetämään. Tosin meillä on paletti niin hyvin läjässä että ei tarvi reenata.. :D Oisko se niin kuten sanoit, lämmittelyt ja peliä!

Fast Eddielle, Paha_Kurki:lle, Streiderille ja SaiPamiehelle tiedoksi että 13:00 kuitataan auto Lahden Ahtialasta. Noudamme 13-14 aikoihin kaksi ensin mainittua mukaan (hoitakaa siis vapaata) ja siitä ison kaupan kautta Vierumäelle neljäksi. Autossa on tilaa 40 lätkäsäkille mutta vain viidelle matkustajalle... ;-)

Kiitos tästä! Tämähän järjestyi hienosti, pari pitkää jään pystyyn tästä. Valmiina ollaan tuolloin.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Niin, pelasinhan mäkin pakkina viime vuonna tuolla, mutta jälki oli niin rumaa, et oon nykyään "päässy" hyökkääjäksi.. ;-)

Tosiaan olithan sinäkin siellä puolustuksessa pyörimässä, mutta hyökkäyksessä oikea paikkasi on.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Peruspeli puolustuksessa: Alueen täyttö, "sota-alueen" ilkeys, omat miehet ja valmius vastahyökkäyksiin.

Peruspeli hyökkäyksessä: Kunnon haku koko bändillä, rintamahyökkäykset, kaistat täynnä, pelaaminen maalia kohti.
Vai niin. Saisiko tähän paikanpäällä for super dummies version suhteutettuna kykyihin toteuttaa moiset hienoudet. Minä kaipaisin ohjeistusta tyyliin 'seiso tuossa kun on aloitus ja sitten lähdet siitä tuohon suuntaan'. Ja todellakaan ei ole mitään järkeä sijoittaa meikäläistä minnekään muualla kuin laitahyökkääjäksi. No, ei oikeastaan siinäkään ole järkeä mutta vähiten epäjärkeä.

Perjantaina jäällä olo ajateltujen ketjujen kanssa on hyvä idea, mutta en mökötä jos siinä jotain harjoitteen tapaista tehdään.
 

Jiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Stadi HC, Jatkoaika HC, Slavia Praha
Mä käyn vähän läpi näitä tässä, mut voidaan katsoa vielä turneessa uudestaan. Ei nää niin kuolemanvakavia ole, mutta sikäli asiallisia juttuja että kun tiedetään mitä muut yrittää ja miten muut aikoo pelata - Voitetaan heti muutama sekunti aikaa kun ei tarvitse pelata siten että reagoidaan sekä vastustajien että omienkin tekemisiin...

Peruspeli puolustuksessa: Alueen täyttö, "sota-alueen" ilkeys, omat miehet ja valmius vastahyökkäyksiin.

Alueen täyttö, eli kun tulet puolustamaan, ota äijää kiinni vaarallisuusjärjestyksessä, eli lähempänä maalia ensin ja sitten normaalisti sentteri pisteiden välissä, laiturit estämässä vastustajan pakkeja ja valmiina hyökkäämään heti kiekon saatuaan. Pakeista toinen pitää maalinedustan ja peittää syöttölinjaa. Toinen voi pyrkiä paineistamaan kiekollista, mikäli se on järkevän matkan päässä maalista...

Yleensä (90% tilanteista) täyttö sujuu normaalisti koska emme ole menettäneet alimpana miehenä kiekkoa (emmehän?), joten se oma paikka ja äijä löytyy aika luontevasti. Jos vastustaja on kulmassa/laidassa katse laitaan ja pää alhaalla (eli "numero näkyy" selästä) niin kimppuun vaan ja riisto. Mutta jos se on jostain syystä kiekko hallussa ja katse kentälle, kannattaa odottaa odottamatonta eikä säntäillä vaan pelata linjaa pois ja pyrkiä iholle.

Sota-alueen ilkeys on sitä että vittu siinä maalilla ei ole yhtään vastustajaa hankaloittamassa maalivahdin näkemistä tai hakkaamassa mahdollisia reboundeja sisään.


Peruspeli hyökkäyksessä: Kunnon haku koko bändillä, rintamahyökkäykset, kaistat täynnä, pelaaminen maalia kohti.

Kunnon haku koko bändillä tarkoittaa sitä että kun meillä on omassa päässä kiekko hallussa, niin kaikki 3 hyökkääjää käyvät siniviivan alla tai tuntumassa hakemassa kiekkoa ja tarjoamassa pakeille helppoa 1-2m syöttöä, jonka jälkeen kiekko viedään ylös.

Keskialue voidaan ylittää syöttämällä, jos porrastus toimii ja kaistat ovat täynnä. Kenttä on siis kolmessa kaistassa pystysuunnassa ja kaistat täynnä tarkoittaa sitä että jokainen kaista on miehitetty meidän hyökkääjällä. Pahimmat mahdolliset paikat hyökätessä menettää kiekko on oma ja vastustajan siniviiva, joten joskus voidaan turvautua myös vetämään pitkää päätyyn. Harrasteveskarit eivät niitä ehdi pysäyttää rännistä, joten tässäkin voisi olla yksi ihan hyvä taktiikka saada nopeasti peliä aikaan vastustajan päätyyn.

Hyökkäysalueella voidaan "leikata" sisään ja sommitella kuvioita, mutta pyritään menemään sisään leveällä rintamalla jotta saadaan kiekko varmasti sisään ja aiheutetaan vastustajalle pakko ottaa kaikki huomioon.

Ja kun rintamalla tullaan ja kaikki liike suuntautuu kohti maalia niin eihän siitä voi seurata kuin paljon hyviä asioita. Ei viedä siis kiekkoa kulmiin vapaaehtoisesti vaan pyritään laukomaan sektorista maalia kohti. Eka ei välttämättä mene, mutta kun sinne rynnii jatkuvasti vähintään kaksi hyökkääjää niin rebound menee.

Ja karvaamisesta/kiekonriistosta sen verran, että kun menette siihen kiekolliseen äijään kiinni ja taistelette kiekosta, niin älkää vaan luistelko ohitse ja yrittäkö tökkäämällä saada siitä kiekkoa mukaanne. Se ei vaan oikeesti onnistu ja kaiken lisäksi olet heti pelin ulkopuolella. Ajetaan vaan äijään kiinni ja pyritään häiritsemään hänen kiekonsiirtelyään. Toinen meikäläinen tulee lähelle auttamaan ja riistää kiekon. Sentteri ja pakki ovat niitä jotka usein auttavat laituria näissä... Kunhan vain se laituri ei ole luistellut äijästään ohi.

Vähän tuli nyt ajatuksen virtaa tässä, mutta Streider kertoo kyllä tarkemmin sitten. Sehän se jumalauta valmentaja on!
 
Viimeksi muokattu:

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Emmää ainakaan perjantaina mitään treenaa. Jonkun höntsän voi vetää. On niin paska kunto tällä hetkellä, että lauantaissakin on tekemistä.

Obin kanssa voidaan keskittyä perjantaina vaikka potentiaalisten illuusioiden etsintään.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Emmää ainakaan perjantaina mitään treenaa. Jonkun höntsän voi vetää. On niin paska kunto tällä hetkellä, että lauantaissakin on tekemistä.

Obin kanssa voidaan keskittyä perjantaina vaikka potentiaalisten illuusioiden etsintään.

Onhan se toki niin että perjantaina treenaaminen vie terän lauantailta, 4 peliä kun pitää jaksaa. Eiköhän me jotain keksitä :D
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Petteri Sihvonen, kun kuitenkin luet tätä ketjua niin etsäviitsisitsä tehdä meille hyvän pelisuunnitelman. Siis ei sillä, että tuo Jirin olisi ihan paska. (on)

Perjantain jäällä olisi ihan hyvä smirklailla ja sirklailla 15-20min. Joku pieni kierto ja pari kaks-ykköstä niin saadaan repe_joke:kin (+broidi) kondikseen. Tämän jälkeen sitten pistettäisiin pelit pystyyn.

Jos ei saada tarpeeksi puolustajia niin voin siinä tapauksessa olla se stay-at-home pakki. Eiku.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Jos ei saada tarpeeksi puolustajia niin voin siinä tapauksessa olla se stay-at-home pakki. Eiku.

Mä voin olla stay-at-cabin pakki, mutta kotiin en jää kun kerran on luvan saanut sieltä viikonlopuksi pois livistää. Eiku...

Niin ja en sitten tiedä onko tätä turnausta jo vähän aikaa odoteltu, kun tuossa pari yötä takaperin näin unen jossa minun mailat oli pöllitty hallin käytävältä. Minä olin siinä sitten ihan hädissäni, että mitenkä mun pelit nyt menee kun en kuitenkaan osaa pelata kunnolla jonkun toisen mailalla. No sitten mä heräsin ja tajusin mitenkä typerältä moinen huoli kuulostaa, ihan kun sillä mailalla olisi mun pelaamiselle jotain radikaalia merkitystä.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Toisaalta, ~50e:llä saa ihan kivasti läskiä grilliin ja kaljaa koneeseen mökeilläkin...
Nimenomaan. Mielummin näin.

Perjantainahan me varmaan jokatapauksessa grillaillaan jäiden jälkeen mökillä.

Hell yeah!

Mökissä on myös takka (johon täytyy tuoda omat polttopuut), missä voi grillata makkaraa tikunnokassa.
Melko demaria. Mielummin se grilli.


Olikos jollain jotain grilliä, muurikkaa + kaasupoltinta, vastaavaa settiä, vai ostetaanko jostain Honkkarista pari pallogrilliä + tarvikkeet (kustannus yht. ~50e)? Viime viikonloppuna pärjättiin 15 hengen porukalla ihan asiallisesti yhdelläkin grillillä.

Veikkaan että yksi vähän tilavampi hiiligrilli riittää. Eihän se viime viikonlopulta jäänyt hyväkuntoiseksi ja jemmaan?
Varmasti pärjätään yhdellä, jos siihen mahtuu useamman henkilön ruuat kerralla. Suurin osa kuitenkin aloittaa keitolla.

Itse ajattelin että aamupalat siellä, missä ovatkin, ja muuten pärjää mökin antimilla. Läskin grillaamisella ja muilla eväillä.

Pelitavasta sen verran, että 1) luistellaan nopeampaa kuin vastustaja 2) tehdään enemmän maaleja kuin vastustaja.
Eiks se ollut siinä? Vertailuna, Jatkoaika Tampereen porukalla meni 7-8 peliä tajuta missä pitää pelata. Jokaisen pelaajan. Että yhdessä illassa ei tehdä ihmeitä. Perushommia kyllä saadaan kallon sisään, jos jätkät sisäistävät hommat.

Itse suunnittelin talven vuoroilta tuttua pelitapaa. Oman molarialueen läpi luistelua kiekon kanssa vihulainen perässä, läpisyöttöjen yrityksiä omasta päädystä vastustajan siniselle karvaajan ollessa metrin päässä ja pakki-pakki-syöttöjä oman molarin naaman edessä. Tulosta tulee, tai sitten se on hemmetin näyttävää.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Itse suunnittelin talven vuoroilta tuttua pelitapaa. Oman molarialueen läpi luistelua kiekon kanssa vihulainen perässä, läpisyöttöjen yrityksiä omasta päädystä vastustajan siniselle karvaajan ollessa metrin päässä ja pakki-pakki-syöttöjä oman molarin naaman edessä. Tulosta tulee, tai sitten se on hemmetin näyttävää.

Unohdit tästä torstain aamuvuoroilla harjoitellut omalle maalivahdille syötöt niissä tapauksissa kun eteen ei viitsi syöttää. Ja mieluusti niin että ne tulee maalivahdille yllätyksenä.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Pelitavasta sen verran, että 1) luistellaan nopeampaa kuin vastustaja 2) tehdään enemmän maaleja kuin vastustaja.
Mitä vittua varten tuo 1) tarvitaan?

Ja noista ruokailuista yms. olen myös sitä mieltä että Jirin linkittämät ravitsemusliikkeet vaikuttivat niin "fiineiltä" että niihin ei lähdetä. Ex-tempore taksilla Kämppiin jos hienoa ruokaa pitää saada, muuten lämmitellään risassa pallogrillissä lihapiirakoita 2 päivää.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Viikko enää ja sitten mennään. kyllä perkeles polttelee. Ensi viikko herkistelevää treeniä eli kaikki sisään ja sitten onkin kunnossa
 

Jiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Stadi HC, Jatkoaika HC, Slavia Praha
Jirin olisi ihan paska. (on)

Heti noiden pelitapaviestien lähettämisen jälkeen meinasin poistaa ne ja ajatella että "joku" kertoo sit miten pelataan.

Kun ei tee mitään niin ei tee virheitäkään.

Radio kiinni.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Kohta kuukausi vedetty rullaa, huima laji.

Tulen menemään nenilleni ekoissa treeneissä. Vanhan jalat ei pysty enää orientoitumaan useaan lajiin
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös